A pontos részleteket ráérünk később is egyeztetni. A lényeg, ha tetszik a környék akkor fakultatíve több csoport mehet különböző helyekre. Amúgy én is jártam már ott, és meg sem fordult a fejemben hogy felszántjuk azt a Jósvafői részt, de van a környéken mindenre lehetőség, terep is és aszfalt is. Báj jómagam (vagy rosszmagam) 30% terep, 70% aszfalt párti vagyok. Ha van kedved virtuális csavargásra, keress rá Szanticska-ra, vagy Gagyvendégi-re. Ott van a Rakaca víztározó és még pár hely. De nem kell olyan messzire menni mindjárt az elején. Talán az első igazán KTMklub-teambuilding összejövetelt közelebb kellene megszervezni, ami többé kevésbé mindenkinek, vagy legalábbis a többségnek "lőtávolon" belül van mert van jópár nem kifejezetten túrás, inkább terepkedvelő kollégánk. Most amit írok azért lefikázhattok, genyázhattok velem!!! Én nagyon szeretném ha bárhol is lesz topictali (Kivéve ha csak nem egy crosspálya a célpont) senki nem jönne bütykös gumival.
>A több napos progik csak összeszokott csapatnak jók általában, vagy sátras verzióval tábor jelleggel, de akkor meg ugrik a motorozás és csak egy szakállas-sörvedelős találkozó lesz.<
A sátras sörvedelős bulit utálom, mert nehezen mászok ki vizelni az éjszaka közepén a hálózsákból-sátorból, meg volt már hogy nem találtam vissza. Bár az nagyon durva buli volt. A több napos összeröffenés szerintem a legjobb mert van idő ismerkedni, este iszogatni sztorizgatni, szalonnát sütni stb. Aztán ugye többnapra talán jobban eljön aki messzebbről érkezik. Lehet alternatív program, aki akar terepezik, aki akar aszfaltozik. Aztán ugye sokszor menet közben derülnek ki olyan dolgok, hogy ki lesz szimpatikus, kit nem hívnak legközelebb, stb. Mert ha klub akkor vagy virtuális mint most, vagy egy csapat ahol akár barátságok is szövődhetnek. Szerintem
Azt a Jósvafő környéket nagyon ismerem! Az NAGYON hanyagolandő motorral terepen. Egyrészt rengeteg nemzeti parkos őrzi a területet, másrészt a vörös sár sziklákkal nehezítve minden évszakban nagyon csúszik. Ha viszont betongurulás, akkor tudok ott nagyon jó és olcsó szállást kisebb társaságnak. 4 szoba szobánként 2-5 személyesek.
A több napos progik csak összeszokott csapatnak jók általában, vagy sátras verzióval tábor jelleggel, de akkor meg ugrik a motorozás és csak egy szakállas-sörvedelős találkozó lesz.
2002-es SC-nek a tükre. Amúgy FAR a gyártója, lehet kapni pl. a Motoroázisban is, de annak a szára rövidebb, abba már beletakarsz a vállaiddal és a karoddal.
A behajthatós tükörről jut eszembe!! Milyen típus szerint kell keresni azt a tükröt? Más. Megnéztem a GIVI oldal csomagtartóját, de mintha kissebb átmérőjű csőből lenne. A másik, hogy nem láttam azokat a rögzítési csatlakozókat, amok közvetlenül a hátsó váznyúlványhoz kapcsolódnak. Nekem az volt a benyomásom , mintha először kellene venni, egy hátsó Top-case tartót és az lenne az alapja a felső résznek. De a Shox-os gyerek azt állítja, hogy ez így magában is megállja a helyét. Na majd meglátjuk.
Na, ifjú padawan, kezded már érteni a KTM-ek felsőbbségét a legvadabb környezetben - a betondzsungelben? ;)))
Jó dolog a behajtható tükör is...
Megjegyzem múltkor hazafelé Simsonozva pontosan azt a füves csíkot néztem ki magamnak én is, csak azzal a géppel nem igen lehet rá felkaptatni. Igaz, ha leszállok róla, csak felkapom a hónom alá és felrakom bárhová... :)
Bakker! Ez csúcsforgalom nem semmi! A budai rakparton mentem a Lágymányosi hídig, utána Egér út, Gazdag rét, az autópálya felé. De ami a Lágymányosi környékén van, az nem semmi! Hát terepeztem egy keveset, mert a töltés oldalában mentem egy jó darabot, aztán az elválasztó füves részen, meg megtámaszkodtam néhányszor egy két autón. Hát szívesen jöttem vissza a kisvárosi pangásba. Már kezdem érteni miért vagytok ilyen jók szlalomba meg triálba.
Köszönöm! Legközelebb így próbálom, tutira megjegyeztem most! De néha úgy éezem magam mint egy ősember itt a számítástechnika világában. Még szerencse, hogy a "power" gombot egyedül is megtalálom.
A kirelejzumát!! Hogy lehet linket belinkelni? Miért ilyen link ez a rendszer? Na mégegyszer: http://totalbike.hu/route/fogarasok2/ Nézzük a beszúrásos témát:
Lőttem már olyannal, de egyetlen dolog jött be rajta, a "mikrokapcsolós" elsütés, de olyat lehet (majdnem) akármilyen pisztolyba reszelni, szal az nem akkora cucc.
Viszont marha drága, ráadásul nem is valami megbízható, némelyik olyan akadályos, hogy rossz nézni, úgyhogy nekem nem kéne!
10-11 óra körül akarok indulni. Attól függően, hogy lesz-e köd vagy nem. Aztán el akarok menni a Shox áruházba, meg az Örs vezér tér mögött van egy utca ahol az íjász bolt van. Meg a Hungária krt-n van egy KTM bolt ahová szívesen benéznék. Tudod amikor a vidéki feljut Bpestre akkor mindent kellene.
Hohó! Nem összekeverendő a Cserhát a Csereháttal!!! A Cserehát odébb van, és ott tutira nem piszkálják a motorosokat. Mert az egy olyan szegény környék, hogy a Simson az már királykategória, és a körzeti megbízott sok helyen biciklivel jár. Viszont ott van a Szádelő völgyi katlan, amit a szlovákok némi túlzással Európa Grand kanyonjának hívnak (pedig az Montenegróban van a Tara folyónál), ott van Derenk romközség amit Horty M. telepíttetett ki mert medve vadász kertet akart létesíteni, aztán ott van a szögligeti vár, Aggtelek és jósvafő egy ugrás, a másik irányban pedig a Zemplén. De maradhatunk, a cserhátnál, az közelebb van mindenkinek!! És nagyon sok, és hosszú erdei út van keresztül kasul mindenfelé, ráadásul van pár hely amit mindenképpen érdemes megnézni. Hm említetted az évadzárót, hát sajna már kiszámíthatatlan az idő, és inkább kocsival lehetne tervezni a dolgot. Nem akarok negatív lenni, de egész más elázni nyáron, mint ősszel az 5 fok körüli hőmérsékleten. Ja itt is mondom holnap megyek Bpestre (vagy -be?) Ha ráérsz mutatok egy íjász boltot. Holnap felviszek egy íjat eladni. Na már megint nem tudom abbahagyni.
Így más. Amint mondtam 1-1 db-ot falunként még ott is el tudnék képzelni (különösen, hogy sokkal jobb az arány, de egy erőműparkot semmiképpen. :(
Igaz koncentrálódik és máshol "nem lesz", míg 1-1 db nem sokat oszt/szoroz, addig egy ilyen telep gyakorlatilag lenullázza a területet...
Évadnyitó (miért, évadzáró volt már? :) ) Cserehátban jó ötlet, bár nem ismerem túlzottan, hogy mennyire járható túraendúrós szempontból a környék. Lehet, hogy el kellene oda is ugrani és körülnézni valamelyik hétvégén? Látatlanban nem szívesen szerveznék oda.
Bár ha endúróversenyeknek van helye (tudok olyat aki hírdet ott szállást és erdőt hardendúrósoknak is, ellátással és molesztálásmentesen!), akkor pár utcai gumis egyed csak nem zavaró... :)
A lokátor ha működik, akkor már nem titkos a helye, mert aktív az üzemmódja, tehát jelet bocsát ki, aminek a visszaverődésének idejéből számolgat, magasságot irányt távolságot. De ez hosszú. Aztán van egy lokátoros lefedettségi térkép. Ez olyan mint a mobil szolgáltatási térkép. Írjak regényt? Írd fel a kérdést, a válasz szóban 3-5perc, +a további kérdések. Vannak mobil egységek is, de ezek kis hatótávolságúak.
Az az egy 3 vagy négy falut lát el villannyal. Aztán ha emlékszel amikor a tehenet húzgáltátok ki a sárból, azon a fennsíkon egy szélerőmű parkot akarnak építeni. Hát tudod az én szememet nagyon bántja. Ausztriában láttam ilyen parkokat, de városok közelében telepítve, ahol szinte mindegy. Itt VP környéke szintén nagyon szeles, tökéletesen megfelelne, de drága a földterület, ezért inkább legyártanak egy odeológiát, és tönkrevágják a Bakonyt. Sok ember meg örül neki. Más. El lehetne kezdeni gondolkodni egy jövő évi évadnyitó összeröffenésen. Mit szólna a csapat egy csütörtök estétől vasárnap délig tartó főzős, sütős, sörözős, motorozós bulihoz? Mondjuk 2006 április vagy május. Genya pest környékét említette, de én amondó vagyok el kellene menni az északi hegységbe. Mátra, Bükk, Cserehát? Cserehátban a szállások olcsók. Van pár nagyon jó hely.
Semmi ilyesmire nem gondoltam, csak a koncepció érdekelne.
Az ilyen "beharangozzuk jól, hogy merre vannak" lokátorok szerintem maximum a civil légtérfelügyeletre alkalmasak, józan paraszti eszemmel azok lennének az első számú célpontok egy konfliktusban. Sokkal hasznosabbnak tartanék rejtett (sajnos a technológiát nem ismerem annyira, hogy ez mennyire lehetséges) ill. mobil lokátorokat a honvédség számára - mégis a NATO/HM égisze alatt zajlanak ezek a projektek. Vagy ezek egyszerűen "alacsony fenntartású" állandó objektumok, amik kb. annyira elegek, hogy lehessen időben tudni, hogy mikor kell a mobil egységeket bevetni?
(Jaj, csak Bálna ide ne találjon! ;) )
Szélerőművek: Sokan azt mondják, hogy meg sem térül, vagy csak nagyon lassan. Ez messzire vezető téma, nem tudom az előállítása mennyire környezetszennyezőbb/kíméletesebb mint egy azonos teljesítményű hőerőművé, de az biztos, bár pénzben talán nem nagy nyereség, de addig sem kőolaj/szénenergiát égetünk. Szerintem ez már megéri.
Mondjuk szerintem a hasadóanyag hulladékok elhelyezése miatt kiesett az atomerőmű, bár talán az az egyik leghasználhatóbb dolog amíg a fúziót meg nem oldják. Aztán meg úgyis kiderül, hogy azzal is valami komoly gáz van... :)
Amúgy ez az 1db szerintem nem volt jelentős tájrongálás. Vajon mennyi áramot termel, egy falut képes ellátni? Mert szerintem falunként egy még ilyen helyen is elviselhető (és számomra örvendetes) látvány lenne.
Szepy! A másik topicban felvetett témában a kérdések megválaszolása hosszú lehet! De hát állok elébe, aztán meglátjuk. Csak olyat ne kérdezz, hogy "és hány darab"...
Nem emlékszem a vezetéknevére, de valami Edét ismersz az iparban? A pesti oldalon, a Dunával párhuzamos, és parti út, ha jól emléxem 2X3 sáv, ott van lőtere (lőcsatornája), egy Kanadai típusú fegyvert importál, a nevére megint csak nem emlékszem de az életben azóta sem volt olyan tuti csúzli a kezemben. A '45-ös kaliberűnek akkora visszarúgása van mint egy MCM-nek. Ja eszembejutott Para Ord(n)ance a márka neve. (Lehet hogy nem helyesen írtam. )
A havi 1 összerántásos dologban az a jó, hogy ha csak 3-ra mész el egy évben, akkor is benne vagy a keringésben. A Varások jól művelik a dolgot. Másrészt a havi 1 az évi max 9, de inkább csak 7!
A sok igényről az a véleményem, hogy szarok rá. Diktatúra és kész. Ha tetszik, akkor jönnek, ha nem akkor nem kötelező. Attól, hogy valaki klubtag még nem kell minden összejövetelen megjelenni, élvezheti e nélkül is az előnyeit.
Közben meg arra gondoltam, hogy ha van egy nyitó és egy záró közös (terep-aszfalt) gurulás és azon kívül csak egyik hónapban aszfalt másikban terep az is jó lehet...
hmm??
Daninak meg a tavali azért tetszett jobban mert én nem voltam akkor ott! :)))
A kontrás talikra is akkor nem megy, ha én ott vagyok! :(( Kis ropi genya!