Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A Nagykörúton az egyik játékboltban láttam, ahol régi, szoci beli játékokat árulnak! talán az Oktogon, nyugati közti szakaszon volt az üzlet, ha jól emlékszem...
Az esélyed egy komplett készletre, mint " tűt a szénakazalban ". Ezért inkább azt tanácsolom, hogy egyenként próbáld összeszedni. Így kézzelfoghatóvá növekszik az esélyed. Érdemes folyamatosan figyelni a Vatera , Jófogás és egyéb hirdető és aukciós felületeket. Most is volt Pannónia személykocsi, tápegység és kapcsoló doboz. Természetesen nem egy helyen és nem egy eladótól. Legegyszerűbb sínekhez és váltókhoz jutni. Folyamatos kutató munkával és természetesen sok szerencsével kb. egy év alatt célhoz érhetsz. Viszont a fadobozt felejtsd el. Sok sikert!
Bár nem PV, csak 0-ás méret, de most lettem készen a Muki tehervillamossal. A mérete szemléltetésére egy PV Előre személykocsival együtt fényképeztem. A hajtása egy régi Csepel teherautóba való ablaktörlő motor. A kaszni donorja egy Buco hűtővagon kasznija volt. A tető és az áramszedő Märklin alapú.
Sziasztok. Köszönöm a megosztást. Ebből az egyedi még ismeretlen motor típusból nekem már kettő van, és két különböző helyről érkezett. jobban mondva 1 teljes és ez a fél ami képen látszik. Hamarosan készítek több képet.
Mivel vidéken lakom, ebben a körben Budapesten nincs nagy ismeretségi köröm. Néhány budapesti kollégával nagyon jó személyes kapcsolatom van, de ők nem vállalnak semmilyen javítást sem, mint ahogy én sem itt vidéken. Egyébként egy profi háztartási kisgépszerelő sokkal egyszerűbben megkeresi a háztartási kisgépek javításával a kenyerét, mint egy számára ismeretlen és nagyon öreg PV trafó kétséges kimenetű átalakításával. Magyarán, ha találsz valaki lelkiismeretes és a munkájára igényes szakembert, többe fog kerülni a javítás, mint amennyiért el szeretnéd adni. Egyébként ilyen állapotban ez a tápegység pár ezer forintot ér annak, aki meg tudja javítani.
Ugyanilyen trafóval kaptam a vasutat 1955-ben, akkor még nálunk is 110V volt. Sajnos, pár év alatt szétkopott a tekercselés és a szabályozó érintkezője (intenzíven használhattam), így más megoldást kellett találni (fix trafó+soros változtatható ellenállás).
- nézzétek meg, hogy 110 V -os, vagy 220 V-os a hálózati feszültség. ( a 110 V sem gond, csak a primer körben egy kötést meg kell változtatni ), viszont e nélkül leég a trafó, ha 220 V - ba dugjátok.
- a hálózati gumikábelt feltétlenül ki kell cserélni, mert az idő vasfoga megőrölte, Lehet, hogy kívülről nem látszik a töredezettsége, de belül az érszigetelés biztosan szétmállott. E miatt életveszélyes a hálózatba dugni!!!
- mindenképpen érdemes szakemberrel átnézetni, mert az egész belső szigetelés nem felel meg a jelenlegi érintésvédelmi szabályoknak. A szekunder oldalba bekötött túláramvédő kapcsoló a primer áramkört kapcsolja ( ez nem hiba ) és szigeteletlen vezetékekben szaladgál a primer feszültség ( 110 V, vagy 220 V ).
Az olajzöldek teljesen eredetiek! A bal oldali Előre nagyon jó állapotú, festése kb. 97%-os, a jobb oldali viszont szinte teljesen makulátlan, mondhatom,- játszatlan állapotú! Büszke is vagyok rá!
Időnként megfuttatom, de nem ez a játszós mozdonyom. Ezt szeretném az utókornak így meghagyni. A teljes dobozos ķészlet megvan, korábban (2019 novemberében) tettem fel róla egy bemutatót néhány képpel ide a fórumra. A Pannónia játszott, kicsit kopott de bivaly erővel hálálja meg azt, hogy anno alaposan rendbe szedtem! A vörös bajuszos arany-törtfehér is szerepelt nemrég itt. Nem eredeti, csak egy Helikonra erősen hajazó másolat. Magam készítettem egy rozsdától pöttyös pannónia kaszni felhasználásával. Biztos van akinék ez szentségtörés (majdnem egy évig én sem "vágtam bele" de aztán mégis csak, és ez lett belőle. Az elkészülte óta legalább már nem rezgek annyira egy eredetiért. Ha valakinek meghoztam az étvágyát, akkor hát: jó étvágyat! :-) Üdv, Ádám
Szia Zoli'Azt észre se vettem,hogy a közvetítő fogasketekek is vállas csavarral vannak szerelve,aminek a gyártása és a beépítése ( plusz két menetfúrás) macerásabb mint egy szegecselhető vállas csapé. Üdv.Gábor
Bár felújítás céljából közel ötven Előre mozdony járt a kezemben, de ilyen motort még nem láttam. A mozdonyok között volt néhány esztergált vas ütközős ( tehát a legelső szériából ), olyan amelyik rövid fellépő korlátos volt és a hosszú korlát furatai is megvoltak, sőt hibás lyukasztású is. Minden esetre érdekes pajzs megoldás, mert legalább plusz egy lyukasztó - hajlító présszerszámot igényel a kialakítás. Anyagtakarékosságnak nem, inkább plusz hulladéknak hívnám a tekercsek előtti kieső részt. Bár az állórész rögzítéséhez szükséges négy alumínium kúpot és a négy hosszabb csavart megtakarították a négy hajlított füllel. Igazán én is a jobb hűtést gondolom az egyetlen igazi célnak. Minden esetre köszönöm az érdekes képet az " uborka szezonban ".
A kép láttán gyorsan belenéztem mindhárom Előre mozdonykámba. Mindegyik zárt kivitelű. Szerintem tuti biztos korai, vagy protodarab. Szép!!! Köszi a képet! Üdv, Ádám
Érdekes kivitel,még nem láttam ilyent!Valószínűleg a motor jobb hűtése (anyagtakarékosság?) miatt alakították ki így.Viszont a gyártásához jóval több több szerszám kell,ezért térhettekek át az egyszerűbb,zárt kivitelre.Igaz,nem tudom hogy ez korai,vagy késői gyártású darab.