Keresés

Részletes keresés

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.01.05 0 0 10435

Ám ha már "megmarta" a felületet, akkor nem marad más hátra, mint a csiszolás...

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (10434)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.01.05 0 0 10434

Próbáld meg melegvízzel. Amit még elbír a kezed.

Előzmény: KameH (10433)
KameH Creative Commons License 2021.01.05 0 0 10433

Tud valaki hatasos modszert pillanatragaszto eltavolitasara muanyagrol?

 

Otthonrol elkuldtek a regi fuggerth vagonjaimat amiken gyerek fejjel barkacsolgattam es mindenfele szetfolyt pillanatragasztoban teljesedett ki.

 

Jo lenne ha el tudnam kerulni a csiszolast mivel egy ket helyen elegge nehezen lenne hozzaferheto.

 

Elore is koszonom

 

Fordítókorongos Creative Commons License 2020.12.09 0 0 10432
Előzmény: BTJ (10423)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.12.09 -1 0 10431

Semmilyen extra alkatrész nincs ezen a NYÁK-on. Standard elemekből épül fel. Egy misét megér. Szerintem...

Előzmény: Törölt nick (10428)
pgetti Creative Commons License 2020.12.09 0 0 10430

Köszönöm a tippet, megrendelem a rézlemez profilt.

Az alvázmerevítő az első szériás Ks sorozatú kocsiknál az egyik gyártónál ilyen volt, talán az indiai, vagy a svéd gyártásúaknál.

Becsatolom a csabai segélykocsiról lévő, már említett második fotót, Horváth Feri bá AEGV/AK történeti könyvéből. Azért fontos ez a gyenge minőségű kép, mert itt látszik, hogy a másik oldalon is 3 ablak van a fékállás felőli szakaszban.

 

 

 

Előzmény: rezgaras (10426)
rezgaras Creative Commons License 2020.12.09 -1 0 10429

Kösz, akkor rosszul emlékeztem. Még régen esztergáltam ilyen menetet egy csiszolóhoz, de ezek szerint rosszul emlékeztem a méretre (lemérni pedig lusta voltam). A dolog érdekessége, hogy a saját menetre a régi (~30 éves) Proxxon tokmány rámegy, az új (~6-7 éves) pedig szorul rajta. Azt hiszem, a mostaniak Kínában készülnek.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (10419)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.09 0 0 10428

Leméregettem a nyáklapot. Egy led tönkrement, meg az egyik kondenzátor is gyanús nekem. Érdemes foglalkozni így vele? 

Előzmény: csíkos-háTTú (10427)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.12.09 -1 0 10427

A LED-k elhelyezése miatt nem nagyon van értelmes alternatívája. De garanciális még, ha a mostani eresztésekből van. Vagy nem érdemes foglalkozni vele, mert "veszett fejsze nyele"? Egy másik ilyen panel méreg drága szokott lenni, ha van. Alkalom adtán hozd el a modellt a műhelybe, megnézem.

Előzmény: Törölt nick (10415)
rezgaras Creative Commons License 2020.12.09 -1 0 10426

"Elképzelhető, hogy a műgyanta alvázhoz ezt a rézlemezt hozzá tudom ragasztani?"

 

Igen. Epoxival (Araldit) vagy akár pillanatragasztóval. Ez utóbbi azonban nem tartós, ha már nem friss.

 

"...az alváz hosszamerevítóje, ami az eredeti kocsinál kör keresztmetszetű"

 

??? Érdekes lehet. Ilyet még nem láttam.

Előzmény: pgetti (10424)
pgetti Creative Commons License 2020.12.09 0 0 10425

Igen, én voltam az ügyintéző, Tel. 06/14-20. A levélben van arról szó, hogy a többi személykocsit üzembe helyeztük 1981-ben, emlékezetem szerint azok nem voltak Kecskemétről JJ-i fővizsgán. Majd megkeresem a levelet, és átgondolomaz e seményeket.

 

Jók a részletfotók az alvázról, de nem nyugtattak meg. Én azért körbetapogatnám a széles oldaloszlop alatti hossztartó szakaszt. Valamit meg kellett ott szegecselni, a 10 és 12 szegecset nem véletlenül rakták be. Megnéutem újból a belső fotókat, de azon nem látszik ezen a felvételen árulkodó nyom. A (belső? ) deszkaburkolat ápol és eltakar.

Előzmény: RhB (10422)
pgetti Creative Commons License 2020.12.09 0 0 10424

A VMC-n megnéztem az építési anyagokat. Még 1 x 1 mm-es L rézlemez profilt is találtam, ami éppen jó lenne a tetőtartó sarokoszlopnak. Elképzelhető, hogy a műgyanta alvázhoz ezt a rézlemezt hozzá tudom ragasztani??

A másik ilyen "találkozás" az alváz hosszamerevítóje, ami az eredeti kocsinál kör keresztmetszetű. A műgyantást le kell vágnom, mert elég széles (kb. 2 mm), de a Konzol1-en olvastam erre megoldást, azt hiszem a pőrekocsi átépítésnél.

Előzmény: rezgaras (10396)
BTJ Creative Commons License 2020.12.09 0 1 10423

Akkor a 280-40NS menet megegyezne

az Általad írottal?

https://www.hestore.hu/prod_10033373.html

Előzmény: Fordítókorongos (10420)
RhB Creative Commons License 2020.12.09 -1 0 10422

Hidd el bennünk is felmerült a lehetőség. :-) Viszont akkor az alvázon nyoma lenne egyrészt a hosszabbításnak (vágás, toldás, hegesztés/szegecselés), másrészt a forgóváz eredeti helyének, csapjának. De nincs, vagy legalábbis én nem látom. Az első alvázképen a rövid vége, a többin a hosszú, ahol szerintem kéne valami nyomnak lennie.

 

És ha megnézed, a keskenyebb U-profil is szegecselve van, mint ahogy a végén a sarokvasak is. A széles U-profilnál is van egy háromszögű merevítőlemez, az van még szegecselve, ahogy a másik végén is.

 

 

 

A rövid vége alulról:

 

 

 

És a hosszú...

Előzmény: pgetti (10412)
RhB Creative Commons License 2020.12.09 0 0 10421

Akkor te lennél az "Ügyint.: P. J.    Telefon: 14-20"? :-)

 

 

így került sor a három személykocsi Debrecenbe küldésére és ott BDax-é alakítására.

 

De ha jól értettem, akkor 3 kocsi 1981-ben, a másik 3 pedig 1982-ben lett Debrecenben BDax, ugye?

Előzmény: pgetti (10411)
Fordítókorongos Creative Commons License 2020.12.09 0 0 10420

Sziasztok!

A Dremel külön kapható tokmánynak ~7-es átmérőjű a menete (ez lehet jó neked),az esztergálós rovatban írták meg a méretét: Ø 9/32" - 40menet / ".

Ez ~3-mas átmérőtől lefele működik egész jó kis tokmány már egy ideje ezt használom a kis átmérőkhöz,

megéri az árát és pontos:

 

 

 

Előzmény: BTJ (10417)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10419

A Proxxonok vége (elvileg) M8x1-es finommenet.

Szerintem M8X0,75 a menete.

Előzmény: rezgaras (10410)
karikaon Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10418

Szerintem Csíkos mesterrel vedd fel a kapcsolatot. :)

Előzmény: Törölt nick (10415)
BTJ Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10417

Gyakorlatilag is. Viszont a parkside gépnek

szerintem inch alapú a menete, mert az M8*1-es 

tokmány ráesik, és tolómérővel valami lehetetlen

méret jött ki. Viszont a tokmányt rá tudtam tenni egy

másik noname gépemre.

 

 

 

 

Előzmény: rezgaras (10410)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10416

- 1 valamivel 

Előzmény: Törölt nick (10415)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10415

Üdvözletem! 

 

Szükségem lenne ACME V63-hoz egy komplett alaplapra Plux22-es foglalattal. Tudom, kicsi az esélye, hogy találok ilyet valahol, de egy próbát megér a kérdés. Vagy esetleg valamivel ki lehet váltani valamivel (például fuggerth V43-ashoz találtam Plux22 előkészítő panelt világítással együtt)? Egyébként a probléma vele annyi, hogy egyáltalán nem működik a világítás, és arra a következtek, hogy az alaplapon ment el valami, miután dekódert raktam bele. Minden funkció működik egyébként a világítást leszámítva, analógra visszaszerelve se világít, előtte viszont jó volt. A dekódert beszereltem utána egy másik V63-asba, azzal tökéletesen működik, szóval nem a dekóder hibás (mindkét mozdony a mostani szériából van). Vagy esetleg valaki tud javítani ilyet? Köszönöm a segítséget előre is! 

róbertke Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10414

Háborús sérültből (netán kettőből) készítették volna? 

Előzmény: pgetti (10412)
pgetti Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10413

Köszönöm a tippeket a garvírozó szerkentyűkre vonatkozóan. A meglévő akkus fúrógépemet a családtól kaptam több éve, az is Parkside  márkájú, meg vagyok vele elégedve.

Kérdés, hogy a Lidl-ben forgalmazzák-e még. Majd az árúkereső honlapján megnézem még a fölhozatalt.

Előzmény: rezgaras (10410)
pgetti Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10412

Ha megnézzük alaposan a kocsit, három dolog ad okot a továbbgondolásra.

1. A 4 mezős, hosszabb végen a főkereszttartó környékén a hossztartó szegecselve van, másutt ez nem látszik, gyakori megoldásnak viszont egyáltalán nem mondható!

2. Szintén a hosszabb végen, az ajtótól a 3. oldaloszlop eltérő szelvényű a többi négytől, szélesebb U-profil.

3. A 4. mező hossza lényegesen eltér a többitől, hosszabb!

 

Ezekből az eltérésekből feltételezem, hogy a kocsit kisműhelyben (kisvasúti műhely és nem JJ) alakították át jelenlegi kivitelűvé.

Ha ez igaz lehet, akkor a 3 mezős változat eredetijét kell keresni.

Előzmény: RhB (10405)
pgetti Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10411

Igazad van, én írtam rosszul a topicban, mert a sárospataki kisvasút 1980- végén állt meg. Utána tavasszal mentünk Sárospatakra. Az ominózus levelet én írtam anno ( ezzel fölfedtem inkognitómat!). Az a levél a biztos, Simon Jóska nekem is elküldte. A kocsik Kecskemétre érkezése környékén, talán 1-2 évvel előbb kezdődően engedélyezte a GJF a kisvasúti kocsik JJ-i fővizsgára küldését, így került sor a három személykocsi Debrecenbe küldésére és ott BDax-é alakítására.

Előzmény: RhB (10404)
rezgaras Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10410

A Proxxonok vége (elvileg) M8x1-es finommenet.

Előzmény: BTJ (10408)
rezgaras Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10409

Próbáld hűteni! (vízzel)

Előzmény: read_me (10407)
BTJ Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10408

Én a lidl-ös parkside akkus gravírozóját

használom. Meg vagyok vele elégedve,

egyetlen nagy hátránya, hogy valami

csalamádé menetes a vége, így még 

nem találtam hozzá rendes tokmányt.

 

Az akkuja jól bírja, így nincs a kábelhez kötve

az ember, de a töltőt csatlakoztatva is lehet dolgozni.

 

forrás: google.

read_me Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10407

Nekem Proxxon modell fúrógépem van, de legszivesebbem eladnám (el is fogom), mert bár fordulatszámszabályozós, a legalacsonyabb fordulaton is olvasztja a sztirolt, ha fúrok,  ha vágótárcsával vágok,  stb. Ha van bevált lassú fordulatú fúró,  szívesen venném az ötleteket. 

 

r_m

rezgaras Creative Commons License 2020.12.08 0 0 10406

Én ma már nem ajánlom a kézi fúrást. A legügyesebb mozdulatokkal is sokkal könnyebb eltörni a fúróhegyet, mint egy motoros fúróval Azzal ugyanis csak nyomod a fúrót a kezeddel, nem forgatod is közben. De a kis fúrógépeknél óvakodi kell a kínai gagyiktól. Nagyon üt a tokmányuk és a patronjuk.

 

Még jobb a fúróállvány. Sajnos a kis fúrógépek gyári állványai elég szemét minőségűek, még a márkások is. A vezetékükben kotyognak és olyan gyengék, hogy fúrás közben az egész állvány meghajlik.

 

1mm-es fúróval még nagy biztonsággal lehet kézzel tartva is fúrni. 0,5mm is még simán megy, egy kis gyakorlattal. Nekem a 0,4-es sem okoz nagy problémát. A 0,3-as - na az már művészet. Az eltörik már attól is, ha nagyobbat rálehehsz! :-))

Előzmény: felisut (10403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!