Mondjuk amint ennél az egyenesnél a Makóra vezető vonal elkanyarodik, a kérdéses vonalon konkrétan fák vannak a sínszálak között. Idefele jövet is figyenem kelett hova lépjek, mert láttam friss vágásokat a sínek között..
Valamiért takarítják. Valószínűleg a láncos kutya korszakban szűnt meg az átmenő forgalom, utánna szedték fel az első kb. két kilométer kivételével, ami téglagyári iparvágányként szolgált. A kilencvenes évek elején még leállított teherkocsikat tároltak rajta. Jelenleg a újszentiváni útig tart a vágány.
Nem is emlékeztem, hogy ott is két vágány van. Mondjuk nem csoda, mert vagy 30 éve nem jártam arra. Igaz előtte Újszeged - Makó között utaztam párszor, nem csak bevonatoztam egyzer a vonalat, mint ahogyan Makótól keletre.
Szőreg után, Deszk felé. A második vágány ha jól tudom, a Szőreg-Temesvár vonal volt. Sajnos tovább nem tudtam menni, mert elég hamar Makóra ért a vonat, és két tartálykocsi felszedése után azonnal mentek tovább Mezőhegyesre.
Meglehetősen nehéz mobilnak lenni egy olyan vonalon, ahol napi két pár személyvonat fut (kivétel pénteken és vasárnap, akkor 3 pár). Így is Szegedről kellett mennem érte biciklivel, nem volt éppen kellemes a hőmérséklet miatt. Főleg hogy senki se tudta megmondani mikor indul tovább, nem volt vonat, ami behatárolta volna.
Készült ilyen kép is, csak ezt nem tettem fel.
Egy olyan viadukt szerintem egész Magyarországon elképzelhetetlen lenne, Franciaországban vannak "őrült" dolgok. :)
Az én naptáramban az óraátállítással lezárult az idei vonatozási szezon. Ez alkalomból a tavalyi nyár egyik kicsi, de kellemes vonatozásáról jelent meg új epizód:
Ez a vonatozás még 2010-ben esett meg, de csak most lett epizód belőle: "A Balassagyarmat - Ipolytarnóc vasútvonal mind a két nagy megszüneteltetési hullámot túlélte. Ráadásul ebben a században nem is vonatoztam még arra, pedig igen szép tájakra emlékszem a múlt századból. Ez már több mint elegendő indok ismét arra vonatozni egyet."
40 éves a DHM7-es típusjelű sorozat, valamint 50 éves a VM14-es típusjelű sorozat.
2013. április 20-án a jelesé vfordulók emlékére múltidéző különvonat közlekedik Déli pályaudvartól Bakonyszentlászlóig. utunk során Veszprémig VM14-es típusú villanymozdonnyal majd DHM7-es típusú dízelmozdonnyal folytatjuk az utunkat. Az ünnepi emlékvonat központi ünnepsége Zirc állomáson lesz, ahol nemcsak a 11-es számú vasútvonalról emlékezünk meg, hanem a két évfordulós vasúti járművekről is. A különvonatra a menetjegy április 10-ig megváltva 1800 Ft április 10. után 2300 Ft. A különvonat déli pályaudvarról április 20-án 6:45-kor indul. várunk mindenkit, aki a múltidéző rendezvényen részt szeretne venni. A rendezvényhez a következő túra ajánlatokat is ajánjuk:
Szervezett túraprogramok:
1. Porva-Csesznek vá. – Cuha-völgy szurdoka – Vinye – Alsó-Cuha-szurdok – Ördög-rét – Bakonyszentlászló vá. (magas vízállás esetén a Cuha-völgy szurdokának gázlói és az Alsó-Cuha-szurdok nehezen járhatók) 9 km 5 óra 2. Porva-Csesznek vá. – Károlyháza – Aranyos-völgy – cseszneki vár – Csesznek – Zörög-tető – Vinye 11 km 6 óra 3. Porva-Csesznek vá. – Károlyháza – Zörög-tető – Vinye 5 km 3 óra 4. Porva-Csesznek vá. – Üveghuta – Hódos-ér (rövidítési lehetőség a Hódos-éri üdülőkhöz) – Csárda-tető – Hálóvető-árok – Pápalátó-kő – Likas-kő – Hódos-éri üdülők – Vinye 13 km 6,5 óra 5. Utazás menetrend szerinti autóbusszal Vinye v.m.-tól (i. 10:57, a busz költség kb.250Ft) Fenyőfőre, onnan Fenyőfő – Pápalátó-kő – Likas-kő – Hódos-éri üdülők – Vinye 6 km 3,5 óra 6. Zirc vá. -Borzavár -Porva -Porva-Csesznek vá. -Cuha-völgy -Kőpince-forrás –Vinye 25 km 8 óra 7. Zirc vá. – Zirc Arborétum – Bakony Természettudományi Múzeum – Városnézés – Zirc vá. 2 km 5 óra A fenti, vezetett túrákon kívül bárki egyénileg is tervezhet túrákat (lásd Bakony északi rész turistatérkép, Bakony turistakalauz).
A vonat utasai részére a szervezett túra programokon túl lehetőség van részt venni a Vinyén megrendezésre kerülő Ültess Fát programon is.
A különvonaton való utazás a vasútvonal megmaradása melletti kiálláson túl egy kivételes lehetőség a természeti szépségekben gazdag, műemlékké nyilvánított vonalszakasz és környékének megismerésére!
A programra jelentkezni a következő elérhetőségeken lehet:
Fejér Megyei Természetbarát Szövetség info@fejer-tura.hu 06-20/325-5210; 06-30/648-8241
Nehéz György Budapest: nehez.gyorgy@mav-start.hu 06-30/296-5505
Veszprém Megyei Természetbarát Szövetség vmtsz@citromail.hu 06-70/252-5697
Még valamikor az átkosban vonatoztam először és mindezidáig utoljára a 102-es számú Kál-Kápolna - Kisújszállás vasútvonalon. Most jobb ötlet híján, ismét arra indultam.