Segítségeteket kérném! Téli gumi és acélfelni vásárlás előtt állok. A téli gumi most annyira nem is lenne lényeges, inkább az lenne a kérdésem, hogy milyen méretű acélfelnit vegyek az autómra.
Az autóm típusa: VW Passat B7 2.0 Variant BMT DSG Comfortline 2012-es évjárat.
Jelenlegi nyári gumi méret: 205/55 R16, későbbiekben (esetleg) le szeretném cserélni 215/55 R16(elvileg ez a gyári méret, de a jelenlegi méret is az ajánlottak között van)
További kérdéseim a következőek lennének:
Milyen méretű acélfelnit javasolt venni (osztókör, ET szám, stb.)
Arra az acélfelnire rá lehet-e rakni a 215/55 R16-os téli gumit, vagy téli guminál is maradjak a 205/55 R16-os (ezt a méretet javasolja mindenki télire) méretnél
Köszi. De a tranzakció megtörtént. Osramot kaptam. A kezet is számolni kell. Egy óra volt a műtét. Az egész első borítást leszerelték, s a munkaasztalon szerelték ki és be az égőt.
Ma megjöttek a cuccok, ki is cseréltem a sima 21W-os izzókat a LED-es cuccokra a DRL-ben és a tompítottba is rendeltem Osram Night Breaker Unlimited izzókra. (egyébként az országútiban is H7-esek vannak...)
...és íme a képek:
Ez a sima 21W-os izzó
...és ez a 6000K-s LED
Szerintem teljesen vállalható és nem adott CAN-Bus hibát sem! :-)
A DSG-m 3-asbol 2-esbe valo visszavaltasakor egy kattanas hallatszik... mintha 5osbol 4esbe is csinalna, de akkor nagyobb a zaj, igy ott nem hallani tisztan... mar eleg regota fennall ez a jelenseg, de semmi mas hibajelenseg nem tapasztalhato...
Még mindig lámpás kérdés: létezik az, hogy az országútiba és a tompítottba is H7-es izzó kell? Sajnos az izzókról a használati nem mond semmit, csak a cseréjük menetét írja le.
Elsőre nekem egy kicsit erősnek és hidegnek tünt a fénye, főleg a kivett hagyományos 21W-os izzó után, de elkezdtem jobban figyelni az új évjáratok gyári menetfényeit (Ford, Toyota stb.) és arra jutottam, hogy azok is hasonlóak, sőt némelyik olyan szúros hideg fénnyel világit, hogy még nappal is zavaró tud lenni.
Nekem tetszik és szerintem észrevehetőbb vagyok mint a hagyományos izzóval, és gondoldom ez a lényege a nappali menetfénynek, mondjuk ezt a "funkciót" a 3000K-es is hozza.
Szerintem nem hivalkodó, már az elhelyezkedése (az ütköző alatt, a ködlámpa mellett) és a lámpaegység formája miatt is.
És milyen lett a végeredmény? Nem túl hivalkodó? ...vagy válasszam a 3000K-es változatot? (az is sokkal fehérebb mint egy sima 21W-os izzó fénye, de talán nem annyira szúrós)
Kb. két hónapja cseréltem pont erre az Osram Ledre a nappali menetfény izzókat. Eddig CAN-BUS hibajelzés nélkül működnek. Az autóm egy 2012-es VW Passat 2.0 CRTDI Comfortline. Kipróbáltam a kicsi ledeket is a fényszoró helyzetjelzőibe, de arra azonnal hibát jelzett.
A DRL-be erősen gondolkozom, hogy ilyen LED-es cuccokat rakok, csak elég drágák és bár azt mondják, hogy általában nincs gond a CAN-Bus-szal de ennyiért csak szeretnék kicsit biztosabbra menni...
Ha a újabb típusú és nem bicskakulcsos (tehát amilyen a korábban linkelt videóban is van) akkor a kulcs oldalán lévő kis gomb megnyomásával kijön a szervizkulcs ahogy a videóban is látható. A másik oldalról a fém kupakot megnyomva (mocsok erősen kell nyomni...) le fog jönni és a hátulját lefeszegetve lehet hozzáférni a CR 2032-es elemhez.
Ha régebbi típusú az autód és a kulcsod, tehát bicskakulcs, akkor a kulcs szárat ki kell nyitni és a kulcs alját és tetejét szét kell húzni (ezt is nagyon erősen kell húzni, de szét fog jönni), ezután a távirányító részt ismét csak szét kell pattintani és ott lesz az elem. Emlékeim szerint abban is CR 2032 van!
Mi a fene, nagyon koszonom! :) a kis kulcsot mar kihuztam, de egyszeruen nem talaltam kulcslyukat az auton... :) es koszonom a videot is, annyi eszem nem volt, hogy jutubon is rakeressek... :)
Ha teljesen lemerulne, akkor kiveszed a kulcsbol a kis muanyag kulcsnyelvet. A kulcs oldalan van egy gomb, hogy ki tudd huzni. Az pont az ajtonak van kitalalva (meg a kesztyutartonak, s a legzsaknak).
A kilincs aljan, ahol a zarnak kell lennie, van egy kis lyuk. Ott kell lepattintani a burkolatot a zarrol. S las csodat, ott lesz egy kulcslyuk, ahova beteheted a kis muanyagkulcsot. De inkabb cserld ki idoben.
A minap azt vettem eszre, hogy a kulcs csak az auto kozvetlen kozeleben mukodik... merul az elem? Milyen elem valo a kulcsba? Hogy lehet ezt szetszedni? Ha teljesen lemerulne, hogy lehetne bejutni az autoba?
B5,5 Passat, 2004-es. Gyári nagy kijelzős, navis rádiós magnó. Rá lett kötve egy Yatour márkájú usb/sd/aux adapter. Mikor összekötöm, a fejegységen a "CD" lehetőséget kell kiválasztanom és működik is. Na de csak addig amíg le nem állítom a motort. Következő beindításnál szét kell húznom a csatlakozót, és újra össze. Így ismét felismeri. Elég macerás. Valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Valami esetleg rosszul lenne bekötve. Csatoltam képet. A cél az lenne hogy ha egyszer rádugok egy pendrivet akkor ismerje fel minden indításkor, ne kelljen állandóan "párosítani". Köszi!
Hengerfejben egy szeleprugó eltört, és lekerült a hengerfej. Majd gondos összerakás után a piros felkiáltójel közèpen villog, valamint activated solenoid valve n80 hibakódot adja be. Megnéztem ez a turbó szívócsőnél lévő kis szelep. De megnèztem, minden cső rajta van, valamimt az elektromos kábel is rajta van. Mi lehet a piros felkiáltójel? Meg ez az n80as hiba? A szelep áltàban beszart volna? A felkiáltójel nem a kézifékre jön be. Azt megnéztem. Viszont folyamatosan villog a piros jel. Nem tudom mi lehet. Diaggal a motor az n80at adja be csak. Semmi mást. Köszönöm szépen mindenkinek