Meg tudná nekem mondani valaki, hogy meddig közlekedtek gőzmozdonyok Eger és Putnok között...? Én gyerekkoromban 1977 nyarán még utaztam olyan menetrend szerinti vonaton Egerből Szilvásváradra amit gőzmozdony húzott. Máskor is láttam még gőzmozdonyt ezen a vonalon de hogy utoljára mikor azt nem tudom. Molnár Gyula nyugdíjas mozdonyvezető szerint 1977 végéig voltak, talán még elvétve 1978-ban is de 1979-ben már egyáltalán nem. Ha bárki érdemben tudna valamit mondani erről az valószínűleg sokunkat érdekelne.
Volt alkalmam látni egy 1974 márciusi keltezésű tervrajzot, amely a Mónosbél és Mikófalva között tervezett víztározót ábrázolja (az új bélapátfalvi cementgyár építésével kapcsolatban). A völgyzárógát Mónosbélnél lett volna ahol az új nyomvonal elágazik a régitől. Végül ez a víztározó nem épült meg és a vizet Lázbércről vezették el a cementgyárba. Ennek ellenére megépült az új vonal és Mikófalva vasút nélkül maradt.
"Három évtized mozdonyon A napokban történt. A Putnok—Eger vasútállom ások között közlekedő 35 529- es számú szem élyszállító m otorvonat, népszerű nevén „Piroska”, m enetrend szerint a reggeli órákban érkezett a megyeszékhelyre. A m otorvezető fülkéből komótosan leszálló Bozsik Gyula szemében könny csillant a korai napfényben. Elérzékenyü- lésének m agyarázata: ez volt az utolsó szolgálata, nyugállom ányba vonul. A tiham éri hobbitelkén em lékeztünk vissza közel négy évtizedes vasutas m últjára! A két Bozsik- fiú közül Gyula volt az, akit a Népkert felé haladva, a fűtőiháznál „m egcsapott a mozdony füstje". 1950. január 26-án géplakatostanoncnak jelentkezett a fűtőház főnökénél. Javarészt a gőzmozdonyok javításánál segédkezett, m ajd önállóan szerelt, kazánokat mosott. Szegedi István rábeszélésére mozdonyvezetőnek jelentkezett. Am ikor m ár végigjárta a képzeletbeli létra m inden fokát, sikeres vizsgát tett, s 1960 m ájusában önálló mozdonyvezetővé nyilvánították, a z első célállom ása Putnok volt, a délutáni szem élyvonatot vitte Egerből. Az évtizedek során különböző típusú gőzösökkel és Diesel-mozdonyokkal (erre is „jogosítványt” szerzett) megfordult az Eger—Füzesabony—Miskolc, a Füzesabony—-H atvan és a Füzesabony—Óhat pusztakócs vonalakon. Annyi kilom étert hagyott maga után. hogy néhányszor m egkerülhetné a földgolyónkat. Bozsik Gyula arra külön büszke, hogy munkakönyvében csak egy bejegyzés van. Végig hű maradt a vasúthoz. Az embert igencsak igénybe vevő szolgálat mellett társadalmi megbízatásokat is betöltött. A hetvenes években az egri fűtőháznál m űhelybizottsági titkár, m ajd term elés- és bérfelelős pozíciót látott el közmegelégedésre. Példás, balesetm entes m unkájáért kétszer kapta meg a Kiváló Dolgozó kitüntetést, és kilencszer részesült vasútigazgatói elismerésben, a vele járó pénzjutalom kíséretében. Az elismerések közül kettőt tömegszeren csétlenség megelőzéséért kapott. — Még ma is jól emlékszem rá. ami 1970. május 17- én 20-59 perckor történt Sáta—Kiskapud szolgálati helyek között egy vasút— közút kereszteződésében — eleveníti fel az esetet Bozsik Gyula. — Egy autóbusz a sínen rekedt. Sikerült „megfognom” a szerelvényt, néhány méterre álltam meg tőle. Harminchét bányász tartózkodott a buszon. K iráld- nál is előfordult egy hasonló esetem , am it szintén a figyelm etlen buszvezető követett el, itt több m int húsz kisdiák szorongott a kocsiban. Fékeztem, sértetlenek m aradtak. Jó érzés volt hallani azt is. hogy a m ár nyugdíjas m asiniszta milyen szeretettel beszélt korábbi főnökeiről, többek között Suhajda Józsefről. Fekete Imréről és Bán Lászlóról, akiktől sokat tanulhatott, m int m ondta. em bert faragtak belőle. Ö is igyekszik becsületes em bereknek nevelni gyerm ekeit. A felesége követte öt. vasutas lett. A füzesabonyi vontatási főnökségen dolgozik, m int bérszám fejtő. Néha kilátogat az állom ásra, szót v áltania régi kollégákkal. De idejének java részét m ár a kertben tölti, neki ez az igazi kikapcsolódás, a négy évtizedes m unka utáni pihenő. A napokban öröm m el vette tudom ásul, 'hogy m eghívják a közelgő vasutasnapi ünnepségre, örül, hogy nem feledkeznek meg róla."
2016. január 15. 08:06 M. A. heves megye | Bosszúságot okoz az utasoknak a tavaly december 13-án bevezetett vasúti menetrendváltozás.
Szerkesztőségünkbe érkezett olvasói levél arról, hogy a változtatás óta a Budapest-Miskolc és Budapest-Eger vonalon közlekedő gyorsvonatok a megszokottnál jóval kevesebb kocsival haladnak, s ez csúcsidőben túlzsúfoltságot okoz. Január 5-én a fővárosból 15 órakor Egerbe induló gyorsvonat három kocsival közlekedett. Emiatt a következő, három kocsival induló vonatra nem fértek fel az utasok. A január 8-án a Budapestről 12 órakor Sátoraljaújhelyre tartó gyorsvonattal is hasonló volt a gond: két és fél kocsija volt. A szerelvényeken az ingyenes wifi internet-szolgáltatást sem vehették igénybe. A késések is rendszeresek.
Lapunk megkeresésére a MÁV Zrt. nyilatkozott: normál üzemi körülmények között a két említett gyorsvonat négy kocsival jár hétköznaponként. Szombaton és vasárnap e távolsági vonatokat két egység FLIRT-ből állítják ki. A megjelölt napokon a vasúttársaság műszaki hiba miatt kényszerült a megszokottól kevesebb kocsival közlekedtetni járatait, az elsődleges cél ugyanis az utazóközönség biztonságos célba juttatása. Hozzátették: a modern motorvonatokon a wifi-szolgáltatást is igénybe vehetik az utasok.
A hsz-ed első részével nem tudok sok mindent kezdeni, szerintem nem nekem szántad.
OFF
A buszokról:
Takács szerint bárki bárhova indíthat majd buszjáratot üzleti alapon. Ha ez igaz, akkor az eléggé behatárolja a gazdaságossági lehetőségeket. A magáncég nem biztos, hogy lenyeli a rezsimeneteket még ha a másik irányba rá tud ültetni 50 embert is. A másik meg az, amire szintén utalt, hogy az állam vezethet be olyan szabályokat (oktatótisztet tartani stb) amivel vastagon veszteségessé lehet tenni a befurakodni akaró magánbuszos társaságot.
Erre azt írom, hogy 6 meg a 7 perc meg a 8 között is van különbség.
Szólónál is.
Mivel a 80 as fővonal kötött menetrendi struktúrájú, ezért fontos.
7 percezés Dunaújvárosban van, de ott nem 10 km/h ill. 20 km/h-s vágányon veszt a vonat még 1-2 perceket pl.: "Dunában".
2 perces elméleti átszállási idő van párosban Füzesabonyban IV ről az V re.
Másik irányban óra :48 as érkezés és :51 indulás aluljárózással Füzesabony V ről a III ra.
Megfigyelésem alapján a menetrendszerűség javult a használt ÖBB kocsik forgalomba állítása is színvonalemelés Eger felé...
A hozzászólásod másik részére ezt találtam:
Van egy komoly kritérium 10 évesnél idősebb buszok problémája:
"Ezzel kezdetét veszi a visszaszámlálás, ugyanis egy Európai Uniós rendelet értelmében, miután 2016. december 31-én lejár a Regionális Közlekedési Központok, mint Volán utód vállalatok közszolgáltatási szerződése, az összes eddig általuk üzemeltetett járatot meg kell pályáztatni. Magyarul a magán szektor bármelyik cége érvényes engedélyek birtokában, ha megfelel a versenyeztetés feltételeinek, akkor indulhat a megmérettetésen. Nagy kérdés, hogy a 2017-es piacnyitás után marad-e állami kézben helyi, helyközi és távolsági járat és ha igen milyen arányban, ugyanis a pályázat egyik alapfeltétele a 10 évnél fiatalabb járműpark. A jelenlegi 7 állami tulajdonú társaság összesen több, mint 6000 autóbuszt üzemeltet, ezeknek átlagos életkora 12-13 év. Napjainkban is zajlanak kisebb tenderek és a jövő évre is vannak ígéretek országos szintű nagy buszbeszerzésekre, de ezekről egyelőre még nem született politikai döntés. Ha mégis elindulhatnak az állami társaságok a versenyen, akkor is szoros küzdelem várható a tőkeerős üzleti vállalkozásokkal és a piaci lobbival szemben."
Hasonló helyzet mint Budapesten a BKV mellett létező VT Arriva stb cégek esete. BKK a "megrendelő" szerepkört látja el.
Itt ezen a 87 es vasútvonalon vonalon a hétvégi közlekedésben a szombat délelőtt meg a vasárnap délután ezek az ingák is fontosak voltak. Nyáron az idegenforgalmi időszakban is lesz ennek a kára, mert a vasárnapi boltzár miatt ugyan csökkent a forgalom, de ez tavasztól őszig kicsit másképp van.
Ennyi eszük se volt, hogy az egri sebest meghirdetett (nem forgalmi) megállással meghirdessék az utasoknak Maklár esetében.
Az is segítene valamennyit.
Rendszerszinten a ún. kínálati menetrend megnyirbálása hosszútávon károkat okoz.
Sikerül borsot törni szegény utasok orra alá, ami majd visszaüt. Ez egyértelműen egy átgondolatlan rombolás, semmi más.