Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Ezekhez a számokhoz az akkugyártási kapacitást kell párosítani. Még mindig az a szűk keresztmetszet. Ha a debreceni CATL beindul, teljes kapacitáson 100GWh akkut fog majd gyártani. Ha mindent személyautóba tesznek, mondjuk 50kWh/autó átlaggal az jelent évi 2M autót.
Persze az ev alapvetően egyszerűbb (de meg tudják bonyolítani azért az autót), viszont az akku lehet költséges mellélövés. Lásd hőmanagement némelyik olcsóbbnál. Igen, lehet alkatrész miatt is állás. Mindenféle autónál látok alkatrész problémákat, mindegy mi hajtja. Speciel most tudok egy kisebb széria Merci ev-ről, amit a német hivatal nem rendszámoz fel, mert valamilyen biztonsági hiba van. Visszahívás meg lassan megy ám.
De én nem beszéltem osztrákokról, nem tudom hogy jött...
Nem jellemző, sokkal egyszerűbb, igénytelenebb az EV, karbantartást alig igényel, a pollenszűrőt,és a gumit kell cserélgetni, meg az ablakmosót feltölteni, és kifújt.
De csak azért, mert nincs elég gyártókapacitás, ezért nincs pótalkatrész se. Meg az osztrákok lusták. Meg a garanciális az ingyen van, ami ingyen van, az nem motivál.
Egyre kevésbé élnek meg a kis független szervizek. Úg tervezik az autókat, hogy ha bármi van, gyári berendezéshez kell csatlakoztatni a fedélzeti elekronikát, anélkül jóformán semmit se lehet csinálni.
Egyre többet adnak el belőlük. Nyilván nem annyival többet mint EV-ből
"In 2022, more than 2.6 million new passenger plug-in electric cars were registered in Europe. That's about 23 percent of the total volume (compared to 19 percent a year earlier and 11 percent two years ago)."
Valóban, a baleset más tészta, ott már a legegyszerűbb ICE-k is mennek a kukába.
Nyilván ki kell alakulnia a villanyautós sufniszervíz háttérnek is, ami majd a közutakon tartja a még mozogni képes bontószökevényeket is, ahogy most az ICE-knél.... azzal a különbséggel, hogy egy villanymotornál legtöbb esetben csapágy/szimering csere. Villanymotort rutinból "nagyjavítok" otthon, de benzinest csak "hosszú karóval" piszkálok. :-)