Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
A linken szereplő gömbnél az van írva, hogy kombié, most nem tudom megnézni, de szinte biztos, hogy az nem olyan gömb, mint amiket írtam.
Keress rá az xm számra, hátha olyan van nekik, az is ugyanolyan, mint a bx, talán a membránja más anyagú.
Én megnéztem előtte a GSA gömb furatát és ahhoz kerestem neked alternatívát. :-) Amit írtam BX és XM számokat, azok ugyanolyan gömbök, csak 40 bar-osak, nem 35. Ezért mondtam, hogyha maximalista vagy, megtöltöd 35-re. :-) Különben 1,1-es a furata a gyári GSA gömbnek hátul.
Köszi az infót! Van egy régi 2005-2006-os I.F.H.S. katalógusom. Ott megtaláltam ezen cikkszámon szereplő BX gömböt. BX40RG. De nem szerepelnek benne a köbcenti és a furat értékek :/ Így lövésem sincs, hogy a GS/A milyen volt gyárilag. Annyit tudok, hogy az enyém 400/35 volt hátul. De hogy milyen furat...
természetesen a Fridcar honlapján nem szerepel ez a tétel. csak a lenti linken láthatót találtam, ami talán jó lehet.
Eh, a linket most néztem csak meg. Vicces ez a Fridcar, mert az első gömb a neten ugyan szerepel, de gyakorlatilag nincsen nekik, pont a múlt héten akartam venni tőlük.
A GSA-ra keress inkább bx hátsó gömböket, az kb. jó lesz rá, +5 bar a különbség csak!
A BX gömb gyári száma: 95635425 ez 400cm3/40 bar/1,1 furat.
Furcsa módon némely XM hátsó gömb is ilyen paraméterekkel rendelkezik, de más a cikkszáma: 96051825 ez 400 cm3/40 bar/1,1 furat. Valószínűleg más a membrán anyaga, azért más cikkszámú.
Ha nagyon profi akarsz lenni, akkor módosíthatod a nyomást 35 bar-ra a gömbben, bár én nem tenném ezt az új gömbbel. :-)
Valaki nem tudja véletlenül, hogy a CX kombi hátsó gömbje egyezik-e a GS hátsókkal? Konkrétan ezért kérdem. Amúgy is esedékes lenne, mert az egyik 55ös nekem :/
Ezek szerint a Citroenes "betegség" fertőző! :D Ha szeretne egy GS-t! Én cserélnék CX-re GS-t, de sajna nincs működő képes egyedem. A sajátomon kívül. Pedig nagyon tetszik a CX kombi!
Ha jól sejtem, akkor az enyém még valamikor a 70-es években ki lett fúrva. Üregvédő is került bele. A lényeg, hogy folyamatosan szellőztetve van, ha minden igaz.
Sziasztok! Nekem van 2 cx-em és 1 xantiám, de a "kedves" ex nejemnek kéne vennem egy gs-t (válás utáni osztozás és alkudozás miatt) így ha van valakinek egy eladó, vagy esetleg cserélné jó állapotú cx re az hívjon! A cx toikban van róla kép.
Ez a dupla padlólemez érdekes dolog. Mert nekem ahány van mindhez hozzá volt nyúlva és semmi nem mutatta jelét, hogy valaha az volt légréssel közte. Talán a Pallas, de azt még nem néztem ilyen szempontból, örültem, hogy ki tudtam menteni belőle a cuccokat! Pedig anno 100%-ig meg votam róla győződve, hogy így van! Na mostmár nem tudom! :D Néhány képet dobj már róla!
Én azt csinálnám, hogy kifúrnám legalább egy helyen (hogy bejutó víz minél hamarabb távozzon) aztán baromállat módjára kiüregvédőzném! Úgy hogy egy hét múlva is az üregvédőt kelljen föltörölni a garázsban nitrós rongyal!
Viszont a két padlólemez között áll a víz, ha szabadban van az autó és esik. Most nincsenek benne a szőnyegek, így nagyon jól látható. Ki van alvázvédelmezve az a rész is, remélem bírni fogja. Nem egy szerencsés megoldás a dupla padlólemez korrózió szempontjából.
Nálatok ez még gyári, vagy tudtok valami jó praktikát rá (azon kívül, h ne érje víz az autót :))
Most 5500 volt a hidraulika gumi a Szuglóban (mostmár a Nagylajoson vannak), már várja a beépítést. Tömítésnek én nem mertem csak a pasztát használni, a kivágott parafa két oldalát pasztáztam be és úgy raktam össze. Viszont az nem volt újra felhasználható.
Szerencsére a piros pallasból sehol nem szivárog az olaj (pedig van benne :)), nem sokkal a leállítása előtt minden olajfolyást megszüntetett az előző tulaj, s úgy tűnik rendes munkát végzett.
Nemsokára megy már vissza bele a műszerfal, mennek a kárpitoshoz az oszlopok burkolatai, sőt talán az ajtókárpitokat is megcsináltatom egyből. Szóval lassan, de halad az autó :)
Én körülbelül 7 éve vettem a szuglóból, akkor volt olyan 6-7000 HUF. Most fogom beépíteni. Aztán kitudja, mi lesz :) Szelepfedél tömődéssel még nem volt bajom, tekintve, hogy a kékkel kaptam újakat. Nem Ajusa :) De a paszta tényleg a legtutibb
A szelepfedél tömítést én is először paarafából vágtam, hogy majd de gyári lesz! Valahogy nem volt az igazi... :/ Viszont lehet venni jó kis pasztákat, hőálló meg beszél spanyolul amit akarsz. Ami viszont hasznos volt azon túl, hogy tömít és valamelyest gyorsabban halad mint a kivágás, hogy nekem leszerelés utáni viszahelyezéskor sem szivárgott. Ez mondjuk tetszett!
A hidraulika "visszaöklendező" gumit a szivattyúra üzembiztosan tudtam hozatni a márkaszervízből. Az árát már nem tudom... Sajti Pista bácsi akkor az egyébb alkatrészekre vonatkozó kérdésemre ekkor azt mondta, hogy ezen kívül nagyon kevés dolog van már a "rendelhető és raktáron van" alkatrészek listáján.
Én szelepfedél alá vettem ajusa tömítést, a bölcs tanácsok ellenére.. De tényleg kár volt. Annyira vacak, h inkább csináltam házilag parafából ahogy eddig.. Persze ezt főtengely szimeringgel nem lehet megtenni :).
Úgy néz ki,h tudnak szerezni hidrószivattyúhoz T gumicsövet az east-west kftnél. Nem tudom mennyire hiánycikk, de kicsit féltem tőle,h nem kapok, pedig a pirosra most nagyon kell.