Keresés

Részletes keresés

ShaReRe Creative Commons License 2023.03.26 -1 0 43745

Ezekhez a számokhoz az akkugyártási kapacitást kell párosítani. Még mindig az a szűk keresztmetszet. Ha a debreceni CATL beindul, teljes kapacitáson 100GWh akkut fog majd gyártani. Ha mindent személyautóba tesznek, mondjuk 50kWh/autó átlaggal az jelent évi 2M autót.

Előzmény: Future 184 (43744)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.26 0 0 43744

3 év múlva ott már heti 20 ezer autó fognak gyártani.

Előzmény: Future 184 (43743)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.26 0 0 43743

A Tesla berlini gyára elérte a heti 5 ezres gyártási tempót, és elkezdték megduplázni a gyár kapacitását, Európa autóipara bajban lesz.

mica-r Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43742

Ha lenne cérnám hosszú történeteket írni, tudnék érdekeset. Elég zűrös a helyzet, teljesen független a hajtás módjától. 

Előzmény: toromon36 (43741)
toromon36 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43741

"Én azért többet látok az autófenntartásról, mint az újságcikkek :-)"

 

Helyes :-)

Előzmény: mica-r (43740)
mica-r Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43740

Igen, olvastam a múlt héten. 

Én azért többet látok az autófenntartásról, mint az újságcikkek :-)

Előzmény: toromon36 (43739)
toromon36 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43739

Villanyautósok egyik firkásza szenved Teslával, ott van osztrák szál.

 

Model X hétköznapok #7: TeslaFi - Villanyautósok (villanyautosok.hu)

Előzmény: mica-r (43738)
mica-r Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43738

Persze az ev alapvetően egyszerűbb (de meg tudják bonyolítani azért az autót), viszont az akku lehet költséges mellélövés. Lásd hőmanagement némelyik olcsóbbnál. Igen, lehet alkatrész miatt is állás. Mindenféle autónál látok alkatrész problémákat, mindegy mi hajtja. Speciel most tudok egy kisebb széria Merci ev-ről, amit a német hivatal nem rendszámoz fel, mert valamilyen biztonsági hiba van. Visszahívás meg lassan megy ám.

De én nem beszéltem osztrákokról, nem tudom hogy jött...

 

Előzmény: toromon36 (43736)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43737

Nem jellemző, sokkal egyszerűbb, igénytelenebb az EV, karbantartást alig igényel, a pollenszűrőt,és a gumit kell cserélgetni,  meg az ablakmosót feltölteni, és kifújt.

Előzmény: mica-r (43735)
toromon36 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43736

De csak azért, mert nincs elég gyártókapacitás, ezért nincs pótalkatrész se. Meg az osztrákok lusták. Meg a garanciális az ingyen van, ami ingyen van, az nem motivál. 

Előzmény: mica-r (43735)
mica-r Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43735

Na azért előfordul, hogy hónapokig áll a szervizben :-)

Előzmény: Future 184 (43732)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43734

Fárasztó az a gyerek.

Előzmény: toromon36 (43733)
toromon36 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43733
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43732

Sokkal egyszerűbb, mint egy ICE jármű.

Előzmény: mica-r (43731)
mica-r Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43731

Nyilván egy villanymotor és kész az ev. 
Menj már el egy elektromos autó szervizbe beszélgetni a szakival.

Előzmény: szilvatövis (43718)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43730

Ja... szívatós... szerencsére nekem eddig csak a kulcsmásoláshoz kellett. :-)

Előzmény: mmormota (43727)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43729

Látod milyen tudatlan vagy, amit beraktál az NEV=PHEV+EV.

Előzmény: FRANKYE. (43728)
FRANKYE. Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43728

PHEV-ről van szó csak szólok.

Előzmény: Future 184 (43726)
mmormota Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43727

Egyre kevésbé élnek meg a kis független szervizek. Úg tervezik az autókat, hogy ha bármi van, gyári berendezéshez kell csatlakoztatni a fedélzeti elekronikát, anélkül jóformán semmit se lehet csinálni.

Előzmény: szilvatövis (43718)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43726

Az EV is plug-in, csak szólok.

Előzmény: FRANKYE (43721)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43725

A polémia (előzmény) a közúti civil személyautókról szól.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (43723)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43724

Valakiknek azt is ki kell fizetnie.

Előzmény: mica-r (43715)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43723

43710ben hol a "közúti civil"? Szoktak, ha nincs jobb.

Előzmény: szilvatövis (43722)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43722

Igen, bár sivatagba, harctérre, sarkvidékre közúti civil személyautókat sem szoktak vinni.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (43720)
FRANKYE Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43721

Egyre többet adnak el belőlük. Nyilván nem annyival többet mint EV-ből

 

"In 2022, more than 2.6 million new passenger plug-in electric cars were registered in Europe. That's about 23 percent of the total volume (compared to 19 percent a year earlier and 11 percent two years ago)."

Előzmény: Future 184 (43714)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43720

Sivatag, harcterület, sarkvidék, stb.

Előzmény: szilvatövis (43710)
_Berci Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43719

Az USA-ban sok olyan autot lehet latni, ahol nehany m3-es darab hianyzik belöle ...

Előzmény: szilvatövis (43718)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43718

Valóban, a baleset más tészta, ott már a legegyszerűbb ICE-k is mennek a kukába.

Nyilván ki kell alakulnia a villanyautós sufniszervíz háttérnek is, ami majd a közutakon tartja a még mozogni képes bontószökevényeket is, ahogy most az ICE-knél.... azzal a különbséggel, hogy egy villanymotornál legtöbb esetben csapágy/szimering csere. Villanymotort rutinból "nagyjavítok" otthon, de benzinest csak "hosszú karóval" piszkálok.  :-)

Előzmény: mica-r (43715)
mica-r Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43717

Lassan itt is

Előzmény: Future 184 (43716)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43716

Amerikában minden a roncstelepre küldenek, ha sérült.

Előzmény: mica-r (43715)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!