A gyertyák cseréje bevált pöcc-röff a gép. De van egy régóta fennálló problémám. Az én autóm hidegen- melegen izzít. Hidegen jól jön de melegen nem hiányzik. A gyertyáknál nem találtam mókolásra utaló jelet, de az izzítórelé mellett erre bukkantam. A piros nyíllal jelölt vezeték gondolom folytonos lehetett a gyárból kivezető úton. Valaki viszont elvághatta az évek során és a sárga nyíl irányába vezette ki a vezérlőtől. A kérdésem az, hogy van-e köze az izzításhoz? Vagy ez teljesen más dolog. Ugyanis van két rejtett kapcsoló a kocsiban, amit ha elkapcsolok minden visszajelző világít és hiába tekertetem nem indul a masina.
Hát igen,így ragadtam meg az emlékekben,még egyszer nem lesz ilyen... :) (Amikor Vojnó-val először találkoztam első kérdése:"Neked gyulladt ki a Tds?" :D )
Ma reggel féktisztitóval indítottam a vasat. A negyedik hosszú indítózás során se látszott akarat az indulásra. Délután kicseréltem a gyertyákat a régiekből 1 működött. Reggel éles teszt lesz.
Hideg mocinál készítettem az aksiról videót,igaz nincs rajta világítás de reggelre ismét 11.9 szóval lehet érdemes Kedden rá méretni terhelővillával az aksira mert a kijelzőm szerint önindítózásnál le esik 8.7 Volt-ra,alapjáraton meg 14.3 és 14.2 között stagnál,inkább nézd meg a vidit úgy átláthatóbb,köszi :) https://www.youtube.com/watch?v=FGAkrfcbvs0
14,3V az tökéletes. Azt nézd meg még, hogy terhelve, összes fényszóró, ablakfűtés, fűtőmotor maxon mennyi a töltés. Alapjáraton és kb 2500-as fordulaton.
Igen nekem gyanús a 14.3 alapjáraton,vagy a garis aksi nem vesz fel többet vagy generátor szénkefe vajon? :) Kedden viszem is vissza a számlával,addig el nem jövök míg egy terhelővillát rá nem dugnak.. ha egyáltalán van olyanjuk? :D
Én télen hidegben küzdök az akksival. Hétvégén töltöm de szerdától már elég gyengén muzsikál, pénteken elmondok egy fohászt, hogy induljon be. Ha elsőre nem röffen be nincs második kísérlet. Még mázli, hogy a legnagyobb hidegben is, 2 izzításra és 1,5-2 mp. indítózásra indult. Más meg akár 5-ször is izzíthat és percekig tekertethet. Mikor megvettem a kocsit 1 éves akku volt benne. Gondoltam mivel noname veszek bele egy normális nevűt méretűt. Az eredmény ugyanaz, csak kicsit lassabb a folyamat. De ahogy melegszik az idő ez megszűnik. Mert pl. most, hogy nincs izzítás elég sok tekerés árán indul be, mégse gyengül az ereje. A töltésem folyamatosan 14,5 V körül mozog.
Én most cseréltem szettet fogaskerekek nélkül. De a régi szett is egész jó állapotban van. A láncok nincsenek megnyúlva, a vezetőn éppen csak kis horzsolás van, szerintem még ezeket is lehetne használni.
Ha valakit érdeklene esetleg írjatok nyugodtan, ócsón odaadom. Küldök képet is ha kell róluk. :)
Viszont lehet Vojnó "bácsi"-nak lesz igaza hogy az autó minden ajtónyitásra felébred és kb 20-30 perc ez idő alatt alszik el újra,ez idő alatt belső halk keringetést hallok mintha minimálisan a befúvó ventim forogna de elvileg akkor ez is az ajtónyitás végett természetes,sajnos semmi műszerem nincs (kivéve a tiktos menüben tudom csekkolni de csak voltot mutat ampert nem..) de Kedden vissza megyek az autósboltba hogy nézzenek a körmére bár ami fura hogy 11.9 volt alá nem esik reggelre...
Szerintem mielőtt visszaviszed, mérjetek folyó áramot az autóban, mert lehet, valami leszívja. Nekem anno volt ilyen, a riogató volt a ludas, de lehet bármi.
Mi a helyzet? Éppen ezért ajánlom fel ha kell izzítórelé és Cegléden jársz ajándékba kapsz tőlem. Nyugi nekem meg a 7-hónapos aksim merül reggelre 11.9 Voltra,töltésem van 14.3 Volt,de kedden viszem vissza hogy dugjanak rá egy terhelővillát ha van ilyen opció... Azt nem tudod ha nem villamosságis tette be az aksit hanem én magam, akkor is él a garancia? Régen ilyen kikötés volt az aksikra. :)
Hali! Ma reggel hallottam kattanni a relét csak a vissza jelző lámpák nem lettek fényesebbek. A relé talán oké. Kicserélem első körben az izzítógyertyákat. Tervben volt még a tél előtt, talán megoldja a problémát.
Sziasztok! Láncot szeretnék cserélni ! A fogaskerekeket is cseréljem? Vagy ha jó állapotúak akkor nem muszáj? Ha igen Hol tudom a legolcsóbban beszerezni?
Hali! Lehet, hogy megdöglött az izzításom. A lámpa rendben visszajelez, de azon kívül nincs jele, hogy működne. Viszont mintha kattogna a relé. Ahelyett, hogy egyszer kattanna az izzítás végén. Kb. 7-8 mp.-es tekerés után sűrű szürke füsttel indult. Remélem reggel nem szivat meg.
Sziasztok mi a helyzet? Basszus de rég léptem ide be... :D Csak annyit szeretnék mondani hogy mennyire nincs összetartás a benyás liga között,és az összes nárcisztikus önző alak,mind1..:D
Tudtok olyan megbízható szerelőt, Budapest környékén, akinek kisujjában van a 2.5 TDS motor - hdk-s adagoló? Ténylegesen szakértőre lenne szükségem, és természetesen meg is fizetném.
Nincs valakinek véletlenül kapcsolási rajza OBD-vel kapcsolatban? A számítógépek nemigazán akarnak kommunikálni a rendszerrel az OBD csatin. Felismerni felismerik, de nincskapcsolatot ír ki folyamatosan. Azt mondták kellene egy kacsolásirajz és kiméregetni mindent amit csak lehet.
E38 725 tds 1997.
A lényeg az hogy a légzsák lámpám világít és nemtudják kitörölni a hibát.( átvezető szallagkábelt cseréltem, mert egyszer egy gép felismerte a hibát és ezt írta ki, de már az sem ismeri fel egy hét eltelte után)
A porlasztók cseréjén gondolkodom. Találtam kettőt , a dnosd300-at és a dnosd318-at. Vagy ha valaki így ismeri 0434250161 ill. 0434250191. Mi a különbség köztük? A 300-at ajánlják Roverhez is, a 318-at meg omegához. A közös pont a BMW összes 25 td-tds 18tds motorja.
hááát....kivettem a hűtő, kimostam trisoval, vettem desz vizet a molon, raktam a desz vizbe egy kis trisot meg egy kevés ecetet, vissza a hűtő, feltöltöttem, beinditottam, ömlött a víz a kocsi alól aztán rájöttem h az egyik csőnél enged
kicseréltem a bilincset, feltöltöttem, inditom, 10 perc járatás után jónak tűnt :) első jelenség amit észre vettem h nem volt olyan kemény a víz cső mint előtte! de ez még a járatásnál, mielőtt örülnék gondoltam megyek egy kört a városba (nem meghajtva) megálltam és akkor se keményedett fel úgy mint ezelőtt, egy bmw s megnézte azt mondta h a termosztát ki van "berhálva" vagy mi. rendeljek bele egyet??? vagy jó ez így? még mindig nem voltam maga biztos ezért átmentem a szomszéd városba kb 10 km oda 80 al, átértem megnéztem kb ugyan olyan egy picit lett keményebb de még mindig nem olyan mit előtte! :) hazafele nem meghajtva de temposan 100-110 el (max 0,8 turbo nyomás volt, am 1,5 ig van húzva) Hőfokmérő igy szokott nekem állni.
haza érve megnéztem az egyik csőnél, fújta a vízet
(az első képen pirossal bejelöltem a helyét) de most már kemény volt a cső nyomta a vizet, majd 1 perc mulva abba hagyta és puha lett a cső. ez most mitől lehet? vagy csak a bilincs rossz? (nem hinném) köszi a válaszokat, egy fokkal biztos jobb lett, este cserélek egy bilincset feltöltöm desz vizzel és megnézzük mit mutat, de van egy olyan sejtésem h ha meghajtanám lelőné valameik csövet....vagy fújná ugyan úgy.