Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Köszönöm szépen! Teljesen igazad van, sajnos nem sok Helikont látunk. (Még vitrinben sem.) Sokan azt sem tudják mi van a Helikon belsejében, milyenek a forgóvázai, stb. Én anno mentettem el 1-2 képet, mikor valaki eladásra kínálta a Savarian. Remélem valaki egyszer megörvendeztet minket néhány jó fotóval. Szép pillanatok megörökítésével majd még próbálkozok a jövőben is!
Tegnap játszottam egy kicsit és mellékesen jött a gondolat, hogy csináljak néhány képet nemrégiben készített Helikon mozdony kópiámról. A kocsi eredeti. A kép címe így lehetne pl.: "Féligazság" vagy "Fele se tréfa". :-) üdv, Ádám
Azért ezt a szíjas megoldást választottam, mert ezt meg tudtam csinálni egy műszerész kollégám segítségével - a fogaskerekekhez más szakember kellett volna. Egyébként is magnómotorok hajtják, a magnóknál pedig általános a szíjhajtás. (Csak érdekességképpen: tulajdonképpen a mostani autóm is "szíjhajtású" - CVT váltó van benne.)
Mozdonyos folytatás nem valószínű, hogy lesz, ez jól ellátja a feladatát és egyébként sincsenek meg azok a körülmények, amik között ez született (részben fusiban a volt munkahelyemen 1985-ben).
Szia! Gratulálok a masinádhoz,nagyon kreatív!Tetszik (nekem aki csak fogaskerék és csigahajtásban tud gondolkodni) ez a furfangos hajtáslánc!Reméljük lesz folytatás is! Üdv.Gábor
Pár hete - amikor hosszú idő után elővettem a készletet, hogy az unokáimnak rendbe hozzam - még egyáltalán nem így vette a váltókat, többször kisiklott mozdony vagy valamelyik kocsi. Elkezdtem mindegyik keréknél beállítani a nyomtávot és aprólékosan a váltókat is, ezután lett jó.
Örülök, hogy tetszik. Én is csak most, a videó készítésekor figyeltem meg jobban, hogy pl. a tolatási résznél egész jól gyorsul a szerelvény.
A kis tömegű motor forgórészek miatt lehet az, hogy az áram levételekor szinte azonnal meg is áll (megtorpan), nincs lendkerék hatás, mint amire az eredeti Pv mozdonynál emlékszem.
Köszönjük a videót, egye jobban tetszik a piros mozdonyod. A videóból úgy tűnik, hogy nagyon könnyedén húzza el a szerelvényt, és finoman, üzembiztosan fut. Jó ezt látni.
Tisztelt VTAVBK 1 Kicsit több mindennel rendelkezem, mint amit keres: teljes Előre készlet, azaz PV1 mozdony + PV2 postakocsi + PV3 személyvagon (2db) + eredeti trafó + sín (~20db íves és ~10db egyenes), eredeti dobozzal ( ami az elmúlt ~60 évben kissé megviselt lett).A mozdony eredeti izzókkal rendelkezik, a saját trafójával működőképes, továbbá 2db teherkocsi. A felsoroltaknak első tulajdonosa vagyok ☺ Ezt a készletet lehetőség szerint egyben szeretném értékesíteni. Jelenleg sajnos fotókkal nem tudok szolgálni, de komoly érdeklődés esetén természetesen készítek és küldhetek kellően részletes képeket.
Esetleges további érdeklődésre a preininger@gmail.com címet ajánlom.
Szia! A mozdony teljesen halk, lényegében kis zümmögést és a kerekek hangját lehet hallani a sínen. Ahogy írtad, a magnómotorok csendesek és fogaskerék sincs. A "csapágyak": sárgaréz furatban 3mm-es acéltengely fut (ezt lehetett legkönnyebben megcsinálni).
Egyébként teljes sebességnél (amikor még éppen nem repül ki a kanyarban) kb. 5W-ot fogyaszt 10-11 V-nál.
Többen a "Szergej" becenevű diesel mozdonyt látják benne. A színe Neolux piros, a Zsiguliknál is ilyet használtak tudtommal.
Szia! Én is csatlakozom, borzasztó bájos történet és mozdony! Valamiért engem az M41, Csörgőre emlékeztet, pedig nem sok hasonlóságot mutat :) lehet, csak a színe teszi.
De nem is ezért írok, sokkal inkább az érdekelne, mennyire halk a hajtás? Én azt gyanítom, hogy szinte teljesen hangtalan, tekintve, hogy magnó motorok hajtják, és nincs benne fogaskerék. Hogy vannak csapágyazva a forgó alkatrészek? Esetleg tudsz róla videót is készíteni?
Mindegyik mozdonyom tökéletesen működik, és rendszeresen át vannak mozgatva a szerelvének. Működő masinákat valamelyest nehezebb fényképezni, mint az állókat. Valamelyik nap pont készítettem "elsuhanós" képeket, de nem voltam elégedett velük úgyhogy le is töröltem őket. A fotózás is egy szakma, -nem véletlenül.
Csatlakozva az apa-fia történethez engedjétek meg, hogy megosszam veletek az én saját keresztapa-keresztfia történetemet.
2013-ban keresztszüleim halála után a keresztszüleim fia eladásra kínálta a szülői házat. A ház eladását megelőzően (a lomtalanításkor és a ház értékeinek családon belüli szétosztásakor) találtam egy dobozos Előre szettet. Felmentem a házuk padlására és ott volt a dobozos vasút. Már gyerekkoromban is volt tudomásom, arról, hogy valahol a padláson van egy játékvonat. Mindig is szerettem volna megnézni, de ahogy felsettenkedtem a padlásra, mindig azonnal leparancsoltak!
Kb. 30 évet váratott a dolog…
Hazahoztam a padlásleletet, majd kisvártatva leporoltam és letörölgettem. Megláttam a PV1 és MÁV-feliratot, aztán utánanéztem a témának a gugli-ban.
Hát így kezdődött az egész „szenvedély”…
Akkor úgy gondoltam, hogy érdemes lenne minden Pénzverdei játékvasutat megszerezni, hiszen -mint tudjuk- ez egy viszonylag "véges" történet.
PV -ből kevés félét gyártottak, ezért érdemes lenne gyűjteni. Akkor még nem tudtam, hogy a Helikon-Express árai az egekben vannak. (Na meg persze időközben az árak is emelkedtek.)
Az elmúlt néhány év alatt picit belekóstoltam az 1930-as évek Marklin világába is. Szép dolgok azok is, de idővel elkezdtem leépíteni azokat, és maradtam a Pénzverdei vonalon. A keresztapámtól rám maradt Előre szettől időközben megváltam. Kellett a pénz… De megnyugtat, hogy szerető gazdát sikerült találni neki.
A csatolt képen a jelenlegi PV gyűjteményem teljes armadája látható. A „Helikon” csak egy másolat, én készítettem „csak úgy irigységből” egy rozsdás Pannónia kaszni átalakításával.
Szeretnék ismételten köszönetet nyilvánítani azoknak, akik hasznos tanácsokkal segítettek helikon-projekt megvalósításban: a még aktív, (és a mihaszna beszólogatások miatt a fórumtól elmaradó) -sajnos már nem aktív fórumtársaknak egyaránt. Üdv, Ádám
Nagyon érdekes gépezetet csináltál! Kreatív és érdekes a mozdonyod meghajtása. Jó példa arra, hogy csak egy jó ötlet és némi krativitás kell, ahhoz, hogy menjen az Előre! Üdv, Ádám
Köszönöm a válaszod, a képeket is és a történetet is. Azon kívül, hogy nagyon jó apuka vagy, igazán jó kis mozdonyt sikerült összehoznod. Itt a 0-ás fórumokon (ahogy én érzékelem) az egyik téma annak megragadása, hogy ebben a 0-ás léptékben, és a bádogvonat modorban hogyan lehet jól mozogni (építeni, felújítani) és úgy érzem, hogy ez a piros mozdony minden szempontnak megfelel, amik fel szoktak merülni. Egyébként "hasonlóság" szempontjából is nagyon jó, mert ugyan nem követ konkrét mintát, de egy korszakot mégis nagyon jól elkap.
A "sok ilyen" alatt arra gondoltam, hogy "PV vonatot kaptam gyerekkoromban Karácsonyra" visszatérő élménynek tűnik itt a fórumon. Az én apukám is, kisiskolás koromban (a 70-es években), hazahozott egy használt Előre mozdonyt Pannónia kocsikkal és mindenféle sínekkel. Annak a maradékát ápolgatom, bővítgetem, amióta kiújult az ilyen irányú érdeklődésem.
Kedves Gabfy! (Az előzőleg feltett két képemben valójában nem is a képeket tartottam érdekesnek, hanem azt, hogy 65 év elteltével is megvan még ez a vasút és a tulajdonos személye sem változott. Persze lehet, hogy sok ilyen van.)
A piros mozdony a 80-as évek közepén készült, saját tervezés és kivitelezés, az esztergályos munkákat egy műszerész kollégám végezte. Teljesen nulláról indult, nincs benne egyetlen olyan alkatrész sem, ami valamilyen modellvasúthoz tartozott volna. Nem volt cél, hogy valamilyen élethű modell legyen, egyszerűen el kellett húzni a vonatot, hogy a fiam játszani tudjon vele. (Az eredeti Pv1 mozdony elromlott, majd darabjai is elvesztek, pótolni akkoriban nem tudtam.)
A meghajtáshoz 2 db kazettás magnó motort használtam, ezek szíjáttételen keresztül hajtják a kerekeket. Egyenárammal működik, könnyedén elhúzza az 5 kocsit. A kerekek mérete és a tengelytáv kb. a Pv1-nek felel meg. A kerékpárok hosszanti tengely mentén pár fokot el tudnak fordulni, így egyenetlen pályán is mindig leér a sínhez mindegyik kerék. Az alváz és a vonóhorgok vaslemezből készültek (sok reszelgetéssel). A tető sárgaréz lemez, forrasztva. A piros oldalfal nyomtatott áramköri lemez, a két végén hajlított rézlemez van. Az ütközők alumíniumból vannak esztergálva. A fehér lámpák műszerekben használatos jelzőlámpák (eredetileg izzókkal, de most LED-ekre cseréltem). A piros zárófények szintén LED-ek.
szép a két kép, és gondolom, hogy ezen a fórumon vannak még vannak néhányan ilyenek, akiknek van ilyen két képük, vagy a régi most is nagyon eleven ...
A piros mozdony nagyon ügyes holmi, szívesen látnék róla még néhány képet, ha tennél fel.
1955-ben kaptam a (600 Ft-os) Pv Előre vasutat, majd 2 év múlva teherkocsikkal, váltókkal, sínekkel bővült a készlet. Az alsó kép a 2020-as állapotot mutatja.
Az eredeti Pv mozdony sajnos elromlott és a darabjai elvesztek, így 1985-ben barkácsoltam hozzá a piros mozdonyt. Egy Piko trafóról kap áramot. Minden működik (persze időnként javítgatni kell).
Köszönöm a segítséget! A rajtok alapján már menni fog. Átalakítottam egy rozsdás Pannónia kasznit a napokban. Mivel kivágtam a középső ablakokat a szelén csúnyán hatna odabent, így mennie kell. Emiatt szükséges az átalakítás. Üdv, Ádám
Helló! A csatolt képek szerint próbáld a szeléneket kiváltani. Graetz-kocka nem szükséges, diódákkal jól megoldható (100V, 3A ) típusúak, vagy hasonlóak legyenek. Azért alapfokú jártasság kellene az elektrotechnikához, de gondolom megbirkózol vele?! Műszer használat, forrasztgatások ,stb.......