Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Létezik akkumulátoros fűkasza a Makitán kívül, amit érdemes megvenni? 3000nm-es terület karbantartásáról lenne szó. Eddig benzines Stihl volt befogva, de meguntam rángatni. :)
Ma jó idő volt, nyomtam egy tanknyit az Oleo-mac 420-s kaszámmal, pöpec lett a terület, ami meglepett, a két hét alatt egy kisebb darabon mennyi parlagfű nőtt, máig.
A simsonnak csupán a gyári ajánlása 50.es keverék.
Rengetegen sűrűvel hajtották felénk. Pláne ahol volt a családba pannónia, babetta stb. Nem kevergettek külön. Sokan talán azt se tudták mi is az a keverési arány.
Legjobb mikor keverésnél kiadagolják az ötvenes arányt, de biztos ami biztos még öntenek utána.
Na onnantól lehet akár huszas is a keverék...
Visszaemlékezve a kétütemű Wartburgos, trabantos motorkerékpáros világra. Fele után biztosan hömbölygött a füst.
A falsolást ahogy írod, kb. be lehetne csinálni a levegőszűrőt, mert itt, ott úgyis szívnak annyi levegőt ami elegendő a működéshez....
Mi több Bíró Árpi egyszer olyat is mutatott a tűszelep átengedett és a primer pumpa nem elárasztotta a karburátort hanem a karburátor torokba nyomta a benzint ! Gondold el 3-4 szer megnyomta a pumpát és a motort tele lőtte benzinnel ! Érdemes ilyen vizsgálatokat is végezni ! Azóta ha nem indul én is mindig belenézek nem-e ilyen jelenség lett a gépen ! Vannak ám buktatók bőven egy gépen és nem csak a kínaiakon ! És azért mi nem napi szinten szerelők néha meg se gondoljuk a probléma valódi okát ! Vagy nem indult a gépem az istenért sem a primer felvette a benzint de el is ejtette ha gyorsan rántottam akkor már ment de ha leállítottam akkor már az istennek se indult ! A primer szelepk adták meg magukat nem látható módon . kiszerelvén és kint próbálva jöttem rá a jelenségre a nyomó oldali szelepe adta meg magát ,kicserélve a hiba megszünt !
Ha a szimering nem falsol attól még a kínai karbi a pillangószelep tengelyénél simán falsolhat ,vagy akár valamelyik tömítésnél is ,a kínai tömítések újabban eléggé véknyak lettek . Még a márkásabb gépek karburátor tengelye is falsol akár 5 év után is már hát még egy kínai lehet elég neki egy év hogy a tengelye lógjon ! Rendszeresen ellenőrizni kell ezeket egy féktisztítóval célirányos fújásokkal ,ha baj van azonnal leáll .
Nem baja fülre történő beállítás a keverék mennyiségét nem nagyon tudod túl adagolni mert egy idő után leáll a sok benzintől ,vagy folyik orrán száján ! Fontos a légszűrés minősége , a gép ott menjen ahol a legjobban ugrik a gázadásra és a kipufogó nem taknyol és száraz marad . Azt a hibát is sokan elkövetik hogy a gázt rángatják egész nap ,én sose szoktam csak ha valamit körbe akarok vágni az is max 2-3 pördítés kicsi gázig . Ha a gázt rángatod akkor hirtelen sokat beránt de nem tud a sok benzinnel egy idő után mit kezdeni és elkezdi vissza köpködni a légszűrő irányába eláztatván azt ettől még jobban dúsul mert ugye kevesebb levegőt kap ,főleg a szivacsok tudnak szépen feltelni olajjal ha nincs napi szinten kimosogatva ! Hasonló kép jártam tegnap a fűnyírót az oldalán szállították, a benne lévő motorolaj a karburátorba folyt és a papír légszűrőt eláztatta ,nem indul tőle a 4 ütemű motor sem ,nem kap elég levegőt !
A simsonom is 1.50 keveréket iszik 20 éve ugyanazt mint a kasza láncfűrész ! Addig ment eddig amíg a gyűrű el nem kopott szinte felére ,korom nem volt benne sehol sem még a kipufogó is száraz barnás belülről ! A vége sem folyik .
Lehet, hogy falsolnak a szimeringek, bár nincs tünetük, lehet, hogy nagyobb fordulaton pörögnek, hisz csak fülre tudtam beállítani őket.
Viszont a gyári utasítások 25.ös keveréket ajánlanak, illetve mikor szétszedtem őket, nem volt egy deka korom se, csupán az égéstől feketedtek meg. Megint csak a simsonos, rigás nosztalgiát tudom említeni. Amikor szétszedtünk egy ilyen hengert, a dugattyú tetején és a hengerfedőn is vastagon állt a korom, mégse okozott problémát. A kopás miatt javítottuk csupán, vagy aki nem volt vele megelégedve ugye, furatta stb.....
Nekem se sűltek meg amíg módjával használtam őket. Szegélyezésre, nagy igénybevételnél, de letéve mikor rendesen melegíti már a derekat, nekem se volt gondom. Múltkorokban szinte rá is gondoltam, hogy nem-e lesz gond, de csak haladni akar az ember. Így egymás után mindkét gép beadta a kulcsot.
Keverékhez csak egy kis hozzászólás, sokszor nem 40-50 es keverék a gond meg az igazán nagy meleg hanem a szegény keverék(túlhevül a gyors égéstől) falsol valahol vagy a tankból kevés az utánpótlás(benzincső repedés membrán szűrő légző vagy hasonló)
Szintetikus olajjal sose sül meg, csak ha a szimering ki van és rá van állítva a karbi ! 20 éve már szét sültek volna a gépeim a szintetikus olajtól és nem 40-essel járatom őket hanem 50-essel még se sült meg még egy sem az olajtól soha ! Pedig a husi 15 éves a Solo vagy 20 éves sose látott csak 50-es keveréket és 100-as benzint , a Kawasaki meg 5 éves talán ! Membránokat cseréltem mert megnyúltak a Kawasakiba, a többibe meg eredetik vannak még !
Ezekkel az azt mondják, illetve állítólag dolgokkal akkor lehet gond ha az ember beruház egy olyan gépre és ha kell valami akkor mondják azt, h nincs vagy majd lesz, de rendelni kell és nem két nap. Annyiféle gép van már, hogy az ember még csak nem is hibáztathat alkatrész üzleteket ha nincs minden vagy nem tudják beszerezni.... Elcseszett egy világ lett. Akár műszaki cik, akár autó vagy bármi téren, hogy mindenfélét gyártanak....
Szerelgetni tudok, kedvem is van hozzá, de azért a türelem egyszer elfogy. Ráadásul elég nagy kertet vágok. Úgy csinálom, hogy cserélgetem a gardens best, zipper, illetve al-ko kaszámat, hogy ne forrjanak fel. Így majdnem hordár kéne, hogy mindig a közelbe legyenek a gépek és az üzemanyag is.
Amennyiben tudnám, hogy nem történik olyan hiba ami nem javítható garanciába, vagy számomra nagyon zsebbenyúlós a következő 10évben. Majdnem be is ruháznék egy komolyabb masinára.
Ugyanis a fogyasztása tényleg kevesebb egy stihl.nek, talán a benzint se eregeti a tank tetején mint a kínaiak. Ráadásul keverék se kell beléjük olyan sűrű. (akárki akármit mond én a kínaiakba ezután 25.ös keveréket fogok használni, ugyanis kettőt sikerült megsütnöm negyvenes keverékkel szintetikus olajjal)
Mit válasszon az ember?Jó kérdés-nincs rá jó válasz-mindenkinek mi a jó,és mit ad érte.Amennyiben szeretsz és tudsz is szerelni,a munkád ráér,ha kidől a gép,ha a kényelmetlen munkavégzés nem számit,kinai alkatrészeket be tudod gyorsan és olcsón szerezni,be is épited magadnak-akkor válassz valami kinai gépet.Relative olcsó,de használható.egyszerű,az ezelőtti kb harmadik vonal szintjén van a gép,amiről másolták őket..tehát a tudását,munkaképességét ehhez a tényhez nézzük.. benzintemető,ráz,mint a kettőhusz,kényelmetlen kormány.. de használható.aztán ezeknek a gépeknek a tovább kozmetikázott,más ruhás,esetleg kicsit finomitott verziói-a közös jellemző bennük a viszonylag nagy motorhoz képest kicsi teljesitmény,és alacsony végfordulatszám..aztán,hogy a hatóság átbaszása miatt van benne drótgubanc,vagy nincs,az más téma..
Aztán vannak a jobb klónok,amik már jobbak,mint az előző szint-pl mint Desko gépe..de még annyi sok tapasztalat nincs róluk,mint az elődeikről-sem tudásban,sem minőségben,sem árban nincsenek az előbbi gépek szintjén..felettük állnak.Aztán vannak a mai felső kategoria elődmodelljei-amik kiforrott,jó gépek,de az értelmetlen előirások miatt nem forgalmazhatóak nálunk..pl az általam igen sokra tartott Stihl 400-450..kicsit olcsóbbak,mint a mai csúcsmodelek,de nincsenek feleslegesen agyon bonyolitva,és már bizonyitottak..sajnos elég drágák,csak külhonból hozhatók be..
A felső sorról nem beszélek-a hivatalosan ma is kapható gépek a szakkereskedésekben,pl..mint nálam okosabb fórumtársak irták,a nevet veszed csak meg-én meg,a viták és sértődések miatt inkább ebbe bele sem megyek..
Ahogy nem megyek bele a Stihlen kivüli csúcsmárkák,mint a Husi,mint az Oleo gépeinek az elemzésébe-nem akarom ilyenekkel rontani a hangulatot,mert ugy sem fogadjátok el tőlem a véleményt,mert én stihles vagyok,és ezért.
Én saját magamnak is vettem kinai gépeket,használom is őket,már sok mindent leirtam róluk,meg sok ismerősnek is van,tehát azért gyűlik a tapasztalat.. ezért mondom,ha csak a pénz számit,a többit megoldod,irány a kinai gép..és jó szerelést.mert lesz benne részed valószinűleg..és jobb hiján lehet azzal is dolgozni..
Egy cimbora nagyon utálja a Stihl gépeket(bár soha nem volt neki),és nagy kinai párti-van is neki három kaszája,hogy mindig tudjon dolgozni-alap dolgokat megtanitottam szerelni neki,vetettem vele sűrűn romló alkatrészeket,szimering,gyújtás,berántó,porlasztó,meg bontott gépeket is tart-hogy a háromból egy mindig menjen-mert ilyen a koma felfogása-látod,más meg évekig dolgozik velük,baj nélkűl..ez ilyen dolog..
Saját tapasztalat demon jó mondjuk nekem már meg van több éve nem ipari használatra 2 ha. Szőlő 1 ha gyümölcsös azért nem volt kímélve plussz tarr vágás elhagyatott területeken körfűrész lappal eddigi hibák : kormány törés saját hibám ,benzin tank csere, benzin cső csere évente plusz a gumi dugó sajnos mind piaci beszerzés volt majd beszerzés a péter láncfűresztől érdekes azóta harmadik éve nem kellett cserélni most kellett szöghajtást illetve meghajtó tengelyt cserélni mert ledarálódott a gép kb kilenc éves motorjához még nem kellett szerelni a karbit se kellett még cserélni másoktól hallom már az újjabb verziók nem olyan jók ez érvényes minden kínaira nikkari kawasaki fűkaszával barátkoztam valahogy netes felületen nem lehet rendelni nincs forgalmazó márkás kaszák abban a kategoríában 250- 340 ezer meg a csillagos ég .Sokan dicsérték a villager bc 2700 xce tipust vettem kellett egy biztos kasza ami nem pont vasárnap romlik el egyszóval lehet rá számítani a demont is felújitom majd ha meg adja magát v elkopik bár az alkatrész árak elszabadultak a villager működik szépen hiba mentesen eddig kb 5-6 tank ment ki a tartósság meg a jövő zenéje és tényleg meg van a 2.7 le érzésre én megvagyok elégedve vele a praktikerben vettem kedvezménnyel 115 ezer a péter lánc fürésznél talán 160 ezer v ilyesmi.
Csak ugy saját tapasztalásból..Hecht-ami ugye eredeti cseh-de amugy kinai-mindjárt kérjél mellé tartalékba kpl berántót is.Stiga-szereti a porlasztó és a henger közötti közdarabot eltörni,azt is kérjél mindjárt melléje.Alko BC 4535 kollégának gari idő alatt ft közép elment,vitte a hengert is.Természetesen nem ment át garinak..Kasei szereti a benzintankokat elrepeszteni.Solo szép ruhás kinai..
És ezek a jobb nevű kinaiak..
Ez nem azt jelenti,hogy szarok-de ne dugd a homokba fejed,mert valakinek a szomszédja vett ilyent.és az milyen jó..természetesen lehet,hogy jó,de azért nem minden tökéletes ott sem..
Természetesen az ár a meghatározó a legtöbb esetben-de tudomásul kell venni,csodák csak kevés helyen vannak ebben a szakmában..vannak,de nem az a jellemző.. sajnos.
Külföldi rendelés nálam alapból felejtős, sajnos még komolyabb dolognál is.
Ma amúgy vettem egy Hairun hengerszettet. Majd kiderül. Face csoportokba dícsérik.
Illetve vettem a másik kaszámhoz a lóggó csapszeg helyett egy dugattyút.
Ami érdekes, hogy lehet én várok el sokat ezektől az alkatrészektől.. A hairun is és a plusz dugattyú csapszege is könnyedén becsúszik... Eddig amivel volt dolgom, husqvarna fűrész, simson, pannónia stb. Összerakás előtt fagyasztóba szoktam tenni a csapszegeket, de még úgy se mentek be szabadkézzel...
Szóval, lehet ezek ilyenek....
Aztán közbe, közbe gondolkodom, hogy kéne venni valami normálisabb kaszát, no, de mégis melyik legyen az?
Annyiféle dícsért márka van a nagyokon kívül is. Hecht, kasei, Ruris, Stiga, Al-ko, stb.
Vagy még megpróbálkozok egy Demonnal, sokan azt is dícsérik.
A Stihl olyan lenne mint 10-15éve, lehet nem is vacakolnék, de már az se az igazi.
Azóta vettem egy deytost, sokan dicsérik (ez volt még itt helyben) Nekem nem jött be sajnos. Vacak az illesztése a csapszegnek. Szabadon csúszkál a dugattyúban. Így van egy kis lógása is. Működni működik, de nem biztos, hogy így egészséges használni.
Hát ez még nem is ment ahogy látom és már is kész a motorja ? Azok a húzások mitől lettek még csak nem is kormos ,levált valami sorja a résről ? Jól meghúzta a rés két oldalát ! Előfordul hogy elengedi a nyomást ott a húzásokon !
Én írtam ! Csak azt hittem először körbenézel és beteszed ide mit találtál és mondtunk volna valami véleményt róla esetleg ! Menni fog csak gyenge lesz mint a harmat ,tapasztalatom van benne sajnos ! Portolni sem érdemes mert a bevonat a csatornákban is benne van és lesúrolod, akkor igen rövid lesz az élete . Mindkét fajta hengerem van és a két gép közt ég és föld a különbség ! Mindkettő megy teszi a dolgát csak az egyik inkább csak tartalék gépnek jó erőtlen ,és a benzin adag emelésével sem lett jobb eddig ,nem jó helyen vannak a hengeren a rések és kicsik is !