Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33404
Milyen vicces lenne már bemenni a kocsmába így:
-Jó napot kívánok, kérek egy üveg Borsodit egy doboz kék Viceroyt és egy 33%-os jegyes Hegyeshalomig. :)
Előzmény: Gulper (33394)
zmiklós Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33403
"lehet, hogy a 87-esen és a 98-ason is."

Biztos hogy a 87-esen és a 98-ason nem szereljük le, ugyanúgy mint ahogy nem szereltük le a Kál-Kisterenye és a mezőcsáti vonalon sem.
Előzmény: looksharp (33402)
looksharp Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33402
Ne emítsük egy kategóriában a 151-152-es vonalakat, ahol eseti teherforgalom van és a 4-5-ös vonalat, ahol napi rendszerességgel közlekednek a teherszerelvények.
Biztos, hogy sok olyan vonal lesz, ahol a meglevő fénysorompókat és fényjelzőket le fogják szerelni. Olyan vonalakon, ahol gyakorlatilag nem lesz semmiféle forgalom: Fehérgyarmattól Keletre, a csengeri és a létavértesi vonalon, lehet, hogy a 87-esen és a 98-ason is.
Előzmény: Rbatka (33400)
schaffner Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33401
A személyszállítás megmaradásáért az utazóközönségnek kell harcolni.A szakszervezetek dolga a munkahelyek megtartása.
Előzmény: koller andor (33396)
Rbatka Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33400
Sok megszüntetett vonal mentén elbontották a fénysorompót, a vtv. fedezi az útátjárót. Ja, és a bizt. berendezéseket is ő kezeli.
Előzmény: looksharp (33386)
Rbatka Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33399
Nagyon szépen köszönöm a listádat!

Most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy melyek azok a vonalak, amik mellett sétálgatni nem egyenlő egy életbiztosítással.
Előzmény: Törölt nick (33379)
koller andor Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33398
Nem tudom.
Előzmény: bodrostomi (33397)
bodrostomi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33397
Lett volna értelme?
Előzmény: koller andor (33396)
koller andor Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33396
Ma kiderült, hogy maguk a vasutas szervezetek sem fognak "harcolni" a megszüntetésre ítélt vonalakért.:-((
kisloszos Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33395
Sokáig Pécsváradon is az állomás melletti kocsmában lehetett jegyet venni.
Előzmény: Törölt nick (33389)
Gulper Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33394
"... Kocsmában jegyet venni? ..."
Csopakon a kocsmaablakban.
Az indóház már csak kocsmaként közérdekű, melynek egyik ablaka jegykiadó helyként funkcionál.
Előzmény: Törölt nick (33389)
gyoparOHs Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33393
Tiszakürt és Kondoros közőtt végleges a nyomvonal. Két helyen metszené a vasutat előszőr a125-t Csabacsüd áll. útán kb. 600-800m -re, majd a 126-t pont a kőzepe táján.A nyomvonal rajzon egyik helyen sincs jelőlve külőnszintü felüljáró. Mig kőzutaknál van..,de még lehet.A terv 2007-es.(forr. Roads extra)
A tavasszal kezdték volna a kisajátításokat, de ez most már csúszik....ez már polityika...
Kondoros-Bcsaba kőzt még nincs végleges nyomv,
Előzmény: Törölt nick (33383)
kisloszos Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33392
A 64esre tervez valamelyikőtök bejárást a bezárás előtt?Ha igen,akkor szívesen csatlakoznék,emailen megtalál!
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33391
Pont Előszállás az, ahol általában a legtöbben fel- és leszállnak. Nem lévén közvetlen busz Dunaújvárosba + jegyár is jobb.
Kár a paksi vonalért, ha viszont nem állna meg a vonat Paks-Dunaújváros közt, talán többen utaznának vele, Paks-Budapest relációban. Bár az átszállás nélküli Újvárostól M6-oson repesztő busszal szemben nehéz jó alternatívát mondani.
Előzmény: looksharp (33386)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33390
Akkor majd az lesz, hogy Rajkára kiszáll a menedzsment, újságírókkal felszerelkezve, a kocsmárost előtte beöltöztetik személypénztárosnak és beültetik a személypénztárba, majd - az újságírók jelenlétében - a menedzsment egyik tagja odamegy a pénztároshoz és teátrálisan kirúgja.

Az eseményt követően az alábbi, izzócsere-tényezővel korrigált kifizetések történek (ÁFA nélkül):
- takarító cég díja (akik lepókhálózták a személypénztárt és letörölték a széket): 400 eFt,
- kocsmáros "színházi szereplésének" és hallgatásának díja: 800 eFt,
- pótkocsmáros beszerzése az esemény időpontjára (ne maradjanak szomjan a kocsmában): 250 eFt,
- kocsmáros személypénztárosi ruhája (az eseményt követően kidobásra kerül): 100 eFt,
- a kocsmárost felkészítő oktató díja: 300 eFt,
- szendvicsek és üdítő az újságírók részére: 80 eFt,
- az eseményt biztosító objektumőrök díja: 500 eFt,
- szakértői díj (arra vonatkozóan, hogy ha a kocsmáros beül az évek óta nem használt személypénztárba, rászakad-e a mennyezet azalatt az öt perc alatt): 1.500 eFt,
- felsővezeték karbantartási díj (bár sem a kocsmáros, sem az újságíró nem 25 kV-ról üzemel, biztos ami biztos, ezt a díjat sem árt kiszámlázni): 300 eFt.

hm
Előzmény: A Gyula (33388)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33389
Kocsmában jegyet venni? Ez is érdekes, lassan a BKV-s szint lesz a mérvadó?
Bár mondjuk, volt mikor egy drogériákra szakosodott üzlet árult vonatjegyet.
Előzmény: A Gyula (33388)
A Gyula Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33388
"Viszont Rajkáról el lehet zavarni a személypénztárost."

Megtörtént, Rajkán már évek óta nincs személypénztáros. Kocsmában vagy a jegyvizsgálónál lehet jegyet venni.
Előzmény: looksharp (33386)
v_peti Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33387
"A kisszénásiak fognak max. begyalogolni Kondorosra a sínek mentén, gyakorlatilag a klasszikus vicc fog megelevenedni ,h hosszú a lépcső és alacsony a korlát. :)"

Csak a lift nem fog jönni...
Előzmény: Törölt nick (33383)
looksharp Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33386
"1: Megmarad mert országokat köt össze, villamosított."
Viszont Rajkáról el lehet zavarni a személypénztárost. A kocsirendezőket, tolatásvezetőket is (részben). Gondolom, pár hónap csend után a rajkai kilépő forgalom számára Hegyeshalmot nevezik ki határállomásnak, ott lesz majd gépcsere. Vagy a magyarok járnak majd ki Oroszvárig (Rusovce). Innentől tehát már adminisztratív kérdés.

"4: Teherforgalmának köszönhetően megmarad.
5: szintén"

Érdemes lesz megfigyelni, hogyan és mikor alakítják majd át ezen vonalak állomásainak a berendezéseit. Jelenleg ugyanis magas az élőmunka-igény. HA nem lesznek személyvonatok, kevesebb állomást fognak fenntartani. Magyarul: bezárnak párat, ám ez ezen vonalak esetében csak komoly fejlesztésekkel (fénysorompók telepítése) lehetséges. Mert az mégiscsak luxus, hogy napi 2-3 pár tehervonat miatt van a vonalon 6-7 állomás (hasamra ütöttem), ezért állomásonként ott van két-két vkezelő + fszt. Az 5-ös vonal majdnem végig SH, ezeket átalakítani elég drága. + ahol van vonali rakodás, ott megint kell, hogy legyen valaki.
A vonali költségek tehát a személyforgalom leállása után nem fognak csökkenni. Ezért hiba ennek a két vonalnak a bezárása, legalábbis ebben a formában.

"22: Két fővonalat köt össze, a GySEV fejleszteni fogja."
Ha a kormányzat megengedi, hogy átvegye. A GYSEV most a 21-essel van elfoglalva. Az éppen elég munka és pénz. (OK, részben EU-forrásból.) MAjd ha az készen lesz, átveheti a 22-es számmal fémjelzett (már ne is haragudjatok) trágyadombot. Költhet rá kemény milliárdokat.
A 22-es helyett a GYSEV inkább a 17-esre gyúr majd. Hosszabb vonal, de többet is ér vele: közvetlen horvátországi kapcsolatot.

"37: északi fele teherforgalomnak megmarad, talán a déli fele is járva lesz néha."
Személy szerint sajnálatosnak tartom a bezárását. A nyomvonala kis korrekcióval (Talán Segesd környékén) engedné a 80 km/órát, néhány értelmes település (Marcali) van mellette, fuvarozni való is akad... A személyforgaom a 30-as tempó miatt halt meg.

"42: Nemzetstratégiai indokkal megmarad."
Pakson hellyel-közzel rendszeresen van áruforgalom, + atomerőmű. A tehervonatok számára 40-es tempót biztosítani fogják. Előszálláson meg rövidesen kiváltják a teljes sorompót fénysorompóval (az állomást meg felszedik). Pakson valószínű, marad a személyzet, igaz, úgy dolgoznak majd, mint Enyingen: lesz, hogy hetekig nem látnak vonatot.

"45: Magán-tehervonatoknak köszönhetően megmarad"
Aba-Sárkeresztúr váltóit kiszögelik... Vagy felszedik az állomást.
Vagy lezárják a vonalat, mondván, hogy a kőszállítások miatt megromlott az egészsége.Ott a felújított 44-es, tessenek arra járni, P.szabolcson meg tessenek körüljárni.
Előzmény: Törölt nick (33379)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33385
Meg se lepődök csak ígérgetnek itt is, de Békés megye már lassan 20 éve le van szarva. De még a 44-est sem fejlesztenék ,legalább néha pár km hosszan lehetne előzősáv, de itt még az sincs.
Előzmény: koller andor (33384)
koller andor Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33384
A parlamenti szavazás során, tegnap vették el az M44-re szánt pénzt. (az M60 javára)
Előzmény: Törölt nick (33383)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33383
"126: végleges lezárásra esélyes, ráadásul az M44-es autópálya tervezett nyomvonalába éppen beleesik, fel fogják szedni :(((((("

Ez biztos? Eldőlt a végleges nyomvonal? Kb. egy éve láttam a terveket, akkor még két lehetséges nyomvonal volt. Az egyik valóban érinti a vasutat, a másik viszont nem, mert a másik oldalról kerüli el Kondorost. Ez a nyomvonalterv pedig csak a Békés-Murony-Kamut mellékutat érinti és abban a tervben felüljáró volt betervezve oda, sőt lehajtó is, vagyis Kamut-Murony-Békés felé ott is le és fel lehetne hajtani.

Egyébként a 126-nak ha megszűnik a személyforgalma akkor egy darabig tényleg csak rozsdásodni fog. Viszont félteni sem kell nagyon, mert nagyon a semmi közepén megy, nem hiszem, h hirtelen elkezdenék lopkodni. Nehezen megközelíthető ugynais járművel gyalog meg nem sokan vágnak neki.

A kisszénásiak fognak max. begyalogolni Kondorosra a sínek mentén, gyakorlatilag a klasszikus vicc fog megelevenedni ,h hosszú a lépcső és alacsony a korlát. :)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33382
Értem legközelebb jobban elolvasom hogy ne azt olvassam amit olvasni szeretnék.
Előzmény: Törölt nick (33381)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33381
Alapfelállás:
a kormány a közúti lobbi nyomására a felsorolt vasútvonalakon a közforgalmú vasúti személyszállítást megszünteti.

A "van-e élet a személyforgalom leállása után?" képzeletbeli kérdésre válaszoltam előző hozzászólásomban.
Előzmény: Törölt nick (33380)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33380
Azt hogy érted hogy a 103-as megmarad hogy minden marad mint eddig? vagy csak a tehervonatok révén marad meg?:)

Előzmény: Törölt nick (33379)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33379
Elsősorban azokat a vonalakat nézd meg, ahol még nem jártál.

Hiába mondanám hogy a Vésztő-Körösnagyharsány vonal esélyes a végleges vágányzárra, ha ott már jártál, akkor az a túra nem annyira vonzó neked.

Nézzük sorban (szubjektív érvek következnek!):

1: Megmarad mert országokat köt össze, villamosított.
4: Teherforgalmának köszönhetően megmarad.
5: szintén
22: Két fővonalat köt össze, a GySEV fejleszteni fogja.
37: északi fele teherforgalomnak megmarad, talán a déli fele is járva lesz néha.
39b: Jó állapotú a pálya, sztem egy éven belül turistavasúttá alakul vállalkozás formájában (ott a Balcsi, és Bfenyves önkormányzata is pályázik a vonal működtetésére)
42: Nemzetstratégiai indokkal megmarad
45: Magán-tehervonatoknak köszönhetően megmarad
47: szintén
64: végleges lezárásra esélyes :((((((Pécsi ig.)
77: még ha nem is lesz rajta közlekedés, Bp-i elkerülőnek meghagyják és karbantartják
87b: néhány különvonat után a pályába belelopnak :(((((((
98b: jó állapotú pálya, lehet hogy TVG-közlekedéssel felügyelik majd.
103: Magán-tehervonatoknak köszönhetően megmarad.
107: forgalom nem lesz rajta, a helyi PFT lelkes, talán felügyeli TVG-vel.
113 keleti fele: teherforgalmát elsorvasztották néhány éve, pályája jó állapotú, politikai okból (Romániával való összekötés) talán felügyelik majd hogy ne lopják szét.
114: ugyanaz
117: végleges lezárásra és szétlopásra esélyes :((((((
118-119: bizonyos szakaszai turisztikai célból, önkormányzat által működni fognak
126: végleges lezárásra esélyes, ráadásul az M44-es autópálya tervezett nyomvonalába éppen beleesik, fel fogják szedni :((((((
127 keleti fele: végleges lezárásra esélyes, a pálya sem tökéletes :((((((
130 déli vége: teherforgalomnak köszönhetően megmarad, de Makó-Újváros és Makó-Elágazás között az sem lesz, csak néha TVG.
142 déli vége: tehervonatoknak köszönhetően megmarad.
148-149: Kecskemét KK - Bugac-Felső között néha lesz nosztalgiavonat, a kisv hálózat többi része rozsdásodni fog :((((((
Előzmény: Rbatka (33377)
VT22 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33378
Önnek postavonata érkezett.
Előzmény: Rbatka (33377)
Rbatka Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33377
Nagyon köszönöm az eddigi válaszokat, bár még nem jutottam közelebb a döntéshez. Olyan szempontokat kellene figyelembe venni még, hogy:
-gépen, tehervonaton, stb. beutazható
-olyan vidéken* megy, amit bármikor végignézhetek biciklivel, vagy gyalog

Éppen ezért olyan vonalakon gondolkodom, amik *halmozottan hátrányos helyzetű térségben vezetnek, vagy teherforgalomra, TVG-re, stb. sincs esélye.

Szerintetek? Ezekkel a feltételekkel együtt... mit nézzek meg?
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33376
Plusz Aszódot, Ikladot, Galgamácsát is, ahonnan szokott lenni felszálló.
Sokat utaztam arra, szóltunk is, hogy hétköznap érdemes lenne mégegy plusz kocsi.

Télen busszal pótolhatatlan amúgy....
Semmi értelme a megszüntetésnek, spórolás nem lesz semennyi.
De mit várjunk... Ha 28x bebizonyítjuk, hogy igenis kellene egy adott vonal, senkit sem fog érdekelni.
Bármelyik fővonalat be lehetne azonnal zárni az alapján, ahogyan ezeket "felmérték", és ítélkeztek.
Előzmény: V63 002 (33374)
VT22 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 33375
142, közel van :)
Előzmény: Rbatka (33364)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!