Ha a Corvus gépei olyan jól lennének, mint a honlapja ... :-)
Valamivel okosabb lettem, mert most már tudom, hogy a Racer hajtóműteljesítménye nagyjából egyezik az Edge-ével, és valószínüleg az üres súlyuk is, erre utalhat a mindkettőnél levő 540 a névben. (Az Edge-ének az üres súlya van megadva, a Racernek a 720 kg-os maximum, nyilván a kettő között van a pilóta meg a benya.)
Innentől kezdve már nem tudom követni, gondolom az ördög itt is a részletekben és a gyártástechnológiában, a technológiai fegyelemben és az árban van.
Tisztelettel kérdezem a tudással bírókat, hogy a honlapon szereplő adatok közül pl. a súlyra vonatkozó értékek közül mi a mért és mi a számított?
Esetleg milyen stádiumban van a tesztelés? Lehet-e tudni a szűzfelszállás időpontjáról, ill. nyilvános lesz-e?
A két ismert mesterpilótánkon kívül kinek van jogosítása a levegőben tesztelni az elvárt, számított paramétereket? A határértékek esetén is. Van ilyen szintű berepülőpilótája a T. Hatóságnak?
Kinek a gyakorlati tapasztalatai segítették a tervezést?
A postabank csődbevitelének csak az eszköze volt a riadalomkeltés. Az oka több száz milliárdos "konszolidálás". Ami pártokhoz került. De ez OFF itt.
Azért egy szakmai bizottság jelentéséről folyik itt a polémia, nem valami bulvárlap hülyeségeiről. De valóban nagyon-nagyon sok pénz van itt a szakmai vitákon felül. Emberek tucatjainak a munkahelyeiről, átlagembernek felfoghatatlan pályázati pénzekről.
A ragasztók szilárdsága, milyensége, kezelése, stb. idáig 4 ember, közvetve sokszáz életét hordozza.
Ez a derék sajtómunkás mindent elhisz, amit két laviáros szendvics között mundanak neki?
A világon három cég foglalkozik műrepülésre alkalmas, azaz extrém terhelést is kibíró repülőgépek gyártásával: az Extra, az Edge és az Mx.
A Szuhoj meg a CAP meg kutya? Hogy a most éppen nem világbajnoki szintű, de műrepülhető gépeket gyártó többiről (Jak, Zlin, Pitts stb.) ne is beszéljünk. A Corvus Racer 540 képességei vajon hogyan néznek ki pl. a Z-50-hez, vagy a Jak-55-höz viszonyítva? Mennyi a motorteljesítmény, meg a felszállósúly?
Szerintem Besennyeinek kell egy szimpla bemutatókon használható, az Edge-nél olcsóbban használható gép, a Corvus-nak meg BP neve. Augusztus 20-án meg majd látjuk Pétert meg Racer 540-est a Duna felett - a show műsorban. De nem a redbuli versenyben.
ismetelneudvozlet,keremszépen nagyon veszelyes vizekre tetszettek evezni.Itt magyarorszagon és nalunk is tönkretettek cegeket valalkozasokat a roszindulatu pletykakkal.ezert van felelösege ennek az oldalnak is.,Mire gondolok.
Tetszenek emlekezni,a par evel ezelotti P gabor bankvezeto,postabank ugyere.
Kerem tisztelettel,az a bank valoszinuleg jol mukodott,profitot termelt.Egy pletyka kapott szarnyra,miszerint csodba fog menni.a betetesek rohantak,és kivetteék az osszes pénzüket.Minél jobban mondta a mediaa ,a bank,nincs baj,annal jobban vették ki a pénzt.a bank belebukott.
Itt van ez a repulogepgyár.Mindenhonnan az halhato,meghaltak negyen,mert szetesett a gep.Az is lehet,semmi koze a gepnek a balesethez!!!
Azonban,e pletykak miatt,senki nem meri megvenni a gepet,mert bene van a kisordog,hatha tényleg rossz,nem akarnak kockaztatni.
de mondom,a gép lehet jó,csak a pletykak miatt felnek az emberek,a leendo vasarlok.
igy nem az teszi tonkre a ceget,hogy rossz a gep,hanem a pletykak,mert senki nem vest ilyen gepet,ezaltal teljesen tonkremennk.
Megértelek,igy is sok támadási felületet adtál,amit sokan kihasználhatnak ha ebben a szakmában akarsz tevékenykedni a jövőben.Valszeg a birósági tárgyaláson is számot kell adni,a kérdésekre válaszolni-igyekezeted ellenére ott nem kell megesküdni,az az angolszász formáció-egyszerűen igen/nem.
Összegezve,majd ott kel "boxolni",érvelni,ne hagyd az energiádat itt szétszéledni,zöldségeket beszélő olvtársakra pazarolni!
joreggeltkivanok mindenkinek,hat igen,nemetben az ilyan dolgokmásképp mukodnek,de ott is vannak érdkesdolgok!Énis olvastam korabban a murepulo gépet bemutato cikket a nepszabadsag lapjan,a szerencsetlenseg topikban ajanlotta valakipar napja.Akkor meg volt egy hozzaszolas egy olvasotol,aki azt irta annak amagyar murepulo bajnoknak(besenyi)hohy ne uljon bele,mert idezem"a halottkem sem fogja be azonositani"Nem eppen vicces,szerencsére kitotoltek.
Mint irtam engem nagyon erdekel a repules,es szakmailag is erdekel,tényleg ha leesik az egiyik szarny,automatice le kel esnie a masiknak?Ez hogy lehet?Erre tetszettek celozni az elobb,ugye?
Mivel legutóbbi rövidke hozzászólásomat a 469.számút a következő sorokkal zártam: "Nos, ennyi lenne a mostani adag, ez elég lesz egy hétre, ezen lehet egy darabig kérődzeni, utána nyugodtan lehet büfikézni, köpködni, szitkozódni és fenyegetőzni, mindenkinek a saját vérmérséklete, erkölcsi normái és kulturáltsági szintje szerint. „GO AHEAD!” ezzel egyben azt is jelezni kivántam, hogy legalább egy hétig nem kívánok reagálni semmiféle megkeresésre, sem az utána várható szokásos fenyegetőzésekre, csak rendkívűli esetben és a tiéd nem az. A türelmetlenségeddel sikerült kicsikarnod a következő rövidke válaszomat a hozzám intézett kérdéseidre: Most már NEM! Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a késöbbiekben sem kívánok reagálni ilyen irányú kérdéseidre, sürgetéseidre, akárhányszor ismétled is meg őket a jövőben.
Akkor szép csendben, immáron harmadszor, neked is feltenném a kérdésemet, amire, ki tudja miért, senki sem reagált.
"Megosztanád velünk a véleményedet az MK II. szerkezetével, ill. annak hibáival kapcsolatban? Itt a jegyzőkönyvben szereplő elválásokra, nem megfelelő szilárdságú ragasztóra és az esetlegesen nem a gyártó által előírt tárolásra (-15C), ill. a felhasználhatósági időre, nem megfelelő építési technológiára gondolok. Tényszerűen cáfolhatók e a jegyzőkönyvben megállapított hibák?"
Csak néhány megjegyzés: A Zj-ben leírt módon nem tud az egyik szárny leszakadni, ugyanis akkor menne a másik is, és erről ugyebár nem esik szó. Ezt a repülőgép szerkezeti felépítését ismerőknek azt hiszem nem kell magyaráznom (a többieknek még most sem késő megismerni), a kiszakadó főtartóbekötés esetén helyén maradó segédtartót megintcsak nem kommentálnám... Érdekes a kiszakadó, és a csodával határos módon mégiscsak a helyére visszakerülő magassági kormánylap esete is... És még sorolhatnám, de nem teszem, remélem lesznek józan gondolkodású emberek (és tudom hogy vannak,szerencsére sokan) akik azért látnak még és gondolkodnak is egy kicsit fröcsögés helyett! Remélem nem kerülik el az eset iránt érdeklődők figyelmét a ZJ mellékletei sem,amik az észrevételeket tartalmazzák, azt hiszem egy kicsit árnyalják a képet.
További kellemes fórumozást, mi a részunkről végezzük a dolgunk, és próbálunk előre nézni...
Ez a jelentés nem is büntető vagy más igazságszolgáltatási célra készül! Olvasd el a KBSz működéséről az alapokat. Ez egy repülős belső vizsgálati anyag, legfőképp a későbbi események megelőzésére. Javaslatot tesznek a hatóságnak, az vagy elfogadja, vagy nem.
Ha az érintettek más tárgyi vagy személyi dolgokat visznek a bíróságra, természetes joguk. A bíróság a KBSz megállapításait nem kell, hogy elfogadja. Joga van bárhonnan bizonyítékokat, véleményeket bekérni. Ez is egy vélemény, de hozhat evvel teljesen szemben álló döntést is.
megegyszer nagyonszepen koszonom a valaszokat,az biztos hogy nálunk németorszagban az itthonihoz kepest hoznak gyors iteleteket.egy ilyen reszletes velemeny után mint at általatok ajánlot kbsz oldalon k egy het után szuletne egy itelet.az is igaz,hogy itt a bortonbuntetes harnadat kell csak kitolteni,ha valaki nem visszaeso.persze,itt visszaterunk arra,hogy ez a baleset vizsgalo bizottsag nem legitim,szinte magukask csinaltak a veleményt.Erdekesek itt a torvények.
Majd meglátod, ebben az országban mindíg más a hibás. Soha a k. életben senki nem mondja, hogy bocs! Elcsesztem, sorry.
Itt hibás a bíró, mert barna cipőben van. Hibás a rendőr, mert bár én gázoltam halálra a gyalogost a zebrán, de a rendőrnek ferde a sapkája. Itt a napnál világosabb tényt is mindíg mindenki megfellebbezi. Nem véletlen, hogy az első fokú ítéletek milyen nagy százalékánál lesz a másodfokra minden pont fordítva. Minden vizsgálat, csak 90 vagy 95 százalékos. Aztán a kimaradt százalékokra lehet hivatkozni. Itt lába kél az véralkoholra vitt részeg sofőr mintájának, ha elég befolyásos.
Az előző hozzászólásodban azt kérdezted, hogy mit lehet megmagyarázni egy leszakadt kormányszerven vagy szárnyon. Erre írtam, hogy önmagában egy leszakadt szárny semmire nem bizonyíték. Ebből még önmagában nem lehet eldönteni, hogy szar volt a gép, de azt sem, hogy a pilóta tette tönkre. Amit most írsz, hogy mi volt az ok-okozat, az már továbbgondolása a dolognak más körülményeket is figyelembe véve. Nyilván a kivizsgálási jegyzőkönyvben is számba van véve sok minden és ennek az összes körülménynek a figyelmbe vételével vontak le következtetéseket. Mert ha olyan egyszerű lenne, ahogy írtad, hogy "mit lehet megmagyarázni egy leszakadt szárnyon", akkor nem vett volna igénybe hosszú hónapokat a vizsgálat és nem lenne annyi oldal a jegyzőkönyv amennyi.
nagyonszepenköszönöm a valaszat.akkor lehet hogy a pilota folyamatosan tuldontotte,szetcsavarta a gepet abban a par oraban amig hasznalta uj koraota.igy mar ertheto.
A repülőiparban is van túlbiztosítás. Ha egy gépet mondjuk +3G és -3G terhelésre terveznek, akkor álltalában egy 1.8 szoros biztonsági szorzót alkalmaznak a méretezésénél, ami azt jelenti, hogy +3 * 1.8 = 5.4G terhelésen még nem károsodhat maradandóan a gép túlterhelés esetén.
Nagyobb biztonsági szorzót azért nem használnak, mert jelentősen megnövelné a gép súlyát a többlet erősítés, esetleg már annyira, hogy azért válik veszélyessé a gép mert pld nem tudna megfelelően emelkedni felszálláskor és a reptér végén lévő fákon vagy épületen nem tudna átemelkedni. Ez a biztonsági szorzó nemzetközileg elfogoadott megoldás, előírás, amit a gyártóknak be kell tartaniuk. A pilótának is be kell tartania a gép álltal meghatározott lehetőségeket, és nem élhet rendszeresen a a biztonsági szorzó adta túlterhelési lehetőséggel, mert az anyagfáradás miatt azt sem képes a végtelenségig bírni a szerkezet.
Az ilyen UL kategóriájú gépeknél viszont van egy másik súlyos korlát, amit a kategóriára meghatároztak, az pedig a 450kg max felszállósúly. Ebből ered, hogy nem lehet a végtelenségig túlbiztosítani a gépet a túlterhelésre, sőt a 450kg-os határt is irdatlan nehéz betartani merevszárnyú gép esetén ha a gép 2 személyes. Nagyon sok gép nem is tudja betartani ezt a súlyhatárt pld mert nem megfelelő technológiával készült a gép, vagy nem jól számolták ki előre az egyes elemek tervezett súlyát. Sok esetben a prototipus gyártás folyamán derül csak ki, hogy egy egy teherviselő elemet jobban meg kell erősíteni, emiatt a súlya túlhaladhatja a megengedettet.
Ahoz viszont nem is szükséges műrepülni, hogy mondjuk az 5.4G terhelést átlépje a pilóta, nagyobb sebességnél pár durva kormánymozdulat, vagy túldöntött szűk forduló is elég, hogy átlépje a biztonsági szorzóval megemelt terhelés. Egy sima túldöntött fordulóban pillanatok alatt 4G is lehet a terhelés, de ezt a gépet speciel csak 3G-re tervezték akkor ezt még ki kell bírnia károsodás nélkül, de nem a végtelenségig. Azaz nem lehet folyamatosan úgy repülni, hogy a megengedett 3G terhelést rendszeresen túllépje a gép. Semmilyen anyag nem bírja ki a rendszeres túlterhelést.
jonapot kivanok,én nem értek a repülőgepekhez csak tetszettek nekem mutatni egy linket,amiben azt irák a baleseti vizsalok hogy a gép alkatrészei nem azért szakadtak le,mert a pilota krikszkraksz figurakat csinalt,hanem azért csinált a gép krikszkrskszokat,mert elotte levaltak a repuléshez elengedhetetlen reszek.
azt hiszem magyarba erre mondják azthogy valami nem ok,hanem okozat volt.
mi élelmiszeripari gepeket terveztünk ,minden résznek többsorosat kellet birni,ezt a német TECHNISCHE ÜBERWACHUNG VEREIN minositette,Tessenek mondani,ilyen nincs a repulogép iparban?
Éncsak gondolkoztam,hogy hogyan lehetne jol osszerakni a képet,mikor egyszerüen a kotoelemek nem fogták ossze ezt a plastik valamit.Egy leszakadt szarnyon,kormany szerven mit lehet meg megmagyrazni?
Pl nem mindegy, hogy a szárny normál repülés közben szakad le, vagy mert belevitték a gépet a rettenetesbe. Nincs olyan gép, aminek ne lehetne a szárnyát leszakítani, ha átlépik a rá érvényes törő terhelési többest. Ezzel nem állást akarok foglalni az ügyben, mert egyáltalán nem ismerem a részleteket, csak rávilágítani, hogy egy leszakadt elem nem bizonyíték semmire. De ezt gépészmérnökként neked is tudnod kell(ene).
"Egyik esetben sem voltak ilyen villám gyors szuper tulajdonságokkal ellátott kivizsgálók akik egyetlen élyszaka, a sötét erdőben meg tudták volna csinálni a baleset kivizsgálását úgy hogy még az élyszaka folyamán el is takarítják a roncsokat. Sőt nem is egy egész élyszaka, elég volt nekik 1-2 óra a vizsgálatra, hiszen a baleset sötétedéskor történt, arról tudomást kellett szereznie a hatóságnak, riadóztatniuk kellett a kivizsgálókat, majd a helyszínre ki is kellett érniük. Ez a vizsgálat egy elkapkodott vizsgálat volt"
DRÁGA BARÁTOM!
Emlékezetem szerint ezek a te soraid! Akkor miért is kellene nekem kijózanodni???? Olvasd már el légyszíves,hogy mit írogatsz össze!
Máskor fogalmazz egyértelműen,vagy viseld el a kritikát!
"Ismersz akár egyet is közűlük?
Igen többet is."
Ha cinikusan "szupertulajdonságokkal ellátott kivizsgálóknak" nevezed az ismerőseidet,akkor mit mondasz az ellenségeidre???
OFF
Ahogy elnézem igen aktív fórum életedet,tőled nem idegen,hogy időnként kihúzd a gyufát! Van még olyan fórum,ahol nem vesztél össze senkivel? Kicsit nézelődtem ,olvasgattam,szemezgettem történelmi szösszeneteid között,hogy megismerjem milyen emberrel állok szemben. De mivel ez a fórum nem a te lejáratásodról szól,ezért megkérlek,a jövőben felém intézett soraid kizárólag a corvusszal kapcsolatos,számomra ismeretlen információkban öltsön testet. Ha ezt a tanácsomat mégsem fogadnád meg,akkor szereztél egy újabb barátot magadnak,.........................de szerintem megfogadod!!!
Nagyon koszonom kedvességedet,megtaláltam a goggle segitsegével is
.
Hát itt magyarországon,jol egymanak esik ez a kicsi repolos kor,németországban
erre nemigen volt még pelda.Emllitettétek,hogy minden bizonyiték megvan a kbsz.né,csak rosszul rakják össze a képet.Éncsak gondolkoztam,hogy hogyan lehetne jol osszerakni a képet,mikor egyszerüen a kotoelemek nem fogták ossze ezt a plastik valamit.Egy leszakadt szarnyon,kormany szerven mit lehet meg megmagyrazni?Bár valoban tapasztaltam,hogy itt magyarhonban mindig,mindenki megmagyaraz mident,amikor meg bajvan,nincs felelos,mint a bedölt hitelek,epitkezések,alvalalkozok,st,stb.Mindenki lop,csal,hazudik,csak nagy profitot rakjon zsebre,aztán eltunnek.