Keresés

Részletes keresés

BU 20-26 Creative Commons License 2024.11.17 -5 0 166373

Off: Azért lássuk be, elég sok dolognak kell egyszerre közre játszania, hogy egy Ikarus ablakot csak úgy ki lehessen ütni (ráadásul egy fa festőlétrával). Szedtem ki Ikarus ablakot én is, és baromi nehezen akarnak kiesni a helyükről, ha bennük van a feszítőgumi. Azt meg, hogy szilánkosra tört volna, elég nehezen tudom elképzelni.

Előzmény: trizs77 (166355)
IAtilla Creative Commons License 2024.11.17 0 1 166372

Milyen több év mentesség? Két hete írtál utoljára.

Előzmény: .BPO-346. (166371)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.11.16 -12 4 166371

Wow, -7 like röpke több év kommentmentesség után...... Már megérte írni újra :D

Istenem...... -.-"

#igenvanakiahidegetszeretinabumm

Előzmény: .BPO-346. (166366)
riezaK Creative Commons License 2024.11.16 0 0 166370

Otthon vagy a kocsidban is úgy van, hogy a fűtés csutkára feltekerve, és az ablaknyitással szabályozod a hőmérsékletet?

 

Mondjuk volt 1x egy "kissé" hengerfejes kocsim, az így üzemelt :D 

Előzmény: torqmatic (166341)
Johnny433 Creative Commons License 2024.11.16 -1 1 166369

Azokon pont kicsi nyitható ablak van, de mindegy.

Előzmény: torqmatic (166368)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.16 -7 3 166368

Mondjuk nem kell ahhoz az USA-ba menni, elég itthon felszállni egy CAF villamosra; azokon is túlmegy már a jóízlés határain, ahogy non-stop izomból nyomatja a hideget a klíma.. És ugye hiába a nagy nyitható ablak - amiért itt egyesek mindig sírnak - a klíma mindig megy.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (166363)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.16 -6 8 166367

Hogy is szokta mondani Laci néni a hülyeségekre? Hajrá, csináljuk meg: a nyári 40 fokban beállítjuk a klímát 35 fokra, de akkor te odaállsz szépen, élőben, felvállalva, hogy te vagy az a nagytudású ötletgazda, aki ismeri a fizikát... Kíváncsi vagyok, hogy hány perc után lincselnének meg.

 

(Annyira bírom, amikor valaki mindig a karosszékből okos... Nyilván te a déli népeknél is jobban tudod, hogy nekik mi a jó.... Mert te ismered a fizikát...)

Előzmény: Grgabácsi (166356)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.11.15 -16 4 166366

Ezt bocs, de embere válogatja. Én speciel imádom és életemben nem fáztam még meg légkondi miatt! Az itthoni rendszertől agyfaszt kapok, tépem is fel az ablakot, ahol lehet.

Előzmény: 18-09 (166365)
18-09 Creative Commons License 2024.11.15 0 2 166365

Barcelona is hasonló. 16 fok a buszon, utcán 90% pára 34 fok. Istenien megfáztam annó... 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (166363)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.11.15 0 2 166364

OFF

Talán nem bántok egy - belegondolva elég valószínűtlen, de talán mégis megtörtént -  vidéki sztorit sem. Nálunk, Szegeden hallottam egy olyan esetről, hogy amikor még Algyő Szegedhez tartozott (akinek nincs helyismerete, annak írom, hogy Algyő nincs összeépülve Szegeddel, a 47-es úton kb. 6 km-t kell menni a város szélétől az olajmezőn át), és az algyői busz még 32-es jelzésű helyi járat volt, egy alkalommal egy vadász frissen elejtett fácánokkal és nyulakkal akart felszállni a 32-esre befelé a városba. Addig-addig könyörgött, hogy a vezér megszánta és felengedte a frissen mosott buszra. Nem tudom, mennyire csomagolta be a zsákmányt, s mutatott-e bérletet vagy legalább egy vadászengedélyt. Arról nem szól a fáma, hogy puska is volt-e nála ...

ON

Előzmény: trizs77 (166362)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.11.15 0 2 166363

Vagy ugye ha igazán beteg klimatizálást akarsz érezni akkor észak-amerókiában lehet olyat, kb minden jármüvön megfagyasztanak.

Előzmény: nohab (166358)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.15 0 10 166362

Egy ideig jártuk a 17-es villamos pótlót***.

 

Margit híd budai hidfő - Margit kórház.

 

Közben valahol a Császár fürdőnél (talán Kavics utca ??) fölfelé egy lépcsőn van vagy csak volt egy kutya kiképző iskola.

Pénteken és szombaton délután a kollégák állandóan veszekedtek a kutyásokkal, hogy egy buszra csak 2 kutyával szabad fölszállni.

Amúgy tényleg ez volt a szabály.

 

Persze felszálltak 8-10 blökivel is.

Ment a balhé.

Én fütyültem a dologra mert úgy is csak 2 vagy 3 megállót jöttek.

 

 

*** = Azt sose tudták eldönteni odafönt, hogy a 17-es pótlóra csuklós menjen vagy szóló?

Hol így mentünk, hol úgy.

 

Előzmény: bz79 (166360)
Johnny433 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 166361

Igen, az a másik típus, aminek megjelent, de szerintem korszerűbb megoldás is. (Természetesen ott is csak egy részük lett kicserélve a járműveken, ha jól emlékszem.)

Előzmény: zsig (166351)
bz79 Creative Commons License 2024.11.15 -1 2 166360

Hozzám kitolós alulétrával szeretett volna felszállni a manus,kérdezte kell-e jegy a létrának.Mondtam neki persze,feldobjuk a tetejére,majd tartom balkézzel,450ft lesz a jegy per fő,per létra...Teljesen meg volt lepődve hogy nem vittem el.

Előzmény: trizs77 (166359)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.15 0 9 166359

Nem írtam bele a sztoriba de húztam ám a seggemet.

 

 

Nem tudom ma hogy van, de akkori szabályok szerint egy be nem csomagolt festő létrával fel se lett volna szabad szállnia.

Észre kellett volna vennem.

De nem vettem észre.

 

Sok utas volt én meg nem figyeltem eléggé.

Előzmény: Gábrisvitéz (166357)
nohab Creative Commons License 2024.11.15 -2 10 166358

a túl nagy hőmérséklet-változás sem egészséges, semmilyen irányban, akármit is művelnek a déliek.

   

Hogy én mennyire gyűlölöm egyes déliek ész nélküli klímázását... Amikor egy teljes nyaralást A-Z le tudnék tolni úgy, hogy papucs/szandál, rövidnadrág+póló, és a busz az egyetlen hely, ami miatt a 35°C-ban el kell cipeljek magammal egy pulóvert, mert olyan brutál erővel képesek klímázni, hogy anélkül tuti megfázom (sokszor így is).

Előzmény: Grgabácsi (166356)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.11.15 0 6 166357

Micsoda sztori ez is! :-)

Valahogy tényleg össze kellene ezeket szedni és kiadni. Tudom, mások is javasolták már, nem kell reagálni rá. :-)

Előzmény: trizs77 (166355)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.11.15 -3 12 166356

Nem az űrből jöttem, hanem egyszerűen csak ismerem a klimatizálás fizikáját.

Jelzem továbbra is, hogy a hőérzeted egy kurvára relatív dolog és a háromból csak az egyik lába a hőmérséklet. Simán érezheted a 35 fokot is kellemesnek, ha ehhez olyan páratartalom és áramlási sebesség társul.

Jelzem azt is, hogy a túl nagy hőmérséklet-változás sem egészséges, semmilyen irányban, akármit is művelnek a déliek.

És egyébként a plázák sincsenek már úgy agyonhűtve, mint évekkel ezelőtt.

 

De te ehhez is biztosan jobban értesz.

Előzmény: torqmatic (166353)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.15 0 16 166355

Régen.

Ik-260, 16-os vonal Moszkva tér - Vár - Deák tér.

Nyár.

Sok fok.

Tömeg.

 

Amikor a Dísz térre értem, a hátsó peronon egy szobafestő leszálláshoz készülődve vállán a létrájával megfordult.

A bal hátsó ablakot menetből kiütötte.

 

Mint egy börleszk filmben.

 

Utasokat leszállítottam üresben vissza a Várfok utcába.

Indító hölgynek jelentem.

Megyek a garázsba kocsit cserélek és majd jövök vissza.

 

De ott ült (mindíg ott ült) a vonalműszakos aki neki állt telefonon okoskodni a Récsei diszpécserrel.

 

Hogy nem is kell bemenni.

Ő majd kiszedi a szilánkokat, bent maradt üveg darabokat .

Én meg menjek úgy ablak nélkül még három kört, akkor majd végez a 16A, annak kocsiját megkapom, az meg majd beviszi az én kocsimat a garázsba.

 

Megdöbbenésünkre ez lett az utasítás.

 

Még mentem három teljes kört bal hátsó ablak nélkül.

Akkor (kb. 19,20 körül ??) tényleg végzett a 16A.

Kocsi csere.

Ő elvitte a törött üveges autóit a garázsba, én átültem az övébe és még végig dolgoztam a műszakot.

 

Nyár volt.

Nagyon meleg.

De senki se panaszkodott, hogy meleg van a buszban.

 

torqmatic Creative Commons License 2024.11.15 -1 5 166354

Miért, mi a sci-fi kategória ebben?

Mondjuk ki lehetne adni központilag is, hogy 22 fok azt' csókolom, ha már sokaknak nincs annyi esze, hogy saját kútfőből beállítson valami normál hőmérsékletet.

Előzmény: Fzolee (166346)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.15 -4 4 166353

Te az űrből jöttél vagy mi? :D

Ha az utastérben 35 fok lenne nyáron, akkor százával mennének az utaspanaszok a BKK-nak, a hevesebb vérmérsékletűek pedig szerintem az ablaktörő kalapáccsal vernék ki az ablakokat és meglincselnék a sofőrt... Boltba, plázába, egyéb légkondícionált helységbe gondolom be szoktál menni, szerinted ott is 35 fok van? (Nem.)

Azt meg se kérdezem, hogy déli, igazán meleg országban jártál-e már, mert az eszmefuttatásodról ott se hallottak még: arrafelé jellemzően úgy behűtenek mindent, hogy egy idő után elkezdesz fázni..

Előzmény: Grgabácsi (166344)
nohab Creative Commons License 2024.11.15 0 2 166352

A honosításnál a BKK előírásai és a költégoptimalizálás a kulcsszavak, új járműnél a BKK előírásai és a gyártó számolgatásai a váztulajdonságokat illetően. Ez utóbbi az én érzésem szerint kb. semennyire nem egzakt, nagyban hasonlít a rabbi és a libák történetéhez (persze ez csak az én, ebben a közegben teljesen privát véleményem).

Előzmény: Johnny433 (166347)
zsig Creative Commons License 2024.11.15 0 1 166351

Ez engem is érdekel, a Modulo csuklósokon is megjelent ez a megoldás. Gondoltam eddig, hogy ezt egyszerűbb javítani, mert 1:1-ben betehető az előre összerakott ablak, míg a gyári megoldásnál ez egy kicsit bonyolultabbnak tűnik. 

Előzmény: Johnny433 (166349)
Johnny433 Creative Commons License 2024.11.14 0 1 166350

Lehet, hogy egy kicsit eltúloztam, de el tudnád akkor magyarázni, miért kellett egy-egy kisebb nyitható ablakkal (a régieknél az első ajtó mögötti, az újaknál a vezetőfülke mögötti, és csak a csuklósoknál) rendelni őket, miért nem lehetett egyszerűen kihagyni azt az egy-egy nyitható ablakot? De ez a DKV-t is érinti, hiszen az (eredetileg) AA HQ-k, AA AT-k, illetve SZS-k is a BKV-val megegyezőek ilyen szempontból.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (166348)
Johnny433 Creative Commons License 2024.11.14 0 0 166349

A Conectók ragasztottra cserélésére gondolsz? Igen, úgy tudom vázproblémák miatt lettek cserélve.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (166348)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.11.14 0 2 166348

Éppen a dolog hàttere nem a BKV igénytelensége.

Előzmény: Johnny433 (166347)
Johnny433 Creative Commons License 2024.11.14 0 0 166347

Persze a ló túloldalára sem érdemes átesni... amikor a BKV elég igénytelenül többféle méretű nyitható ablakkal kérte a Conectóit (a régieket és az újakat is, egyedüli kivételek az új szólók, azokon szerencsére nincs ilyen). Az Arriva régi csuklósain nincs ilyen, a Volánbusz pedig csak kicsikkel kérte az új Conectóit (de előtte a szóló Conectók meg bukóablakkal érkeztek, mint ahogy a DKV öt darab 2019-es csuklósa is, aztán a későbbiek (szóló és csuklós) vegyesen kicsikkel és nagyokkal (vagyis ugye a szólókat ez nem érintette), majd csak kicsikkel...). Emellett még a KeKo-nak is vannak új szólói, azok is bukóablakosak. Ezt az összevisszaságot még az is fokozta, amikor a BKV-s régi Conectókon az ablakok egy részét ragasztottra cserélték.

 

De a használt buszoknál is hasonlóan igénytelen az egész. A BKV-nál ezerféle variáció van, például a Van Hool-ok egy részénél csak az egyik oldalon lettek kicserélve az eredeti üvegek, de sok olyan jármű is van, amelyeknek vegyesek vannak bukó- és elhúzható ablakai, de a kedvencem az LYH-115 esete: ennek az ex-frankfurti Citarónak eredetileg egyáltalán nem voltak nyitható ablakai, aztán valahogy belekerült egy idő után olyan bukóablak (persze elhúzhatókkal együtt), ami gyárilag van a Citarókban.

Ez mondjuk több városra is igaz, például Pécsen a holland Volvóknál is természetesen megmaradt az a néhány bukóablak a beépített nagy elhúzhatók mellett, a szegedi Citaro trolik felénél is ugyanez a helyzet (a másik felüknél meg eredetileg sem volt semmilyen bennük), de például a hajdú volános csuklós Urbinóknál gyárilag van nagy elhúzható és kis bukóablak is. (A Citaro troli átépítés mondjuk alapból egy elég igénytelen dolog volt, és Lengyelországban is készült néhány.)

Fzolee Creative Commons License 2024.11.14 -2 2 166346

Persze, oooooooriasi eselye van, h. telen le fogja majd venni a futest miattam...

Előzmény: torqmatic (166343)
Johnny433 Creative Commons License 2024.11.14 0 0 166345

De van szintén nagyon igényes, törött szélvédőjű Van Hool is, és az "ablakait" is sikerült nagyon szépen, egyformán "behelyezni".

https://www.lesrails.com/en/Cuba/Havana/3637

Előzmény: 18-09 (166321)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.11.14 -3 6 166344

Valaki arra a hülyeségre esküszik, hogy a külső hőmérsékletnél 5 fokkal legyen hidegebb (ez mondjuk 40 foknál 35 fokos utastéri hőmérsékletet jelentene)

 

Mesélj, miért is hülyeség?

A hőérzetednek három lába van, és ebből csak az egyik a hőmérséklet. A másik a légnedvesség, ezen a klíma a működésmódjából adódóan eleve csökkent, ergo a 40 helyett 35 fok, a külső környezetéhez képest alacsonyabb nedvességtartalommal kevesebbnek fog érződni. (a harmadik láb pedig a légáramlás sebessége) Ha 40 helyett mondjuk 20-25 fokra hűtöd az utasteret, (ha egyáltalán lehetséges) akkor a felszállók megfáznak, a leszállók meg elájulnak, jobb esetben.

Előzmény: torqmatic (166340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!