Ha minden igaz, és ez a sorozat is 2 ablakos, akkor a 86 390 jó pályaszám lehet az altenbergi kocsijaim elé, mert 1949--től 1965-ig Pirnába volt állomásítva, és szerintem onnan szolgálták ki az altenbergi vonalat.
Nekem nincs kifejezetten a 86-os sorozatról szóló művem, viszont most fellapoztam egy két könyvemet, amiben a sorozatról készül képeken 90%-a befalazott ablakos. Egyedül a 86 1435-6-os psz-ú gépet találtam ami két ablakkal rendelkezett 1975-ben. Ezek alapján erre a gépre talán rámerném mondani hogy '70 előtt is ilyen volt.
A lenti honlap szerint a 86 800-as a WLF-nél készült '42-ben - hasonlóan a 781-8xx-ig. De '42-ben Berlinben készültek a 7xx-780-asok. Namármost ezeknél 1 vagy 2 ablak volt?
A háború előtt készített gépek normál kivitelűek voltak. 1942 után pedig egyes gyárak újítottak (egyszerűsítettek). Az olcsósított változatot "ÜK"-val jelölték, de ezt nem (mindig) írták föl a gépre. Ráadásul 1943-ban törölték a gyártást, így meglehetősen sok - előzetesen kiadott - pályaszám nem valósult meg.
Itt csak a BR86-osra legalább 3 féle betűtípus van, na most akkor melyiket használták 1960 körül? Vagy ahány táblakészítő műhely, annyiféle betűtípus? (Mondjuk ezt pont a németekről nehezen hinném el.)
Köszönöm, de nem tudom, melyik pályaszámokra gondolok. :-) Ugyanis fogalmam sincs, hogy 1960 körül a DR-nél milyen pályaszámok voltak.
(A 3 db. III-as korszakos altenbergi kocsimhoz kéne valami autentikus mozdony, márpedig a rendelkezésemre álló információk szerint a II. vh. után a BR 84-eseket elvitték, és BR 86-osokkal oldották meg a vonalon a vontatást.)
Tudja-e valaki, hogy a DR-nél a telefonos pályaszámok előtt mennyire volt más a felirat a gőzösökön? A 86 1800-1 korábbi pályaszáma mi volt? Illetve a III-as korszakban milyen betűtípust használtak az NDK-ban?
Annak okán kérdezem, hogy ezt a mozdonyt szeretném átfeliratozni III-as korszakosra.