Közölted a "Coca-Cola-val", hogy feltaláltad a Coop-kólát, vagy Kofolát. Erre mondták Neked, hogy "ilyesmi" már létezik. Erre most állítod, hogy "azt nem is lehet kapni" (?), vagy "nem fincsi" ????
Bár még mindig nem tudtam túltenni rajta magam. Ha rendőrautót látunk, a család egyből poénkodik... "Anya még néhány pont?" :-O
Közben voltunk magánszerelőnél.
A féknyergek rendben vannak, mindet megnézettük.
Viszont kicseréltettük az összes fékbetétet. A bal hátsó fékbetét teljesen bele volt rozsdásodva a "csúszkába" és nem mozgott, fogta a kereket. Emiatt volt tűzforró a féktárcsa.
Nem is értem, hogy a szalonba hogy nézték meg?????- valószínűleg, sehogy. Tényleg csak "ránéztek"...az autóra.
Mihelyst lesz időm, bemegyek és jelezni fogom nekik, hogy nagyon "megbízhatóak" a szerelők náluk és hogy pont annyi munkadíjat fizettem a szerelőnek a fékbetét cserékért, mint nekik a nagy semmiért!
Van egy pár első féktárcsám eladó TRV 3000 km van benne. Sajnos két garnitúrát kellett vennem mert becsapott a hátsó tárcsa , ütött 2 tizedet és azt hittük az új tárcsa a gyári hibás de mivel nem ezért a z első tárcsákat nem vették vissza.
El vagyok keseredve! :-( Megkaptam életem első büntetését....
Az Orlandóval megelőztem egy rendőrautót. :-) és 10 ezer forint bírságot kaptam, + 6 pontot. :-((
Szerintem 100%, hogy direkt büntetni akart. Mert elsőnek gyorsított, hogy nem tudjam megelőzni. Aztán a 60-as táblánál lelassított 30-ra és úgy ment sokáig. Én meg mivel siettem, meg azt hittem, csak nézelődik, gondoltam megelőzöm, aztán a 40-es táblánál már én is 40-el mentem lassan. Hát mikor visszapillantok, látom villog a rendőrautó. Még jó hogy észrevettem, különben lehet a dutyiba kötök ki, cserbenhagyásosotthagyásért. :-((
Egyébként kb. 1 km-en keresztül 40-es tábla van, szántóföldi bekötőút miatt...(hülyeség)...senki sem tartja és mindenki előz. Hazafele is csupán 5-en előztek meg ezen a szakaszon, bezzeg most, rendőrautó sehol...Sőt míg írta a papírt az sem volt lényeg, hogy a 40-es táblánál 80-90-el döngetik az autók....
Na kérdezte, a rendőr, hogy tudom-e miért állított meg. Akartam mondani, hogy biztos tetszik az autóm, vagy hogy ismerkedni akar... De ennyire nem mertem poénosra venni. Amúgy aranyos kis srác volt.
Mondtam, hogy volt 2 tábla, meg hogy milyenek. De nem mentem gyorsan.
Igen, de az egyik tábla alatt volt egy másik is. Amin egy körben 2 autó van. Hát mondom, azt nem láttam, pedig naponta itt járok...
Hát igen, előzni tilos tábla. Mondta a rendőr: direkt lassan mentem és reméltem, hogy nem fog megelőzni..... Na, persze!!!! Hiszi a piszi!!! Akkor nem állnánk most itt! :-)
Egyedül csak én jöttem azon a rohadt úton.... :-( :-(
Mondtam, hogy máskor is cirkálnak itt lassan a rendőrök és sosem volt még gond, hogy megelőztem őket. :-) Hát most így jártam....
Ez egy amúgy is elba....tt nap volt. Sírva tudnék fakadni..... :-(
Alapvetően a Zafira C verzióval azonos a fékrendszer (amely modell nálunk Zafira Tourer néven futott). Egyetértek azzal, amit írsz, sandinak írom, hogy mindezt határozottan, ellentmondást nem tűrően kell képviselni, ui. arra fognak nyomulni, hogy a használat miatt ment tönkre, és nem akarják garanciában. Ha szükséges, akkor a féknyereg legyen garis, a többit pedig vállaljátok, hiszen ha pl. kopó alkatrészt is érint a javítás, az a ti költségetek.
A féknyereg nem kopóalkatrész, tehát akár garanciában cserélhetik is. Ha elfogadják, hogy az a megoldás. De kérdéses, hogy ilyen idős autónál miért kellene cserélni? Persze ha szorul a benne lévő fékmunkahenger (és felújítószettel nem javítható), akkor nincs más út. Tényleg érdemes lenne garancia időn belül megcsináltatni. Mivel a hibajelenség adott, arra kell hivatkozni! Akár a hőkamerás képet megmutatni. Nekünk anno a Zafiránál a felújítás hosszú távon segített. Lehet, hogy nem ugyanaz a két fékrendszer, de tuti nagyon hasonlít, hiszen társmárkák. Sok sikert!
Most értem haza a szerelőtől, akivel megnézettem a bal hátsó féket.
Eredmény: indokolt a bal hátsó féknyereg csere + javasolt a fékbetét csere is!
Az Orlandónkon 5 éves korig kiterjesztett garancia van.
Mi 2013. januárjában vásároltuk, igaz 2012 -ben gyártották le. Viszont a garancia a forgalomba helyezés napjától számítva él. - Ennek jártam utána a papírjaimban...
Tehát még nekünk jövő januárban telik le. -Talán emiatt nem javasolta a szerviz a cserét??? Mivel még garanciás? Hamarosan pedig már nem lesz az?????
Most olvastam a tájékoztatón amit kaptunk az autóval együtt, hogy a garancia minden mechanikai és elektronikai alkatrészre érvényes, kivéve: fék és kuplung súrlódó alkatrészeire.
Holnap megpróbálok eljutni a szalonba és garanciális cserét kérni a féknyeregre. Igaz az nem súrlódó alkatrész??????? /legalábbis én úgy gondolom, hogy az nem, csak a fékbetét/.
Beszkenneltem a lapot, amin a garanciáról szóló dolgok vannak, hátha valakinek jól jön még.
Reggel hazamentem a munkából. A férjem szerzett egy lézeres hőfokmérő műszert. - valami ilyesmit mondott.
Az első kerekeknél: 25 fok körüli volt a "féktárcsa" hőmérséklete, a jobb hátsónál már 35-41 fok körül váltakozott. A legdurvább ami jó meleg volt, a bal hátsó: 55-61 fok között.
Most vettük le a kerekeket, de teljesen jól érezhető hogy a bal hátsó nehezen forog. A jobb hátsó szinte pörög hozzá képest. :-(
A kézifék jól mozog, nem fogja a kereket. Szóval lehet hogy a "fékdugattyúnál" van a probléma...
Bocs, ha hülyeségeket írok, mert nem értek hozzá, csak egy-két szót jegyzek meg, abból amit a férjem mond. :-)
Beszéltünk egy szerelővel, jövő héten elviszem hozzá. Sajna addig még muszáj használnom, hosszabb távon is. :-(
Szívem szerint visszavinném a szervizbe és egy kicsit beolvasnék a szerelőnek!!!
Na ezért szeretem én a saját haver szerelőmet. Én vakon megbízom benne, ő pedig mindig mindent komolyan vesz, amit hallok/ tapasztalok. (Mégha közben kicsit "le is olt", meg "ekézi" a fórumot/ netet, ahonnan "minden hülyeséget összeszedek" ;-))
A múltkor azzal tértem be hozzá, hogy nagyobb gázadáskor (ez kb. autópályán a "majdnem" lepadlózás", amikor mondjuk kamionsort előzve BMW-s, vagy Audista elől fogom menekülőre), szóval olyankor nagyon halk "sziszegő-zizegő" zajt hallottam elölről/alulról/jobbról. (Kb., mint amikor nagyon meghajt valaki az ujjai között egy csapágyat.) Normális, vagy közepes gázadáskor nem, csak kifejezetten nagy gázadáskor és csak nagy sebességnél.
Kijött velem a pályára (nincs a műhelytől messze a felhajtó) és addig próbálgattuk, amíg ő is meghallotta.
"Szívás-zaj"-nak lett minősítve (a szó technikai értelmében ;-)) és mivel pont olaj- és szűrőcsere előtt álltunk, azt jósolta, hogy azzal akár el is múlhat... Mindenesetre nem kóros jelenség. És valóban mérséklődött a csere után.
Közben volt egy (fél-) napos bajom a fűtéssel (majd azt is leírom...)
Ma este munkába menet, egy idő után azt éreztem, hogy olyan lelassult, nem olyan tempósan gyorsul a lámpáknál ahogy szokott. (:-) mikor a sárgán hajtok át! :-) - csak vicc!)
Lehúztam az ablakot és hallgatóztam. Hátulról "súnyolós" hangot hallottam folyamatosan. Hasonlót mint, amikor a biciklin a dinamó be van kapcsolva. Mindjárt ideges is lettem, hogy baja lesz....
Úgyhogy ma ismét levesszük a kereket és jól körbenézzük. Hátha felfedezünk valami "új" dolgot. :-(
Aztán mihelyst lehetőségem lesz, elviszem más szerelőhöz.
Fene azt a jó hallásomat, hogy minden furcsa neszt észreveszek... :-( De hát, ilyen az amikor valaki egy " hullámhosszon" van az autójával. :-) Nem? :-O
Azért szomorú, hogy tapasztal az ember valami nem okés dolgot. Elmegy emiatt a szervizbe, mert félti a kocsiját, és ott, majdnem "hülyének" nézik. Vagy úgy gondolják, hogy piti dolgokkal nem foglalkoznak, mert később nagyobb lesz a bevétel, ha több alkatrész tönkremegy? :-( - - - ez csak költői kérdés volt.
Nem jó ez így! Vidd másik szervizbe! A tűzforró kerékagy/ fékrendszer, stb. nem tesz jót semminek sem. Életem egyetlen durrdefektje ilyen miatt volt (céges Ford Mondeo-val, autópályán; szerencsére valamelyik hátsó)
Hát... semmi hibát nem találtak. Ami számunkra kicsit furcsa, de természetesen örültünk neki.
Mondták, hogy a Cheviknél a "fék-berohadás" meg hasonló dolgok típushiba. És, hogy látszik, hogy gond lesz majd vele, de még nincs ok arra, hogy azonnal cseréljék.
Igaz, amikor reggel vittem a szervizbe egyáltalán nem volt forró a tárcsa, (de mint írtam), előző napokban leszedtük a kerekeket és a férjem "megmozgatott" stb.. mindent, amit tudott, sőt nem is használtuk utána. Így arra gondolunk, hogy emiatt nem mutatott semmi problémát.
Tegnap este munka után, mikor hazaértem ismét tűzforró volt, sőt most a jobb hátsó is, nemcsak a bal hátsó....
Meglátjuk..., nem tudok mit tenni, várok és figyelgetem. Remélem nem lesz semmi komolyabb baja. :-(
Mi is most cseréltünk fékpofákat. Ami meglepő volt, hogy nem a kopásjelző jelzett, hanem egyenetlen fékbetét-kopás miatt a pofa széle ért bele nagy ritkán a tárcsába. (Kárt nem tett szerencsére.) De ennek inkább ütemesen nyiszogó, surrogó hangja volt.
Korábban a Zafiránkkal viszont volt egy oldali hátsó fékmunkahenger probléma is, amit valóban a kézifék bowden beszorulása okozott. Szinte izzott a tárcsa tőle. Télen tűnt fel, hogy csak az a kerék száraz... (Ezt csak a GM rokonság miatt írtam le...) Valószínűleg itt is hasonlóan vezetik a bowden-házát hátra és szintén meg tud benne állni a víz/kosz, ami idővel a bowden beszorulását eredményezi.
Nem biztos. Nekem a fék kopásjelző hang volt ilyen és igen, brutál forró tárcsa és "jaj, mi lesz szegénnyel" érzés. Sima fékpofa csere megoldotta. Remélem Sandi00-nak is ez lesz!