a kamionos az előírások nagy részére fittyet hány Ezért csak egy előírás kéne: vonatra a tranzit kamionnal. A rádióban éppen Tölgyesi Péter elemzi a jövőt, én azt szűröm le a szavaiból, hogy még ez is meg fog tud valósulni. Jaj már alig várom ! Számolom a napokat, mint a gyerekek karácsony előtt. Nagyszerű idők jönnek a vasúton !
A túlterhelt kamion rongálja az utakat; megnő a fékútja, így balesetveszélyes; ráadásul így tisztességtelenül jut előnyhöz a közút, mert a kamionos az előírások nagy részére fittyet hány, amit a vasút nem tud megtenni.
A KHEM vezetője Vigh kérdésére elmondta: az egyes vonalak bezárásával elérhető költségmegtakarítás pontos mértéke még nem ismert, zajlik a döntéselőkészítés.
:-) Pedig már lassan három évük lett volna kiszámolni.
Tiszafüredi vonalról jut eszembe: egyszer (több mint 10 éve már) voltam Karcagon, és Tiszafüred felől érkezett Bobóval és By kocsikkal egy személyvonat. Ez rendszeres lehetett, vagy csak valami gépdöglés miatt volt?
Ha az ember nap mint nap csak a rosszat tapasztalja a vasúton, bármennyire is szeretné szépnek látni és bármily fiatal is, akkor ilyeneket ír. Teljesen érthető. Ha te is nap mint nap a munkahelyed környezetében csak az értelmetlen rombolást, pusztulást látnád, fejlődést meg egy grammnyit sem, akkor valszeg te is borúlásó lennél. (Írtam ezeket a dolgokat mindenféle bántás nékül, csak úgy, tárgyilagosan.)
Azért arrafelé egy kicsit más a helyzet. Ha egy vonalon nincs teherforgalom, a személyforgalma csekély (könnyedén kiváltható közúti megoldással), és a vonal üzemeltetését nem fizeti semmilyen harmadik fél (környékbeli önkormányzat, állam, akármilyen szervezet), azt az RZsD úgy bezárja egy pillanat alatt, mint a fene. Ezek a heti két vegyesvonatos-szambázós helyek jellemzően olyanok, ahol legalább pármillió elegytonna összejön évente a teherforgalomban, ha nem is több. (Összehasonlításul: a hódosi vonalon tavaly úgy 4 millió elegytonna környékén jártak. v_peti azt szokta rá mondani, hogy "jelentős teherforgalmú", az RZsD kategorizálása alapján viszont, a két kiemelt és négy normál kategória közül a IV-be fér csak bele, a "kisforgalmú iparvágányok, egyéb állomási vágányok, egyéb összekötővonalak" közé.)
Hetente egyszer-kétszer a 87-es felső szakaszán is elszambázhatna akkor egy bézé itthon is. És akkor már nem lehetne azt mondani, hogy szünetel a forgalom, ugyanakkor annyi pénzbe sem kerülne mint most. És hétvégén esetleg tényleg lennének is kiránduló utasok. (A tervezett "pótló" buszt sem kellene így beindítani.)
Annak idején volt rá példa, hogy kiszálltak, ha jól emlékszem amikor valami iskolás csoport nem tudott hazajutni egy kirándulásról.
De van más ötletem: fotópályázat.
Kedves Vasútfotósok! A feladat: készítsetek minél több képet - dátum, óra, perc feltűntetésével - arról, hogy igen, van utas (nem is kevés) a bezárásra itélt vonalakon!