Ezt nem értem. Hiszen ott van az autópálya, megépítették javadra, hasznodra, használatodra, neked,...
Sok pénzbe került, egyszer ki kell fizetni az árát. Ha eddig nem kellett kifizetni, az csak azt jelenti, hogy a költségvetési hiánynak ezt a részét azóta is finanszírozni kellett, és kamatot kellett fizetni rá éveken keresztül. Ha már korábban fizetős lett volna a megépítése óta, akkor ennyivel kisebb lenne a hiány a nagy bödönben.
El kéne dönten akarsz-e továbbra is marha nagy államháztartási hiányt, vagy le akarod építeni azt.
Ó szegény budaörsiek, komolyan meghasad értük a szivem. A napi 12 000-es forgalom felment 15 000-re (ha elfogadjuk igaznak ezt minimum véleményes felmérést)...
Kár hogy ők nem látnak ki a kis porfészkükből, és nekik nem tünik föl, hogy az agglomeráció másik oldalán, a 3-as úton alapból van napi 26 000-es forgalom, az (eddig is díjköteles) M3-as másik oldalán a fóti úton pedig napi 20 000.
Ezek gondolom nem zavarták eddig sem szegény, szerencsétlen budaörsieket, pedig mint látható jóval nagyobb városon belüli forgalmakról van szó, mint náluk.
Honnan veszed, hogy bárhol is bejönne? Azzal most azért ha lehet, mégse érvelj, hogy hát megvették a kötelező matricát. Ezen túl van bármilyen értelmes infód azon kívül, hogy bajod van azzal, ha egy budaörsi cég végzi Budaörsön a számlálást? Amit egyébként mindenki meg tud erősíteni, aki arrafelé jár rendszeresen...
Az "osztyapenkótól" továbbra is lehet a budaörsi úton végighaladva eljutni , vagy Kelenföldről a kamaraerdei út felé. Egész jó az út már. Akinek nincs pénze az kódorogjon a kertek alatt ;O)
Lószart mama. Mindenki tudja a környéken, hogyan lehet a belvároson át eljutni az Auchan, a Tesco, az IKEA és sokszáz kisebb boltba az épületeikben. Pláne az a nagy tömeg, aki hét közben nem autózik, a bevásárláshoz kénytelen elővenni a vasat és felpakolni a jövő hét kajáit, mosóport meg mindent. Ezért nem fog sarcot fizetni. Az összes környékbeli településről is átjárnak. Akik idáig mentek 2-5 km-t a pályán hetente.
A januári magasabb forgalom abból is adódhat, hogy akik ritkábban járnak arra (pl bevásárolni), azok kivárták, hátha eltörlik a M0-n belüli díjfizetést.
Aki naponta jár, az úgyis vesz matricát, max azokkal lehet gond, akik havonta 1-2x mennek valamelyik hiperbe Bp-ről.
A budaörsi csomópontban 2012. augusztus 22-én, 23-án és 29-én végeztünk a délelőtti és délutáni csúcsidőszakban 4+4 óra időtartamú forgalomszámlálást. A számlált keresztmetszetek a következő ábrán láthatók:
tehát egy nyári szabadságolás időszakot hasonlítanak össze egy januári, munkaidő alatti időszakkal.
Egy olyan időszakot, amikor mindenki jön megy az M7-esen a Balatonra/ról, és munkába kevesebben mennek, egy olyan időszakkal, amikor az autópályán eleve kevesebben mennek, mert nem mennek nyaralni, viszont az 1-es úton többen jönnek a környékről munkába.
a következő felmérést pedig 2013 március közepén csinálták, az is tuti releváns infókkal szolgált a mostanihoz képest... :o)
Ami érdekes, az interneten a cégbejegyzésen és az Önkormányzat által adott megrendeléseken kívül semmi nyoma annak, hogy ez a Pannon Engineering Kft. bárkinek bármit is dolgozna... persze aki azt gondolja, hogy a cég a polgi királyi beszállítója, az minden bizonnyal téved.
Ez egy elkapkodott, előkészítetlen, kidolgozatlan pénzbehajtási akció. Nélkülözi az előzetes hatástanulmányokat, gazdasági számításokat, környezetvédelmi hatások tervezését.
Még mindig több mint az állami adat. Ami ZÉRÓ. Még kétes hitelességű sem. Még MTI szintű sem. Pedig ez ALAPVETŐ feltétele volna egy ekkora kaszálásnak. Még a bevezetés elött és után. A valós adatok alapján azután korrigálni ahol kell esetleg.
De itt pusztán hablaty a sikerpropaganda. Csakis a milliárdok csengése számít a pénztárban.
Mellesleg Wittinghoff Úr szava magában is többet ér a számomra egy államtitkárnak látszó bármilyen egyorrúval szemben. Meg az ott lakók számára is.
Akkor hitelesek az adatok, hogy megnőtt az átmenő forgalom! Tehát hátrányos helyzetet teremtettek, balesetveszély, füst, zaj. Akkor kérdéses az is, hogy a pályákat veszik helyette igénybe az autósok.
Ezt hónapokkal előtte kellett volna kidolgozni, átszámolni.
A budaörsiek pénztárcáját ne féltsd, nagyobb többséggel választották Wittinghoff urat, mint bármelyik fityiszes vezetőt: Tehát megbíznak benne és ki is áll az emberei érdekeiért.
Nem úgy mint a hasonló helyzetben lévő Érd vezetői. Akik csak mantrázzák a hazugságokat a jobban járó emberekről. Mintha nem 25-40 milliárdot rabolna el a kurmány. Bezzeg még egy házi forgalomszámlálást sem végeztek se előtte se utána.
A helyi hazudós népújságban meg egyszerűen agyonhallgatják, hogy volt egyáltalán egy új adófajta. Mint az M1 vagy a kádári MTV.
1. Akik megvették a matricát, sokkal gyorsabban beérnek munkába. ez napi akár 1 óra megtakarítás is lehet, amit a családdal, pihenéssel tölthetnek el.
2. a környéken lakók is jobban járnak, mert nem a városon/falunk keresztül megy a forgalom, hanem az erre tervezett autópályán. így tisztább, csendesebb, biztonságosabb a környezet, kevesebb a baleset is a lakott területeken.
nem láttam, hogy korábban egy könnycseppet is ejtettél volna azokért a településekért, akik akkor is fizettek, amikor Budaőrs nem (pedig némelyik még közelebb is van Budapesthez, mint Budaőrs). úgyhogy ne gyere ezzel az álságos dumával...