Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Köszönöm a tippet, megrendelem a rézlemez profilt.
Az alvázmerevítő az első szériás Ks sorozatú kocsiknál az egyik gyártónál ilyen volt, talán az indiai, vagy a svéd gyártásúaknál.
Becsatolom a csabai segélykocsiról lévő, már említett második fotót, Horváth Feri bá AEGV/AK történeti könyvéből. Azért fontos ez a gyenge minőségű kép, mert itt látszik, hogy a másik oldalon is 3 ablak van a fékállás felőli szakaszban.
Kösz, akkor rosszul emlékeztem. Még régen esztergáltam ilyen menetet egy csiszolóhoz, de ezek szerint rosszul emlékeztem a méretre (lemérni pedig lusta voltam). A dolog érdekessége, hogy a saját menetre a régi (~30 éves) Proxxon tokmány rámegy, az új (~6-7 éves) pedig szorul rajta. Azt hiszem, a mostaniak Kínában készülnek.
A LED-k elhelyezése miatt nem nagyon van értelmes alternatívája. De garanciális még, ha a mostani eresztésekből van. Vagy nem érdemes foglalkozni vele, mert "veszett fejsze nyele"? Egy másik ilyen panel méreg drága szokott lenni, ha van. Alkalom adtán hozd el a modellt a műhelybe, megnézem.
Igen, én voltam az ügyintéző, Tel. 06/14-20. A levélben van arról szó, hogy a többi személykocsit üzembe helyeztük 1981-ben, emlékezetem szerint azok nem voltak Kecskemétről JJ-i fővizsgán. Majd megkeresem a levelet, és átgondolomaz e seményeket.
Jók a részletfotók az alvázról, de nem nyugtattak meg. Én azért körbetapogatnám a széles oldaloszlop alatti hossztartó szakaszt. Valamit meg kellett ott szegecselni, a 10 és 12 szegecset nem véletlenül rakták be. Megnéutem újból a belső fotókat, de azon nem látszik ezen a felvételen árulkodó nyom. A (belső? ) deszkaburkolat ápol és eltakar.
A VMC-n megnéztem az építési anyagokat. Még 1 x 1 mm-es L rézlemez profilt is találtam, ami éppen jó lenne a tetőtartó sarokoszlopnak. Elképzelhető, hogy a műgyanta alvázhoz ezt a rézlemezt hozzá tudom ragasztani??
A másik ilyen "találkozás" az alváz hosszamerevítóje, ami az eredeti kocsinál kör keresztmetszetű. A műgyantást le kell vágnom, mert elég széles (kb. 2 mm), de a Konzol1-en olvastam erre megoldást, azt hiszem a pőrekocsi átépítésnél.
Hidd el bennünk is felmerült a lehetőség. :-) Viszont akkor az alvázon nyoma lenne egyrészt a hosszabbításnak (vágás, toldás, hegesztés/szegecselés), másrészt a forgóváz eredeti helyének, csapjának. De nincs, vagy legalábbis én nem látom. Az első alvázképen a rövid vége, a többin a hosszú, ahol szerintem kéne valami nyomnak lennie.
És ha megnézed, a keskenyebb U-profil is szegecselve van, mint ahogy a végén a sarokvasak is. A széles U-profilnál is van egy háromszögű merevítőlemez, az van még szegecselve, ahogy a másik végén is.
Szükségem lenne ACME V63-hoz egy komplett alaplapra Plux22-es foglalattal. Tudom, kicsi az esélye, hogy találok ilyet valahol, de egy próbát megér a kérdés. Vagy esetleg valamivel ki lehet váltani valamivel (például fuggerth V43-ashoz találtam Plux22 előkészítő panelt világítással együtt)? Egyébként a probléma vele annyi, hogy egyáltalán nem működik a világítás, és arra a következtek, hogy az alaplapon ment el valami, miután dekódert raktam bele. Minden funkció működik egyébként a világítást leszámítva, analógra visszaszerelve se világít, előtte viszont jó volt. A dekódert beszereltem utána egy másik V63-asba, azzal tökéletesen működik, szóval nem a dekóder hibás (mindkét mozdony a mostani szériából van). Vagy esetleg valaki tud javítani ilyet? Köszönöm a segítséget előre is!
Köszönöm a tippeket a garvírozó szerkentyűkre vonatkozóan. A meglévő akkus fúrógépemet a családtól kaptam több éve, az is Parkside márkájú, meg vagyok vele elégedve.
Kérdés, hogy a Lidl-ben forgalmazzák-e még. Majd az árúkereső honlapján megnézem még a fölhozatalt.
Ha megnézzük alaposan a kocsit, három dolog ad okot a továbbgondolásra.
1. A 4 mezős, hosszabb végen a főkereszttartó környékén a hossztartó szegecselve van, másutt ez nem látszik, gyakori megoldásnak viszont egyáltalán nem mondható!
2. Szintén a hosszabb végen, az ajtótól a 3. oldaloszlop eltérő szelvényű a többi négytől, szélesebb U-profil.
3. A 4. mező hossza lényegesen eltér a többitől, hosszabb!
Ezekből az eltérésekből feltételezem, hogy a kocsit kisműhelyben (kisvasúti műhely és nem JJ) alakították át jelenlegi kivitelűvé.
Ha ez igaz lehet, akkor a 3 mezős változat eredetijét kell keresni.
Igazad van, én írtam rosszul a topicban, mert a sárospataki kisvasút 1980- végén állt meg. Utána tavasszal mentünk Sárospatakra. Az ominózus levelet én írtam anno ( ezzel fölfedtem inkognitómat!). Az a levél a biztos, Simon Jóska nekem is elküldte. A kocsik Kecskemétre érkezése környékén, talán 1-2 évvel előbb kezdődően engedélyezte a GJF a kisvasúti kocsik JJ-i fővizsgára küldését, így került sor a három személykocsi Debrecenbe küldésére és ott BDax-é alakítására.
Nekem Proxxon modell fúrógépem van, de legszivesebbem eladnám (el is fogom), mert bár fordulatszámszabályozós, a legalacsonyabb fordulaton is olvasztja a sztirolt, ha fúrok, ha vágótárcsával vágok, stb. Ha van bevált lassú fordulatú fúró, szívesen venném az ötleteket.
Én ma már nem ajánlom a kézi fúrást. A legügyesebb mozdulatokkal is sokkal könnyebb eltörni a fúróhegyet, mint egy motoros fúróval Azzal ugyanis csak nyomod a fúrót a kezeddel, nem forgatod is közben. De a kis fúrógépeknél óvakodi kell a kínai gagyiktól. Nagyon üt a tokmányuk és a patronjuk.
Még jobb a fúróállvány. Sajnos a kis fúrógépek gyári állványai elég szemét minőségűek, még a márkások is. A vezetékükben kotyognak és olyan gyengék, hogy fúrás közben az egész állvány meghajlik.
1mm-es fúróval még nagy biztonsággal lehet kézzel tartva is fúrni. 0,5mm is még simán megy, egy kis gyakorlattal. Nekem a 0,4-es sem okoz nagy problémát. A 0,3-as - na az már művészet. Az eltörik már attól is, ha nagyobbat rálehehsz! :-))