Szállítmányozók szerint hülyeség a kikötő építése. Nem tudnak olcsóbban hajót fogadni az építendő kikőtőben, mint az echte, már meglévő olasz kikötőben
Max. Size: Breakbulk: Depth 10.0 m. Containers: Depth 13.0 m. Passengers: Depth 10.0 m. Ro-Ro: Depth 10.0 m. Bulk: Depth 17.8 m. Tankers: Depth 13.5 m.
Érdekes, a többi hajónak elég ez a tizenpár méter, csak a magyar kikötőnél lesz kevés meg nem nevezett HVG-szagértőék szerint.
Ha jól sejtem, ugyanez a szagértő nyilatkozta, hogy képtelenség lesz a határkerítést felépíteni határidőre, fizikai lehetetlenség, nincs is annyi kapacitás, és egyébként sem véd majd semmit.
A HVG forrásai szerint a magyar szállítmányozási szakma értetlenül áll a projekt előtt. A tengeri export ugyanis szinte teljes egészében konténerizált: magyarországi telephelyükön a cégek konténerekbe rakják az árujukat, majd elszállíttatják abba a kikötőbe, ahol a célországba tartó konténerhajó horgonyoz – bárhol is legyen az. A Triesztben létesítendő terminál fizikailag nem alkalmas nagy konténerhajók fogadására: partszakasza 300 méter hosszú, vize 13 méter mély. De még ha fogadhatna is méretesebb hajókat a magyar terminál, ahhoz le kellene szerződni hajótársaságokkal is, amelyek kegyeiért a kikötők kemény harcot vívnak, a magyar export pedig alig számít valamit e cégek forgalma felől nézve.
A Triesztben kiépíthető terminál fizikailag nem alkalmas konténerhajók fogadására, partszakasza 300 méter, vize 13 méter mély. Ráadásul kiélezett verseny van a kikötők között a hajótársaságokért, így nem valószínű, hogy sok külsős szerződésre számíthat a magyar kikötő, a magyar export pedig léptékében elhanyagolható a nagy tengeri szállítmányozási célok felől nézve.
Területet a korábbi szennyeződésektől kel mentesíteni, kikötőt mélyíteni, kikötő berendezéseket telepíteni, közúti, vasúti közmű csatlakozásokat kiépíteni. Helyet adni az olasz vámosoknak. A 300 méteres partszakasz alkalmatlan a rövidsége miatt a konténer szállító hajó fogadására.
A hivatkozott ingatlanon se kikötő, se logisztikai központ nincs.
Korábban egy olajfinomító működött rajta.
Nyilván megoldható a fejlesztés, van is rá 100 millió euró, de a Triesztben létesítendő terminál fizikailag nem alkalmas nagy konténerhajók fogadására: partszakasza ehhez rövid, vize pedig sekély: mindössze 13 méter mély – mondták a tranzakciót meglehetős értetlenséggel fogadó szállítmányozási szakemberek a lapnak.