Keresés

Részletes keresés

Miki1989 Creative Commons License 2019.09.27 0 0 12011
Sziasztok!

Október 12-től hajókázik valaki MSC Seaside-al a Karib-tengeren? :-)
Janos32 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 12010

Az árfolyamkülömbséget is tegyük hozzá. Hiszen hitelkártyás fizetés esetén középárfolyamon számolják el a dollárt/eurót. Egy ilyen drágább utazás összköltsége esetén csak ez önmagában több tizezer Forint külömbséget jelenthet. 

Előzmény: Utas2 (12009)
Utas2 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 12009

Sajnálom, ha úgy véled, hogy a hajótársaság a ludas, nekem soha nem volt problémám velük. De én mondjuk legtöbbször AMEX hitelkártyát használok, azzal foglalom az utat is és az egyebeket is azzal fizetem. Többek között azèrt, amit a topiktàrs is leírt, utasbiztosítás, kedvezmények, törzsutaspontok, no meg így sohasem zárolnak feleslegesen a folyószámlámon pénzt.

 

Engem nem tudnának rávenni arra, hogy feleslegesen nagyobb összegben készpénzt hordjak, és sorbanálljak, hogy rendezzem a számlát. Nekem az utolsó este odaadják az összesítést, ha valami nem tetszik, akkor reklamálhatok, de egyébként semmi dolgom nincs. 

Nekem ez jön be, más meg a készpénzt preferálja, ennyi.

 

Mindig írhatsz a hajótársaságnak, hogy nézzenek utána, mi történt.

Előzmény: SCHF (12007)
Janos32 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 12008

Az, hogy VISA vagy MasterCard teljesen mindegy. Az számit, hogy Credit (vagyis hitelkartya, amin egy bizonyos hitelkeret van, semmi mas) vagy Debit (magyarul egyszerű folyószámlához tartozó) kártyáról van szó. 

Az ilyenekhez mindig hitelkártyát kell használni és azzal nincs probléma, ráádásul tartozik hozzá egy rakás egyéb szolgáltatás is, pl ingyenes utasbiztositás, lemondási biztositás, bérautó biztositás és még sorolhatnám. 
Csalás esetén a hitelösszeg is biztositva van, debit kártyánál viszont nincs. 

Előzmény: SCHF (12007)
SCHF Creative Commons License 2019.09.26 -1 0 12007

Sziasztok!

 

Látom, hogy jól felbolydult a fórum az én hülyeségem miatt.

Lehet, hogy elítéltek, de én utálom a hitel kártyát, sosem használom, két éve készítettünk egyet, amikor Amerikába mentünk, de akkor sem használtuk ki, nekünk felesleges, mi nem szeretjük.

Master Card-om van, az teljesen elég, de az eddigi 14 hajóutamnál teljesen jól működött a kp-s depozit, az amerikai hajókon is, úgyhogy most belefutottam ebbe, hogy itt nem ezt használtam és valószínűleg nem is fogom viszont látni azt a pénzt, mert már letelt a 30 nap és sehol semmi, úgyhogy mégiscsak a hajótársaság volt a hunyó.

De legalább megint egy tapasztalattal több, maradunk a kp-s depozitnál.

Szerencsére nem volt azért egy nagy összeg, ami elúszott, de még teszek egy próbát és írok a hajótársaságnak és megreklamálom, hátha lesz valami belőle.

moonwalkr Creative Commons License 2019.09.24 -1 0 12006

Én elfogadom, ha elsöpör a többségi vélemény, de saját számtalanszori tapasztalat, hogy debit kártyán zárolt hotel, kölcsönző, még hajós társaság is, nem pedig rögtön terhelt.

Előzmény: maritimer (12005)
maritimer Creative Commons License 2019.09.23 0 2 12005

Egyaltalan nem ostobasag amit a topiktars irt. Debit kartyan nem lehet zarolni, csak terhelni, pont ezert nem fogadjak el az autokolcsonzok sem a debitet, vagy ha igen, akkor csak kulon feltetelekkel.
Nekem meg soha semmilyen gondom nem volt a hajokon a kartyahasznalattal, igaz en elolvasom az aprobetus tudnivalokat is. 

Előzmény: moonwalkr (12002)
NGGB Creative Commons License 2019.09.23 0 0 12004

Sziasztok, amikor tavasszal hajóztunk, mi végül a készpénzes letétet választottuk, holott szinte már csak bankkártyával fizetünk mindenhol. Viszont több helyen olvastam, hogy lassú a visszahelyezés, ezért a kp mellett döntöttünk és ez jó döntés volt. Az MSC hajóknál olvastam, hogy 300 Eur-t kérnek, bár a recepción azt mondták, hogy amennyit gondolunk, annyit fizessünk be. Végül maradtunk a 300-nál, ami el is fogyott. Utolsó este 11 körül ment a férjem rendezni a számlát, szinte sorban állás nélkül, pillanatok alatt zajlott le, úgyhogy én ajánlom ezt a lehetőséget mindenkinek. 

Janos32 Creative Commons License 2019.09.22 0 0 12003

Nem  értünk egyet. Nem véletlenül van külömbség a debit és a credit között. És ha elolvasod az erről szóló tájékoztatókat a hajóstársaságok, autókölcsönzők, amerikai szállodák honlapján, akkor ott értelmesen le is irják, hogy credit card : HOLD and release, debit card : charge and refund. Mindenhol azt is odairjak, hogy debit kártya esetén nincs beleszólásuk abba, hogy a bank mikor rakja vissza a pénzt a számlára. 
Eddig 12 hajós utam volt 3 társasággal, az autókölcsönzések, szállodázások számát megsaccolni sem tudom. Amikor "kivándoroltunk" amerikába és eleinte a magyar debit kártyánkat használtuk, pontosan ugyanebbe a problémába ütköztünk. Az autókölcsönző terhelt 300 dollárt majd a magyar bank 30 nap mulva utalta vissza. Kredit kártya estén visszavittem az autót/kiköltöztem a szállodából/lejöttem a hajóról és legkésőbb másnap reggel megtörtént a végleges elszámolás. 

Egyébként a Norwegian weboldalán és az utasoknak kiküldött visszaigazoláshoz tartozó tájékoztatóban is ott van, hogy a minimum hold 300 dollár/euró/fő/7 napos út. 
Az is ott szerepel, hogy ha a fedélzeti költéseid megközelitik a 300 dollárt, akkor újabb 300 dollárt zárolnak. 
Valamint az is ott van, hogy nem ajánlják a debit kártya használatát, éppen az általam is leirt probléma miatt. 

Itt el is olvashatod : https://www.ncl.com/ca/en/cruise-faq/onboard-expenses

 

Vagyis ha én hülyeséget irok, akkor maga a hajóstársaság is hülye a saját maga altál kialakitott szabályaihoz. 
De lehet, hogy csak az utas nem olvassa el ezeket és utólag meglepődik. 

Előzmény: moonwalkr (12002)
moonwalkr Creative Commons License 2019.09.22 -1 0 12002

Bocs, de ez így ostobaság.

A debit kártyán is csak zárolnak és a hajóstársaságnak kell feloldania, amit nem kell emelni. A 30 nap is hülyeség, mert a banki szabály szerint 15 nap múlva kell feloldani a zárolást, hacsak a zárolást kérő előbb nem jelzi.

 

Viszont a hajóstársaságok előszeretettel csinálják, hogy zárolnak, majd attól függetlenül emelnek is, néha eltérő összeget. Aztán amikor már leszálltál, sz@rnak rád és a feloldással elfelejtenek bajlódni. Az útjaink során teljesn ötletszerűen, könyékig turkálnak a bankszámláikon és volt, hogy csak a leszállás után egyenes edzett ki minden.

Tudom, hogy ebben az országban divat utálni a bankokat, de ezeket az anomáliákat nem ők, hanem bizony a kedves hajósok okozzák. (Ja és semmilyen formában nincs közöm semmilyen bankhoz, nem ezért védtem meg őket)

Előzmény: Janos32 (12001)
Janos32 Creative Commons License 2019.09.22 0 0 12001

Van egy minimum összeg amit zárolnak. Ez mindenhol igy van. 
A problémát nem a hajóstársaság okozza hanem egyrészt a magyar bank, másrészt az, hogy nem hitelkártyát használtál, hanem "debit" kártyát. 
Hitelkártya esetén csak zárolják az összeget, majd az utazás végén ebből annyit vonnak le amennyit felhsználtál, a többit feloldják és azonnal megjelenik a kártyán is. 
Ha viszont debit kártyát használsz, ott nem lehet zárolni az összeget, hanem terhelik (levonják) a számláról, majd egy visszatéritést inditanak el, amin a magyar bankok egy hónapig ülnek (és addig használják a pénzed). 

 

Előzmény: SCHF (12000)
SCHF Creative Commons License 2019.09.21 0 0 12000
Sziasztok!

Bado! Köszi a beszámolót, nagyon hasznos.
A kártyával az a gondom, hogy a hajó társaság nagyobb összeget vont le róla, mint amennyit elköltöttünk és a mai napig nem kaptam még vissza.
Állítólag 30 nap után fogom, az még nem telt le, de ez sem esik jól. Semmit nem vettünk pluszban a hajón, minden drága volt, főleg így, hogy italcsomagunk és éttermi csomagunk is volt, de ők jól bebiztosították magukat.
Jövő héten telik le a 30 nap, úgyhogy kíváncsian várom a fejleményeket.
Igen, majd esetleg egy kisebb NCL hajót még lehet, hogy egyszer majd kipróbálok.
Most a jövő hónapban.egy Meinschiff hajót fogok tesztelni Dubaiból.
Valaki utazott már ezzel a hajó társasággal? Megoszthatná a tapasztalatait!
Köszi szépen!
Badó Creative Commons License 2019.09.20 0 0 11999

Szia,

 

Köszi a beszámolót. Nem is tudtam, hogy a Norwegian-nél van kötelező borravaló. AIDA-nál megszoktuk, hogy nincs egyéb költség :)        A hitelkártya- problémára én is kíváncsi vagyok…

 

És akkor a kért info:

 

- Rotterdam, itt a hajó az Erasmus hid lábánal állt meg, azon átsétálva könnyen elérhető a belváros, a piac ill a hid masik lábánal van egy waterbus megálló, amivel kényelmesen el lehet jutni Kinderdijkbe a szélmalmokhoz.

 

- Dover, az AIDA szervezett shuttle bus-t a kikötőből, ennek több megállója volt: belváros, a vár, a fehér sziklák és igy járt körbe egész nap.

 

- Liverpool, a belvárosi hires epületek előtt állt meg a hajo. itt hopp on hopp off-al értük el kényelmesen a különboző látnivalokat

 

- Fishguard, mentőhajoval vittek ki az öbölből a partra. Itt befizettunk egy AIDA-s kirandulasra Pembroke várához, mert helyben nem nagyon van látnivalo ill. maga a városka egy hosszu lepcsőzéssel érhető el gyalog.

 

- Dublin, AIDA szervezett shuttle bus-t a belvaros kozelébe, egy park mellett volt a megálló és onnan járt a busz egész nap, onnan gyalog mentunk

 

- Belfast, helyi - Irish Tour tickets- nevű társaságnál foglaltunk még itthonrol egy egesz napos buszos turat, nagyon megérte, odajöttek a kikötőbe értünk és visszavittek este. Mivel a buszvezető/idegenvezető helyi, rengeteg érdekességet mesélt útközben.

 

- Invergordon, itt a városbol Loch Ness elérhető a helyi járatu busszal, ezt egy korábbi út során kipróbáltuk. Most egy AIDA-as kirándulást választottunk Dunrobin kastélyba.

 

-Arhus, gyalog elérhető a belváros a kikötőből. A be-kihajózáskor pedig a híres „Iceberg” lakónegyed elött megy el a hajó, fotózáshoz remek, főleg az esti naplemente fényében

Előzmény: SCHF (11991)
mona-lisa Creative Commons License 2019.09.19 0 0 11998
Előzmény: Csillage (11995)
Utas2 Creative Commons License 2019.09.18 0 0 11997

Nagyon profi és részletes beszámoló, köszi.

 

Visszaköszöntek a júniusi élményeim ugyanezen az úton az EPIC-kel.

 

És pontosan megragadtad a hajó hiányosságait és másságát is - a legtöbb értékelésben ugyanezek köszönnek vissza - a fura kabinelrendezés, a két medence zsúfoltsága és az emelt szintü lakosztályok elhelyezkedése. Ennek oka az, hogy az EPIC volt a Norwegian elsö megahajója, és itt próbálkoztak olyan megoldásokkal, amelyekböl tanulva a késöbbi nagyobb hajókon már nincsenek ilyen kisérletezések. Nekem is fura volt a hajlított alakú kabin és a lényegében a szobában levö mosdó, no meg a szimpla üvegfallal leválasztott WC (tud muris helyzeteket eredményezni). A normal kabin mérete valóban kisebb más Norwegian hajókhoz képest, ezen a hajlított forma sem segít.

 

Igen, a Norwegiannál inkább a helyi, kisebb szórakoztatáson van a hangsúly a sokféleség miatt, és kerülik a nagyobb tömegrendezvényeket, inkább ismétlik az elp[adásokat, hogy legyen idö választani a sok program közül.

A két medence valóban nagyon zsufi tud lenni a tengeri napokon.

 

Az italcsomagok ezek szerint továbbra is megérik, hát igen, az ellátás (kaják is) kicsit emeltebb szintü, mint mondjuk egy MSC-n.

 

A Cruise Director nekem sem jött be (ugyanaz az olasz fickó volt, gondolom), hajóztam már ennél sokkal aktívabb és láthatóbb ceremóniamesterrel a Norwegianon.

 

A kapitány - gondolom, az utasok nagy száma és a hajó nagy mérete miatt - valóban nem nagyon mutatkozott nálunk sem, viszont megjelenik a törzsutasoknak tartott és a lakosztályutasoknak szólo (zárt körü) exkluzív fogadásokon, ott lehet vele fényképezkedni is.

 

Ja, mi volt a gond a hitelkártyával?

 

Ha tetszett a freestyle, legközelebb majd próbálj ki vagy egy kisebb, családibb hajót (pl. Jade, bár a kelet-mediterrán utak most valamiért annyira mennek, hogy horror-árakat láttam) vagy mondjuk a Getawayt...:-) Esetleg egy go-kartozást a Joy fedélzetén:-))))

 

 

Előzmény: SCHF (11993)
Csillage Creative Commons License 2019.09.18 0 0 11996

Szia! Azt esetleg meg tudod mondani, hogy nagyságrendileg milyen áron vitt el a taxi bennetek Nápolyból Pompeibe és vissza?

Előzmény: SCHF (11993)
Csillage Creative Commons License 2019.09.18 0 0 11995

Sziasztok! Az alábbiakban szeretném a segítségeteket kérni:

szeptember végén indulunk a Costa Fascinosa hajóval egy körútra Mallorca kikötőből. A repülőgépünk a reggeli órákban érkezik a szigetre. A kérdésem az  lenne, hogy a kikötőben van -e bármilyen lehetőség a csomagok megőrzésére a becsekkolás időpontjáig? (15:30) Vagy bárhol Palma -ban . Sajnos a neten nem találok semmilyen bőröndmegőrzőt, még a reptéren sem. Köszönöm, ha megosszátok a tapasztalataitokat.:)

Meedea Creative Commons License 2019.09.17 0 0 11994

Szia Péter!

Nem tudom mi okból, de minden e-mail küldési kísérletem sikertelen.. ha megírod a címed, szívesen válaszolok.

Üdv, Meedea

Előzmény: UKPetya (11989)
SCHF Creative Commons License 2019.09.17 0 1 11993

Sziasztok!

 

Itt olvasható a legutóbbi hajóutam.

 

Norwegian Epic hajóval földközi-tenger nyugati medencéje hajóút

2019.08.18-25

2019.08.17 Indulás Barcelonába

6.15-ös géppel elutaztunk Bécsből Barcelonába a Laudamotion légitársasággal. A poggyászokkal nem foglalkoztak, nem mérték sem a súlyát, sem a méretét, kár volt parázni emiatt.

Időben indult, nem késett, ezért 8.30-kor landoltunk is Barcelonában.

A Hotel Vista Appartmant foglaltam le a bookingon és ennek a tulajdonosa jött értünk a reptérre, egy telefonszámon fel kellett hívni, amikor kiértünk is jött is hamarosan.

A szállás miatt aggódtam, mert későn vettem észre, hogy közös fürdőszobás szobát béreltem, de kellemes meglepetés volt, hogy egy ez végül is egy nagyobb lakásban volt, ahol kiadtak szobákat és úgy volt közös a fürdőszoba, de szép tisztaság volt, egyáltalán nem volt zavaró, hogy mások is laktak ott. Csak egy tunéziai házaspárral találkoztunk, akik Párizsban élnek, szimpatikusok voltak.

Lepakoltuk a cuccunkat, megkínáltak kávéval és elindultunk a város felfedezésére.

A szállásunk hátsó bejárata a La Rambla sétálóútcáról nyílt, úgyhogy nagyszerű helyen volt.

Barcelona fő sétálóutcája a széles és hosszú La Rambla, amelyet csodás platánsor szegélyez. Az 1,2 km hosszú Rambla a Placa Catalunya és a tengerparthoz közeli Colombus-szobor között húzódik. A sétálóutca mindig tele van helyiekkel, és turistákkal. A La Rambla sétálóutcán kávézók, bárok, butikok, üzletek, trafikok találhatók. A korzózókat komédiások, zsonglőrök, és mutatványosok is szórakoztatnak bennünket. 

A Rambláról nyíló Mercat de Sant Josep de la Boqueria nevű piacon minden nap friss zöldséget, gyümölcsöt, húst, halat (és egyéb tengeri ételeket elképesztő választékban), felvágottat, péktermékeket vagy akár kézműves édességeket vehetünk. 

Egy kis sétával elértünk a Barcelona Aquarium-ot, ahol 35 akvárium található, melyekben 11.000 tengeri állat (összesen 450 különböző faj) él. Az akvárium rendelkezik egy 80 méter hosszú, vízalatti csatornával is, nagyon érdekes, érdemes ellátogatni ide is.

Barcelona központjának szinte egyetlen zöldterülete a 30 hektáros Parc de la Ciutadella, amely a katalán parlament épületének is helyt ad. Számos barcelonai nevezetességhez hasonlóan ez is az 1888-as világkiállításra épült. A Parc de la Ciutadella egyik leghíresebb része a Cascada, ami  egy monumentális vízesés, és szökőkút, amelyet a római Trevi-kút mintájára építettek, Josep Fontseré tervei alapján, de az építésében, akkor még tanulóként, Gaudí is asszisztált. A 30 hektáros parkban tett látogatás remek kikapcsolódás. A park kis taván csónakázni is lehet, a kacsák mellett, csodálatos környezetben. Papagájok, pálmafák is idillikussá teszik a parkot. A park számos múzeumnak is helyt ad.

A Parc de la Ciutadellában helyezkedik el Barcelona állatkertje, mely 1892-ben nyílt. Az állatkertben 5500 emlős lakik, például víziló, gorilla, sörényes hangyász, mangabé, makákó, orangután, majmok, macik, zebra, panda, zsiráf, oroszlán, afrikai elefánt, ibériai farkas és gazella. 9000 madár, köztük flamingó, pingvin, nyerges gólya, barátkeselyű, vörösfülű ara, amazon, zöld szajkó, papagájok és kakaduk. Terveztük, hogy ide is bemegyünk, de nem vállaltuk a déli nagy meleg miatt és nagyon eláradtunk, főleg az előző éjszakai nem alvás is közrejátszott.

Az Arc de Triomf diadalív mellett sétáltunk el visszafelé, ami az 1888-as barcelonai világkiállításra épült, és annak főbejárataként funkcionált. A Josep Vilaseca i Casanovas tervei alapján készült diadalív jelentősen különbözik Európa többi diadalívétől, pl. a párizsi Arc de Triomphe-tól. Színes téglái a mór stílusra emlékeztetnek.

A szállásunkon felfrissítettük magunkat, egy kicsit aludtunk, majd folytattuk a városnézést.

Elsétáltunk a Catalunya térig és ott egészen véletlenül megtaláltuk a 24-es buszt, amivel eltudtunk könnyen jutni a Güell parkig, pont ott tett le a bejárat közelében.

A Güell park, a Szent Család templomához hasonlóan, az UNESCO Világörökség része. Az 1900 és 1914 között épült parkot Antoni Gaudí eredetileg egy modern "luxuslakóparknak" szánta, távol a belváros akkori gyárainak füstjétől, azonban a park üzletileg sikertelennek bizonyult olyannyira, hogy senki sem akart itt lakni. Csak két ház készült el, és végül maga Gaudí költözött ide családjával, házában jelenleg a Gaudí-múzeum működik. Az épületek, a sétányok, és a lépcsők, mind-mind egy rendkívül különös fantáziavilághoz hasonlítanak.

Ez hiba volt, hogy nem foglaltam ide előre jegyet, mert mindenhol ki volt írva, hogy csak előre megváltott jeggyel lehet bejutni. de érdemes volt azért így is ellátogatni, mivel a belépős részen kívül is egy nagy, szép, izgalmas, különleges területet járhattunk be, és a fizetős részt is úgy-ahogy láthattuk kívülről.

Innét taxival mentünk át a Montjuic-ra. A Barcelona városközpontjához közel található 185 méter magas, a kikötőre néző Montjuic domb (szó szerinti fordítása: zsidó hegy) rengeteg látványosságot kínál, melyek közül sok az 1929-es világkiállítás, vagy az 1992-es olimpia alkalmából épült, vagy ezek alkalmával újították fel.

A Montjuic alsó, Placa Espanya közeli részén található a Táncoló szökőkút, és felette az 1929-es Palau Nacional, amely a Katalán Nemzeti Szépművészeti Múzeumnak (MNAC) ad helyet. Ez Barcelona legjelentősebb, és legnagyobb múzeuma. Az érdekes, gazdag szépművészeti múzeumban román, gótikus, reneszánsz, és barokk festmények.

Csodálatos naplementében gyönyörködtünk és vártuk, hogy este legyen, amikor elindítják a

Font Mágica azaz a Táncoló v. mágikus szökőkútat.

Fantasztikusan nagy élményt nyújtó, gyönyörű, mindenkit elkápráztató víz- és színjátékban volt részünk. A táncoló, zenélő szökőkutak a zene ütemére változtatják színeiket, és formáikat. A zene a klasszikustól (Verdi, Strauss, Mozart) a modern, kortárs zenéig terjed. A show 15 perces, de amint vége volt kezdődött újra. Érdemes több féle szögből nézni, tényleg ezt nem szabad kihagyni. A szökőkút sok mással együtt, az 1929-es barcelonai világkiállításra, Carles Buigas tervei alapján épült, majd az 1992-es barcelonai olimpiai játékokra jelentős mértékben felújították.

2019.08.18 Norwegian Epic hajóval indulunk nyugat-mediterrán hajóútra

Barcelona-tengeren-Nápoly-Civitavecchia-Livorno-Cannes-Mallorca-Barcelona

Pazar reggelit kaptunk a szállásunkon, a háziasszony a férjemnek készített finom glutén mentes palacsintát, gofrit, pudingot, omlettet, stb. Svédasztalos reggeli volt, de neki külön sütött egy csomó finomságot.

Taxival mentünk a szállásunkról a kikötőbe, már messziről láttuk a hatalmas méretű hajónkat.

Nagyon gyors volt a bejelentkezés, nem voltak még sokan, most először adtam meg a bankkártya adataimat a depositra (de soha többé!) Ezen a hajón dollár a fizető eszköz és nem akartunk még dollárt is vinni, ezért döntöttünk így.15 USD/fő/nap itt a kötelező borravaló.

Kaptunk egy sorszámot, majd hamarosan mehettünk is fel a hajóra. Itt nem volt kötelező a fotózkodás sem, mivel Freestyle cruising-ra mentünk.

Norwegian Epic hajó épült: 2010. STX Europe Yard, St. Nazaire, felújították: 2015-ben, hossza: 329 méter, utasok létszáma: 4100 fő, legénység: 1724 fő, Zászló: Bahama

Ekkora hajóval még nem hajóztunk eddig.

A kabinunk még nem volt készen, ezért a hajó elején lévő 15. szinten lévő büfé étterembe tereltek minket. Nagyon szép, tágas étterem volt, mondjuk talán egy kicsit kisebb, mint más büfék, de el lehetett férni, főleg most, hogy még nem özönlötték el a hajót a turisták.

A kedvenc helyünk a hajó elején az ablaknál volt, ahonnét szép kilátásban gyönyörködhettünk.

Rengeteg féle finomság volt, az ételek mindenképpen változatosak voltak, a választék nagyobbnak tűnt, mint az olasz hajókon. Sütemények is nagyon finomak és a gyümölcsök is. Ami plusz volt itt, hogy a fagylalt is bent volt az árban, a csavaros is és a sima is. Üdítőket is lehetett inni több félét  az automatákból, úgyhogy ebben is itt több minden volt, mint ahogy más hajókon általában csak vizet, kávét és teát lehet inni napközben. Az amerikai hajókon általában szokott lenni limonádé és jeges tea, de itt még üdítők is voltak, de én sosem kóstoltam meg.

Vettünk még itthonról italcsomagot, vagyis fel lehetett uppradelni a kabint 99 euróval és ebben benne volt nagyon sok féle ital 15 USD/pohár értékig. Ez bőven elég is volt számunkra, mert nem vagyunk nagy ivók, de amiket szeretünk, azok mind benne voltak az árban, úgyhogy szerintem ez nagyon megérte. A fiamnak vettünk soda csomagot, ami gyakorlatilag szénsavas üdítőket jelentette, ami nem érte meg 60 USD-ért, mivel a mi kártyánkra is tudott inni bármit. Itt nem foglalkoztak vele, hogy egy kártyára hány db italt kérünk, akár négy félét is kérhettünk egyszerre.

Elvoltunk ámulva a hajótól, hatalmas csúszdák a hajó közepén, erre a fiam nagyon várt, mászófal, ezt a férjem kinézte magának, de aztán végül nem próbálta ki, volt egy ugrálós trambulin, kosárlabda pálya, tiniknek külön játszó szoba, nagy játék terem. A hajó hátuljában egy nagy kivetítő, ahol minden nap filmeket vetítettek, napozó terasszal, bárral és egy kisebb medencével. A medencék nem tettszettek, mert túl kicsik voltak ennyi embernek. Jacussiból sem volt hiány, de ennyi emberhez ez is kevésnek bizonyult.

Viszont a konditerem az hatalmas volt és volt külön aerobik terem, kettle bell terem, boksz zsákokkal és még egy külön spinning terem is.

Elhatároztuk, hogy majd rendszeresen jövünk, aztán mindig ellustul az ember.

Kabinunkat 1 óra után lehetett elfoglalni, a 8. emeleten voltunk balkonos kabinban a hajó bal oldalán. Féltem, hogy bele fognak lógni a mentőcsónakok a kilátásba, de szerencsére alattunk voltak és egyáltalán nem volt zavaró a mentőcsónak látványa.

A balkonnal csak annyi problémánk volt, hogy kiugrott a hajó síkjából, emiatt nem volt teteje és amikor takarították a hajót, az összes víz ide folyt le, ki is volt mindig írva, hogy vigyázzunk, de amúgy nagyon szép, tágas erkélyünk volt. A kabin elrendezése nem megszokott volt, ezt tudtam is előre, mert megnéztem, de mégis azért meglepődtünk. Az ajtón amikor bejöttünk egyből a fürdőszobába léptünk be, ami két részből állt. Egyik oldalon üvegfallal a WC, szemben vele a zuhanyzó, a mosdó pedig a szobában volt. Függönnyel lehetett elválasztani a szobától a fürdő részt. A szekrények pedig a pótággyal szemben, ezért nagyon kevés hely maradt. Logisztikázni kellett, hogyha valamit kiakartunk venni a szekrényből. Azért meglehet szokni ezt is, de szerintünk az MSC nagyobb hajóin jobb elrendezésűek a balkonos kabinok és tágasabbak.

Megnéztük a többi szinten is ugyanilyenek voltak, tehát nem csak az alacsonyabb kategóriákban.

Délután rendezték a mentési gyakorlatot, ahol a mentőmellényekkel nem kellett semmit sem csinálni, visszaküldtek minket, hogy tegyük csak vissza a szekrénybe, csak a megadott fedélzeten várakozzunk, ahol elmondták, hogy mit kell csinálni és ennyi volt.

Délután egy kicsit napoztunk, strandoltunk a hátsó fedélzeten, ahol a kivetítő volt, de állandóan kormosak lettünk, ahogy a kéményt már elindították. Nem lett ez a hely a kedvenc helyünk, sosem szeretünk általában hátul, mert akkor úgy érezzük kimaradunk az életből. Sajnos amikor ment a hajó, innét nem lehetett látni azt a kedvenc hullám szőnyegemet, amit annyira szeretek nézni, mert magas üveg fallal volt körbe véve ez a rész és a kivetítő eltakarta a kilátást.

18 órakor indultunk el Barcelonából, a lemenő nap fényében búcsúztunk a várostól.

Nem volt még időnk tanulmányozni a fedélzeti újságot, ezért nem is tudtuk, hogy mikor lesz a színház, csak véletlenül néztünk be vacsora előtt és már ment a műsor, egy Beatles utánzatú zenekar csinált jó hangulatot.

A büfé étteremben vacsoráztunk, majd igyekeztünk felfedezni a hajót, kipróbáltuk a bárokat, ami feltűnt, hogy kevés helyen játszik olyan zenekar, ahol táncolni is lehet. Inkább kisebb bárok vannak, ahol csak hallgatni lehet az énekeseket.

A Headliners bárban volt minden este fergeteges hangulat, ahol volt két zongora, egy dob, egy gitár, egy hegedű és ezeken a hangszereken felváltva zenélt három ember, szuperek voltak, A közönség többsége szerintünk angol anyanyelvű lehetett, mert kórusban énekelték az ismert és számunkra ismeretlen számokat és kis papír fecnikre írták fel az újabb és újabb kéréseiket, a zenészek pedig eljátszották őket a saját stílusukban, nagyon tettszett.

 A műsor címe: Howl at the Moon Dueling Piano volt

2019.08.19 Egész nap tengeren

Szuper időnk volt ma is, úgyhogy végre lehetett pihenni, tovább aludni és sütkérezni a fedélzeten.

Sajnos itt szembesültünk először azzal, hogy ezen a hajón mennyi a vendég és ehhez képest nagyon picikék a medencék. Nem volt gusztusunk belemenni, pedig majd megsültünk. A hajó első részében a felsőbb szinteket teljesen elfoglalják a lakosztályosok, nekik is van külön medence, oda mi nem mehettünk, és emiatt nem tudtuk a hajót körbe járni, mert az eleje le volt zárva a lakosztályok miatt, a hátulja pedig az említett kivetítős, medencés rész miatt nem volt járható. Egyedül csak a két oldalsó napozó fedélzeten lehetett sétálni, de mindkét részre külön-külön lehetett feljutni, nem volt átjárható, ezért egy normális fotózós korlátot sem találtam ezeken kívül, ahol nem volt magas üvegfal.

Itt volt ez a jó kis idő, a szabadság, és nem történt semmi a hajón. Mi szeretjük, hogyha szól a zene és az animátorok teszik a dolgukat, de itt egész délelőtt nem volt semmi a fedélzeten.

Ebéd előtt meglátogattuk a kondi termet, volt hely bőven, egy kicsit futottunk a futópadon most először, de aztán sajnos eléggé hanyagoltuk az út során.

A büfében ettünk és a büfé előtt van egy Garden Cafe nevű kinti önkiszolgáló étterem is, ott is van sok minden. Nemsokára elkezdett játszani egy zenekar, szuperek voltak, de az animátorok most is bújkáltak. 

A fedélzeti újság szerint voltak azért programok, de inkább bent, de mi a medence részről hiányoltuk a szórakoztatást. Többször játszott azért kint a medencénél zenekar, ez nagyon jó volt.

Ma igyekeztünk a színházba, mert este lefoglalt jegyünk volt a Circque Dreams előadásra, ezért az első időpontban, az este 7 órakor kezdődő Burn the Floor előadásra igyekeztünk az Epic színházban. Azt hittük, hogy regisztrációval lehet csak bejutni, próbáltunk is a kabinban lévő TV-n, de azt írta ki, hogy már nincs hely, de beengedtek, de mindenkinek lecsippantották belépés előtt a kártyáját. Leesett az állunk, hogy milyen szuper, színvonalas produkciót láthattunk.

Egy kicsit sétálgattunk a hajón, iszogattunk, majd sorban álltunk, mert hiába volt lefoglalt jegyünk, de már a vendégek ott sorakoztak az ajtónál és gondoltuk, hátha jobb helyünk lesz, de nem így történt, mert mindenkit úgy ültettek le az általuk kiválasztott asztalokhoz. Mi alul foglaltunk helyet egy spanyol családdal ültettek egy asztalhoz, akikkel csak mutogatni tudtunk, mert csak spanyolul beszéltek, de szimpatikusak voltak. Elég szűk helyünk volt, de azért elfértünk. Finom, több fogásos vacsorát kaptunk és közben a fellépők különböző díszes jelmezekben kijöttek és lehetett velük fotózkodni.Amikor már a desszertet is elfogyasztotta mindenki, akkor kezdődött a show, ami fergeteges volt ismét. Voltunk már többféle cirkuszban, de itt látszott a profizmus, nagyon élvezetes volt.

Javaslom, hogy aki teheti foglaljon inkább a felső szintre helyet, mert onnét jobb a kilátás, de ott viszont drágábbak a helyek.

 

2019.08.20. Nápoly-Pompei

Nápolyba érkeztünk, gyönyörű napos időnk volt, balkonunkról láttuk a Vezúvot és a város egy részét.

A Norwegian Jade hajó is éppen most kötött ki.

A hajónk akkora volt a kikötőben, hogy nem lehetett egyben lefotózni.

Mai napra Pompei meglátogatását terveztük, előre lefoglalt jegyünk is volt. Vonattal akartunk menni, mert tavaly Sorrentóból vonatoztunk Nápolyba és már egy kicsit ismertük a vonatozást, de aztán a kényelmes taxi lett a befutó a 40 fokos kánikulában. Kialkudtunk vele egy kedvező összeget.

 Pompejbe nagyon ajánlom, hogy aki oda készül, vegye meg on-line a belépő jegyeket, mert enélkül lehetettlenség a bejutás, főleg nyáron, amikor több hajóval is érkeznek a turisták. Most még az online megváltott jegyekkel is sorba kellett állnunk, de így csak 10 perc volt.
2 óra szabad időt kaptunk a taxistól, nagyon kevés idő ez, de a lényeget megtudtuk nézni. Elég is volt most ebben az őrült hőségben.

Pompeii ókori római romváros Nápoly közelében, Campania olasz tartományban. A város a Vezúv lábánál, lávatalapzaton épült. 79. augusztus 24-én a Vezúv kráterét évezredekig elzáró lávadugó váratlanul, iszonyú erővel dobódott ki Campania derült egére. A tűzhányó kilométernyi magasságba lövellte a kőtörmeléket, és fülsiketítő égzengés kíséretében felrobbant a hegy csúcsa. Az eget elsötétítette a vulkáni hamuból képződött sötét felhő, amely azután három napig gomolygott a katasztrófa színhelye fölött. Pompeiit 7–8 méter vastag hamuréteg fedte be, s a borsószemnyitől a mogyorónagyságig terjedő kövek szüntelenül hulló zápora temette el. A rómaiak tudták ugyan, hogy a Vezúv vulkán, de kialudtnak vélték.

Az ásatásokat hivatalosan 1748 áprilisában kezdték meg, mostanra a város közel kétharmadát már kiásták. Az intenzív, nagy felületű feltárásokat leállították, a régészek inkább rekonstruálják és dokumentálják a már feltárt épületeket. A legértékesebb leleteket a nápolyi Nemzeti Régészeti Múzeumban, illetve a helyszínen kialakított bemutatóhelyen őrzik.

Elég sok épület le is volt zárva most.

Rengeteg látnivaló maradt még, majd legközelebb ha még eljövünk ide, megnézzük.

Taxisunkat kértük, hogy vigyen el minket még egy strandra, Nápolyban és itt ért véget a túra.

Először egy fizetős strandon tett le minket, de egy fürdés erejéig nem érte meg nekünk a 12 eurot fejenként, ezért inkább tovább sétáltunk és kicsit arrébb találtunk is egy szabad strandot. Egy pici homokos öbö, nagy kövekkel elválasztva a nyílt tengertől, ami már szép volt, maga az a kis öböl nem tűnt annyira szépnek, Nápoly inkább a vízről és a hajóról szép, úgyhogy gyönyörködtünk a Vezúv látványában és a város sziluettjében.

Taxisunkkal megállapodtunk, hogy majd hívjuk és visszavisz minket a kikötőbe, de mi inkább leintettünk egy arra járó taxit, így egyszerűbb és olcsóbb is volt.

A mai esti színházunkat kíváncsian vártuk, az előadás címe: Priscilla Queen of the Desert (PG16)

A tegnapi est után nem gondoltuk volna, hogy ez az előadás annyira gyenge lesz, bár lehet, hogy akik perfekt angolosok jobban értették, mi sajna nem, mert elég sok beszéd volt benne, de amin elcsodálkoztunk, hogy ez a show egy transzvesztita show volt végül is. Láttunk már hasonlót Phuketen, de hajón még sosem. Az énekesek jók voltak, de a darab hülyeségnek tűnt és egyáltalán nem gyerekeknek való volt, bár elég sok gyereket behoztak.

Úgyhogy itt alig vártuk, hogy vége legyen, de a közönség nagyon megtapsolta.

Ma a medencénél, nagyon szépen kivilágították a fedélzetet és egy szuper jó zenekar játszott, de a közönség nem akart táncolni. Persze itt is hiányoltuk az animátorokat, akik a tánctér négy sarkában álltak vigyázban, ahelyett, hogy táncba hívták volna a közönséget. Mi megpróbálkoztunk vele, kimentünk az üres táncparkettre, hátha lesznek követőink, de sajnos nem voltak.

Az animátorok próbáltak egy gyenge össztáncot összehozni, de hamar szét széledtek, nem volt meg a szokásos hangulat, amit megszoktunk az olasz hajókon. Itt úgy látszik nincs rá igény.

2019.08.21 Civitavecchia

Úgy döntöttünk, hogy ma nem szállunk le a hajóról, végre lesz egy kis nyugalom talán. Bíztunk benne, hogy sokan elmennek Rómába kirándulni.

A reggelit az ültetéses étteremben fogyasztottuk el, végre kipróbáltuk ezt is. Kíváncsi voltam rá, hogy kapok-e füstölt lazacot, mert sajnos reggel a büfében csak lazackrém volt.

De itt szerencsére hódolhattam a lazac evő szenvedélyemnek, a fiam pedig a palacsintának.

Reggeli után birtokba vettük az üres fedélzetet, tényleg sokan elmentek, most volt a turnus váltás is, mert sok vendégnek ez a kikötési pont volt az indulási nap.

Délelőtt nagyon jó kis nyugalom volt, az egyik medencét felújították, de a másikban nyugodtan úszkálhattunk, a jacussiban is egyedül tudtunk üldögélni, erre sem volt példa máskor.

Ebéd után kimentünk a városba, egyet sétáltunk és strandoltunk.

A város gazdaság alapja a kikötő, valamint az újabban fellendülőben levő átmenő idegenforgalom, ami annak köszönhető, hogy a tenger felől érkezve Civitavecchia kötelező állomás a Rómába tartók számára. Civitavecchia nagy tengeri körutazások egyik fő kiindulópontja a Földközi-tenger térségében. Menetrendszerű hajójáratok indulnak innen Szardíniára, Szicíliára, Máltára, Barcelonába és Tuniszba is.

Ebéd után a kikötőből a hajó társaság ingyenes shuttle buszával jöttünk be a városba és megsem álltunk az első strandig. Nincs messze, kb. 10 perc séta. A part nem karibi jellegű, inkább köves, kavicsos. Vízi cipő erősen ajánlott, még azzal sem egyszerű a bejutás, eléggé csúszósak a kövek. A víz nagyon kellemes, langyos. Szép, pálmafás sétány fut végig a tengerparton.

Jó sokat fürödtünk a kellemes, langyos vízben, majd sétáltunk egyet, másik úton szerettünk volna visszatérni, sétáltunk végig a tengerparton, de zsákutcába értünk, mivel egy nagy kőhegyet kellett volna megmászni, ezért visszafordultunk inkább.

Ismét a shuttle buszhoz igyekeztünk, ez vitt vissza a kikötőbe, majd a hajóra.

A balkonunkról láthattuk még az MSC Seaview új hajóját, ahogy elhaladt mellettünk, hatalmas hajó.

Megnéztük a kifutást és élveztük a lemenő napsugarakat.

Mexikói est volt ma a büfében, ezen a hajón nincs kötött időpontú ültetéses vacsora. Mindenki akkor és ott eszik, ahol akar.  Az ültetéses éttermekben viszont asztalt kell előre mindig foglalni.
Mexikói est volt ma a büfében, sok finomsággal szokás szerint.

A színházban Beatles utánzatú zenekar játszott, egy idő utazást adtak elő, többször átöltöztek és a korszaknak megfelelő slágereket adtak elő. A beszállás napján láttuk már őket, de most más volt a műsor. Nagyon jó volt, a végén már mindenki állva táncolt a helyén.

Majd kijöttek köszönteni minket a hajótársaság főbb vezetői, tisztek és a hajó shéf is, a kapitányt sajnos egész úton nem láttuk.

Késő este találtunk egy hangulatos bárt, ahol egy nagyszerű zenekar játszott, ahol szuper jól szórakoztunk, ott szinte mindenki táncolt. Cavern Club volt a bár neve, itt fergeteges hangulat volt.

Ők játszottak akkor is, amikor a fedélzeten senki sem akart táncolni.

 

2019.08.22 Livorno-Pisa

 

Ma Livornoban kötöttünk ki. Itt egyszer jártunk még az első hajóutunk alkalmával, innét indult akkor a hajónk. Pisába igyekeztünk, mivel még ott nem jártunk. Vonatozást terveztem itt is, de sokkal kényelmesebb utazásunk lett végül.
A hajóról egyből shuttle buszra tereltek mindenkit, ami most nem volt ingyenes, 5 eurot kértek fejenként, oda-vissza. Gyalog, de még taxival sem lehet közlekedni a kikötőben, így maradt a busz. Livorno városközpontjában tett le és pont onnét indultak a kiránduló buszok Pisába, Luccába vagy Firenzébe. Az utazás szervezők ott a shuttle busz megállójában vadászták az embereket. Szerencsénk volt, mert 5 perc múlva indult is a busz Pisába vagy még Firenzébe lehetett volna eljutni, de oda majd egy hosszú hétvégére szeretnék egyszer elmenni, mert ott nagyon sok a látnivaló.

Pisa Toszkána egyik nagyvárosa kb. 88 ezer lakossal, hasonló nagyságú mint Arezzo, Livorno és Pistoia városai. Az Arno folyó választja kétfelé, csakúgy mint Firenzét. Középkori épületei nagyon szépek, de híressé a világon ferde tornyáról vált.

Pisa hanyatlása elkerülhetetlen volt amikor az Arno folyó elhomokosodott, vagyis a tenger folyamatosan beljebb húzódott és eltávolodott a városfalaktól. Ma már Livorno a fő kikötő mind személyi, mind a teherforgalom szempontjából. Pisa azonban ma is nyüzsgő város, amelynek hangulatos utcácskáin érdemes végig sétálni. Nemcsak turistákkal, hanem sok diákkal is találkozunk, hiszen itt is van egy nagy egyetem.


40 perc alatt értünk oda, visszafelé 13 órakor indult a busz, így volt kb. 2 óránk, ami arra bőven elég, hogy körül nézhessünk.

Nem a belvárosban, ahogy a legtöbb műemlék, hanem a város szélén, a városfallal körbevett téren van a Piazza dei Miracoli, a Csodák tere.  A város irányából pillantottuk meg, vagyis a torony mögül.

 Szerintem ha a torony nem lenne ferde, akkor is Európa egyik legszebb tere lenne ez a zöld gyeppel és a fehér épületekkel, amelyek fehér carrarari márvánnyal vannak beborítva. Az Unesco 1987-ben nyilvánította az Emberiség Szellemi Örökségének részévé. Sokszor feltettem magamnak a kérdést, hogy miért nem a városközpontban van a Dóm, amíg meg nem találtam a magyarázatot: ezen a ponton egy azóta eltűnt folyó vezetett a mai San Rossore-hez a tengerpartra, ahol Pisa fő kikötője volt.

A világ minden táján ismert ferde torony csupán egy a négy gyönyörű épület közül.

A Ferde Torony, azaz olaszul Torre Pendente valójában a pisai Dóm óratornya, vagyis egy campanille, ami szinte elnyomja hírnevével a körülötte lévő épületeket. Pár éve befejezték a helyreállítását és már újra fel lehet rá menni egészen a harangig, de szerintem lentről igazán lélegzetelállító.

A ferde toronyba még, előre interneten megváltott jeggyel sem könnyű bejutni, mert rengeteg a túrista és korlátozzák a látogatók számát is a toronyban. Ezért sem vettük meg, most csak kívülről csodáltuk az épületeket.


Pisa szinte minden épülete, és így a Piazza dei Miracoli épületei is ferdék a homokos-agyagos talaj miatt, de mégis a Campanille a legferdébb. Már az építése során (1173-ban kezdték) a 3. emelet előtt elkezdett dőlni, így le is álltak az építkezéssel egy időre. Mégis folytatták aztán egészen a tetejéig, így nem szabályos henger, hanem inkább 'hold' alakú lett. A függőlegeshez képest ekkor -1350-ben 1,4 m volt az eltérés, 1817-ben már 3,8 m, 1993-ban pedig 5,4 m!! Az 1993-as munkák során több, mint 600 tonna ólmot helyeztek a dőléssel ellenkező oldalra, majd egy pár évig 300 méter hosszú erős huzalok "tartották". Végül egy projekt segítségével megerősítették a talajt: kb. 1000 tonna betont engedtek az alapok alá a mélyre befúrt csöveken keresztül a dőléssel ellenkező oldalon, így nem tud kifordulni az alapja. A torony nem egyenesedett ki, csak nem dől tovább, most kb. 4m-re hajlik el ami azért elég látványos. Számokban: Építése több, mint 200 évig tartott, eredeti tervezőjét nem ismerjük biztosan, de Bonanno Pisano kezdte az építési munkákat. Magassága 54,5 méter, a legfelső emeletet később tették rá a harangokkal, kőalapja csupán 3 méter mélyre megy le. Az átmérője kb. 20 m, a falak lent 4-, fent 2,7 m vastagok, a magassága kb. 56 méter és kb. 32.000 márványblokkból áll, az épület súlya kb. 14.500 tonna. A 294 lépcsőfokot az épület belsejében tehetjük meg és minden emeleten kimehetünk a külső "erkélyre", ahonnan látni az egész várost. 8 emelete van, 192 oszlop díszíti kívülről.


Amikor visszatértünk Livornoba, elkezdett esni az eső és inkább visszatértünk a hajóra. Strandolást terveztünk, gyalogos sétát a strandra, kb. 1,5 km, de a borús, esős idő miatt kihagytuk.

Ebéd után a nap is előbújt ismét, így napoztunk, jacussiban sütkéreztünk, megint nem voltak olyan sokan a hajón.

Ma estére foglaltunk az olasz étterembe asztalt., ami a hajó elejében van a 14. emeleten, ahonnét nagyon szép kilátás van a tengerre és a hajó orrára, ahogy hasítja a vizet. A büfé étteremből lehet megközelíteni.  A naplementét is megcsodálhattuk ablakon keresztül.

A pizzát egy állványon szolgálták fel. Én szokásomhoz híven itt is lazacot ettem, a férjem glutén mentes tésztát.

Ma este a profi táncosok jöttek ki a medence térre és salsa táncot tanítottak nekünk, majd az animátorok is tették a dolgukat és egy igazán hangulatos estét varázsoltak. Most szinte mindenki táncolt. A zenekar is profi szinten játszotta a karibi ritmusokat.

A színházat ma kihagytuk, megismételték a múltkori Priscilla zenés transzvesztita showt.

2019.08.23 Megérkezés Cannes-ba, reggel 8-kor.

Cannes, a Francia Riviéra egész világon ismert városa, hiszen mintegy két évszázada vendégül látja a híres Cannes-i Filmfesztivál sztárjait. Mindezek ellenére meg tudta őrizni a gyökereit, a tradícióit és igazán autentikus tengerparti hangulatát is.

A kabin TV-n kellett regisztrálni, hogy kitudjunk időben szállni, mivel itt lehorgonyzott a hajó és a „mentőcsónakokkal” vitték a partra az embereket.

Ezen a hajón láttuk eddig a legnagyobbakat, 267 személy fért el rajta, egyáltalán nem nevezhető csónaknak.

Nem igen értettem, hogy lesz ez a kiszállási procedúra, mert sehol sem írták, hogy hányadik csónakban leszünk, ezért időben jelentkeztünk, nem kérdeztek semmit, lecsippantották a kártyát és sorba kellett állni, vagy inkább ülni egy étteremben és onnét tereltek mindenkit a megfelelő hajóba.

 

A kikötő mellől indult egy városnéző kisvonat, azzal jártuk körbe a nevezetességeket. A Le Suquet óvárost. Felzötyögtünk a dombra, a kis sikátorokon keresztül, láttuk a városfalat, az  őrtornyot és az óváros temploma. Sajnos nem álltunk meg, csak lassítottunk, de a szép kilátást megtudtuk csodálni.

Végigrobogtunk a Vieux Port kikötőnél, ami a Suquet alatt terül el, mely a "Quai St Pierre" legrégebbi része (1838-ban építették ki). Itt öreg vitorlakötélzeteket és jachtokat csodálhatunk meg.

Elhaladtunk a  híres Palais des Festivals et des Congrès Palota mellett, melynek történelme és ismertsége a híres filmfesztiváltól datálódik. A különleges filmes eseménynek otthont adó élületet először 1947-ben készítették el, majd 1979-ben a korábbi Casino Municipal helyére építették újjá. Összesen 44000 m² kiállítóterülettel és 15 előadóteremmel rendelkezik. Évente több mint 50 nemzetközi szakmai eseményt rendeznek itt, valamint a  Croisette sugárúton, ami pálmafákkal övezett sétány, ahol olyan luxuspaloták sorakoznak, mint a Carlton, a Martinez vagy a Majestic. A sétány a nevét egy keresztről kapta, amely az út végén állt, és amit a tengerészek védőjeként tartottak számon. Ezt később elbontották és kaszinó épült a helyére. Emlékeként 2010-ben avattak fel egy keresztet a Pointe de la Croisette-ben.

A vonatozás után gyalog is megnéztük a híres filmfesztivál épületét, fotózkodtunk a vörös szőnyegen, bár itt rengetegen voltak, valamint a sztárok kéz lenyomatát is megnéztük, a  Chemin des Étoiles sugárúton, ahol rendezők, színészek és más híres filmsztárok hagyják itt kézjegyüket és aláírásukat az utókor számára, a Los Angeles-i Hollywood Boulevard ötletéhez hasonlóan.

A sétánkat a strandon zártuk, nagyon kellemes, langyos volt a víz és arra jöttünk rá, hogy nem kell olyan messze elmenni, pld, karibi részre, itt is türkíz kék a tenger, a homok pedig szép fehér. A strand mögött pálmafás sétány, mögötte hegyek.

Ma este fehér party lesz, úgyhogy igyekeztünk fehérbe öltözni, bár itt azt írták, hogy vagy fehér, vagy foszforeszkáló ruhába öltözzünk.

Garden Cafe étteremnél mindig köszöntöttek mindenkit, kicsit beljebb pedig „Washi-Washi- Happy-Happy” mondókával fogadtak és kaptunk a kezünkre egy kis fertőtlenítő szert, mindig mosolyogtak.

Az Epic színházban  megnéztük még egyszer a Burn the floor előadást, de most az első sorból, nagyon jó volt ismét, de már egy kicsit azért unalmas, jó lett volna valami mást nézni.

Előadás után kijöttek, elbúcsúztak tőlünk a hajó személy tagjai és tisztjei, megtapsoltuk őket.

Sajnos a kapitány itt sem tette tiszteletét, annyit tudok róla, hogy olasz volt és a büfé étterem falán ki volt téve a fotója, ezt tudtam csak megörökíteni.

Fotózni nem engedtek, egyszer rám is szóltak, ezért a színházakról nem igen van sajnos képem.

Éjszaka 10.45-kor rendezték a Glow Partyt, aminél írták a fedélzeti újságban, hogy fehér ruhába vagy neon ruhába öltözzünk. Mi fehér partyra számítottunk, az MSC hajókon is mindig van és nagyon szeretjük is, ezért vártuk, hogy itt mi lesz.
Késő éjjel 10.45-kor kezdődött a hajó leghátsó színpadán, ahol van egy kivetítő. A cruise direktor és az animátorok vezényelték a programot. Osztottak foszforeszkáló pálcikákat, melyből karikákat lehetett hajtogatni, valamint világító hengereket, de csak annak jutott, aki elég gyorsan odament érte.
Lekapcsolták a világítást és elkezdődött a party, gyors disco zenére lehetett ugra-bugrálni, táncolni. A fénykardokkal hülyéskedni.
Eleinte mi is beszálltunk a buliba, de végül meguntuk. A zene sem volt a mi ízlésünk, még ha valami nosztalgia disco lett volna, de nem.

2019.08.24 Palma de Mallorca

Délelőtt volt egy kis pihi, mert csak délután 1 órakor kötöttünk ki Mallorcán.

Úgyhogy megint meglátogattuk a Taste nevű ültetéses éttermet a hajó közepén, az 5. szinten. Ilyenkor reggel nagyon jó, hogy mindig van szabad asztal.

Tegnap este akartunk itt vacsorázni, de csak olyan időpontokban volt szabad, ami nem tettszett, mert ütközött a színházzal.

Úgyhogy megint a szokásos finom lazacot választottam, amit nem tudok megunni.

Azt vártam, hogy a rendes büfé étteremben is lesz minden reggel, de helyette csak egy kis pohárban lazackrémet szolgáltak fel, a tetején egy pici lazaccal, úgyhogy ez egy picit csalódással töltött el.

Délelőtt napozás a fedélzeten, ma először tapasztaltuk meg, azt amit egész héten hiányoltunk, hogy az animátorok zenés tánctanítást csináltak és nagyon jó hangulatot teremtettek.

Ugyanilyenek vannak az olasz hajókon, amit mi nagyon szeretünk és hiányoltuk az út során.

Mondjuk sokan nem voltak, el lehetett férni bőven.

A partok mellett haladtunk, úgyhogy már kb. 10 órától lehetett gyönyörködni a szigetben.

Palma de Mallorca fő turistalátványossága a hatalmas, gótikus stílusban épült Palma Katedrális, La Seu, melynek építése 1229-ben kezdődött, de csak 1601-re fejeződött be. A katedrális felújításában Gaudi is részt vett, de csak néhány ötlete került megvalósításra, ugyanis a kivitelezővel való vitája miatt a híres építész kiszállt a felújítási munkálatokból.

Mi most nem terveztünk város nézést, mert néhány éve bejártuk a katedrálist és a város központot.

Ezért taxival a Marinelandba vitettük magunkat, ez a mallorcai Marineland az első, és egyik legjobb delfinárium Spanyolországban. A park fő attrakciójának a delfinshowk számítanak, de rendkívül szórakoztató papagájshowkat is megtekinthettünk. Cápák, pingvinek, és számos tengeri hal is van e csodálatos helyen. A hüllőházban pedig boákat, anakondákat, és pitonokat csodálhattunk.                       

Igen meleg volt ma is, de szerencsére felfedeztünk egy jó kis strandot mindjárt a park mögött és simán kiengedtek, kaptunk egy pecsétet a kezünkre, amivel visszamehettünk. Úgyhogy egy jót strandoltunk ismét, míg várakoztunk a különböző showk-ra.

Nagyon szép volt itt is a part és a víz is langyos.

Az utolsó vacsoránkat az Ó’Sheean’s étteremben fogyasztottuk el, ez volt a legtöbb utas kedvence, mert még késő éjjel is nyitva volt, de főként hamburgereket és hot-dogokat kínáltak. A férjemnek nem volt a fogára való, én Faitas-t ettem, finom volt, fiam pedig sajnálta, hogy eddig kihagytuk ezt az éttermet, mert imádja a hamburgert. Különlegesek is voltak, sok mindennel megtömve.

Az utolsó este volt egy teljesen új produkció, 4 nő és egy férfi énekelt népszerű dalokat, pld. Time to say goodbye vagy a Volare, ez szintén nagyszerű előadás volt.
Artisták nem voltak, mivel van a hajón egy külön terem a cirkuszos produkcióknak, erről korábban írtam már, hogy fergeteges produkció, de külön kell fizetni, ez nincs bent az árban.


Úgyhogy este még színház után kerültünk egy-két kört a hajón, benéztünk a szokásos bárokba, a kedvencünkben karibi ritmusokra lehetett táncolni.

A mai színház nagyon színvonalas volt  énekesekkel: Four Sopranos and one Tenor.

 

Ezután az angolok kedvenc bárjával búcsúztunk. Nagyon jó hangulat szokott itt lenni, Howl on the Moon a műsor címe.

 

2019.08.25 Visszatérés Barcelonába, város nézés folytatása, Sagrada Familia


Másnap korán keltünk, hogy tudjunk reggelizni csomagok nélkül. Reggel 5 órától már kinyitottak az éttermek, voltak akik már 6 órakor elhagyták a hajót. 9-ig mindenkinek el kellett volna hagyni, de mi húztuk az időt, megvártuk, míg kidobnak. Szerencsére nem voltunk ezzel egyedül, mások is így tettek. A kerti büfében várakoztunk a csomagjainkkal, amíg 10 óra körül be nem mondták, hogy most már ideje lenne távozni.
Barcelonában foglaltam itthonról csomagmegőrzőt a Sagrada Familia templom közelében és onnét pár perc sétával elértük.

Rácsodálkoztunk, hogy mennyit változott mióta nem láttuk. 26 éve, még a nászutunkon voltunk itt és emlékeinkben egy fekete templom jelent meg, most meg már tisztára kifehéredett, nagyon szép lett. Még egy-két helyen felfedezhető a régi feketeség, de nem feltűnő.
Ide is foglaltam itthonról pontos időre szóló belépőjegyet, úgyhogy nem kellett sorba állnunk, rögtön bejutottunk.

Gaudí élete fő művének tekintette, 40 évet dolgozott rajta, és 15 éven keresztül kizárólag a Szent Család Templomával foglalkozott. Itt is temették el, miután 73 éves korában elütötte egy villamos. A Sagrada Familia több, mint 135 éve épül (1882-ben kezdődött a kivitelezése). Elkészülte után, 172,5 méteres magasságával a világ legmagasabb temploma, valamint Barcelona legmagasabb épülete lesz, és 18 toronnyal fog rendelkezni. A tervek szerint 2026-ra, Gaudí halálának 100. évfordulójára fejezik be az építését. Ekkorra a tornyok, és a szerkezet lesz kész, de a dekorációkon még a tervek szerint 2032-ig dolgoznak. A központi, legmagasabb torony, a Jézus Krisztus torony építése 2018. októberében kezdték, üveglift lesz benne. Amikor Gaudít a rendkívül hosszú kivitelezésről kérdezték, ő állítólag csak ennyit mondott: "Az ügyfelem nem siet."

Csodaszép belülről, 3 órát töltöttünk itt, magyar audiogide-al nagyon sok mindent meglehet tudni. 2016-tól már fel lehet menni két toronyba. Mi a Nativity toronyba mentünk fel, amelyen még személyesen Gaudi is dolgozott, ez egy régebbi torony, az építészeti látnivalók is jobbak, érdekesebbek és át lehet menni a két tornyot összekötő hídon is ahonnan sok szépség közelről látszik. A másik, az egyszerűbb építészeti megoldásokat alkalmazó Passion torony, magasabb, onnét jobb a kilátás állítólag, de nekünk a Nativity toronyból lévő kilátás is nagyon tettszett. Mindkét toronyba lifttel lehet felmenni, de lejönni lépcsőn kell. Ezután visszamentünk a csomagmegőrzőhöz és a reptérre igyekeztünk és ott várakoztunk, már nem akartunk máshová menni.

 

Összegezve nagyon jól éreztük magunkat, a szórakoztatás részét egy kicsit keveseltük az olasz hajókhoz képest és még a hajó kialakítása nem tettszett, mert nem lehetett rajta körbe menni, a hajó elejét teljesen elfoglalták a lakosztályosok, a hátulját pedig egy színpad, nagy kivetítővel és egy medence, valamint bár és napozó fedélzet, emiatt azt a szép hullámszőnyeget sem lehetett látni, amikor megy a hajó. Fotózni is csak oldalról lehetett.

 

vkgyula Creative Commons License 2019.09.15 0 0 11992

Szia

 

msc seaview Tapasztalatok alapján a kisebb csomag határon van .

minden jobb ital 6.50 felett van 😁

érdemes nagyobb csomagot választani .

mojito 8.00

aperol spitz 8.00

cocktails mind 8.00-9.00

Előzmény: alba88 (11986)
SCHF Creative Commons License 2019.09.15 0 0 11991
Kedves Bado!
Írnál részletesen az északi.utadról? A kikötési pontok érdekelnének, hogy hogyan.oldottátok meg a kirándulásokat, mennyire vannak távol a kikötők a látnivalóktól.
Jövőre én.is nézegetem ezt.a térséget.
Köszi!
Előzmény: Badó (11976)
SCHF Creative Commons License 2019.09.15 0 0 11990
Szia!

Már írom.a beszámolót a hajóról és az útvonalról, szokásomhoz híven jó részletesen.
Jövő héten szerintem elkészülök vele.
Összességében nem volt rossz, de annyira nem jött be nekünk ez a hajó.
Ha első hajóút lett volna, akkor teljesen meglennénk mindennel elégedve, de így, hogy ez már a 15. volt, észrevettük a hiányosságokat. Az ember önkéntelenül is hasonlítja.az előző utakhoz.

Üdv.
Előzmény: Utas2 (11988)
UKPetya Creative Commons License 2019.09.12 0 0 11989

Kedves "Meedea"!

A hajóúttal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Megtennéd, hogy írnál az adatlapomon lévő email címre?

Köszönettel: Péter

Előzmény: Meedea (11975)
Utas2 Creative Commons License 2019.09.12 0 0 11988

Na, milyen volt? Bejött a freestyle cruising vagy nem?

Előzmény: SCHF (11961)
ancsikancsesz Creative Commons License 2019.09.08 0 0 11987
Üdvözlöm az itt lévőket?
Nov. 2-9-ig jön valaki MSC Seaside hajóra?
:-)
alba88 Creative Commons License 2019.09.08 0 0 11986

Egy kis segítséget szeretnék kérni, az új MSC italcsomagokkal kapcsolatban. Már többször utaztunk velük, utoljára 2018 nyarán, amikor még a régi csomagok voltak érvényben.

Biztosan sokaknak van már tapasztalatuk az új csomagokkal. Mi hamarosan utazunk újra, ezért szeretnék pontosítani a csomagok leírásában megjelölt értékhatárokat.

Az "Easy Package" leírásában az áll, hogy 6 Euro-ig, a "Premium Package" leírásában meg az, hogy 10 Euro-ig.

A kérdésem, hogy a 6.00 Euro-t, illetve a 10.00 Euro-t még tartalmazza-e az egyik, illetve a másik csomag, vagy az már az eggyel nagyobb csomag része.

Néztem egy megosztásban az Armonia aktuális itallapját, és elég sok ital található pont a határon, így nem mindegy, hogy hova sorolják.

Előre is köszi, Zsolt

kingusKE Creative Commons License 2019.09.05 0 0 11985

Pont a 2 €-ba bele találtam? :D Pedig csak úgy rávágtam.. Szóval érdemesebb elore kifizetni, ha valakit érdekel. Mi ezt a fotó csomagot át is ugrottuk, mikor rendeltuk az utat, úgyhogy tényleg nemtudtam így az árakat, de tudom hogy úgy egyszerre, mikor kivolt készítve nekunk a kép a kabinba, akkor tényleg drága volt (nekunk). 

Előzmény: Janos32 (11984)
Janos32 Creative Commons License 2019.09.04 0 0 11984

A fényképekkel kapcsolatban: Útkozben a fotók ára 20-40 Euro/db között van mérettől függően. Előre lehet venni egy unlimited fotócsomagot és akkor csak 2 euro/db az ár. 

Előzmény: kingusKE (11983)
kingusKE Creative Commons License 2019.09.03 0 0 11983

Szia lioliom :) 

 

Mi az éven, április elején voltunk az MSC Meravigliával, Foldkozi tengeren, és nekunk a legnagyobb csomag volt befizetve. Szerencsénkre majd egy évre elore foglaltuk és fizettuk ki az utat, és a csomagot is, mert idokozben megváltoztak és felmentek az árak, és ami addig a legnagyobbnak számított, most talán a legkisebb csomag (a miénket ALLEGRISIMO-nak hívtak anno, most nemtudom a nevét, se a pontos árakat, így kiélvezhettuk a legnagyobb csomagot tavalyi áron). Hogy megéri-e, nemtudom, attóll fugg hogy mennyire használnátok ki (én eredetileg nemakartam kifizetni a legnagyobb csomagot, de nekunk ez olyan régen tervezett nyaralás volt és egyben nászút is, és nem egy olyan kiruccanás amit megengedhetunk magunknak minden éven, így úgy dontottunk hogy nemfogjuk nézni az árat, nemfogunk számolgatni a hajón, megveszuk azt a csomagot és dolce vita :) Plusz múlt éven, mikor foglaltuk az utat, nekem a tobbi csomagból egyik se jott be, nemtudom milyenek vannak most, de akkor volt ez a legnagyobb, és aztán már csak olyanok hogy sor és bor, vagy csak alkohol mentes, nemigen volt olyan hogy csak koktélok, stb., egyszeruen ugy volt osszerakva hogy ha kiakarod élvezni gond és számolgatás mentesen a hajókázást, akkor a legnagyobb csomagot fogod megvenni, nekik mindenképpen megéri :D Én utólag azt mondanám hogy legkozelebb lehet más csomagot választanák, a férjem viszont azt mondja hogy legkozelebb is a nagyobbat venné :D Mindenesetre, ne is kezd számolgatni hogy képesek vagytok e leiini/lekávézni/lefagyizni, mert NEM, az szerintem lehetetlen, annyit senki nembír inni minden nap :D ahogy írtam, nekik ez úgy van kiszámolva hogy nekik mindenképpen megéri - logikusan, mivel maga a hajóutak (csomagok nélkul) nem olyan drágák ;)   

 

DE arra gondoljatok elore, hogy nemlehet csak egy emberre befizetni, ha mentek ketten, egy kabinba, akkor mind a kettotoknek megkell venni a csomagot, hogy lehet e kombinálni oket, azt nemtudom. És ha jól tudom, ha elore veszitek meg a csomagot (nem a hajón), akkor nemszámolodik rá a plusz borravaló, ha a hajón veszitek, akkor már igen. 

 

Még valami eszembe jutott, kicsit oda kell figyelni, hogy ok igyekeznek nektek a hajón eladni egy csomó "felesleges" (kinek mi a felesleges ugye) dolgot. Pld. mindenkirol készul kép a beszálásnál, semmi extra, egy sima kép, nyúzottan, hosszú és fárasztó út után a kikotobe, mikor alig várod hogy lezuhanyozz a kabinba és pihenj egyett :D pár nap mulva azokat a képeket szépen elkészítik a kabinba az ágyatokra, rajta az árával és egy tájékoztatással, amire rávan írva hogy másnapig a takarításig ott kell hagyni az ágyon, ha nemkéred, amugy automatikusnak veszik hogy kéred és szépen le is veszik a pénzt a kártyárol érte (volt ott azt hiszem 2 kép, vagy 3, nem emlékszek mibe kerult, de nem 2 €, tényleg sok :D ). Na mi azt a tájékoztatást nemolvastuk rendesen el, csak otthagytuk az asztalon és a kép rajtunk maradt, a pénzt meg levették. Elmentem sztornozni, mert volt ezer más és jobb saját képunk és megkell hagyni, hogy aranyosak voltak, mondták hogy nem probléma, sztornozták, a pénz vissza ment a kártyára.. Szóval simán lehet veluk mindent lekomunikálni, ha ilyesmi torténik, de kicsit lehet oda kell figyelni, hogy ok mintha próbálkoznának eladni neked valamit amit nemkérsz és számítanak lehet rá hogy nem mindenki fogja reklamálni a dolgot ;)

 

Ha még lenne esetleg kérdésed, nyugottan kérdezz, szívesen válaszolok :) 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (11977)
mona-lisa Creative Commons License 2019.08.29 0 0 11982

Rengeteg verzió van, mivel nem írtad le mi érdekel így elég nehéz bármit ajánlani.

Annyit tipped adnék most hogy olyan útvonalat nézz ahol inkább dokkolós (kisétálasz a hajóról) kikötők vannak, nem tenderes (kishajó visz ki a partra), és ahol csak 1-2 sea day van az útvonalban.

Előzmény: jurita (11980)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!