Pillanatnyilag az általam látott google listából a CARMAX állt egyedül. Egyébként ők azt mondták két éve (mert ez már bizony 2 éve futó projekt), vigyem el az autót, megnézik, és meglátják. Van némi bizonytalansági faktor.
Csak sajnos a termékükkel 2008-ban volt egy összességében negatív tapasztalatom, ezért vacillálok.
Nyilván nem vagyok a pénztárcám ellensége, ezért nem mindegy kell-e a több száz eurós segédalváz, vagy sem. És persze azt sem szeretném, ha a segédalváz hiánya miatt károsodás érné a járgányt.
Így az akármit is legyártók -, bár konkrétan ilyet még nem láttak - minden tiszteletem ellenére is kissé hátrébb vannak a listán, mint egy, már kiforrott, oda illő megoldás.
Az NKH sajnos nem fog tudni válaszolni egy alapvetően műszaki kérdésre. Ők csak odáig jutnak el, hogy a rá való horog szerelhető. De itthon nagyon nincs, aki ezt bizton meg tudná mondani, hogy mi a rá való.
Vélhetőleg én is autózom majd egyet nyugat felé, mert a vonóhorog amúgy is euróban lesz, így olyan helyre kell menni, ahol láttak már ilyet...
Az jó! De még mindig nem írtad,hogy vontatni is akarsz,vagy csak vonohorogra akasztható bicikliszállító miatt kell a horog.Egyébbként van a NKH ,hívd fel őket,vagy villanypóstán kérdezd meg az ügyfélszolgálatot.Az hivatalos lesz.
Azt írta,hogy szeretne a szerkezet helyett vonóhorgot.Azt nem írta hogy csak bicikliszállításra.Mivel szerintem ezek közel 3500kilósak ,B jogsival vezetni lehet,de nagyot húzni nem.Egyébbként van nekünk egy Nemzeti Közlekedési Hatóságunk.Meg kell kérdezni.Azért vannak.Mailban is meg lehet tenni.És az hivatalos.
Ha van műbizonylat a horogról, akkor a bringaszállítóhoz nem kell vontatás írva legyen a forgalmiban. Sőt, olyan jármű is kaphat vonóhorgot (PRIUS, MATIZ), amelyek a gyártó szerint (tipusbizonyítvány) nem vontathatnak, igaz itt 0kg-ot be szoktak írni a soron következő vizsgán. Tekintettel az 5/1990. Köhémre, nem minősül átalakításnak, ha rá rendszeresített a horog. Van még pár ilyen utólag felszetelhető extra... Ráadásul olyan, nem vonóhorogra, hanem hátfalra szerelhető bringatartóra is kell rendszám, ami az eredetit kitakarja, így ott nem lesz vontatás beírva.
Csak akkor kell újra vizsgát tennie a járműnek, amennyiben vontatni is akar. Ellenkező esetben elegendő a műbizonylat, vagy plakett megléte.
Európai jóváhagyási jellel és plakettel rendelkező horog valamelyik európai jogharmonizációs rendelet értelmében vizsgázhat műbizonylat nélkül is. Ennek pontosan utána kéne nézni, szívesen venném, ha ezt pontosítaná valaki! Valamint továbbra is várnék ötletet a felszerelésre.
Vonóhorgot vizsgáztatni kell.Lehet kifutsz a jogsi kategóriádból.Én mikor szürke rendszámot kértem biciklitartóra ,megnézte az ügyintéző,hogy van-e beírt vonóhorog a kocsin.(nem lakóautó).Ha csak biciklit akarsz vinni és ezzel nem basztattak utközben maradj ennél.Egyébbként vonóhorog felszerelés után ujra kell vizsgáztatni a kocsit.És csak számlás műbiznylatos szerelést és vonóhorgot fogadnak el.Vagy megvárod a kétéves vizsgát és előtte rakod fel akkor spórolsz egy vizsgadíjat.
Én sajnos a lakkal több kereskedés és forgalmazó udvarát megjártam vonóhorog témában. Sajnos sikertelenül. Már ott elakadtunk, hogy kell-e segédalváz, vagy sem. És az is bukó, ha berendelsz a FALLEból egy horgot, és nem stimmel, így nehéz ügy.
Úgyhogy én is kíváncsi vagyok, hátha van ötlet erre.
Egy helyre nem sikerült eljutnom, ők eddig pozitívan álltak a dologhoz; Kecskeméten, a CARMAX-hoz.
Sziasztok, van itt valakinek tapasztalata Hymer B644 lakóautóhoz való vonóhorog témában? Az autóhoz a képen látható (szörf-deszka, robogó, kerékpár szállítására alkalmas) szerkezet áll rendelkezésre, de szeretnék helyette vonóhorgot. Reményeim szerint a mechanikus csatlakozás alkalmas erre, az elektromos (7 pólusú) az rendben lenne hozzá.
Back EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster PortalBackThis page is in FrisianTranslate to Hungarian
Afrikaans
Albanian
Amharic
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Bengali
Bulgarian
Catalan
Croatian
Czech
Danish
Dutch
English
Estonian
Finnish
French
German
Greek
Gujarati
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Italian
Japanese
Kannada
Kazakh
Khmer
Korean
Kurdish (Kurmanji)
Lao
Latvian
Lithuanian
Malagasy
Malay
Malayalam
Maltese
Maori
Marathi
Myanmar (Burmese)
Nepali
Norwegian
Pashto
Persian
Polish
Portuguese
Punjabi
Romanian
Russian
Samoan
Simplified Chinese
Slovak
Slovenian
Spanish
Swedish
Tamil
Telugu
Thai
Traditional Chinese
Turkish
Ukrainian
Urdu
Vietnamese
Welsh
Always translate Frisian to HungarianPRO Never translate Frisian Never translate forum.index.hu
Nyugateurópában nagyon régóta bevett gyakorlat, hogy rendőr leméri a lakóautót, lakókocsit egy ellenőrzés során. Utána lehet bármiről is beszélgetni. Ilyen egyszerű, de hát magyarország az egy speciális ország.
Nagytudású közegek lehettek, mivel a jármű forgalmi engedély szerinti megengedett legnagyobb össztömege számít a vezetői engedély kategóriájának érvényességének megállípításánál. A saját tömegnek ehhez semmi köze.
Mk4 Mondeó 2011-től. Az előtte lévő szériák nem voltak annyira jók.
2000-res dizel limuzin. 2200 kiló alatt van valamivel. Kis fogyasztás, igénytelen, kényelmes, megbízható, a világból is kihúzza az 1300 kilós lakót. Több ismerősömnek volt, mindenki meg volt vele elégedve.
Ponyvát keresnék a lakókocsimra és találtam egy opciót a vidaXl-nél. Használ valaki ilyet esetleg? Véleményre lennék kíváncsi, hogy elfogadható e a minősége.
Nem mond ellent, de azt, hogy nem ugyanazt írja le, jól össze foglaltad...
Ez az irány, mármint a kettes pont a hétköznapokban továbbra is azt gondolom, hogy öngól, minekután ellenőrzés alá vonva szívás lesz a korábban már leírtak okán. Ráadásul a tömeg arányok miatt még kényelmetlen is a közlekedés. Értem én, hogy lehet, de nem ajánlom senkinek folyamatosan. Nyilván más, ha a több láda sörrel megrakott rocsót egy évben kétszer ezres SWIFT -tel kell az üdülő és a kikötő között mozgatni, vagy valami hasonló, értsd jól, helyi járatban...
Egyébként meg tényleg tegye fel a kezét, aki minden indulás előtt hitelesített mérlegre áll, és inkább kiveszi az ágyneműt (is), hogy a laki tényleges tömege a megengedett maximum legyen!
Látom, azért van aki kapizsgálja a lényeget, de a vezetési jogusultságnál nem csak a 3500 kg számít, hanem azt is nézik, hogy a forgalmi szerint a vontatmány megengedett legnagyobb össztömege meghaladja-e a vontató saját tömegét. Függetlenül attól, hogy modjuk a tréler üres.
Vegyünk egy pélát: Az én autóm saját tömege 1320 kg, az össztömege 1920 kg, 1200 kg-ot vontethat. Ezzel szeretnék húzni egy 1000 kiló saját 1300 kiló megengedett legnagyobb ösztömegű lakókocsit.
1. Először is meg kell állapítani, hogy a B-s jogosítvány jó-e ebben az esetben. Ugye itt a forgalmikba beírt adatok számítank. A szerelvény össztömege ebben az esetben 3220 kg, a lakókocsi megengebett legnagyobb össztömege nem haladja meg az autóm saját tömegét. Tehát a jogosítványom rendben van ehhez a szerelvényhez.
2. A lakókocsi megengedett össztömege 1300 kg, az autóm 1200 kg-ot húzhat. Na itt jön a képbe az alábbi.
"Fentiekre tekintettel a vontatás jogszerűségének vizsgálata során a pótkocsi tényleges össztömegét kell figyelembe venni, nem pedig a pótkocsi forgalmi engedélye szerinti megengedett legnagyobb össztömeget. A pótkocsi össztömege pedig legfeljebb akkora lehet, amekkora a vonó jármű forgalmi engedélyének vontatási adatainál feltüntetésre került."
Tehát ebben az esetben, ha a lakókocsi tényleges tömegenem haladja meg az 1200 kg-ot, akkor jogszerűen vontathatom a forgalmi szerint 1300 kg-os lakókocsit.
Ti milyen autóval vontattok? Van esetleg tipp, mit lenne érdemes venni? Amivel 1300-at el tudok húzni, illetve azért városban és pályán is használható autó legyen, valamint megbízható is? Olyan mindenes. :)
Kár ezzel így erőlködni, sehogy se lesz jó. Ha nem akarsz nagyobb jogsit, akkor keress kisebb lakókocsit. Én is húzkodtam egy ilyesmi lakókocsit viszonylag könnyű autóval, rövidebb távokra óvatosan elmegy, de nem jó, és könnyen bajba kerülhetsz vele, ha egy kicsit is figyelmetlen vagy.
Szia Szőrmók, most látom a kérdésed. A vizsgára készülj fel "e-learning"-el, addig csinálod amíg jó nem lesz és akkor a vizsgán sem érhet meglepetés. Amikor én csináltam a B+E-t, huszonöt éves volt az utolsó kresz vizsgám de nem kellett sokat lesnem a monitort, elég automatikusan ment a dolog.
Az 1300kg sajnos már az a súly, ami mellé nehéz olyan vontatót találni, ami kényelmesen is húzza meg bele is fér a sima B jogsiba.
A "kényelmesen" az nem azt jelenti, hogy erőben kevés, hanem azt, hogy amikor elmegy melletted egy busz az autópályán akkor nem érzed a rángatást hátulról.