"Minden állampolgárra 2 millió forint államadósság jut." Egy vállalkozókat tömörítő társaság minden tagja befizeti a rá eső részt. Úgy vélik: itthon 200-300 ezer ember gond nélkül megtehetné ezt.
Ha valaki önkéntesen befizet ebbe az alapba, az csak megerősíti a mindenkori hatalmat, hogy nyugodtan lehet eladósodni, mert valahogyan majd csak kipréseljük az emberekből: Először világszinten is magas adókkal, utána hazafias érzületre hivatkozva adósság csökkentő befizetésekkel, ami nem más mint egy újabb adó.
Ha Mo-ot egy közösségnek tekintjük, az alapba befizetők semmivel sem kapnak több jogot, mint a cigányok, akik élősködnek, sőt a cigányok ezentúl is megkaphatják ugyan azt az érdemtelen segélyezést, hiszen lesz rá pénz.
A Magyar Állam egy szemét.
Olyan költségvetést csinál, hogy ha az egy családban történik, nyugodtan tekinthetjük azt a családot felelőtlennek. Az állam nem ért a pénzügyekhez. Láthatjuk, hogy Matolcsynak is minden nep haza kell mennie, hogy kedves feleségével egyeztesse a pénzügyi lépéseit.
Ennek a felelőtlen államnak kellene segíteni?
Külön szót kell ejteni az államról. A hazafiság kora lejárt. Az állam az uralkodó klán képviselője, az egyszarű állampolgáron basáskodva.
Az alapba történő befizetéseket ez a klán röhögve fogadja, hogy ezt a pénzt is el lehet lopni.
Talán Csányi Sándor OTP vezér fizethetne az alapba. Őt Orbán Viktor és a Fidesz közvetetten MSZP közeli spekulánsnak nevezte, amikor a MANYUP pénzeket ellopta. Mennyi a vagyona most? 160 milliárd? az már tétel.
Ha elfogadja saját barátja Orbán Vitor értékelésést, márhogy spekuláns, akkor a tiszetességtelenülszerzett pénzét befizethetné ebbe az alapba.
A kormány által létrehozott Összefogás az Államadósság Ellen Alap irányító testületének tagja szerint ma Magyarországon egymillió ember lenne képes befizetni a rá jutó államadósság (2 millió forintos) összegét. A vállalkozó azonban elismerte, hogy a népesség 10%-ának befizetését várni "hiú ábránd".
Vezessük be az adósság ellenes szombatot, amikor mindenki ingyér bemegy dolgozni, ez esetben az aznap megtermelt 100 milliárd Ft GDP szokásos fele áLami bevétel, így egy évben 2600 milliárd forinntal csökkenhetne az áLamadóSág.
Milyen következményekkel jár? Mit tudunk tenni a következmények enyhítésére elhárítására? Mi jár nagyobb kárral a törlesztés - lásd következményeit 1990 óta - vagy a fizetésmegtagadás - sejtsük meg milyen következmények lesznek?
Végső esetben idejönnek és lebombáznak bennünket? Ezt nem hiszem.
Mikor látjuk már be, hogy az államadósság visszafizethetetlen? Ezzel egy dolgot lehet tenni: megtagadni. A devizaadósság kb az államadósság fele, 45%-a. Ezt fel kell mondani - lehet esetleg lavírozni úgy, hogy hat hónapra felfüggesztjük a törlesztést, meg tárgyalunk a hitelezőkkel, kötvénytulajdonosok választmányával egyeztetünk, a vége úgyis az adósság felmondása.
-
A forintadósságnak is kb 30%-a külföldi kézben van. Egy péntek délután be kell jelenteni, hogy két hétig bankszünnap, tőzsde, devizapiac zárva - ezalatt azonosítani kell a külföldi tulajdonosokat és zárolni az állampapírjaikat - utána ugyanaz a játék mint a devizaadóssággal: egyezkedés, majd felmondás.
-
Ha ezt az adósságot vissza akarnánk fizetni, az romániai szintű szegénységhez vezet, minden jövedelmet ami picit is meghaladja a napi létfenntartáshoz szükséges szintet el kell vonni. De ilyen áldozatnak csak akkor van értelme, ha egyidőben megszűnik a bankok, energiaszektor, közművek, áruházláncok, egyéb belső piacról élő külföldi monopóliumok által történő jövedelemkivitel. A magyar belső piacról élő külföldieket ugyan megsarcolta picit a kormány, de a jövedelemkiáramlást teljes egészében meg kell állítani: 100% nyereségadó, transzferárvizsgálatok, vállalati kamat és tőketörlesztések vizsgálata, előnytelenné vált szerződések revíziója, cégeladások, apport, kötelezettségvállalások vizsgálata - a külföldi cég magyar részlege ne utalhasson ki az országból semmilyen többletet, semmilyen jogcímen.
-
A külföldi profitkivét megállításával egyetemben a belső pazarlást is meg kell szüntetni: a szövevényes szabályokat a végletekig leegyszerűsíteni, a hivatalnoksereget negyedére, töredékére csökkenteni. A cigányság segélyezését megszüntetni, és szakértelmet nem igénylő importhelyettesítő munkára fogni, aki erre nem hajlandó és továbbra is bűnözésből kíván élni, azt önnfenntartó munkatáborba küldeni. Importhelyettesítés lehet pl energiaerdők telepítése, munkaigényes zöldségkultúrák létesítése (ne fordulhasson már elő az a csúfság, hogy devizáért vesszük a kínai fokhagymát, szlovák tejet, spanyol dinnyét), szénbányák újraindítása, könnyűipar újjászervezése.
-
Ez a munkaerő ingyen van, a most folyósított segély (28.500ft/hó) a nettó minimálbár csaknem fele, tehát havi 10 nap munkát kellene érte követelni. Az ország megnyerne kb 3-4millíó munkanapot havonta, évente 35-50 millíó napot, amit devizát kiváltó importhelyettesítésre kell fordítani. Ha elérhető, világos és ellenőrizhető a segély folyósításához szükséges teljesítménykövetelmény, akkor a munkába fogott segélyesek zöme is ellenőrizhető lesz. Elég óránként FÉL euró értéket termelnie (legyen az egy pár zokni vagy fél talicska szén), évente 140-200 millíó euró importot spórolnánk meg - de ez a munkaerő teljes elpazarlása, ennél sokkal hatékonyabb és értékesebb munkát lehet követelni, főleg akkor, ha a puszta segélyen felül a többletteljesítményért többletbér is jár.
-
Többlethaszon az is, hogy az unatkozó segélyesek kevesebb kárt okoznának: kevesebb kábel tűnne el, kevesebb koponya törne be - éves szinten a közvetlen és közvetett károk a magyar gdp 5-10%-t is elvihetik most.
-
Nyilván egy ilyen intézkedéssorozathoz el kellene távolítani az szdsz és mszp államigazgatásba, üzleti élet stratégiai pozícióiba, a médiába, a bankok és az MNB igazgatóságába hosszú évtizedek alatt beépült kártevőit.
-
Szerintem a kormány magatartásában törés van, egyre-másra hozza a népellenes intézkedéseket: újabb hitelfelvételek, szervezett önvédelem betiltása, vállalkozók börtönnel fenyegetése, tervezett kötelező cigánykvóta - ez arra mutat, hogy megint erőteljesebbé vált a külföld érdekeinek előtérbe helyezése a mi rovásunkra.
90-ben nem volt tőke, menedzsment ismeret, marketing, semmi amivel a cucilista alapokon álló ipar érdemben versenyre kellhetett volna a globalizálódó nyugattal
Ha a tiszteletreméltó pap, -aki kezdeményezte az egészet- valóban olyan jólelkű, akkor miért kell bevonni a kormányt? Nem tudott volna gründolni egy alapítványt erre?
Tiszteletreméltó kormány hol gyüjti ezt a pénzt? Csak nem egy kormányszámlán?
Adó visszatérítés miért és miből lesz?
Ha én befizetnék 10 milliót, de szeretnék visszakapni belőle 2 milliót, akkor inkább fizessek be inkább 8-at. Nem?
Vagy adóhivatalnak kevés a munkája, szeretne pénzt ide-oda utalgatni?
Nyilván ennek van költsége. Nem is kevés.
Netán tisztelt kormányunk szeretné tudni, hogy ki mennyit fiezetett be, ezért találták ki az adójóváírást?
Egyébként végignéztem az erre vonatkozó parlamenti vitát.
Hazudik, aki azt mondja, hogy az ellenzék magát a felajánlást, az ahhoz való csatlakozást kritizálta! Ez nem igaz!
A kormány belepacsálását kifogásoltak, amit én is kifogásolok, pedig messze állok a Jobbiktól is, meg az mszp.-től is.
Lesz ebből nagy pénzügyi katyvasz.
Egyik számlára bemegy a pénz, másikról visszautalják az adókedvezményt. Valamelyikből fizetik a szálavezetést, valamelyikből az adóhatóság !+ munkáját.
Így legalább átláthatatlan.
A félreértések elkürélése érdekében már most mondom, hogy ez adósságcsökkentő és nyugdíjreform számlára megy, és nincs biztosíték még arra sem, hogy ezekre fogják kifizetni.
2/3-dal akkor módosítanak törvényt, amikor akarnak.
Alapítvány pénzéhez, céljaihoz viszont 0 köze van a kormánynak.
Ezért nem jó az alapítvány.
Csak megjegyzem, hogy vörösiszap ömlésénél maga a minelnök élt felhívással az adakozás érdekében, utána meg roma közösségi házat és múzeumot építenek belőle.
Na ez a kormány adakozás ügyben kicsit eljátszotta már a szavahihetőségét.