A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Én meg közben megtaláltam a választ a hátsó monitorok csatlakoztatására: http://www.my-gti.com/525/volkswagen-rear-seat-entertainment-rse-screens-for-the-rns-510
1. "only need to have the B version of the unit, but now are completely covered by the country's BMW 2009 and VW V4 DVD" http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=10075
2. VOLKSWAGEN DVD Navigation with BMW-Professional 09-1 insert
"Why? 1. The last VW Navi-Map is Q4-2007! 2. The last BMW-Navi-Map is Q2-2008! ? 3. At the BMW-DVD is Europe east & west included
The only ''glitches'' with a such prepared DVD are: There is no Topographic Map available. (BMW seems to haven’t this Feature) POIs show only in Western Europe part of the Map! Navigation & Map in Eastern Europe part of the Map works correctly!
Valahol olvastam, hogy a BMW ugyanezt az adatbázist használja a térképeihez. Állítólag ott a status 2009.01. Valaki már berakta és hasít. Nem tudom igaz-e, a nálam okosabbak megnézhetnék....
Csatlakozom tanult kollégámhoz, érdemes olvasgatni! 8)
Leginkább azt a részt, ami a leírás alatt található a Comment felirat alatt!
10-ből 9-en hazavágták a "frissítéssel" a navijaikat, aztán megy a siránkozás/óbégatás...
(Amúgy anno oda is írtam, hogy akik így jártak, menjenek szervizbe (vagy a legjobb, ha már eleve ott próbálkoznak először a frissítéssel), hiszen ott biztosan az eredeti/jó dvd-t használják és nem egy feltört, interneten közzétett, ki tudja honnan származó és milyen hibákat rejtő adathalmazt töltenek fel a készülékre...)
Én nagyrészt egyetérte P. olvtárssal, én sem próbálnám meg otthon ápgrédelni a 350.000 Ft-os cuccot. aki mégis, annak itt egy link, nem tudom hogy jó-e, használni csak saját felelősségre! :-)
Írtam már korábban, a netről letölthető firmware-t kerüljétek nagyon nagy ívben!!!
A frissítés legegyszerűbb menete: Be kell sétálni egy kellőképpen nagy szervizbe (pl.: Fáy u.) és ott kérni/kisírni egy szoftver frissítést! Az egész történet 1 órát vesz igénybe. A folyamat ugyanaz, mint a netről letölthetőnél: beteszi a dvd-t, a készülék meg elkezdi betölteni a frissítést, amivel 60 perc múlva végez is. Semmit nem kell szétszedni/kiszedni.
A különbség annyi a letölthetőhöz képest, hogy az 1 óra elteltével lesz egy működő "B" verziójú szoftverrel megáldott RNS510-es készülékünk, míg, ha otthon próbálkozunk, akkor kevesebb, mint egy óra alatt lesz egy immáron semmire sem használható (se rádió, se navi, se dvd, SEMMI) valamink. Persze közvetlenül ezek után is bemehetünk a szervizbe, de mennyivel megnyugtatóbb nem elcseszni valamit, ami működik, ráadásul az a pár álmatlan éjszaka is elkerülhető ezáltal...
Ettől függetlenül mindenki a maga szerencséjének a pogácsa, de, ahogy már korábban is írtam, nekem ne hozzon vissza senki ilyen készüléket, azzal, hogy tönkrement, mert tudom, hogy milyen képernyő fog látszódni (más nem, csak az) az elszúrt frissítés után! 8)
Szerintem ez az A verzió, ha csak ilyened van, mert a B-nél olyat lehet, hogy van egy autó beltér ikonod, és ott húzod a térben a célkeresztet.
Ezt írta a kolléga nemég: "Van ugye az "A" verzió és újabban (talán még múlt év végén) pedig megjelent a "B" is. Különbség nem sok, de a sznobérai azért azt mondatja mindenkivel, hogy márpedig neki az új kell!
Az alábbi különbségeket nyújtja az új:
-A fader-ballance funkciók vezérlése megújult, egy célkeresztel tudjuk állítani a hagzást egy felülről megrajzolt autóbelsőben. Jópofa...
-Beállíthatjuk, hogy az óra látható legyen, rádió, vagy egyéb zene hallgatásakor.
-Megjelent egy AV out menüpont, gyanítom, hogy a külső monitorok csatlakoztatása végett.
-Állítólag gyorsabb érintőképernyő reakció... Nekem ez nem tűnt fel, szerintem eddig sem volt baj a gyorsasággal.
-A hangerő szabályzásának kijelzése már nem a képernyő közepén van -kitakarva ezzel a térkép nagy részét- hanem lekerült az alsó sávba, így kevésbé zavarva az egyéb dolgokat. (....)"
Aas, neked A vagy B verziós a cucc? És mikor vetted a kocsit?
Meg írtad, hogy akkor lenne tetőmonitorod, ha nem lenne üvegtetőd. Milyen módon, milyen ki/bemeneten küldi a jelet hátra, nem tudod? Vagy ez ilyen rejtett kommunikáció, a gyári kötegen belül valahol, nem külön van behúzva?
most vettem egy v4-es eredeti VW lemezt 10 ezer forintnak megfelelo osszegert, a meglevo v2-es navigaciohoz kepest mar rengeteg ut van rajta. A v5 mennyire reszletesebb a v4-hez kepest?