Milyen vicces lenne már bemenni a kocsmába így: -Jó napot kívánok, kérek egy üveg Borsodit egy doboz kék Viceroyt és egy 33%-os jegyes Hegyeshalomig. :)
Ne emítsük egy kategóriában a 151-152-es vonalakat, ahol eseti teherforgalom van és a 4-5-ös vonalat, ahol napi rendszerességgel közlekednek a teherszerelvények. Biztos, hogy sok olyan vonal lesz, ahol a meglevő fénysorompókat és fényjelzőket le fogják szerelni. Olyan vonalakon, ahol gyakorlatilag nem lesz semmiféle forgalom: Fehérgyarmattól Keletre, a csengeri és a létavértesi vonalon, lehet, hogy a 87-esen és a 98-ason is.
"... Kocsmában jegyet venni? ..." Csopakon a kocsmaablakban. Az indóház már csak kocsmaként közérdekű, melynek egyik ablaka jegykiadó helyként funkcionál.
Tiszakürt és Kondoros közőtt végleges a nyomvonal. Két helyen metszené a vasutat előszőr a125-t Csabacsüd áll. útán kb. 600-800m -re, majd a 126-t pont a kőzepe táján.A nyomvonal rajzon egyik helyen sincs jelőlve külőnszintü felüljáró. Mig kőzutaknál van..,de még lehet.A terv 2007-es.(forr. Roads extra) A tavasszal kezdték volna a kisajátításokat, de ez most már csúszik....ez már polityika... Kondoros-Bcsaba kőzt még nincs végleges nyomv,
Pont Előszállás az, ahol általában a legtöbben fel- és leszállnak. Nem lévén közvetlen busz Dunaújvárosba + jegyár is jobb. Kár a paksi vonalért, ha viszont nem állna meg a vonat Paks-Dunaújváros közt, talán többen utaznának vele, Paks-Budapest relációban. Bár az átszállás nélküli Újvárostól M6-oson repesztő busszal szemben nehéz jó alternatívát mondani.
Akkor majd az lesz, hogy Rajkára kiszáll a menedzsment, újságírókkal felszerelkezve, a kocsmárost előtte beöltöztetik személypénztárosnak és beültetik a személypénztárba, majd - az újságírók jelenlétében - a menedzsment egyik tagja odamegy a pénztároshoz és teátrálisan kirúgja.
Az eseményt követően az alábbi, izzócsere-tényezővel korrigált kifizetések történek (ÁFA nélkül): - takarító cég díja (akik lepókhálózták a személypénztárt és letörölték a széket): 400 eFt, - kocsmáros "színházi szereplésének" és hallgatásának díja: 800 eFt, - pótkocsmáros beszerzése az esemény időpontjára (ne maradjanak szomjan a kocsmában): 250 eFt, - kocsmáros személypénztárosi ruhája (az eseményt követően kidobásra kerül): 100 eFt, - a kocsmárost felkészítő oktató díja: 300 eFt, - szendvicsek és üdítő az újságírók részére: 80 eFt, - az eseményt biztosító objektumőrök díja: 500 eFt, - szakértői díj (arra vonatkozóan, hogy ha a kocsmáros beül az évek óta nem használt személypénztárba, rászakad-e a mennyezet azalatt az öt perc alatt): 1.500 eFt, - felsővezeték karbantartási díj (bár sem a kocsmáros, sem az újságíró nem 25 kV-ról üzemel, biztos ami biztos, ezt a díjat sem árt kiszámlázni): 300 eFt.
Kocsmában jegyet venni? Ez is érdekes, lassan a BKV-s szint lesz a mérvadó? Bár mondjuk, volt mikor egy drogériákra szakosodott üzlet árult vonatjegyet.
"A kisszénásiak fognak max. begyalogolni Kondorosra a sínek mentén, gyakorlatilag a klasszikus vicc fog megelevenedni ,h hosszú a lépcső és alacsony a korlát. :)"
"1: Megmarad mert országokat köt össze, villamosított." Viszont Rajkáról el lehet zavarni a személypénztárost. A kocsirendezőket, tolatásvezetőket is (részben). Gondolom, pár hónap csend után a rajkai kilépő forgalom számára Hegyeshalmot nevezik ki határállomásnak, ott lesz majd gépcsere. Vagy a magyarok járnak majd ki Oroszvárig (Rusovce). Innentől tehát már adminisztratív kérdés.
"4: Teherforgalmának köszönhetően megmarad. 5: szintén"
Érdemes lesz megfigyelni, hogyan és mikor alakítják majd át ezen vonalak állomásainak a berendezéseit. Jelenleg ugyanis magas az élőmunka-igény. HA nem lesznek személyvonatok, kevesebb állomást fognak fenntartani. Magyarul: bezárnak párat, ám ez ezen vonalak esetében csak komoly fejlesztésekkel (fénysorompók telepítése) lehetséges. Mert az mégiscsak luxus, hogy napi 2-3 pár tehervonat miatt van a vonalon 6-7 állomás (hasamra ütöttem), ezért állomásonként ott van két-két vkezelő + fszt. Az 5-ös vonal majdnem végig SH, ezeket átalakítani elég drága. + ahol van vonali rakodás, ott megint kell, hogy legyen valaki. A vonali költségek tehát a személyforgalom leállása után nem fognak csökkenni. Ezért hiba ennek a két vonalnak a bezárása, legalábbis ebben a formában.
"22: Két fővonalat köt össze, a GySEV fejleszteni fogja." Ha a kormányzat megengedi, hogy átvegye. A GYSEV most a 21-essel van elfoglalva. Az éppen elég munka és pénz. (OK, részben EU-forrásból.) MAjd ha az készen lesz, átveheti a 22-es számmal fémjelzett (már ne is haragudjatok) trágyadombot. Költhet rá kemény milliárdokat. A 22-es helyett a GYSEV inkább a 17-esre gyúr majd. Hosszabb vonal, de többet is ér vele: közvetlen horvátországi kapcsolatot.
"37: északi fele teherforgalomnak megmarad, talán a déli fele is járva lesz néha." Személy szerint sajnálatosnak tartom a bezárását. A nyomvonala kis korrekcióval (Talán Segesd környékén) engedné a 80 km/órát, néhány értelmes település (Marcali) van mellette, fuvarozni való is akad... A személyforgaom a 30-as tempó miatt halt meg.
"42: Nemzetstratégiai indokkal megmarad." Pakson hellyel-közzel rendszeresen van áruforgalom, + atomerőmű. A tehervonatok számára 40-es tempót biztosítani fogják. Előszálláson meg rövidesen kiváltják a teljes sorompót fénysorompóval (az állomást meg felszedik). Pakson valószínű, marad a személyzet, igaz, úgy dolgoznak majd, mint Enyingen: lesz, hogy hetekig nem látnak vonatot.
"45: Magán-tehervonatoknak köszönhetően megmarad" Aba-Sárkeresztúr váltóit kiszögelik... Vagy felszedik az állomást. Vagy lezárják a vonalat, mondván, hogy a kőszállítások miatt megromlott az egészsége.Ott a felújított 44-es, tessenek arra járni, P.szabolcson meg tessenek körüljárni.
Meg se lepődök csak ígérgetnek itt is, de Békés megye már lassan 20 éve le van szarva. De még a 44-est sem fejlesztenék ,legalább néha pár km hosszan lehetne előzősáv, de itt még az sincs.
"126: végleges lezárásra esélyes, ráadásul az M44-es autópálya tervezett nyomvonalába éppen beleesik, fel fogják szedni :(((((("
Ez biztos? Eldőlt a végleges nyomvonal? Kb. egy éve láttam a terveket, akkor még két lehetséges nyomvonal volt. Az egyik valóban érinti a vasutat, a másik viszont nem, mert a másik oldalról kerüli el Kondorost. Ez a nyomvonalterv pedig csak a Békés-Murony-Kamut mellékutat érinti és abban a tervben felüljáró volt betervezve oda, sőt lehajtó is, vagyis Kamut-Murony-Békés felé ott is le és fel lehetne hajtani.
Egyébként a 126-nak ha megszűnik a személyforgalma akkor egy darabig tényleg csak rozsdásodni fog. Viszont félteni sem kell nagyon, mert nagyon a semmi közepén megy, nem hiszem, h hirtelen elkezdenék lopkodni. Nehezen megközelíthető ugynais járművel gyalog meg nem sokan vágnak neki.
A kisszénásiak fognak max. begyalogolni Kondorosra a sínek mentén, gyakorlatilag a klasszikus vicc fog megelevenedni ,h hosszú a lépcső és alacsony a korlát. :)
Elsősorban azokat a vonalakat nézd meg, ahol még nem jártál.
Hiába mondanám hogy a Vésztő-Körösnagyharsány vonal esélyes a végleges vágányzárra, ha ott már jártál, akkor az a túra nem annyira vonzó neked.
Nézzük sorban (szubjektív érvek következnek!):
1: Megmarad mert országokat köt össze, villamosított. 4: Teherforgalmának köszönhetően megmarad. 5: szintén 22: Két fővonalat köt össze, a GySEV fejleszteni fogja. 37: északi fele teherforgalomnak megmarad, talán a déli fele is járva lesz néha. 39b: Jó állapotú a pálya, sztem egy éven belül turistavasúttá alakul vállalkozás formájában (ott a Balcsi, és Bfenyves önkormányzata is pályázik a vonal működtetésére) 42: Nemzetstratégiai indokkal megmarad 45: Magán-tehervonatoknak köszönhetően megmarad 47: szintén 64: végleges lezárásra esélyes :((((((Pécsi ig.) 77: még ha nem is lesz rajta közlekedés, Bp-i elkerülőnek meghagyják és karbantartják 87b: néhány különvonat után a pályába belelopnak :((((((( 98b: jó állapotú pálya, lehet hogy TVG-közlekedéssel felügyelik majd. 103: Magán-tehervonatoknak köszönhetően megmarad. 107: forgalom nem lesz rajta, a helyi PFT lelkes, talán felügyeli TVG-vel. 113 keleti fele: teherforgalmát elsorvasztották néhány éve, pályája jó állapotú, politikai okból (Romániával való összekötés) talán felügyelik majd hogy ne lopják szét. 114: ugyanaz 117: végleges lezárásra és szétlopásra esélyes :(((((( 118-119: bizonyos szakaszai turisztikai célból, önkormányzat által működni fognak 126: végleges lezárásra esélyes, ráadásul az M44-es autópálya tervezett nyomvonalába éppen beleesik, fel fogják szedni :(((((( 127 keleti fele: végleges lezárásra esélyes, a pálya sem tökéletes :(((((( 130 déli vége: teherforgalomnak köszönhetően megmarad, de Makó-Újváros és Makó-Elágazás között az sem lesz, csak néha TVG. 142 déli vége: tehervonatoknak köszönhetően megmarad. 148-149: Kecskemét KK - Bugac-Felső között néha lesz nosztalgiavonat, a kisv hálózat többi része rozsdásodni fog :((((((
Nagyon köszönöm az eddigi válaszokat, bár még nem jutottam közelebb a döntéshez. Olyan szempontokat kellene figyelembe venni még, hogy: -gépen, tehervonaton, stb. beutazható -olyan vidéken* megy, amit bármikor végignézhetek biciklivel, vagy gyalog
Éppen ezért olyan vonalakon gondolkodom, amik *halmozottan hátrányos helyzetű térségben vezetnek, vagy teherforgalomra, TVG-re, stb. sincs esélye.
Szerintetek? Ezekkel a feltételekkel együtt... mit nézzek meg?
Plusz Aszódot, Ikladot, Galgamácsát is, ahonnan szokott lenni felszálló. Sokat utaztam arra, szóltunk is, hogy hétköznap érdemes lenne mégegy plusz kocsi.
Télen busszal pótolhatatlan amúgy.... Semmi értelme a megszüntetésnek, spórolás nem lesz semennyi. De mit várjunk... Ha 28x bebizonyítjuk, hogy igenis kellene egy adott vonal, senkit sem fog érdekelni. Bármelyik fővonalat be lehetne azonnal zárni az alapján, ahogyan ezeket "felmérték", és ítélkeztek.