Alapvetően már csak olyan szaki/szerviz-re lenne szükségem, akik foglalkoznak PDTDI javítással. A neten kerestem dízel szervizeket, de PDTDIt nem vállalnak, pedig jó eséllyel az adagolórendszerrel van baja az A4-emnek.
Ha valaki esetleg ismer ilyesmi/"ilyeskit" pesten, ne tartsa magában légyszi.
Sziasztok kérnék egy kis segítséget, ha valaki találkozott már ilyesmivel.
A4 1.9 TDI 1998 AFN motorkód 110le
Webasto állófűtéssel vettem .. programozható, tolat, sipol semmi baj vele mégis már kétszer jártam úgy most a napokban a hideg óta, hogy automatán van a klíma alapból, mégis hidegebb volt az autóban reggel.
Feltűnt, hogy nem jött be a levegő a rostélyon. leállítom beindítom és működött erre ma megint .szörnyen gyengén talán fújja automatán, de elenyésző.
Ha automatán van és manuálisan elkezdem feltolni a légerőt a hang megvan, de nem jön be levegő, ha átváltok jobboldalon szabályozott levegő áramlása pl középre akkor manuálisan meg igen .
A hűtővizem most már csak 88 fok és vissza is hűl 75 ig, ezt mondjuk borítékolom, hogy termosztát csak nem gondolnám, hogy az automata klimához bármi köze lenne .
Pár hülye kérdés a végére.
1.) Létezne, hogy valami nem vált át vagy beragadt?
2.) Plusz adalék a klímám eddig 5 fok alatt kikapcsolt, most meg működik 2 fokban, most akkor kell működnie a klímámnak mínuszban is vagy sem? pl ráengedem a levegőt az ablakra automatán és fújja is le, mint az örült de mínuszban klíma nélkül fújta eddig.
3.) Létezik valami gyári reset ha már ennyire behülyült a vezérlés?
4.) Valami csappanytú vált át vagy motor?Hogy lehet hogy manuális tolja be a levegőt de auton nem .
5.) Nemigazán hiszem, hogy számít indulás után 5.-6 perccel erős kattanással kattan egy relé középen? Mi ez a kattanás középen?
Szeretnék némi támpontot adni a szerelőmnek . De ha nem dob ki hibát a program, jó lenne egy kis típusismeret mivel ennyire mélyen ő meg nincs benne, nem szeretném ha levenne egy klímás szerelő, mint a nagykabátot...köszönök minden segítséget.
95-ös 1.8 A4-hez keresek műszerfalat. Mint már korábban írtam, nem működik sem a seb. mérő, sem a ford.szám,sem az ü.a szint mérő,sem a vízhőfok mérő. Egyszer csak kifeküdt az összes és azóta meg sem mozdulnak. bár használni lehet a kocsit,de így nagyon nem kellemes.
Nemrég vettem egy 1998-as Audi A4 Quattro-t, megvolt a nagyszervíz (vezérlés, folyadékok, szűrők, kettőstömegű, kuplung, stb), de sajnos most is van váltáskor, amikor hirtelenebben engedem fel a kuplungot, egy csattanás hátulról :( A kuplungcsere előtt sokkal hangosabb volt, most ha nagyon finomat váltok akkor nem is hallatszik, de "normál" kuplung felenegedésekor csattan egyet. Csinálja bármelyik sebességben, de csak felfele váltáskor (1->2; 2->3; stb), lefele váltáskor semmi hangja. Merre induljak a hibakeresésnek? A difi nem búg, nem ráz. Futómű? Kardán? Difi?
Van egy 2004-es AUDI A4 (B6) 1.9 pd tdi (130HP) kombi autóm és a napokban előjött a csomagtérajtó zár hibája. Rendelnék egy zárat....Tud valaki OEM part number-t? Vagy átmeneti megoldást amíg megjön az alkatrész? Tanácsot, linket szívesen várok! Köszi előre is !
Miert adtad el Stetten? Csak nem azert mert nyugat-Europaban elsz ahol kivannak tiltva a kornyezetszennyezo,
Nincsenek kitiltva. Ha annyira ki lennének tiltva, eladhatatlan lenne. Ehhez képest egy nagyon keresett tipus mind a mai napig.
Azért adtam el, mert a 3-ik autó volt a családban. Arra vettem hogy ha épitkezem, legyen mivel cipekedni. Már nincs rá szükségem. Köze nincs az eladásnak a környezetvédelemhez vagy az adóknak. Ha a környezetvédelmet meg az adókat néztem volna akkor az A8 3.0 TDI-nek kellett volna mennie. Évi 1200€ csak a környezetvédelmi adója. Beszélhetünk mi itt arról mi van az osztrákoknál, meg az olaszoknál, a fórumozók 99%-a Magyarországon használja ezeket az autókat. Ott meg föleg nincs kitiltva sehonnan. Szmogriadóban sem azt nézik kinek milyen autója van, hanem milyen rendszáma. (páros/páratlan)
Magasabb az adoja es biztositasa mint a fiatalabbnak.
Nem korfüggö, legalábbis Ausztriában nem. Szerintem a magyaroknál sem.
Csak majd amikor a magyar kormany is beint, lesz itt siras-rivas... Mivel az unios szabalyozast nem lehet sokaig halogatni.
Majd ha az EU ad hozzá uniós szintü fizetést is a magyarnak hogy a magyar gk park is átlag 4-6 éves legyen, majd akkor tud követelözni, addig nem. Tudod elö lehet írni a szegény embernek hogy holnaptol teljen neki modern környezetkímélöbb autóra, csak nem érnek vele semmit. Szabályozással nem lehet a szegényböl gazdagot csinálni.
Vagy folytassam, hogy magyarban szinte majdnem minden taxi dizel, tobseguk reszecskeszuro mentesitett!
Folytathattad volna olyan országokkal is akik sokkal nagyobbak mint mi, de a kiotói egyezményt alá sem írták. Ott van mindjárt az USA, ahol egy elövárosban több autó van mint Magyarországon összesen. Persze benzines. Na de ne mindjárt 1.3-as vérszegény motorokra gondolj, hanem inkább 4-7000 köbcentis benzinzabálókra. Európai szinthez képest negyed áron van a benzin, az autóknak adója gyakorlatilag nincs. Semmivel nem kényszerítik az amerikaiakat a környezettudatos autózásra. Egy rakás államban müszaki vizsga sincs.
Beszélhetnénk még Indiáról és Kínáról ahol szintén nem a környezetvédelem van az elsö helyen. Gyanítom hogy az oroszoknál sem. Erre nekünk a kis picsa országoknak akarjátok megmagyarázni, hogy mennyire fontos a környezetvédelem. Enyhén szólva is nevetséges. Álszent dolognak tartom ezt a környezetvédelmet. Gyakorlatilag az a lényege Nyugateurópában hogy nyugodtan szennyezd a levegöt, csak fizess érte nekünk jó sokat... Ott van mindjárt az autápályán bevezetett IG-L aminek az a lényege hogy 80-ra vagy 100-ra leveszik a sebességhatárt. (Az az aprócska tény senkit nem érdekel, hogy az autós pont azért fizet hogy mehessen legalább 130-al). Ha gyorsabban mész 2000€-nál kezdödik a környezetvédelmi bírság. Az 1.3-as benzinessel pont ugyan annyira büntetnek mint a 4.2TDI-vel. Söt, elárulom hogy büntettek már meg tisztán villanyhajtású autót is "környezetszennyezésért". Vicc és pénzbehajtás az egész.
Most szepen mindenki bevasarol a sose romlik el 20 eves autokbol, es utana nehogy megint a szegeny embereken csattanjon az ostor.
Mi az hogy "most"? Ezeket az autókat 5-10 éve is vették, és ma is veszik. Pont a tartássága/megbízhatósága miatt, amire a kispénzü embernek szüksége van. Melyik az az 1.3-as benzines autó, amiböl tömegével látsz müködöképes példányt 20 évesen? Mi lenne egy öreg A4 b5 1.9 TDI alternatívája? Szerinted egy Fiat 500-assal mit érne egy négytagú család?
Egy jó dízel ami karban van tartva nem arról híres hogy sűrűn kéne javítani... Inkább veszek egy 500 eurós Audit, mint egy bármilyen fiatalabb benzines szart... Aki a dízelt szereti nem fogod könnyen átcsábítani a benzines oldalra.... Inkább járok egy 20 éves öreg Audival l, mint egy fiatalabb 4-6 éves Mazda Fiat vagy más márkával.. Vehettem volna én is új autót, de nekem nem kell a különbséget költöm inkább a családomra .. Nyáron nyugodtan merek elindulni vele egy hosszabb útra nem félek hogy otthagy valahol... És ezt az élet eddig igazolta, az elmúlt 20 évben vagy 40x mentem 3-5 ezer km-es nyaralásokra, Nem beszélve, hogy az üzemanyagon jócskán spóroltam a dízel javára.... A mostani Audimban 360 ezer van és a legnagyobb hidegben az első főtengely fordulatra indul... Ha kell szedi a lábát elég tisztességesen ....
Talan rosszul gondolom, de egy kis benzinest ami modernebb, azaz jobb az euro besorolasa, "konnyebb" fenntartani, mint egy oregebb dizelt aminek rosszabb az euro besorolasa, legalabb is itt Olaszorszagban igy van. Ha van X osszeged, amibol vehetsz egy kis szivo benzinest, de aranylag fiatal modelt, vagy egy oregebb picit elavult dizelt, es te a dizelt valasztod. Erre ertettem:"megint a szegeny emberek fognak rafazni". Ebbol lehet a bukta kesobb, mikor az allam bekemenyit kornyezetvedelem cimszo alatt. Mivel a nagyobb oregebb gazolajos motoru autonak macerasabb a karosanyag kibocsajtasa, mint a kisebb fiatalabb benzinesnek. Vagy szmogriadonal nem engedi a nagy kobcentis dizeleket hasznalni, vagy az euro 0.1.2-t, stb. Persze, egyiknek sem egeszseges. :-) A benzines konnyebben tartja az euro kategoriakat. Talan nincs igazam, de nem is ez a lenyeg. (A devizahitelt is nagyon ajanlottak, hogy alacsony kamat stb. A vegen megis jobban jartak akik ft-ban vettek fel, es fizettek tobb kamatot.) Csak az, hogy picit tenyleg mindenki gondolja at, hogy mire van lehetosege, szuksege, es mi varhato a jovoben. Az sem elhanyagolhato tenyezo, hogy Mo.-on minden kornyezo orszaggal ellenteben tobbe kerul 1 liter gazolaj mint 1 liter benzin.
Itt egy jolfelszerelt utsot soha nem latott 1999-es evjaratu Audi 1.9 tdi 110 le-s, circa 500 euro. Tobbe kerulne atirni az uj tulajnak, mint az auto ara. Ezert viszik is mint a cukrot a kulfoldi nepperek, mert nem rossz auto amugy. Ez teny, az egyik legjobb Audi.
De a szegeny ember megis a dizelt fogja megvenni Mo.-on, mert megis csak egy Audi, megha 20 eves is majdnem. Nem pedig egy zoldseges Suzuki-t vagy Twingo-t, vagy Mazda-t, stb. Hisz ezekkel a csorok jarnak. :-)
Itt meg azt veszik meg a szegenyek, ami konnyen fenntarthato, es nem tiltjak ki mindenhonnan. Nos, igaz, nem egy fiatal Audi lesz, mert arra nem futja majd nekik a penz. Itt nem statusz szimbolum az autod. :-)
Nyilvan cegvezetokent nem egy kis autoval fogsz megjelenni, de nem is egy oreg vassal.
A Fiat 500-at csak peldakent irtam, de hasznaltan kell venni. :-) Uj autot tenyleg nem mindenki engedhet meg maganak. Elektromos auto, teljesen igazad van, horror aron vannak. Ma Mo.-on ingyen parkolhatsz, ha kepes voltal megvenni egy 40 millios autot, ami hibrid, es van benne egy jo nagy benzin vagy dizel motor. Lenyegeben kifogja kihasznalni azt a 30 km-t amit tud csak elektromosan? Valoszinuleg senki. Azert veszik, mert jol elszamolhato, verheti a mellet, hogy nem bunko ujgazdag. Kozben meg ingyen parkol, es valoszinuleg sose hasznalja elektromosan. Igazsagtalannak tartom, marmint az ingyen parkolast. Teljesen elektromos, rendben, parkolj ingyen. Nehogy bevezessek, hogy dragabban parkol akinek az autoja euro 0,1,2,3... :-)
Ha a regi unios orszagokat nezzuk, a tendencia az, hogy torvenyekkel es adokkal egyre jobban megkeseritik, es ellehetetlenitik a regi autokat, es esetleg a nem korrupt muszakivizsga allomason mar nem kap friss muszakit. Ido kerdese, hogy Mo.-on mikor lesz hasonlo. A kamionok is mar euro kategoria alapjan fizetik az autopalya dijat, pont mint nyugaton.
Mint ahogy irtam, sajnos azt latom, hogy megint a szegeny emberek fognak rafazni.
Miert adtad el Stetten? Csak nem azert mert nyugat-Europaban elsz ahol kivannak tiltva a kornyezetszennyezo, elavult autok kb. minden varosbol, es egyeb utakrol? Szmogriadonal pedig egyenesen nem is hasznalhatod! Magasabb az adoja es biztositasa mint a fiatalabbnak. Olaszorszagban elek, pl.: egy 17 eves 1.3 benzines peugeotnak majdnem 500 euro a sulyadoja egy evre, mig mondjuk egy fiat 500-nak 4 evesen csak 100 euro... Tovabba ha szeretnek berendszamozni egy 17 eves autot, csak akkor tehetnem ha valami kulonleges tipus, vagy versenyt nyertek azzal a tipussal stb. Sorolhatnam meg.
Nem akartam senkit sem megserteni! Teged sem Messbl. Valahol igazad van. Nekem is van egy regi audim amit csak unnepnapra veszek elo.
Csak majd amikor a magyar kormany is beint, lesz itt siras-rivas... Mivel az unios szabalyozast nem lehet sokaig halogatni.
Vagy folytassam, hogy magyarban szinte majdnem minden taxi dizel, tobseguk reszecskeszuro mentesitett!
Mig erre inkabb hibrid, elektromos, vagy benzines...
Egyszeruen csak azert irtam, mert ez hasonlit arra az esetre amit a devizahitelesekkel csinaltak. Most szepen mindenki bevasarol a sose romlik el 20 eves autokbol, es utana nehogy megint a szegeny embereken csattanjon az ostor.
Nem volt az hozzászólás, csak alternatíva nélküli értelmetlen böfögés.
Kíváncsi lennék hol vannak a 20év körüli 1.3-as benzines autók? 20 év körüli Audikkal még tele van a világ. Nem csak Magyarország, Nyugateurópa is. Két hete adtam el az A4 b5 Avant (1.9 TDI quattro) autómat. Egy héten belül elment alku nélkül 4400€-ért. Nagyon sokat el fog még menni az az autó, pedig már 17 éves. Egy hasonló korú 1.3-as benzinest meg sem piszkál a nép, max az ócskavaskereskedöt hozza lázba.
Köszönöm! Közben eljutottam villamossági szerelőhöz is. Új aksit vettem, a régiről kiderült 5 éves. A kormánykapcsolót hétfőn cseréljük, ha nem oldódik meg a gond, tovább a relékhez, stb.
Jah, mivel ma tettem be az új aksit, holnapra kiderül leszívja-e. Ha igen, egyértelműsödik a zárlat.
A riasztót már alapból kiszedtük. 5-ből 4x égve hagyta a jobb oldali indexeket, s semmivel nem lehetett lekapcsolni. Addig kellett ki-be kapcsolgatni a risztót amíg elaludt az index.
Mégegyszer köszi a tippeket. Ha valakinek van még ötlete, azért írjon. :)
A fejleményeket majd ide is beírom, lehessen okulnia másnak is. :)
Valahol a 7xx-edik hozzászólásnál egy másik kocsi is hasonlót játszott (mármint lámpa kialvása). Csak ott nem írt a tulaj akkuhibát. Ő sajnos nem kapott választ, legalábbis én nem találtam meg.
Lehet, Te mást választanál. Mert megteheted. Saját szuverén jogod. Én maradok az Audinál, még akkor is, ha öregecske. Megtetszett, megszerettem. Előtte is az volt, utána is az lesz. Mert megtehetem, megteszem, nekem ez tetszik. Nem vagyok milliomos, viszont igyekszem azt megteremteni magamnak amit kedvtelve használok. Még akkor is, ha néha elromlik. Ha tudom, megjavítom, ha nem segítséget kérek. így, vagy úgy.
Mindenesetre köszönöm hozzászólásodat! Maradok az Audiknál!
Lehetne a vak világba tippelgetni hogy mi lehet a rossz, de megállapitani/kimérni csak egy jó autóvillamossági szerelö tudja. Szerintem ott kezdj. Valami zárlat az lehet, ha leszívja az akksit.
Ha esetleg van utólagosan beépített elektromos vacak (riasztó, távirányítós központi zár stb...) attól szabadulj meg. Nekem egyszer egy utólagosan belehebregált központi zár vezérlés hülyítette meg az elektronikát.