Szia. Azt miből gondolod, hogy az Exide gyártási hibás? Nekem a gyári is Exide volt, nyáron cseréltem Citroen felirat nélküli másik Exide-re, semmi gondom vele. Azt is hallottam, hogy az ismert akku márkák közül egyedül az Exide teljesíti túl a normát.
Na, most tették fel a téli gumikat, a 3 barra fújt nyáriak le, a 2.5-re fújt zsírúj téliek a zsírúj felnikkel fel. 3 napja megyek vele, direkt nem nyúltam a tpms-hez, újrainicializálás se volt, nem volt miért. Semmit se jelez, meg se nyekkent a fél bárral kevesebb kerekek miatt. Tudom, hogy ez így nincs jól, de nálam így működik. Amúgy azon gondolkodom, hogy ugye a gyári 205/55R17-ről én váltottam még májusban 225/5R17-.re, de 98V XL-es gumik kerültek fel, és az oldalfal jobban bírná a nyomáscsökkenést? Nem tudom, de így van.
Ilyen lett a téli szett:
Gondoltam arra, hogy a lassan haldokló akksi miatt ilyen, de nem. Kb 1 hónapja cseréltem én is akksit, nekem már nyár óta nem ment a start-stop, mivel ugye az egyik alap feltétel, akksi töltöttség 76 vagy 78 %, már nem teljesült, de ez csak a kisebbik baj volt. Nem akartam megvárni, amíg végleg megáll, de voltak előjelek, nekem elment az abs, néha hibakódot dobott a rendszer, de újraindításnál már nem volt, st stb, végigjártam, mik a lehetőségek, 170 euró a gyári, 140 az eurorepar, az a nem gyári feliratos gyári, amit valahonnan vesznek, az exide gyártás hibás, így a gyárival megegyező varta 70Ah, 760A-es AGM-es kerül bele, ablak leenged, kulcs zsebre tesz, 10 perc múlva levettük a sarut, akksi ki, utána váltóolaj csere, meg dumálgatás, egy óra múlva új akksi vissza, mindent összepakol, és mlám, minden nyűg elmúlt, abs van, start stop van, hibakód nincs.
Ja igen, olvastam visszább, hogy valaki hátsó betétet cserélne elektromos kézifékesen. Namost vagy van gyári lexia3, és ott gombnyomásra magad tekered vissza a rögzítőfék motorokat, vagy amikor levetted a kereket, akkor lecsavarozod a nyeregről a motorokat, kinyomod a munkahengert, beteszed a betétet, és visszacsavarozod a motorokat
, semmi baja, nem kell a motort így sehova se tekergetni.
Pár hete már jártam itt, hogy a 2012-es évjáratú C4-en parkolofék hibát ír. És hogy javitassam meg a gapjarmuvet. 2 alkalommal le is merült az autó reggelre, teljesen! Elvittem kiolvastatni a hibát, és Zárlat/vezeték hibakód volt látható.
Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz. Sajnos talált egy ventilátor relé hibát, ami szét volt égve. Kicserelte, de a parkolofek hiba megmaradt. Szétszedte a kézifék kapcsolót, nem talált hibát. Rákotott egy lámpát, ott nem reagált minden kapcsolasra. Hátul a csomagtartóban is kimérte amit lehet, ott is jó volt. Igazából most kicsit tanácstalan...tudtok segíteni, hogy mi lehet a konkrét hiba?? Miket kellene megnézni? Még merre nézze meg?Mert a merülés zavar, és bizonytalanná teszi a használatot. Köszönöm szépen előre is!
Így igaz, közben én is utánajártam, sőt az alvázszám alapján konkrétan meg is mondták, hogy ehhez az autóhoz gyárilag nem adtak sem emelőt, sem kerékkulcsot.
Valaki ugyanígy emelőt keres az 5008-as csoportban, belenéztem a gyári programba és ott hoz cikkszámot az emelőre, de kitételnek oda van írva, hogy defektjavító szett nélküli verziónál. Ebből feltételezem, hogy ahol azt adnak a kocsiba, ott emelőt meg nem.
Sziasztok. Egyszer már ki lettem oktatva, hogy itt nincs senkinek ilyen sokat futott autója, de megpróbálkozom megint, most más kérdéssel.
Azt hallottam mostanában, hogy 300 ezer kilométer környékén törvényszerűen meghal a generátor. Valaki megelőzés jelleggel 120.000 forintért felújíttatja. Ez igaz lehet, és érdemes előre gondolkodni? Egyáltalán miért ilyen drága, az előző autóm, egy Zafira volt, ott 45000-ért újították fel. Sokkallom ezt nagyon. És amiért érdekel, hogy az enyémben már 283000 van. 1.6 ehdi, 115 ló.
Köszönöm.
Sziasztok! Fékbetét cserére ( első, hátsó) érett az autóm. Eddig saját magam cseréltem ezeket, de elektromos kézifékeset még nem. Valaki cserélt már magának, mire kell odafigyelni, hogy kell beállítani. Minden segítséget elfogadok. Köszi
Az általam eddig ismert helyekről nem tölthetők le a térképek. A gpsunderground úgy tűnik valamiért elérhetetlen (megszünt?), a gpspower_net oldalon pedig pont a Thread: Europe 2019-2 topik halott.
"három dolog miatt lehet üres:az akku halott,a szabadonfutó halott,vagy a feszszabályzó-generátor halott."
Van ott még azért pár lehetőség. :-)
(főtengely szíjtárcsa, generátorhoz menő kábel hibája, töltésvezérlő áramkör hibája vagy mondjuk valami lemeríti az aksit álltában. Csak pár dolog, ami hirtelen az eszembe jutott a teljesség igénye nélkül)
Sziasztok
Nekem egyszer a szervízben azt mondták,hogy a generátoron levő égszíjtárcsa szabadon futós,és hogy az enyém le van hegesztve.Nem tudom,hogy ez így van-e,de nálam tényleg le van hegesztve.Na mármost az üres akku,három dolog miatt lehet üres:az akku halott,a szabadonfutó halott,vagy a feszszabályzó-generátor halott.
Írod, hogy "mikor meghalt az akku,bikázót kellett használjak".
Korábban írtam, hogy a szerviz szerint ez szándékosan van így. Direkt nem engedi a rendszer. Egy - már csak - egy félig teljesítő aksi esetén mindenféle problémák jelentezhetnek az indítózás során a kocsi egyéb részeiben, ahová már nem jut elég "energia", eEzért inkább nem is engedi a rendszer az indítást.
Sajnos az akucserén már én is túl vagyok,csak nálam a román "handler" cserélte ki az akkut az automba,és egy teljesen más nagyságu,és gyengébb akkura,amiről,sajnos elfelejtett tájékoztatni.Ezért mikor meghalt az akku,bikázót kellett használjak,és gyorsan elrohantam az itteni citroenbe,és ott 180Euroért ki is cserélték teljesen gyárira,szerintem abszolút baráti összegért.
Ez már sohasem fog kiderülni. Valami köze volt az esethez az akkunak, mert amíg világított a tompított fényszóró, addig a kocsi nem indult be, mikor lekapcsoltam, akkor meg azonnal indult. Ez egy nagyon különös akku probléma lehetett (ha az volt). Az hogy erősen rángatózva indult, biztosan nem a hőmérséklet érzékelő szenzor miatt volt. Más hibát meg nem találtak. Minden bizonnyal lefuttatták a diagnosztikát, ők tudják mit láttak.
Tulajdonképpen egy 6 éves akkuról beszélünk, szóval a csere mindenképpen időszerű volt, úgy hogy ezen már nem is igazán rágódom. Most újabb 6 évig talán nem lesz vele gond. Inkább így történjen, itthon jöjjön elő egy ilyen hiba, mint esetleg távol, több száz kilométerre.
Minden baj nélkül megérkeztem Németországba (800 km), teljesen úgy viselkedett a kocsi, mint az elmúlt hat évben mindig is, semmi gond nem volt vele. Remélem így is marad.
Nálam az aksi egyik pillanatról a másikra gyengült le úgy, hogy a kocsit már nem lehetett vele beindítani. Egy 3600 kilométeres útról jöttem haza egyik nap éjjel, másnap még elmentem tankolni, s harmadnap reggel már nem indult be a kocsi. Nem, hogy a motort nem tudat megforgatni az indítómotor, de már az elektronikus kéziféket sem tudta kiengedni. A műszerfal még világított ugyan, de pár gyújtás ráadás próbálkozást követően fekete maradt mindkét képernyő, s már sípolni sem sípolt. A szervizben azt mondták, hogy ennek így kell történnie, s nem pedig úgy, ahogy a te esetedben, azaz még félig-meddig eljutva az indítózással.
Nekem továbbra is gyanús, hogy az aksi lemerülése már csak következmény volt nálad...
Szerintem nem, hanem a fő probléma az akkumulátor lehetett. Korábban, sok-sok évvel ezelőtt mikor tönkrement a kocsimban az akku (ez még egy Lada volt), akkor el sem indult, illetve az önindító motort már nem tudta megforgatni. Ezzel szemben most forgatta az indító motort, ráadásul jó sokáig, majd úgy indult a motor, mintha csak egy fél henger működött volna. Szándékosan írtam fél hengert, mert még egy hengerrel is stabilabban kellett volna működnie. Ez a beindulás rendkívül heves rázkódással járt, talán ekkor szakadhatott el a kábel. Bár úgy gondolom a kábelezést úgy kellett volna megtervezniük, hogy ezt is kibírja.
Összegezve az akku hiba olyan elektronikai problémát okozhatott talán a gyújtás rendszernek, vagy a vezérlésnek, vagy a bánat tudja minek, hogy ez lett a következménye. Egyenlőre minden rendben működik, de holnap indulok egy németországi útra, és azért egy kis félsz van bennem. Remélem nem lesz probléma. Ami még ide kívánkozik, a tréleres szállító azt mondta, ha külföldön válik üzemképtelenné, akkor is ők mennek érte, és itthon javítják meg. Ez azért elég furcsán hangzott, remélem nem lesz rá szükségem.
Visszakaptam a kocsit, akkut, vízhőmérséklet szenzort, illetve annak kábelét cserélték. Az akkut javítási díjjal együtt ki kellett fizetnem (78.000,-), a többit munkát a garancia szerződés alapján végezték ingyen. A garanciába beleszámított a szállítás és a kölcsön autó is. Végül is még az elején a Citroen Assistance rákérdezett, hogy kérek-e kölcsön autót, és nekik is jeleztem, hogy kérek. De mire bementünk a trélerrel, a szervizben már várt a kölcsön kocsi. Amíg a szervizben voltam a Citroen Assistance visszahívott, hogy mi van a kölcsönkocsival, és amikor mondtam hogy a szerviz biztosítja, úgy hallottam megnyugodtak tőle.
Nekem végül is mindegy volt hogy kitől kapom, ezért nem igazán érdekeltek a részletek. :)
Így viszont kényelmes volt, mert elkísértem a kocsit, elintéztük a papírmunkát, és már a kölcsön kocsival mentem haza.
Átolvastam a garancia szerződést, és az konkrétan nem volt benne, hogy ilyenkor mi van az akkuval. Ezért rákérdeztem, és azt mondták az akkura minden esetben csak 2 év garancia van. Azt mondták, aki ennél többet kapott, az örüljön neki. :))