Tegnap MECSI felhívott egy kis szinkronizációs csevejre, mikor is megemlítette, igen el vagyok tűnve e topicról. Nos igen, de hát van nekem más, ide nem illő témájú 2 db projektem. (az indexet is kicsit bojkottálni igyekszem) És legfőbbképen nyugtázva látom, vannak itt helyettem aktív alakok. Így nem áll meg végleg az élet. :-) Én majd olvasok néha...
Szia!Ha én építeném ezt a gépet akkor a blokk alatt lévő két csőnek lenne egy folytatása a kormánynyakig,így lenne egy erősebb bölcsővázad ami szép is.
Van egy Derbi GPR 125-ös gépem, s az eredeti 2-ütemű Yamaha blokkot szeretném egy 4-üteműre cserélni. Nem tudja esetleg valaki, hogy milyen 125, vagy 250ccm blokk lehet kompatibilis vele?
Van egy Derbi GPR 125-ös gépem, s az eredeti 2-ütemű Yamaha blokkot szeretném egy 4-üteműre cserélni. Nem tudja esetleg valaki, hogy milyen 125, vagy 250ccm blokk lehet kompatibilis vele?
Tegnap megjött a fékrendszer.Nem rossz,de lesz vele munka.Betétek vason,csupa kosz mindene.A csavarok berohadva.
A dugattyút kiszedtem,de ez 1-1.5 órába telt.A japók műanyagból csinálták.Jó az a dolog is hogy a japán és az európai fékcsavar menete eltérő egymástól.Belül is csomó mocsok volt benne.
Ma visszakerült a blokk a Mzilerába.A múltkor ki lett vágva a blokktartó mert a lengővilla felfogatása lejjebb hogy normálisabb szögben álljon a lengővilla.De annyira pontosan lett mérve az új helye hogy beleért a blokktartóba.Egy ideig jónak láttam de utána kivágtam a vázból.Ma volt rá idő meg türelem és hosszas mérés és próba után a helyére került.Mondjuk igazítani kellett a blokktartók közötti adapterlemezen is,de a fő hogy most már jó.fagy ez a vacak
Ma visszakerült a blokk a Mzilerába.A múltkor ki lett vágva a blokktartó mert a lengővilla felfogatása lejjebb hogy normálisabb szögben álljon a lengővilla.De annyira pontosan lett mérve az új helye hogy beleért a blokktartóba.Egy ideig jónak láttam de utána kivágtam a vázból.Ma volt rá idő meg türelem és hosszas mérés és próba után a helyére került.Mondjuk igazítani kellett a blokktartók közötti adapterlemezen is,de a fő hogy most már jó.
Az első fék dologról nem akartam többet írni amíg nem intéztem el biztosan.Nos most már nem titok,sikerült találni egy komplett robogó első tárcsafék rendszert.Féktárcsa aggyal,féknyereg,fékcső,főfékhenger.Az egész rendszer 1500 forintért!Plusz a posta amire küldtem még 1500at.A jövő hét elején ér ide.
Az meg most reggel jutott eszembe nekem is ;-) A nevét nem tudom de az első Buelltől az XB9 típusig azt használták.Ott a lengővilla által mozgatott két rúd húzta össze a blokk alatt rögzített rugóstagot.Tetszetős megoldás szerintem.
Azért írtam a dolgot,mert a váz és a kerék között elhelyezett rugóstagnak nem lenne elég erőkarja a mozgatáshoz.Utána eszembe jutott az általad is most megemlített háromszög alakú hátsó villa.Nevezzük nevén a gyereket,a Yamaha által kitalált Cantilever rugózásra gondolunk mindketten.
Olvastam itt lejjeb hogy elveted a központi rugót .Nem lehetne elrejteni az ülés alá és a rugózást megcsinálni valami áttétellel pl a hátsó villa oldal négyzebe egy háromszög lenne és a felső csúcsánál lehetne vízszintesen a rugóstag.
Úgy tűnik megis hídraulikus fék lesz,alkalmi ajánlat nézett be hozzám.Többször is nekifutottam a váz közepének anyagának a kérdésének de arra jutok mindig hogy jobb ha két vastag lemezből készitem egy zártszelvény helyett.
Hamarosan írok megint a minimotorról.Még nem sokat csináltam azóta,csak a lengővilla szélességét próbáltam eltalálni.Olyan széles legyen hogy a gumitól kb 5mm-re futó lánc iránya a lengővilla szilent szemének a közepére tartson úgy hogy a lánckerék épp ne érjen bele a villa belső felébe.A másik oldalon pedig a hátsó fék kulcsa elférjen éppen.
Köszi a tippet,már megkerestem.Jó lenne ha sikerülne a tervem.Mondjuk azóta több dolog is eszembe jutott de ezek még távoli és bizonytalan dolgok de akad pár érdekes megoldás ami kivitelezhető csak idő és pénz kérdése.