Hát én is mondok néhány tanácsot (hogy jó, mindenki eldöntheti 😀)
A fűtés valóban fontos, de a Te megoldásod nem szívesen támogatom. Marha nagy lesz a hőlengés! Pusztán azért is, mert maga kerámia csévetest túl fog fűteni!!!!! Az nem tudod semmilyen szuper ventilátorral korrigálni. Pláne, amit bemutatsz, nem fogja kielégíteni a légmozgást, inkább hurikán lesz, nem lesz azonos mindenhol a kívánt hő. Szerintem rosszul van elhelyezve, találhatsz jó megoldást is.
Az alsó tálcákon kevés lesz a hő, a felsőkön megfőhetnek.
A pára is fontos, de az ócóval (mert az) az értékek csak kb., egyáltalán nem pontos, sőt merem kijelenteni, nagyon pontatlan.
Javaslom, a fűtést dobd ki, tegyél bele kerámia ellenállást, a topikban megtalálhatod a le írást is.
A tálcákat is forgasd, ne csak a tojásokat, mert alacsony lesz a keltetési arányod.
Kár, hogy ablakot vágtál, nem sok értelmét látom, sőt rosszabbá tetted szigetelést. Szerintem a keltetőben nincs semmiféle látvány, a bújtatásnál lehet szerepe, de az is csak az elején, az újdonság varázsaként, ne fogsz ott ülni állandóan. 😀😀😀😀
Úgy gondolom, így nem lesz sikerélményed, inkább gondold át inkább százszor.
Én most építettem keltetőt hűtőből. Szívesen mondok néhány jó tanácsot az építéssel kapcsolatban. Mindenek előtt jó fűtőbetét kell, megfelelő ventilátorral . Fontos a pontos hőfokszabályzó, és érzékelő, a páratartalom mérő. Mellékelek pár képet.
Komoly a kérdés ? Alapvető tudás hiányában nem érdemes nekifogni. Itt mindenkinek van annyi dolga, hogy nem fogja részletezni, lealább egy keltetéssel foglalkozó szakkönyvet érdemes beszerezni a gondolat előtt !
Sziasztok! Ma teszt volt, az 1600w helyett "csak" kb 1000w-os fűtőszálat raktam be a hűtő fagyasztó részébe, hát... majdnem felgyújtotta a hűtőt, annyira fűtött. Ezután betettem egy 150w-os infralámpát hőforrásnak, ez már barátságosabban viselkedett, holnap szabályzó és hőmérő beszerzés, illetve a ventillátorok beszerelésse lesz a program. 50mm-es vízvezetékkel vezetem a tojástálcák alá a meleg levegőt a ventillátorokkal a fagyasztótérből. Képeket is igyekszem majd feltölteni az éppen aktuális állapotokról.
- Nem szabad csupán a légköbméterek arányával számolni!
Figyelembe kell venni, hogy egy hűtő/fagyasztógép szigetelése nagyságrendekkel jobb, mint
- a gyakorlatilag szigeteletlen - "román csodáé". Az általam eddig épített keltetők is kb. 150-160L térfogatú hűtőkből készültek.
Ezekbe a korábban javasolt kerámia-ellenállásos fűtés került, amik 132,6 W-ra kalkulált teljesítménnyel fűtenek. Ez a teljesítmény eddig bőven elégnek bizonyult. Egy kellően sűrű mintavételezésű és gyorsan reagáló szabályzó képes "lereagálni" egy nagyobb teljesítményű fűtőtest okozta lengéseket, de szerintem a békesség kedvéért jobb nem feszegetni egy szabályzó határainak a korlátait. Én semmiképpen nem mennék 300W fölé teljesítmény dolgában. - A légkeverés tekintetében törekedj a minél nagyobb csatorna keresztmetszetre. Ha csövekkel leszűkíted a levegőáramlás útját, nem biztos, hogy teljesül az egyenletes hőeloszlás iránti igény. - Szellőztető venti szerintem nem kell, oda. Elég a megfelelő helyen, számban és keresztmetszetben létesített furat(ok). Ezeket a pillanatnyi szükséglet arányában pl. szivacsdugóval nyitva/zárva szabályozhatod a folyamatos légcsere mértékét. - A napi hűtést az ajtó kitárásával, vagy a tálcákat a gépből a szükséges időre kiemelve oldhatod meg a legegyszerűbben. Ha ezt is automatizálni szeretnéd, akkor itt alkalmazhatsz ventilátort a gyorsabb légcsere miatt. Viszont akkor meg kell oldanod a ventilátor előtti nyílás nyitását/zárását is.
160 literes kombi hűtőt kaptam, éppen most értem vele haza. Cleo-nak 110w-os a fűtése, ez kb 15 szöröse légtérben. a felső fagyasztó részben tervezem a fűtést, és onnan ventillátorokkal és csőrendszerrel kerülne a tojások alá a meleg levegő alul szellőztető ventit is tervezek stc-1000 vezérelné a fűtést és a szellőzést, levegőkeringtetés folyamatosan menne. 6db 60-70 férőhelyes tálcát tervezek beépíteni. Plusz ezek mellé szintenként pára és hőfokmérést.
Jól látod, olvasni kell. Igaz, mindent most már nehéz, de a Keresés a bal oldalon segít. Pl.: írd be, stc-1000 , kidob mindent, azokat olvasd el, hogy ne keljen ismételni sokadszor.
A fűtésre is rákerekedsz, vannak egyszerű és nagyszerű megoldáok, jelenlegi ötleted viszont a legrosszabb! 1600 W ? Sütni akarsz, vagy keltetni? 😀😀😀😀
Persze nem tudom mekkora a keltetőtér,de ha Cleo szerű, 1600 W felesleges.
Nézd meg, van occsó és még jó is szabályzó, pl.: W1209 jelű, tizedre dolgozik, persze pontos kontroll hőmérő (pipa féle), nem lázmérő, analóg gagyi.
Először is üdvözlet minden kedves keltetős "szaktársnak"!
Most fogok bele egy házi keltető építésébe, mivel a román "csodakeltetőm" (Cleo-5DTh) elromlott. Beraktam a tojásokat, de semmi fűtés... Szerelő véleménye: Majd ránézek, de ha fűtőszál hiba akkor nem tudok segíteni..
Problémám az, hogy Itt áll 60 tojás amit ki kellene keltetnem, de jelenleg nincs mivel, szervíz egy hét "átfutási" időt adott meg.. Addigra meg.. Na, de hűtőt kapok, fűtőegység adott: 1600w max teljesítményű szabályozható fűtőszál (Valaha Philips olajsütő volt) Hűtés, illetve levegőkeringtetés céljából 3db pc tápból kiszerelt dc12V ventillátor. már csak a tálcatartó szerkezetet kell kialakítanom, amint elhozom a hűtőt, elvileg egy kombi hűtő (felül fagyasztós) Tanácsokat, tippeket, ötleteket szívesen várok, mit hogyan, merre, stc-1000 hőfokszabályozót terveztem bele, erről szeretnék véleményeket, tapasztalatot, ha van valakinek. Tudom, olvassak, keressek a fórumban.. Az elejétől kezdtem az olvasást, most tarok ott hogy kb 1 évnyi hozzászólást olvastam el, ebből is sok jót merítettem, de azóta fejlődött a technika, és most sajna időm a legkevesebb.. Előre is KÖSZÖNÖM!!!
A két szélsőséges érték - 180o , illetve 90o - közé is eshet a forgatás, pontosabban a billentés szöge. A 180o a természeteshez közelibb. A 90o-ot a "mérnökök" találták ki. Így fér el fordítóművel együtt- a legtöbb tojás egy adott keltetőgépben. Forgathatsz napi 3 alkalommal is, ennek szerintem nincs akadálya. Én magam is készítettem fordítóművet a tojások billentésére a későbbi automatizálás nevében. Sajnos a "project" itt ezen a szinten megrekedt, de majd....!!
A tyúktojások keltetésénél használom. Kézzel billentem át a fordítóműben a tojásokat kb. 150o -ban, napi 3 alkalommal. Olyan a konstrukciója, hogy el tud billenni 150o -ot.
Eleinte nem hűtök-szellőztetek, csak az átbillentés idejére nyitom ki az ajtót. Később napi 2 alkalommal a pillanatnyi igény szerint hűtök. A keltetés legvégén napi háromszor. Az előkeltetés végén átrakom "sima" bújtatótálcákra a tojásokat. Nagyobb tojásoknál (liba, kacsa stb. , mivel erre sokkal kisebb, ritkább az igény,) nem használok, nem készítettem fordítóművet, ott napi 2 alkalommal kézzel forgatva keltetek. Tehát szerintem nem szentírás sem a forgatás/billentés szöge, sem a gyakorisága. Viszont az egyik kihat a másikra. Minél nagyobb a billentés szöge, - ami ugye maximum 180o lehet -, a napi billentés annál ritkább lehet. Fordítva is igaz, ha a billentés szöge közelít a minimálisan előírt 90o-hoz,( a függőlegestől + - 45o), akkor annak a gyakorisága is növekedjen.
Négy éve mikor belefogtam a keltető építésbe csináltan egy kézi tojásforgatót,de mikor ráakadtan a fórumotokra, félre is dobtam.A jól bevált tálcás reggel-este kézi forgatást alkalmazom, számomra elég jó sikerrel.Most olyan helyzet ált elő,hogy hosszú műszakba dolgozom és este kilenckor járok haza.a keltetést meg már nemsoká indítani kéne.De ez a kétszeri forgatás most nagyon féloldalas lenne így elcsúsztatva. Másra meg nem akarom bízni.A háromszori forgatásra gondoltam, 5-13- 21órakor. Így tapasztalat híján szeretnék kérdezni hogy működne e a dolog,rontana e a kelésen, és sok e a háromszori hűtés a keltetés első felében,ha esetleg működik.
A másik amit szeretnék kérdezni a félre tett forgatóval kapcsolatba,( ha nem kaparjátok a falat) hogy szabad e 45 foknál lejjebb forgatni függőleges helyzetből. Ez 60 fokig tudott elfordulni és egy vékony befőttes gumival lett volna rögzítve a tojás a megcsúszás ellen. 3x120 fok volt a régi ( döglött) forgatási elképzelés.
Írtam a citromail-es címedre, megadva benne a telefonos elérhetőségeimet, de válasz sehonnan nem érkezett. Sajnos többet nem tudok segíteni! Szedd rendbe az operációs rendszered, főleg a levelező kliens tekintetében. Mindenki másnak látható az adatlapon feltüntetett email címem. Szóval a hiba tuti, hogy nálad van!
Tudok küldeni, nem gond. Az Email címem az adatlapomon. Ha még belefér egy kis off: Ne írd ki az email címedet web oldalra, mert eláraszthatnak kéretlen levélszeméttel.
Az általam kékkel kijelölt sorra kattintva letöltheted az összes verzió HEX tartalmát. A RAR fájlokat csak miután átnevezted "cirill-betű mentesre" tudod megnyitni. Ott lesz közöttük az "anglíszkíj" fájl is. Jó munkát!
Szia.szeretném megkérdezni,hogy az orosz szabályzó Angol verziót,hex kódot le lehet e tölteni valahonnét,mert akkor én is fel tudom prrogramozni Vagy küldenem kell egy AVR -t
Nagyon esélyes, hogy zárlatos lett a triak. Átvezet az A1 és az A2 elektródák között. Az eredeti "gyári" megoldásban - ha jól emlékszem - 1 A terhelhetőségű, TO92 tokozású a kérdéses triak. Ha így van, az 550 W már túl nagy terhelést jelentett neki.
Hálám a sírig üldözni fog, ezek alapján szerintem még én is nagy eséllyel meg tudom csinálni. Lehetséges, hogy ez ment tönkre akkor is mikor egy kb. 500 wattos fogyasztót kötöttem rá ? Hulla fáradtan nem tudtam már gondolkodni, a helyett hogy kimértem volna rákötöttem egy 500 wattos fogyasztót megpatkolt biztosíték mellett, és elkezdett égett szaga lenni, és azóta ugyan ki-be kapcsol az elektronika, de a kimeneten állandó a 230 volt, nem szakítja meg.
Pirossal kiemeltem a mellékelt rajzon a kérdéses triakot. Rárajzoltam a leginkább elterjedt TO220 tokozású triakok szokásos bekötését. (Némelyek azonban eltérhetnek ettől, ezért érdemes az esetlegesen beszerzett konkrét típus adatlapján tájékozódni a tényleges lábkiosztásról!) Ha így sem megy a csere, ajánlom figyelmedbe az előző hsz-t.