Köszönöm a választ. A biztosítékoknál nem hiszem, hogy ott lenne a baj. Mivel nincs külön biztosítéka az olajnyomás és a hőérzékelőnek. Minden más működik. De sajnos még mindig nemtudom, hogy hol keressem a hibát.
Nem ismerve a mopedek lelki világát közelről de alapok vannak. A hőgomba is testet ad riasztás esetén.
Az áramkörnek úgy kell kinézni, hogy az aksitól a gyújtáskapcsolón, egy biztosítékon keresztül egy pozitív indul el a lámpába. A lámpa másik vége egy dróton a gomba felé. A gomba viszi le testre ezt a szálat amikor kapcsol. Ez a kör nem jön létre. Valahol megszakad a lánc.
Általánosságban a bizti táblák igen porladékony, gagyi cuccok. Ha kívül vannak berohadnak, oxidálódnak. De akár a műszerfalban a lámpához vezető csatlakozó és a nyomtatott fólia is el tud rohadni a szélvédő alatt beszivárgó víztől.
Tegnap megjött a baloldali féltenglycsukló, a variátorszíj, a hőgomba és az olajgomba. Mindjárt ki is cseréltem a két gombát. De ezek most se jeleznek semmit. Most nem keresem, hogy ki mit írt. Azt írtátok, hogy test probléma lehet. De ha minden más működik, akkor van test. Azt is írta valaki, ha nem is ezekkel a szavakkal, hogy egy közös ágon van a kettő. És ha gond van az olajgombával, akkor a hőgomba se működik. De most jónak kellene lenni, mert új mind a kettő. Tudja valaki, hogy hol van ahol a kettő találkozik? Mert esetleg ott lehet a baj.
Így lesz, sok infót kimentettem már innen, és hasznosnak bizonyultak. Az mit jelent hogy 3200 fölött nem szabad szabályozni? Ezek gyárilag le vannak fojtva, mert eredetileg 3600.-at fordul/ perc nem?
Az a probléma hogy nem ismerek senkit, Hajdúvden (30km.-re tőlem) lenne egy tag aki elvállalja, Tiszaújváros körül is akadna valaki, ha szabin leszek bárhová elvihetem, kérdés hogy megbízhatom.-e bárkiben is, nem mintha nagyon más lehetőségem lenne. Itt Debrecenben majdnem minden műhelyben érdeklődtem már, persze biztosan akad ahol még nem. Nagy mák kell hozzá az biztos..
tüneteid alapján tutti hengerfejes! de én nem használnám a helyedben így. egyszercsak sok viz folyik madj a égéstérbe, álltában és, mikor inditasz, nem fordul át a motor és, elgörbűl a főtengely, vagy törik, és akkor tutti, hogy kuka lesz a motorod! amúgy, ha meg lesz hengerfejezve, azaz le lesz szedve a hengerfej, már csak kis többlet, hogy széthuzza az ember a blokkot és ránézzen a csapágyhézagra és a gyűrűhézagra és, amit kell korrigálni, azt meg kell tenni majd. aztán sikolni a blokkot és a hengerfejet is és jo tömítéssel összerakni, majd 2x-er lehuzni a fejet, nekem van, blokk, ami igy meg lett csináva már majdnem 5 éve működik rendesen. és mégegy aranyszabály az ldw502-nél! 3200 fölött nem szabad szabályozni a pörgését, mert csapágyas lesz. javallanám, rakd el a kapott infokat és, ha szükséges, lesz szedd elő...
Az indítási problémáim jelenleg a meleg miatt, és a korábban beépített direkt izzítás miatt teljesen megszűntek, ha olyan 40-50mp,-re ráteszem az izzítást, akkor rendre kulcsfordításra elindul, nem is hallom az önindító hangját, hogy épp melyik terhelési szakaszában indított.
Jah, és mindig kilégtelenítem a hűtőt ha pótlom a fagyállót, de telhelve az autót zubog, akkor is amikor már nem kéne neki. Néha nagyobb bugyborékok jönnek, ez a füst szerintem, ami beledolgozik. A gumikesztyűt idővel felfújja, azt is megnéztem.
Hali! Megy a kisautó, mivel meleg van, melegben minden fém kitágul, javulnak a feltételei, de csak igen ritkán (hetente egyszer, ha használom.) Mivel eddig semmilyen vizsgálatra nem voltak hajlandóak a motorral kapcsolatban, még azok sem, akik amúgy több, kevesebb sikerrel (kevesebb károkozással) de szerelték, azaz régebben generátort, s mostanság önindítót is sikerrel cseréltek a masinán. Így a diagnózist továbbra sem tudni, az nincsen, csak az emlékeim vannak azzal kapcsolatban hogy mi hogyan kezdődött, és a tapasztalások. Csak találgathat az ember. Hajlok arra hogy ez a szegény kisautó nem is annyira kompresszió vesztett, hanem a hengerfejessége halad előre.. Annak ellenére hogy teljesítménycsökkenést, s menetdinamikai változást nemigen észlelek. Megy, füstölni pedig most nem füstöl, csak ha egy hengerrel indul meg. Olajszintet , vízszintet mindig nézek, tiszta mindkettő, de ez utóbbi tisztességgel fogy..eddig is fogyott, de mostanság eszi a vizet, s ha nem nyitok fűtéscsappal megyek megforralja, (azaz pár decit kifúj) hosszabb út után (10km), s megállás után sziszeg a hűtősapka, túlnyomásos. S mikor meghűl indulásnál ez a víz/fagyálló pótlandó.. lehetne fogni most erre a melegre, de nagyon nem gondolom hogy köze lenne hozzá, legalább is ilyen mértékben már nem. Az utastérben lehúzott ablakokkal ildomos menni, nem csak a fűtés miatt, hanem azért mert a hűtőrendszerben kipufogógáz van. Amit én egy hengerezésnek véltem, vélek, az is lehet a víz miatt. A vizes henger nem robban, s fog, ezért égett le tél végén az önindtó. Ezért nem forgat, illetve random kulcsfordításonként váltakozik az önindító terhelése.. van hogy random lassan gyök kettővel, van olykor amikor úgy megfogja hogy csak katt, és "letorpant" a szerencsétlen önindító. Ilyenkor azonnal abba kell hagyni a próbát, és a következő kulcsfordításnál lehet hogy már minden oké. Erősen elkezd forgatni. Az alig 1 éves 60Ah.-s akkut feltöltöttem, megvilláztam, és jónak mutatja magát. A lendkereket kézzel át tudom forgatni, csak a teteje nehezebb, lehet hogy ez nem oké, de nem a dugó szorul ennyire. Hanem hajlok arra hogy vizes henger fog. Beleömlik a víz az átégés helyén, és ennyi. Sokszor el sem indul, csak miután már járt kicsit az autó 1 hengerrel, ekkor megállítom, és újraindítva megindul mindkettő. (Látom ezt a töltésvisszajelzőn is, meg az erején is érzem.) A hengerfejes tünetek hatalmasodnak a gépen. Ennek ellenére óvatosan, vízre, melegedésre figyelve még mindig bárhová el lehetne vele menni.
Hali! Akkor így jártam sajna. Az a baj hogy nincs más választásom, mint megbízni azokban akik esetleg elvállalják (vigyem bizalommal). Mivel nem ismerek senkit, így csak az marad, hogyha azt mondják nekem hogy vigyem el, felmérik, megnézik hogy mi kell hozzá, azt elhiszem, illetve merem remélni hogy látott már ilyet, és nem az lesz hogy szétszedi, s azt is elfelejthetem hogy volt ilyen autóm, mert ott marad valahol kukutyinban, 78km.-re a lakhelyemtől. A legrosszabb forgatókönyv ez, és nem szabad állandóan csak negatívan gondolkozni, de itt sajnos ez egy igen reális veszély ahogy felmérem a terepet, mert az már enyhén szólva is kellemetlen hogy mennyire fogalma sincs senkinek ezekről a kis gyöszökről. A másik eshetőség eladni így ahogy van, elmondva hogy a motor kakás, csak nyáron megy, de ezek szerint itt már ez is pontot ér, hogy DE akkor legalább úgy ahogy kell. Mert most jöttem vele haza, tejesen hibátlannak tűnik (persze, hisz 28 fok van, indult is mind a 2 henger , kapásból "hidegen"), húz, megy, felüljárón jöttem mentem, (homokkertin, vágóhíd utcain.. jó meredek) nem füstöl, erős.. megy felfele egyenletesen. 60km/h.-val jöttem vele, csak azért nem többel, mert nem nyomom ki a szemét. Innen gondolom hogy az adagolóhoz meg ilyesmikhez nagyon nem kellene hozzányúlni. Persze én sem értek hozzá, könnyen lehet hogy akár már a motor szétborítása, gyűrűzése után már kell (?)
hátt sajna ez a hajo elment! az itteni kiirásra, jelentkezett egy ember és elvitte a motort közben. teljesen felújitott blokk volt, magamnak csináltam, de nem lett felhasználva. valoszinű a te blokkod is át kell essen egy ilyesfajta felujításon az álltalad, a leirtak alapján. amig ez nincs meg, csak szenvedni fogsz, az ujabb hidegek beálltáig, aztán meg csak állni fog a kocsi, megint? csak röviden annyi, hogy én ugy vettem észre, hogy magát a felujitást, még úgy, ahogy megcsinálják a kollégák, legtöbbje, de amikor az adagolo beállítás következne, sokan elvéreznek. ahhoz kell pár speciális eszköz, ami szinte csak ezekhez a focs blokkokhoz használhato, ezek hijján jön a sacc/kb megoldások tömkelege. talán ezért is nem vállalják, nem szeretik ezeket a blokkokat? a specko eszközöket, meg nem éri meg 1-2 ilyen javításhoz, megcsinálni, beszerezni, inkább nem vállalják az amúgyis ismeretlen blokkokat. csinálnak olyat, amit már ismernek, napi szinten rutin melok. valahol érthető nem?, amúgy a lajosmizsei traktorosok, nagyon jol be tudnak állítani egy ilyen focs motort, megvan minden kellékűk hozzá, de sajna kb 200 000ft körűli a tarifa. mondjuk ezt egy mopedestől halottam, nem saját infom. állítolag az érdiek, beállították a motort, de nem volt jo és lajosmizsén tették helyre. ezekkel csak azt szeretném mondani, hogy lehet, hogy a legjobb megoldás az , ha elviteted messzire, inkább, ahol értenek hozzá és nemcsak csinálgatják, de éppen kirakhatsz az sztalra kisebb vagyont is, a környékbeli pofozzunk rajta kicsit szerelöknél, de ezt döntsd el te, mi a legjobb neked.sokan választják azt a megoldást is, hogy vesznek 150-200 000 körűl egy másik blokkot, ami kiprobálhato és jol működik, és van, hogy be is jön nekik, de szép számban vannak az ilyenek közt, akik mondjuk, egy közbejött hengerfejtömités átégés miatt, kezdik a szivást előlröl a másik motorral is. sokszor futottam bele, hogy egy ilyen elvileg rutin javításnál, szétszedéskor, szétdűtenek mindent, ellállítva a hengerszinkrontol, kezdve a befecskendezett mennyiségig, az előtöltést, és szinte mindent, amit csak lehet, aztán új hengerfejtömités barakása után jön a fejvakarás, miért nem indul, ha mégis be indult, akkor miért a füst és a dadogás és egyebek. ha aztán valahogy összerázodik mégis a rendszer és jároképes a járgány, jön az ujabb probléma, hogy megint hengerfejes lesz, akár pár száz km megtétele után is. kezdödik elölröl a móka. arrol nem beszélve, hogy találkoztam már olyannal is, hogy, 3-ik hengerfejezés után, megcsinálták a 4-ediket és, a hengerfej csavarok lehuzásánál, kicibálták a menetet a blokkbol, paff, ez az igazi szivás!!, de nem ért véget! vettek egy másik blokkot és, az igaz indult,viszonylag jol járt, de kezdödö hengerfejes volt az is és, pár hét mulva, kezdték ott is a szivolát elölröl! paff!!
Sima nyomásgomba van benne tudomásom szerint. De nem akarok hülyeséget írni. A fórumon segítettek nekem, a menet legyen jó, az a lényeg. Csak sima testet kapcsol szerintem, semmi mást. Ha jól emlészem Nissané volt, vagy Mazdáé. A neten kerestem rá, vagy 3 - 4 éve, mikor ezzel kínlódtam.
Szia! Ezt még csak most látom, mert elég ritkán vagyok itt. Kérdés hogy messze lenne-e.. A kisautó hébe hóba megy, azaz használatban van mind a mai napig, melegben (25 fok felett indul normálisan), alatta csak egy hengerrel, és ezért elég rosszul. Az egyik henger biztosan "gatya." Azért indul nehezebben, mert az egyik dugó "visszafogja", ahogy anno már mondtad is. S erőlködik a forgatással. (Ezek ugye szinkronban járnak) Ha nagy nehezen csak az egyik hengerrel beindul utána rövidesen beindul a másik is, de leginkább nem. Ilyenkor kis járatás után, mikor már meleg az egész , meg kell állítani a motort, és a rákövetkező indításnál mind a kettő henger beindul. Lehet hogy gyűrűtörés.. ki tudja. Érdeklődöm debreceni gépműhelyeknél is.. egy pár már el is küldött. Az egyiknek valami nagyon rossz élménye volt, mert mikor meghallotta hogy mopedautó, azonnal elkomorodott, és azt mondta "volt már itt mopedautó, soha többet", kérdésemre hogy esetleg tud.-e valakit rövid tőszavakban jöttek a válaszok, és csak a nem.. a csend.. meg a nem.. :D A másik gépműhely azt mondta persze megcsinálják a gépmunkát meg a gyűrűzést is, de ezen kívül semmiféle szerelést nem csinálnak, tehát raklapon lekötözve vigyem a szétfűzött motort, külön a tömböt, és a fejét.. ne az egész autót.. (kösssz már.. :D ) De még vannak egy páran a környéken is, hátha. Illetve lábon tudok vele jönni menni.. észszerű távolságokon belül persze.
Szia! Az olajgomba helyettesítése sem egyszerű, én bementem vele a Bárdy-hoz, ránéztek, azt mondták hogy tudnak adni ilyen kivitelűt, de mivel az ellenállás értéke, és egyéb paraméterit is ismerni kéne, csak magamat verem át. Nem biztos hogy jól fog jelezni. s kérdezték hogy nincs a mopedeseknek valami fórumuk? S bezárult a kör, visszairányítottak ide. :D Igaz én Microcar.-hoz néztem, de a nóta ugyanaz. :)
Az évadnyitó regionális találkozó Doromláson lesz , június 17-én ( szombat ) , illetve vasárnap , mert lesz lehetőség az ottalvásra . A részvételi szándékot kérem jelezzétek szerdáig az étkezés miatt , 30/922-08-72 . Sajnos a ház bérlete-pályáztatása miatt a helyszín erőst elhanyagolt , hónaljig érő gaz van , az épület belül pedig őrzi a szilveszteri buli meg a vándorpoloska támadás nyomait ... Mehetek ki cilivizált körülményeket teremteni .
Ma tudtam szakítani rá egy kis időt. Addig jutottam, hogy megmozgattam a vezetéket és kialudt teljesen. Akkor se gyullad ki, ha ráadom a gyújtást de nem indítózok. Ha lehúzom a csúszósarut a gombáról és adok testet a vezetékre, akkor világít a hőfok kijelző folyamatosan. Próbáltam követni a vezetéket, de ahogy belemegy egy gégecsőbe ami bemegy az utastérbe. De az utastérbe már nem találtam meg a vezetéket. Fogalmam sincs, hogy hol keressem a hibát. Greg34 fórumtárs azt írta, hogy valami piszkos testkábel is okozhatja. Az a testkábel, ami akkuról jön, az nem okozhatja a bajt, mert akkor semmi se működne. Széthúztam 3 stekkert is, meg újra összedugtam, hogy esetleg ott van valami kontakt hiba. De hiába. nem változott semmi. Ezen kívül milyen testkábelt nézzek még? Nem tudom.
Nálam vízgomba csere után kialudt a lámpa. Kúpos menete van a gyárinak. Volt olyan testelési hibám, hogy a generátor felfogatás csavarostól távtartóstól korrodálódott. Drótkefe csiszoló papír és jó lett.
Azok még hitvány ólomakkus nyekedlik. Ami legalább megüti a mopedautó besorolást, azok bőven millió felett vannak.
Meg ugye azokat itthon forgalomba kell helyezni. Azokhoz típusbizonyítványt intézni sem átlagpolgárnak való feladat. A németeknél van pár típus lepapírozva, de se nem olcsók akkor már, se nem komolyak.