Keresés

Részletes keresés

V63 002 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33374

"A 77 önálló forgalma nem elég nagy hozzá..."

A 77 megszűnése tulajdonképpen csak egyetlen falut, Váckisúfalut fosztja meg a vasúttól.

Előzmény: benbe (33370)
kopaszhaj Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33373
Ezt már írni sem merészeltem...
Előzmény: bodrostomi (33372)
bodrostomi Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33372

Vagy ha a kisvasútig lemenő vágányokat nem szedték volna fel, és oda menne le egészen a 87b.

Előzmény: kopaszhaj (33371)
kopaszhaj Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33371
A 87/b akkor lenne alkalmas kirándulóforgalomra, ha nem Szilvás állomáson fordulna, hanem Szalajkavölgy mh-nél.
Előzmény: Törölt nick (33369)
benbe Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33370
Gondolkoztam rajtuk, de nem. A 77 önálló forgalma nem elég nagy hozzá és sok a vonatok menete más vonatok által kiszolgált szakaszokon. Hatvanból egyébként is csak átszállásos megközelítést tudna adni, Aszódon az állomás nincs valami jó helyen. Kár erőltetni. A helyi forgalomból pedig nem él meg. Ha a 78-on sűrítenének, akkor az ikladiak/mácsaiak sem vesztenék el a vonatukat.

A 87b elvben jó ötlet, de önmagában nem áll meg. Nagyon szép vonal, de a kirándulók többnyire megelégszenek a B. Lapátfalváig vagy Szalajkavölgyig való utazással, nagyon komoly fejlesztésekre lenne szükség, hogy a turisták továbbutazzanak a Ladány-völgybe.

Amit el tudok épzelni, hogy Bánvölgye-táborokig iskolák redelhessenek közszolgáltatás keretében vonatot. Ezt egyébként a 11-esen is lehetővé tenném hétköznapokra.

A 98 nem a turizmus, hanem a jelentős hazautazó forgalom miatt maradna hétvégén, ilyet azonban a 87b-n nem tapasztaltam.
Előzmény: Törölt nick (33369)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33369
Én még hozzátenném:
77
87b (Szilvásvárad-Putnok) hétvégén

Előzmény: benbe (33367)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33368
Nem olyan rossz akkor még ezek szerint a 103-as helyzete .
Előzmény: benbe (33367)
benbe Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33367
Amelyek szerintem egyszer újranyílhatnak (tehát amiknek egyáltalán valami csekély értelmük van):
-113*
-103*
-98b hétvégén
-88
-84
-151
-3*
-45*
-5
-13
-14*
-22
-47

Csillagot tettem oda, ahol szerintem nem lóg túl mélyen a bilibe a kéz.
Előzmény: Rbatka (33364)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.22 0 0 33366
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.22 0 0 33365
De ismerős nekem az a 4. kép kár hogy megfog szűnni a vonal igaz volt tüntetés is mellette de szerintem nem sokat változtat a dolgom de ne legyen igazam.
Előzmény: GA0425 (33362)
Rbatka Creative Commons License 2009.11.22 0 0 33364
Egy kis segítségere lenne szükségem.

Volna egy azaz 1 szabad napom, melyik vonalra menjek el búcsúzni? Miért?
Láttok-e esélyt valamelyik vonal újranyitására? Miért?
Melyik vonal az, amit szinte biztos, hogy ebben az évben utazhatok végig utoljára?

Köszi előre a segítséget :) Sok válaszra számítok, mondhatni: mindenkire kíváncsi vagyok. :)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.11.17 0 0 33363
Én például nem is olvasom ezt a topicot rendszeresen.
Előzmény: VT22 (33361)
GA0425 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 33362
Nagyatád, Börgönd, Bakonysárkány, Karcag-Vásártér, Egyházerdő




Előzmény: VT22 (33361)
VT22 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 33361
GA0425, emká48: Köszönet a szép képekért!
Jó néha ontopik tartalmat is látni a topikban, a szokásos "mit, hogyan és miért zárjunk be" vita helyett.
vadkakas Creative Commons License 2009.11.17 0 0 33360

"ha nem hiszed járj utána"

 

Megtettem, az előző hozzászólásomban linkeltem és inkább hiszek ennek, mint egy állítólagos kontrollingosnak.  De visszatérve oda, ahonnan ez kiindult: iparűzési adót mind a vasutas és mind a buszos cégek is fizetik, tehát a buszosnak ebből nem keltkezik előnye a vasutas rovására.

Előzmény: v431184 (33359)
v431184 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 33359
Nem én találtam ki, kontrollingosoktól van az infó, ha nem hiszed járj utána.
Előzmény: vadkakas (33358)
vadkakas Creative Commons License 2009.11.17 0 0 33358

Bocs, de tudomásom szerint az iparűzési adó nem így működik.

 

ipa

 

A cégek iparűzési adót azoknak az önkormányzatoknak fizetnek, amely önkormányzat illetékességi területén telephelye, székhelye van, az adó nagysága pedig az árbevételen alapszik, mozdonyok, buszok számától és értékétől függetlenül.

Előzmény: v431184 (33357)
v431184 Creative Commons License 2009.11.17 0 0 33357

Szia ! Nem felejtettelek el, tehát:

 

A MÁV leányvállalatok a vontatójárművek után iparűzési adó keretében fizetnek adót; nem pusztán a darabszám, hanem a jármű értéke alapján is (gondolhatod, micsoda különbség van egy Flirt motorvonat és egy évek óta FKI besorolású M43 sor. mozdony között nyilvántartási értéke között).

Az összeg azon önkormányzathoz folyik be, ahová a jármű tartozik a szolgálati hely kód alapján (nem azonos azzal, hogy melyik TVSZK-hoz tartozik a gép !).

Egy példa: V43 1102 - állomásítva: Debrecen TVSZK, szolgálati hely: Nyíregyháza -> Nyírbe fizet a Trakció.

Ha mondjuk egy gép Sm-re van állomásítva, de kihelyezik Ms-re, és hónapokig Sn üzemelteti, akkor is Szombathelyre megy a pénz.

A rengeteg FKI jármű után is fizet a tulajdonos.

 

 

Előzmény: vadkakas (33308)
emká48 Creative Commons License 2009.11.16 0 0 33356
Kishidasi és a 87
emká48 Creative Commons License 2009.11.16 0 0 33355
Komló, Nagypeterd, Sellye
GA0425 Creative Commons License 2009.11.15 0 0 33354
Gacsály, Jánkmajtis, Porcsalma-Tyukod
Még több kép a környékről!




uhi Creative Commons License 2009.11.14 0 0 33353

MDmot a 64-esen.
A felvétel ugyan két éves, de azóta sem gyakran járt erre MDmot, ha egyáltalán...

http://www.sin-ter.hu/item.php?id=103166

(videoklip, 7'11")

v431184 Creative Commons License 2009.11.14 0 0 33352
A Székesfehérvár - Komárom vasútvonalon volt egy hasonló jellegű, szintén nem biztosított állomás, Csémpuszta. 4 vagy 5 éve megszűntették, a váltókat kiépítették, azonban volt annyi eszük az illetékeseknek akkor, hogy egy rakodóvágány megmaradt. Bár hogy mimarad az egész vonalból december után ? :(
Előzmény: Törölt nick (33335)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.14 0 0 33351
Peti, a vonal engedélyezett tengelyterhelése és a kővonatok tengelyterhelése (papíron) valószínűleg nem áll egymással ellentmondásban, máskülönben jön a hatóság. Viszont hogy mennyire lekvár minőségű az egész, tehát meddig bírja azt, amit papíron bírnia kell - arról viszont remek tapasztalatok nyerhetők egy helyszíni kirándulás segítségével.

És még egy körülmény (tudom, gonosz és rosszindulatú vagyok :) ). Ha egy ilyesfajta vonalat egyszercsak használatba vesz néhány tehervonat, akkor ugyebár a korábbi évek terhelésének akár a többszörösét is elszenvedheti. Túl azon, hogy tényleg elszenvedi, és tényleg nem volt tisztességes fenntartás rajta, azért, ha pályaépítéssel foglalkozó cég vezetője lennél, ugye megindulna a fantáziád? És ugye megpróbálnál konzultálni ezzel-azzal, hogy finom formában kezdjék el terjeszteni a vonal gyors leromlását? Mert miután a gyors leromlás fokozatosan beleivódik a döntéselőkészítők és döntéshozók tudatába, záros időn belül megrendelésre kerülhet némi, komolyabb mértékű felépítménykarbantartási munka. Ami pénzbe kerül, nem is kevésbe. Ezt a beruházást pedig a te céged meg is nyerheti, ugyebár. És ha megnyeri, neked lesz sok-sok, jó kis bevételed. Nna. :)

hm
Előzmény: v_peti (33350)
v_peti Creative Commons License 2009.11.14 0 0 33350
Szóbajött itt vagy a nagytopikon, hogy a kőszállítás alaposan megviselte a 45-öst.

Miért? Mekkora a tengelyterhelése, hogy a kővonatokat sem bírja el rendesen?
D94A Creative Commons License 2009.11.14 0 0 33349
Tegnap "átadták" a Hejőkeresztúr-Mezőcsát vonalat Hejőbába-Hejőpapig 21t tovább 18,5t tengelyterhelésre.
benbe Creative Commons License 2009.11.13 0 0 33348
Előzmény: benbe (33347)
benbe Creative Commons License 2009.11.13 0 0 33347
Előzmény: Törölt nick (33344)
Golaz Creative Commons License 2009.11.13 0 0 33346
Szombathely - Felsőőr.
Előzmény: VT22 (33324)
Gulper Creative Commons License 2009.11.13 0 0 33345
A vicinálisok már történelem, szoktam néha mondani. Most az autómentes napon Somogyországban voltam vonatozni. Útközben arra jutottam, hogy bár egy csomó mellékvonal megszüneteltetődik, új vicinális jellegű vonalak születnek. Ez azonban nem egy jó hír, mert azok a vonalak, amelyekről ez eszembe jutott, igazi fővonalak voltak egykoron.

Villany vicinális

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!