Keresés

Részletes keresés

trikó Creative Commons License 2009.03.24 0 0 403
"A többi (Lufthansa,SAS) pedig az új C-series,ami Montreálban készül."

Akkor most az nem Q400? :))
Előzmény: toratoratora (401)
trikó Creative Commons License 2009.03.24 0 0 402
Két eset lehetséges: béreljük tovább a gépet = hülyék ezek, egy gépre mit lehet alapozni.
Feladja a cég a Q400-at: hülyék ezek? Ezé köllött?
Előzmény: shawasdy (400)
toratoratora Creative Commons License 2009.03.24 0 0 401

Q400 megrendelések:

15 Colgan Airways (akik Buffalonál elvesztettek egyet)

8 Ethiopian Airways.

 

A többi (Lufthansa,SAS) pedig az új C-series,ami Montreálban készül.

 

http://bombardier.ca/en/aerospace/media-centre/press-releases/details?docID=0901260d80088e67

Előzmény: trikó (396)
shawasdy Creative Commons License 2009.03.24 0 0 400
Lehet hogy a 3 milliárdbol nem jutott a következő lizing részletre.
Előzmény: balagepi (399)
balagepi Creative Commons License 2009.03.23 0 0 399
Szombat delelott, ugy fel 12 korul meg lattam leszallni.
Előzmény: shawasdy (398)
shawasdy Creative Commons License 2009.03.22 0 0 398
Lényeges kérdés repül még a Dash, ugyanis csak 21.-ig volt fizetve a lizing dij.
Előzmény: trikó (397)
trikó Creative Commons License 2009.03.12 0 0 397
6-8 fel-leszállást gondoltam természetsen, bocsi :))
Előzmény: trikó (396)
trikó Creative Commons License 2009.03.12 0 0 396
Nem nyert.

A sérült SASok:

LN-RDI cn4024
LN-RDK cn4025
LN-RDS cn4035


A Malévé pedig az OY-KCD (cn 4054). A gyárból C-GFRP lajstrommal jött ki (bár ez utóbbi semmit nem jelent, lévén ez egy "hordozós" lajstrom.)

A gép 8 éves, és miután mások rendeltetésszerűen használták - tudták mire való - így ennyi idő alatt természetesen javítások és cserék is megestek.

Érdekes, hogy a MAH090 - B762 visszafordulás után senki nem sikított, hogy miért kellett egyáltalán cserélni egy futót. Pedig a 767 nem egy regional, napi hat nyolc leszállással....
(Hozzáteszem, az esemély ELŐTT volt csere, nem utólag, mint ahogy azt igazmondó Havaria barátunk elhintette a zuhanyhíradóból informálódva).

Hamár a pilóta fórumon nyílt ez a topik, annyi szakmaiságot tartsunk már meg, hogy különbséget tegyünk egy típus és egy alkatrész hibái közt.

Mikor a Boeing AD-t adatott ki a száraz tank tiltására és a szivattyúcserékre, mert hibás kábelezés miatt veszélyesek voltak az üzemanyagszivattyúk, senki nem követelte, hogy temessük el a gyárat arccal lefelé.....

Mégegy apróság: a futóproblémás gépek ügyének rendezése után a SAS Group újabb 14 db Q400-at rendelt múlt nyáron.
Előzmény: shawasdy (395)
shawasdy Creative Commons License 2009.03.12 0 0 395
Észrevették hogy a két főfuto nem egyforma,valoszinü az egyik töröttlábut sikerült bérelni ,a SAS-nál ugy gondolták hogy erre a rövid idöre egy manko is megteszi futoszár helyett.Jön az uj vezér aki egy eddig még nem használt tipussal akar csodát csinálni.
Előzmény: luc72 (393)
luc72 Creative Commons License 2009.03.09 0 0 393

Ma miért ment vissza az állóhelyre?

A piloták nagyon néztek valamit jobb oldalon, aztán vagy 5 perc várakozás után vissza mentek a terminálhoz.

 

B767fan Creative Commons License 2009.03.08 0 0 392
Dash8-Q400 Malév
Rusty Halo Creative Commons License 2009.03.05 0 0 391
Az attól függ honnan jött, illetve hova megy..
Előzmény: B767fan (390)
B767fan Creative Commons License 2009.03.04 0 0 390

Sziasztok!

 

HA-LQA-t melyik terminálról indítják(-fogadják)? Változatlanul 2A, vagy átkerült 2B-hez?

trikó Creative Commons License 2009.03.04 0 0 389
Hacsak úgy nem... :D
Előzmény: panavia (388)
panavia Creative Commons License 2009.03.04 0 0 388

Persze hiszen ez is az elvi hibás jégtelenítő rendszerből fakad :-)
Előzmény: trikó (387)
trikó Creative Commons License 2009.03.04 0 0 387
.... Két orrfutóhiba is bejött a SAAB-on.... Egy Carpatair egy Colgan. Most akkor az is xar?... :)
trikó Creative Commons License 2009.03.02 0 0 386
Azért a két rendszer közt kb 60% katásfokkülönbözet van utóbbi javára ....
Előzmény: Törölt nick (385)
trikó Creative Commons License 2009.03.01 0 0 384
Elektromos hajtás orrsegédszárny, fékszárny, vezérsíkállítás, trimm rendszereken fordul elő áttételes, folyamatos, lassú mozgással.

Előzmény: Gulper (383)
Gulper Creative Commons License 2009.03.01 0 0 383
A magam laikus módján ezt úgy fordítanám le, hogy rafináltan egyszerű lett minden.

"... nyomatékmotorok kerülnek hidraulika helyett ..."
Erről meg azt hittem mostanáig, hogy minden újabb gépen így van. Mármint a nagyobbakon.
Előzmény: trikó (382)
trikó Creative Commons License 2009.03.01 0 0 382
A 787-esen a hajtómű tengelyére starter-generátorokat integráltak, tehát még meghajtó áttételek sincsenek, és levegő elvételi szelepek, keverők, radiátorok, elvezető csőhálózat sincs. A starter indítja a hajtóművet, és ugyanez termel áramot később. A kondirendeszer, a fűtés mindenütt tisztán elektromos.
Elektromosak a hidraulikaszivattyúk is.
Érdekesség, hogy a fékek is elektromosak. Az "elektromos repülőgép" irányába való elmozdulás már most 8-10 %-ot hoz a fogyasztásban, az amúgy is könnyű kompozit gép szerkezeti tömege pedig tovább csökken.
Hamarosan várható, hogy kormánylapokra, kibocsájtó mechanizmusokba (futó, spoilerek) is nyomatékmotorok kerülnek hidraulika helyett, így a hidraulikarendszer is teljesen megszűnik.
Előzmény: Gulper (380)
BJani Creative Commons License 2009.03.01 0 0 381

A múltban miért olcsóbb a pattintás, mint a melegítés, azt továbbra sem értem.

 

A hajtóműtől levegőt elvenni alapvetően nagyon nem jó. Baromi munka összesűríteni (attól meleg), utána meg szimplán csak a hőtartalma van felhasználva.

A megcsapolás pár %-os nagyságrendű, ez soktíz/1-2száz MW összteljesítmény esetén egyáltalán nem kevés veszteség.

Előzmény: Gulper (380)
Gulper Creative Commons License 2009.03.01 0 0 380
"... olykor a szárny és/vagy a vezérsík belépőéleit ..."

Ezt a részét eddig nem tudtam, csak saccoltam.
Az igazi meglepetés az, amit a 787-ről mondtál.
Ott hogyan csinálják ?

A múltban miért olcsóbb a pattintás, mint a melegítés, azt továbbra sem értem.
Előzmény: trikó (379)
trikó Creative Commons License 2009.02.28 0 0 379
A megvalósítás sem olcsóbb (sőt).

A levegőelvétel ma még minden rendszeresített utasjeten létezik (a B787-esen már nincs). A hajtóműből vett forró levegővel fűtik az utasteret, a szívótorkokat, olykor a szárny és/vagy a vezérsík belépőéleit
Előzmény: Gulper (378)
Gulper Creative Commons License 2009.02.28 0 0 378
Igen, a fűtés energiaigényes, de az én tudásom szerint sokkal olcsóbb megvalósítani.
A forró levegő elvételt (?) meg nem is értem ....
Előzmény: trikó (377)
trikó Creative Commons License 2009.02.28 0 0 377
Sokkal energiatakarékosabb. Nagyobb gépek energiafelhasználásába könnyen belefér az elektromos fűtés, vagy a jeteknél a forrólevegő elvételes megoldás is
Előzmény: Gulper (376)
Gulper Creative Commons License 2009.02.28 0 0 376
"... nem alkalmas a gumipárnás jégtelenítés ..."

Igen logikusan hangzik.
Ennek ellentmond a felsorolás.
Vajon miért alkalmazzák ezt ?
Pedig, így laikusként ez a bonyolultabb megoldás.
Előzmény: trikó (375)
trikó Creative Commons License 2009.02.28 0 0 375
Az különösen okos meglátás, hogy en bloc kereskedelmi gépekre nem alkalmas a gumipárnás jégtelenítés.
Gyakorlatilag szinte az egész kommuter kategória használja a légcsavarosokon:

Fokker
Dornier
ATR
SAAB
korábbi DASH-ok
Shorts ...stb
Előzmény: toratoratora (373)
trikó Creative Commons License 2009.02.28 0 0 374
lehet, hogy egy NTSB zárójelentést okosabb lett volna megvárni.... :)
Előzmény: toratoratora (373)
toratoratora Creative Commons License 2009.02.27 0 0 373
Előzmény: toratoratora (372)
toratoratora Creative Commons License 2009.02.27 0 0 372

A dögkeselyűk megkezdték működésüket.

Az első kártéritési igények be lettek adva a biróságra,mindkettő,a Continental és a Bombardier ellen.

Continental:nem megfelelően kiképzett pilóták.

Bombardier:nem elégséges jégtelenitő rendszer.

Pontos összeg még nincs,de többszázmillió dollár lesz,az biztos.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!