4-es metró? A román autópályákról nem tudom, hogy mennyire úniós pénzekből épülnének, de esélyesek. Vörösvárról jön ismerős Újbudára, hát neki sem egy leányálom...
Nem bosszankodom. Az a bizonyos kőröshegyit annyit ajnározták az újságok, hogy azt hittem valami valódi. Pedig gyerekkori emlékeim szerint ott semmi nem indokolt egy "viaduktot". Nos mikor megláttam, köpni-nyelni nem tudtam, hogy tényleg ez lenne az?
Épp most nézegetünk telket/házat arrafelé, és pont a közlekedés az, amitől rinyálok. Az a baj, hogy a Hűvösvölgy-Széphalom szakaszra fogaskerekű kéne, mert abból a völgyből kötöttpályás eszköz (villamos, vonat) ki nem mászik. Ráadásul hely sincs, hogy az utat ki lehessen szélesíteni például egy buszsávval, a telekárak meg olyanok, hogy bármilyen kisajátítás esélytelen. Már ez a nyomorult piliscsabai vonat is azon állt vagy fél évig (ha nem tovább), hogy mentek a perek a kisajátítási kártérítéseken.
A szintbeli (sorompós) kereszteződés tényleg elég korszerűtlen manapság. Egyrészt időrabló dolog, másrészt balesetveszélyes. Ez eddig is egy elég forgalmas vasútvonal vonal volt, de most szerintem fél órás követés lesz, ami két iránnyal számolva 15 percenként egy vonat. Ha minden vonat miatt csak három percre kell lezárni a sorompót, akkor az autósok simán lábrázást kapnak. De lehet, hogy a reggeli-délutáni csúcsban még sűrűbb lesz. És amit Emma mond, az úgy van, már a vasútépítés előtt is rettenet dugók voltak a 10-esen, nem volna szerencsés azt úgy hagyni, ahogy volt. Nem védeni akarom őket, mert biztos sokat loptak (hol nem?), de amit kitaláltak, és csinálnak, az nem butaság.
Ne bosszankodj Boszi, csak én nevezem viaduktnak a solymári műtárgyat, de azért meg kell hagyni, igen sok földet hordtak oda, hogy legyen egy völgy. Valószínű viszont, hogy ez a föld máshol pedig éppen útban volt. :)
Biztos annyira volt fontos, mint a köröshegyi igen drága u.n. viadukt. Akik ezeket viaduktnak nevezik, azok még soha nem jártak Ausztriában, Svájcban stb.:-(
Úgy tapasztalom, hogy ezen a vasútvonalon, hasonlóan pl. a Bp-Székesfehérvárihoz, megszűnnek a szintbeli közúti kereszteződések, eltűnnek a sorompók. Nem tudom, lehetett volna-e egyszerűbben itt Solymárnál, azt láttam, hogy Pilisvörösváron közúti aluljáró épült a vasút alatt.
Befelé, a város felé, megszűnik a Bécsi úti sorompó is a 10-es úton, úgy, hogy az ürömi elágazásnál új körforgalom és híd épül a vasút felett, és a tízes út innen új nyomvonalon visz a városba.
Solymáron - többek között - nagy befogadó képességű új P+R parkoló is épül, abban a reményben, hogy megunják az autós emberek félórás dugókat a városba bevezető utakon és átszállnak a vasútra.
Van ebben ráció, különösen akkor, ha a dugódíj-fenyegetettségre is gondolok.
Képeztem néhányat a téren, vasárnap délben. Talán másoknak is feltűnik majd, hogy a teret lezárták, vagy éppen ciánoztak, egy csuklós ötös autóbusz elment négy-öt utassal, és emberek sehol. Se ráérősek, se sietősek, szinte senki. Az egyetlen csoportosulás bent, az üvegezett műemlékben volt, valószínűleg azért ültek ott, mert világos volt és meleg.
Kétségek között indultam el , de a közeli családi kisbolt nyitva volt, nyomban zsákmányoltam két litert. (napi egy az adagom ..:))
A térképen nincs fent, ki tudja mi a jobb, látszani-e vagy sem?
Tény, hogy nagyon szeretem a tejet, a tartóst viszont nem tudom meginni. Most így alakult, hogy épp mára elfogyott. Mivel a garast mostanában szó szerint a fogamhoz verem, az ugyanolyan tejet kicsit távolabb, jóval olcsóbban megkapom, s mást is, ami szükséges. Ámde az zárva lett. Kár, hogy nem szabályozzák törvényileg, hogy a dolgozó szülők csemetéi mikor, mely napokon kaphatják el az influenzát, lesznek lázasok, mindezt mennyi ideig, (idén ez hetekben mérhető), hogy a családi ügyelet is meglegyen, meg a bevásárlás is. Nopersze autó nélkül, mikor a mennyiséget is számításba kell venni. S elviselni a görbe tekintetet is, hogy miért nem araszolok beljebb az ajtótól- hát azért, mert két szatyorral kapaszkodni a mai buszokon , vagy menet közben lépegetni- már művészet.
Gyerekkoromban nem volt hűtőnk, hordták a tejet házhoz háromszor egy héten, biciklivel. Később már én mentem érte kis tejeskannával a boltba. Máskor, mikor falun nyaraltam, mentem át a szomszédba, ahol frissen fejt tejet ihattam. (tényleg, a zárvatartás a tehenekre is vonatkozik? vasárnap kihagyják a fejést? ). Kenyeret sütöttem már sk., a tehéntől sem ijedek meg, csak hogy megelőzzem a sztereotíp bezzegelést :)
Hát mindez vidéken meg falun volt, és nem tegnap. Most meg 2015. van. A szomszédban nincs tehén. A templom talán nem változott, de ott azóta is csak misebor, meg szenteltvíz van.
Tejet tehát ott kell keresni, ahol van.
ráadás
Varró Dániel: Változatok egy gyerekdalra https://titaness.wordpress.com/2007/11/18/varro-daniel-valtozatok-egy-gyerekdalra/
Amennyiben a jövőben az ilyen és hasonló (mondjuk kenyérre is érvényes) hiányaidat vasárnap reggel 9.00 óráig itt, vagy az ismert címen levélben közlöd, nálunk Budaligeten van családi bolt vasárnap nyitva és 10.00 órára egészen a Vadaskerti úti teniszpályákig házhoz is szállítom. :)
Nem tudom melyik lehet az, de nekem most ez jár afejemben : Boci boci tarka, se füle se farka stb. Míg odaleszek, talán rájövök, hogy honnan ered ez a képtelenség, fületlen farkatlan boci.
Ez egyszerűen borzasztó. A húgomnak most már két gyereke jár be naponta Pestre gimnáziumba, egyszerűen kínzás, amin naponta átmennek. Vonat híján a dugóban döcögő busszal próbálnak bejutni az iskolába. Nulladik óra esetén eleve esélytelen, olyankor rokonoknál héderelnek, hol itt, hol ott, mint a hajótöröttek. Ez a második tanév, amely így telik, és még mindig nem látja senki az alagút (viadukt) végét.
Hát, nem tudom; látnom kéne egyben, hogy tudjam, mennyire utálom. És persze, igaza van mindenkinek, aki azt mondja, hogy az épület nem szobor, azt használni kell. De Rimanóczy szellemére hivatkozni azért mégiscsak erős effekt.
Elhajózok kicsit más vizekre, egy tegnapi fotóval.
Kivételesen nem kell megfejteni, addig keresték Attila sírját a solymári völgyben, amíg ni csak, egy viadukt lett belőle a Bp - Esztergom vasútvonalon. A felújítás sikerrel pályázik Európa legdrágábban és leglassabban megvalósuló projektjére, amely valaha is uniós forrásokból épült.
Lám, megmondtam, hogy nem értek hozzá ; szerintem beszéljük meg Gyulával, talán csak üveghiány volt a harmincas évek végén? Most viszont, amikor szinte megszűnt a műemlékvédelem bőven van üveg.