Gondolkoztam rajtuk, de nem. A 77 önálló forgalma nem elég nagy hozzá és sok a vonatok menete más vonatok által kiszolgált szakaszokon. Hatvanból egyébként is csak átszállásos megközelítést tudna adni, Aszódon az állomás nincs valami jó helyen. Kár erőltetni. A helyi forgalomból pedig nem él meg. Ha a 78-on sűrítenének, akkor az ikladiak/mácsaiak sem vesztenék el a vonatukat.
A 87b elvben jó ötlet, de önmagában nem áll meg. Nagyon szép vonal, de a kirándulók többnyire megelégszenek a B. Lapátfalváig vagy Szalajkavölgyig való utazással, nagyon komoly fejlesztésekre lenne szükség, hogy a turisták továbbutazzanak a Ladány-völgybe.
Amit el tudok épzelni, hogy Bánvölgye-táborokig iskolák redelhessenek közszolgáltatás keretében vonatot. Ezt egyébként a 11-esen is lehetővé tenném hétköznapokra.
A 98 nem a turizmus, hanem a jelentős hazautazó forgalom miatt maradna hétvégén, ilyet azonban a 87b-n nem tapasztaltam.
De ismerős nekem az a 4. kép kár hogy megfog szűnni a vonal igaz volt tüntetés is mellette de szerintem nem sokat változtat a dolgom de ne legyen igazam.
Volna egy azaz 1 szabad napom, melyik vonalra menjek el búcsúzni? Miért? Láttok-e esélyt valamelyik vonal újranyitására? Miért? Melyik vonal az, amit szinte biztos, hogy ebben az évben utazhatok végig utoljára?
Köszi előre a segítséget :) Sok válaszra számítok, mondhatni: mindenkire kíváncsi vagyok. :)
Megtettem, az előző hozzászólásomban linkeltem és inkább hiszek ennek, mint egy állítólagos kontrollingosnak. De visszatérve oda, ahonnan ez kiindult: iparűzési adót mind a vasutas és mind a buszos cégek is fizetik, tehát a buszosnak ebből nem keltkezik előnye a vasutas rovására.
A cégek iparűzési adót azoknak az önkormányzatoknak fizetnek, amely önkormányzat illetékességi területén telephelye, székhelye van, az adó nagysága pedig az árbevételen alapszik, mozdonyok, buszok számától és értékétől függetlenül.
A MÁV leányvállalatok a vontatójárművek után iparűzési adó keretében fizetnek adót; nem pusztán a darabszám, hanem a jármű értéke alapján is (gondolhatod, micsoda különbség van egy Flirt motorvonat és egy évek óta FKI besorolású M43 sor. mozdony között nyilvántartási értéke között).
Az összeg azon önkormányzathoz folyik be, ahová a jármű tartozik a szolgálati hely kód alapján (nem azonos azzal, hogy melyik TVSZK-hoz tartozik a gép !).
Egy példa: V43 1102 - állomásítva: Debrecen TVSZK, szolgálati hely: Nyíregyháza -> Nyírbe fizet a Trakció.
Ha mondjuk egy gép Sm-re van állomásítva, de kihelyezik Ms-re, és hónapokig Sn üzemelteti, akkor is Szombathelyre megy a pénz.
A Székesfehérvár - Komárom vasútvonalon volt egy hasonló jellegű, szintén nem biztosított állomás, Csémpuszta. 4 vagy 5 éve megszűntették, a váltókat kiépítették, azonban volt annyi eszük az illetékeseknek akkor, hogy egy rakodóvágány megmaradt. Bár hogy mimarad az egész vonalból december után ? :(
Peti, a vonal engedélyezett tengelyterhelése és a kővonatok tengelyterhelése (papíron) valószínűleg nem áll egymással ellentmondásban, máskülönben jön a hatóság. Viszont hogy mennyire lekvár minőségű az egész, tehát meddig bírja azt, amit papíron bírnia kell - arról viszont remek tapasztalatok nyerhetők egy helyszíni kirándulás segítségével.
És még egy körülmény (tudom, gonosz és rosszindulatú vagyok :) ). Ha egy ilyesfajta vonalat egyszercsak használatba vesz néhány tehervonat, akkor ugyebár a korábbi évek terhelésének akár a többszörösét is elszenvedheti. Túl azon, hogy tényleg elszenvedi, és tényleg nem volt tisztességes fenntartás rajta, azért, ha pályaépítéssel foglalkozó cég vezetője lennél, ugye megindulna a fantáziád? És ugye megpróbálnál konzultálni ezzel-azzal, hogy finom formában kezdjék el terjeszteni a vonal gyors leromlását? Mert miután a gyors leromlás fokozatosan beleivódik a döntéselőkészítők és döntéshozók tudatába, záros időn belül megrendelésre kerülhet némi, komolyabb mértékű felépítménykarbantartási munka. Ami pénzbe kerül, nem is kevésbe. Ezt a beruházást pedig a te céged meg is nyerheti, ugyebár. És ha megnyeri, neked lesz sok-sok, jó kis bevételed. Nna. :)
A vicinálisok már történelem, szoktam néha mondani. Most az autómentes napon Somogyországban voltam vonatozni. Útközben arra jutottam, hogy bár egy csomó mellékvonal megszüneteltetődik, új vicinális jellegű vonalak születnek. Ez azonban nem egy jó hír, mert azok a vonalak, amelyekről ez eszembe jutott, igazi fővonalak voltak egykoron.