Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Az ördög a részletekben rejtőzik. A Pannónia motorok hajlamosak a leégésre. Tehát még akkor is zsákbamacska , ha működik.A motorokat tartalmaző forgózsámolyokról készűlt képek alapján elég sokat futhatott valamikor. Viszont elég régóta pihent , mert a kerekek és a kerékáramszedők erősen oxidáltak. Nem látni bele, de valószínűleg a kommutátor tárcsák is. A mozdony festése jó és a tető áramszedők sem romosak. Igazán jó becslést csak életben lehetne erről adni, mert a kevés fénykép alapján lehet nyolcvanezer és százhúszezer is az ára. Az biztos, hogy ennyi információ alapján én még a becslésem alsó határátsem adnám érte , mert lehet, hogy csak donornak lenne jó. Eladóként próbálkoznék a becslésem felső határát tartani és lehet, hogy találsz rá megfelelő alanyt, aki frissen kezdte a gyűjtést. Viszont ne sértődj meg, ha csak az alsó határhoz közeli ajánlatot kapsz. Sok sikert!
Sziasztok!van egy eladó Tóth készlet, örökség, sajnos nem tudtam fotókat feltölteni de e-mailben tudtok érdeklődni. Barna papírdobozban:pv mozdony, nyitott barna tehervagon, két fahordós vagon, tejesvagon(egyik tejes tengelye és egy kereke hiányzik) íves és egyenes sínek, fém épület sorompóval, szemafor, egy papír és fa épület, trafó(kábele sérült).Minden jó állapotú! Kb a hetvenes évek óta játszatlan, így teszteletlen!
Nagyjából tisztában vagyok az értékével, komoly gyűjtő-vevőt keresek.
Szakvéleményt ugyan nem tudok adni, de ez házi átalakítás lehet. Ami Tóth-féle átalakítást láttam, illetve amiből van a birtokomban is egy, azokon egyszerűbb szerkezetű, bakelitlemezre szegecselt, több darabból összeforrasztott alsó áramszedő van, továbbá a kerekek is maradtak az eredetiek. A fogaskerekek felől tudsz képet feltenni?
Az egyszerű memorizáláshoz: H0 - Halb Null, vagy ha jobban tetszik : half null , azaz fél nullás . Tehát fele méret, mint a nullás. Anno szabványosították a modellezés méretarányát egy nemzetközileg elfogadott szabványban. (angol rövidítésben NEM ) Például a G méret Garten, vagy Garden- magyarul kerti vasút.
Valóban, szinte minden le van írva az oldalan a Pévé-ről, nekem is az egyik kedvenc weboldalam. Viszont a mérete onnan is kimaradt.
Hasznos információ lenne a "Történet" fülön kitérni a méretarányára, illetve megadni a járművek hosszát, amikor egyesével bemutatásra kerülnek.
Ne vedd kritikának, már az is önmagában tiszteletreméltó, hogy létrehoztad az oldalt, csak ez rávilágított arra, hogy aki jártas a témában, annak ez egyértelmű, de annak, aki csak most kezd ismerkedni ezzel a világgal, ez fontos információ lenne.
Sziasztok. Nagyon megtetszettek ezek a pénzverdés mozdonyok/vagonok. Pár kérdésem lenne... Valaki tudna e nekem infózni. Ugye ezek h0 méretűek.. tehát ha egy pv1 mozdony ami h0 az egy h0 szergejhez képest méretében kisebb?
Illetve hogy mi kell ahhoz ezeknél a pv mozdonyoknál hogy a ma kapható h0 sinhálózaton tudjon közlekedni? Vagy ez eleve veszett fejsze nyele?
Rezonálva Gyurkára is, még két példa kitekintésként kettös/motorokkal kapcsolatban.
A Lionel klasszikus "diesel zászlóshajói", a Trainmaster és az F3-asok mind független kétmotoros gépek voltak. Nem hinném, hogy a Lionel valaha is párba válogatta volna a motorjaikat és soha nem hallottam semmiféle amcsi panaszkodást ezzel kapcsolatban. Az elsö képen látható Trainmaster szerintem a 0-ás tinplate világ talán legletisztultabb és legerösebb konstrukciója volt.
Amikor pedig egy gép kiszáradt, elkoszolódott, kikezdte itt-ott a rozsda, s "totál döglött" lett, meg minden amit Gyurka is említett, mint a második képen látható egymotoros Alco diesel, akkor csak a teljes szétszedés, tisztítás, ujrakenés segít. A fotó már az összeszerelés elötti állapotot mutatja. Azóta pedig újra olyan finoman fut mint kés a vajban.
Ajjaj, egyre nehezebb a helyzet a megfelelö tárolóhely kiválasztására! A térképek szerint már csak Dél Amerika legdélebbi részei jöhetnek számításba.
Megjegyzem még a mágnesekkel kapcsolatban, hogy nagy valószinüséggel költség és beszerezhetöségi okok miatt nem a legjobb minöségü mágnesekek kerültek a Helikon motorokba. Ez nem is PV specifikus jelenség, mert a háború utáni évek speciális, minöségi nyersanyag hiányát neves nyugati cégek nyártmányai is megszenvedték. Például a francia Hornby korai permamotoros modelljeinek motorjai szintén hajlamosak a legmágnesezödésre.
A motorok párosítása csak városi legenda. A gyártási szórás nagyságrendekkel kisebb, mint az amortizációból adódó mechanikai veszteségek változása. Azok a motorok nem a párosítás hiánya miatt melegszenek túl, hanem a túl sok használat, a túlterhelés, a dobálás, a kenés hiánya, a földről felkapott sok hajszál, és nyilvánvalóan a globális felmelegedés miatt.
Csak a tisztánlátás végett. Tamás műszerrel válogatta össze a motorokat egy- egy mozdonyba, ezért jól tud a két motor együttműködni. Annak idején a gyártáskor nem párosították össze a motorokat. Ezért szélsőséges esetben az is előfordult, hogy jelentős eltérés volt a két motor teljesítménye között. E miatt az erősebb motor vagy húzta, vagy tolta a gyengébbet. Ezért az erősebb egy idő után leégett. Mivel elég sok motor fordult meg a kezem között, ezért ezt személyesen is tapasztaltam. Alig volt olyan motor, aminek a tekercsein ne látszódott volna a túlmelegedés miatti füstölődés nyomai. A Helikon teljesen más. Az egy elfuserált konstrukció . A tekercselt állórész helyett állandó mágnes használata klasszikus megoldás, Viszont műanyag és fém fogaskerekek együttes használata már nem. Nagy odafigyeléssel be lehet állítani a megfelelő együttfutást, de szerintem ez nem volt annyira jellemző az összeszerelés során. A kerekek jobb tapadását segítő gumigyűrűk pedig már már elöregedtek, ahogy a műanyag fogaskerekek is. A föld mágnesessége miatt a motor állandó mágnesei is gyengültek. Összegezve: akinek jól működő Helikon mozdonya van, az nagyon vigyázzon rá