Igazi tavasz köszöntő túra,a hozzá illő időjárásban.....150-km lett a vége ,némi kitérővel....+ a szilva töltelékes bukta, nagy ajándék volt.....üdv zs
Egy másik régi ismeretség a Honda Dax70 alapján, amely a 80-as években sikeres volt a Kanári-szigeteken . Az MB125Dax önhordó fémlemezből készült keretet használ , amelyben az 5,5 literes üzemanyagtartály található . A "Gorillával" ugyanazon a hajtáscsoporton osztozik, vízszintes hengerrel és négy sebességfokozattal , így a készlet tömege 84 kilogrammra nő . Egybeesik a 10 colos kerekek , a CBS tárcsafékek , a szárnyas anyákkal ellátott összecsukható kormány és a 30 mm-es rudas teleszkópos villa felszerelése is.. A hátsó felfüggesztést ebben a modellben két , állítható előterhelésű gázlengéscsillapítóra bízták, amelyek egy hátsó fogaslécet , egy hosszabb ülést és egy LCD képernyős műszerfalat is tartalmaznak . Nyolc különböző színben és 50 köbcentis hengerűrtartalmú (moped) változatban is kapható 2384 eurós áron .
Végre, ismét, minimotorok a dél európai piacokon....üdv zs
A Monkey Bikes egy olyan márka, amely két évtizeddel ezelőtt jelent meg a piacunkon egy sor, főként Honda ihletésű minibiciklire épülő modellel . Most újra megjelenik a piacon egy új kanári-szigeteki importőrnek köszönhetően, amely pontosan a legjobb a spanyol piacon az ilyen típusú motorkerékpárok számára, és amely Spanyolország többi részét szolgálja ki . Sztármodellje ez az MB 125 G , amelyet a Gorilla ihletett, amelyet nagy, 8,5 literes tartálya jellemez . A motor a vízszintes hengerrel és négyfokozatú sebességváltóval rendelkező Honda Cub premierjéből származik., bár kézi kuplunggal. Frissítették a 125 köbcentiméteres lökettérfogatban (50 cc-ben is kínálják), elektronikus befecskendezéssel és Euro 5-ös homologizációval . Kerekei 10 hüvelykesek , két kombinált CBS tárcsafék kíséretében . Szállítását megkönnyítendő, a súlyt 80 kilóba szorították , méreteit pedig jelentősen csökkenti a félkormány összehajtásával , amihez szárnyas anyák is vannak. A világítótorony világítás halogén izzóval , a többi LED- es . Madridi standján a Valentino Rossi csapat színeivel díszített fekete változatát állították ki..
Gyönyörű retró motor ........csak vastag pénztárcájú inyenceknek.....üdv zs
legendás olasz Fantic márka katalógusának legújabb kiegészítése, amely az 500 köbcentis lökettérfogatú Caballero cikluson alapul . Ebből az alkalomból ennek a márkának a Dakar Rallyn való részvételére emlékezik egy világosbarna-homok színű díszítéssel , beleértve az üléskárpitot és a kormány központi erősítésének védőelemét. A motorhoz egy folyékony Minarelli (a Fantic által nemrég felvásárolt márka) négy szelepet használnak, amely az Euro 5 szerint a 15 CV határértéket deklarálja . Felszereltsége közül érdemes kiemelni a 41 mm-es rudas fordított villát ,320 és 220 mm -es hullámfékek a Continental által biztosított kétcsatornás ABS-sel, Full LED fényszóró védőrácstal, 19 hüvelykes és 17 hüvelykes kerekek Michelin Anakee Wild gombos abroncsokkal és inox -Arrow kipufogó- kettős átfedő kimenettel .
Már akciósan is kapható ....5890 euróért +reg adó+vagyon szerzési illeték+ névreírás..... kb -2,4 millió forint.......
A kis thaiföldi Super Cub felújítása egy lépéssel közelebb hozza az európai szabványokhoz.
A japán sajtóból kiderül, hogy a thai Honda (Thai Honda Manufacturing) a Super Cub 110 felújított változatát készíti elő, amely készen áll a nyugati exportra.
A Cub 110 Thaiföldön 2008 óta kapható modernebb megjelenéssel, míg 2017 óta Super Cubként, a legklasszikusabb dizájnnal, a Honda által 2017-ben a Tokiói Autószalonon bemutatott jubileumi prototípus alapján (főkép ), hogy megünnepeljük a 100 millió kacsatermelés egyetlen mérföldkövét.
Ott viszont a kiskacsa oda-vissza dobban jár, és nem felel meg azoknak az euroszabványoknak, amelyek lehetővé tennék a mi részünkre való exportálást. Most úgy tűnik, hogy a thai Honda egy továbbfejlesztett, új változat bemutatására készül, vadonatúj motorral és modernebb felszereltséggel.
A Young Machine magazin által közölt információk konkrétan egy új, egyhengeres, léghűtéses motorról szólnak, amelynek hengerméretei 47 x 63,1 mm (a jelenlegi 110 x 55,6 helyett) az erősebb, alacsony nyomaték érdekében. -sebességes váltó és tárcsafék elöl.
A becslések szerint az új modell nagyrészt a 125-ösre épül (amelyet szintén a thai Honda gyárt), és 2022-ben mutatják be Thaiföldön, miközben jó esélyt ad az új motornak, hogy megfeleljen a legszigorúbb specifikációknak, amelyek felszabadítják az exportot. olyan jelentős piacokra, mint Európa, India és az USA.
Ha a fentiek igazak, akkor a nyilvánvaló logika az lenne, hogy olcsóbb alternatívát kínáljunk a Super Cub 125-höz.
Egy kis dax történet: ST50 --Az európai és amerikai piacokra való exportra szánt első Dax sima, sima és könnyen vezethető volt. Valódi, szórakoztató karaktere miatt a kemény, tapasztalt versenyzők és hobbibarátok körében egyaránt visszhangra talált. Sokat volt használva kétkerekű túrákhoz.
A motor a szabványos Super Cub motoron alapult, de a szívó- és kipufogórendszerek módosításával, hogy nagyobb nyomatékot produkáljon alacsony és közepes fordulatszámon.
50cc-es változatban kapható. és 70 cm-es, a Dax 3 sebességes automata centrifugális tengelykapcsolóval, teleszkópos első felfüggesztéssel, hidraulikus hátsó felfüggesztéssel és széles abroncsokkal rendelkezik, egyedi futófelülettel a stabilitás és a tapadás érdekében még terepen is.
1972 ST90 Mighty Dax
Az ST90 Mighty Dax merevebb T-alakú vázzal, szélesebb, függőlegesebb, egyedi stílusú „mini majom” kormánykerékkel, magas első szárnyakkal és nagyobb motorral rendelkezik, amely nagyobb végsebességet és jobb gyorsulást ígért. Az új, nagyobb, 14 hüvelykes kerekeken félig terep abroncsok vannak a jobb tapadás és a nagyobb stabilitás érdekében, még terepen is.
Az egyértelműen az RV (Recreational Vehicle) szabadidőjárművek piacát célzó Nauty Dax úgy fejlődött, hogy még jobb vezetési teljesítményt és stabilitást kínáljon egyenetlen terepen. Változások a szelep időzítésében és a végső sebességváltóban - immár 4 áttétellel - növelték a nyomatékot alacsony - közepes fordulatszámon. Az új kipufogóval, üzemanyagtartállyal, oldalburkolatokkal és egyedi, téglalap alakú fényszóróformával a Nauty Dax teljesen lapos nyereggel és merész színpalettával is rendelkezett. Az új könnyű és merev gyémánt típusú váz és az új, vastag ballon típusú abroncsok kényelmes gördülést kínáltak egyenetlen terepen.
14 év után a Dax visszatért a japán piacra. Az összes ikonikus dizájnelem változatlan maradt – préselt acélgerincváz, teleszkópos felfüggesztés, szélesen lehajtható kormány, krómozott szárny, kipufogócső és blokk gumik –, miközben egy nagyobb nyereg került rá. Az 50 köbcentis motor Automatikus vezérműlánc-feszítővel és mágneses gyújtással volt ellátva a könnyű indítás érdekében. Nyolc év gyártás után az ST50 Dax végül 2003-ban került forgalomba. üdv-zs