Azt gondolom, sok olyan kérdés, probléma merül fel, ami itt megválaszolható. Várjuk a kérdéseket, kéréseket és ne feledjétek repülni csak repülési terv feladása után :-)
Még Szlovákia is Európaibb nálunk (többek között). Ők NOTAM-ot adtak ki arról, hogy akkor most Schengenen belül mindenki ott száll le, és onnan indul ahonnan akar. Aki kívülről jön, az meg használhatja a négy nemzetközi, vagy további öt határnyitással rendelkező repülőteret.
Mint ahogy azt Kern András mondta az egyik Bujtor filmben: "Magyarok vagyunk, európába tartunk."
Csak kár, hogy még nem értünk oda. :-(
Annó dacumál, réges régen volt. A PLH (megbízott) vezetője (ma már 767-esen ücsörög) az akkor még létező minisztériumi főosztályvezetővel és helyettesével együtt meghívott sok-sok embert a faházba. Ott és akkor kikérték a véleményünket. Ami reális volt, azt megfogadták és megpróbáltak valamit tenni a zügy érdekében. Volt amit sikerült keresztülvinni, volt ami menet közben kihullott. Ami khullott, az nem rajtuk múllott. Ők akartak tenni (és tettek is) értünk repülős emberekért.
Lehet, hogy az óta is volt ilyen összejövetel, csak én nem tudok róla, akkor sorry.
Minden esetre az nem kapott akkora publicitást. :-(
Azok, akik akkor tehettek, tettek is értünk. Vajon a mostaniaknak miért nem jut eszükbe? :-)
Arról van valakinek infója, hogy a kisgépes hátárátlépés az Eu egyéb országaiban hogy megy, ha schengeni országból tartok szintén schengenibe? Pl Franciaország és Németország vonatkozásában ez hogy megy?
Hu szep, sok csili vili nagykijelzos gps aztan ha beszarik akkor meg jon a para lol. Mugy nekem pont tolol pecs ocseny tokol volt az vizsga elotti nagy egyeduli utvonalam, hat pecset nehez lett volna elteveszteni sot visszafele meg paksot is jol el lehetett kerulni, pedig gps nem ment:)) Mondjuk lehet en voltam szerencses az oktatomal, mondta hogy lehet majd gpst hasznalni ha terkeprol mar megy mint a karikacsapas.
Világos, értem én, és tudomásulvettem, de mint friss bekapcsolódó futottam én is egy kört. Természetesen ahol csak tehetem próbálom ezt a gondot érzékeltetni, talán máshol is leesik a tantusz.
Mint már többen jelezték ez nem a HC feladata lett volna. Végrehajtók vagyunk, azt kaptuk, hogy egyenlőre csak a TIZ-ekből. Panaszokat meghallgatjuk, de nem tudunk többet tenni az ügyben, mint amit már az elmúlt fél évben is megpróbáltunk. Nincs ezen mit ragozni, elméleteket gyártani. Attól, hogy a FIC-es nem ért egyet valamivel még köteles betartani.
Próbáljátok a hatóságot, minisztériumot, parlamentet... nem tudom.
Nem jó, ne kelljen a két rendőrnek kijönni sehova. Adhasd fel a fpl-t direkt W.Neustadtba. Azzal természetesen egyetértek, hogy kapcsolatot tartva adod a jelentőpontokat, sőt azzal is egyetértek amennyiben a légiirányitás szakmailag szükségesnek tartja, hogy nemzetközi határrepülőtér pl. Győr uj transzponderkódot ad, de ne kelljen leszállni közben sehol. Szállhass fel akármilyen bejelentett reptérről és szállhass le is ugyanigy rendőrök nélkül, és beutazáskor mások is. Nekem semmi problémám egyébként nincs a szervekkel, de felesleges adminisztráció. Tudomásul kellene már venni, hogy visszakerültünk Európába. Van a rendőrségnek éppen elég fontosabb dolga.
Az egyik hozzászólásból értettem én, hogy itt HM meg egyebek is vannak. Ezúton is kérem a légiirányitás kedves kollégáit, véletlenül sem benneteket akarunk bántani, de úgy érzem Ti vagytok ebben az ügyben a kapcsolat az ilyen átlagos röpködőknek és a téma valahogy majd továbbjut ilyen ügyekben döntéshozókhoz is.
"Tájékoztató sziasztok, HA-XXX , tököli felszállás után tartunk direkt Pécs-Pogányra..."
"HA-XXX, nyugtázom, a nyomás XXXX kódod XXXX"
"Köszönöm, kódom XXXX, nyomás XXXX, HA-XXX"
9 mérföldre LHTL-től közölte:
"Tájékoztató, HA-XXX, kérnék egy kis segítséget,...elromlott a GPS-ünk, kérünk egy irányt Pécs-Pogányra..."
Azt hittem, kiesek a székemből, 2000 lábon, VFR szerint repülve GPS nélkül nem talál el Pécsre. Ha volt is nála VFR térkép, nem tudta használni.
Egyrészt, hibás az oktatója, mert BAROM az, aki VFR-t oktat GPS-el, másrészt hibás a pilóta, aki annyira igénytelen saját magára és a repülésre, hogy nem ismeri a VFR térképet, és meghal GPS nélkül...kiváncsi vagyok mit csinál egy ilyen, ha felszállás után befelhőzik...mert ugye a repülésre nem készült fel, NO WEATHER RIPORT, NO FPL, minek az... :o(
Lehet, hogy én vagyok az értetlen, de ebból a jogszabályidézetből számomra nem derül ki, hogy ha nem sch. határmegyéből rajtolok, akkor miért kell(ene) az illetékes megyei RFK-t értesíteni.
Egyéb iránt, az előttem szóló olvtárs reakciójához csak annyit fűznék, hogy ha Schengenen belül marad és Jakabszállásról megy LOGG-re, akkor ne egy repülésként tegye. Szálljon le pl: Fejér megyében (LHDV) és onnan adjon le reptervet LHDV-LOGG útvonalra.
Ha pl. Jakabsszállásról mennék W.Neustadtba,be kell jelentenem a BKMRF.nak,ugye- Bács megye déli része Szerb határ, "határmegye"-tehát,az előre megbeszélt időpontba kijön 2 rendőr...
Ez eddig is pont igy működött,csak zöld autóval,ill zöld egyenuhában(Hö)jöttek KK.Halasról..
A változás-ezek szerint-annyi,hogy Kecskemétről jönnek,és-mivelhogy a határörség beleolvadt a rendörségbe-igy rendőr egyenruhát,kék autót látok.
A szarvkormányt ugyanugy kell huzni ezek a változások után,tessék mondani..?))
Mint az Önök előtt is ismert, Magyarország a Schengeni Egyezmény (továbbiakban: Egyezmény) teljes jogú tagja.
A légi fuvarozók, és repülőterek külön kérésére a schengeni csatlakozás napja egybeesik a nyári menetrend bevezetésének időpontjával, így az egyezményhez tavaly decemberben csatlakozott országok légikikötői egységesen március 30-án vezetik be az új határellenőrzési rendszert.
A 332/2007. (XII. 13.) Korm. Rendelet a határátkelőhely és az ideiglenes határátkelőhely megnyitásáról és működtetéséről, valamint a határátlépési pontról értelmében a repülőtereken megnyitandó ideiglenes határátkelőhelyek tekintetében az eljáró hatóság a területileg illetékes megyei rendőr-főkapitányság.
Amennyiben a repülőtér olyan megyében fekszik, amelynek határvonala a Magyar Köztársaság államhatárát nem érinti, úgy az eljárás lefolytatására a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság rendelkezik hatáskörrel.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság szakhatóságként működik közre abban az esetben, ha a határnyitásban érintett légi jármű az Európai Unió területén kívülről érkezik, vagy oda távozik.
A benyújtott kérelmeket az illetékes rendőrhatóságok három munkanap alatt kötelesek elbírálni, azonban a 2004. évi CXL. törvény - a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól – 33.§ (8) a szakhatóság eljárására irányadó ügyintézési határidő - ha jogszabály másként nem rendelkezik - tizenöt nap. Indokolt esetben a szakhatóság vezetője e határidőt egy alkalommal tizenöt nappal meghosszabbíthatja, és erről az ügyfelet és a megkereső hatóságot értesíti.
A kérelmek beadásakor kérjük, szíveskedjenek a fentieket figyelembe venni.
Az info az volt, hogy "határsáv eltörlésének sem látszik semmiféle előkészülete." Vagyis egy ember nem tudott róla. Én elhiszem neki, hogy nem tudta.
Hogy miért nem tudja? Talán hiányzott az óráról, talán a GKM a nagy erőkkel dolgozás mellett nem tartja fontosnak a szorgos hangyák tájékoztatását, fogalmam sincs. De ha készül, akkor örülök neki, és köszönöm az infót.
Vártam az utolsó pillanatig történik-e érdemi előrelépés, hiába.
Schengen: További intézkedésig az AIP-ben közzétettek szerint (TIZ-ek), FPL (ARO-ba), transzponder, rádió.
Haragot levezetni, reklamáció, magyarázatot kérni: kéretik nem a FIC-en leverni.
Más:
FIC északi szektor frekvenciája 2008. április 10-től: 119,350 MHz.
A 128,950 MHz frekvenciát 2008. május 8-tól a Budapest ACC használja.
Err most nem mondok igent, sem nemet, mert nem tőlem függ. Az info az volt, hogy mégcsak előkészületben sincs. Ez nem igaz, mivel elég nagy erővel dolgozik az eltőrlésén a GKM. Sajnos nem csak rajta múlik, hanem az IRM és a HM is benne van a bulba, és velük nem könnyű.
Valóban elég kellemetlen volt, nekem az tetszett a legjobban, hogy a kérdésre, miszerint hol tervezi a leszállást, azt mondta "Egerben, az egy kis reptér a várostól északra". Valószínű, hogy megszaporodnak a hasonló szituk, hacsak a törvényhozás nem szedi össze magát.
Most azt hallottam egy tűzvonalban dolgozótól, hogy még a határsáv eltörlésének sem látszik semmiféle előkészülete. Erre rímel egy másik oldalról hallott dolog (ahogy a mesebeli szót szóra mondó legény), hogy ICAO 500000-es térkép kiadása ebben a szezonban nem valószínű.