Keresés

Részletes keresés

thomashomas Creative Commons License 2013.12.01 0 0 38832

Mondjuk amint ennél az egyenesnél a Makóra vezető vonal elkanyarodik, a kérdéses vonalon konkrétan fák vannak a sínszálak között. Idefele jövet is figyenem kelett hova lépjek, mert láttam friss vágásokat a sínek között..

Előzmény: Komlósfecskés (38831)
Komlósfecskés Creative Commons License 2013.12.01 0 0 38831

Valamiért takarítják. Valószínűleg a láncos kutya korszakban szűnt meg az átmenő forgalom, utánna szedték fel az első kb. két kilométer kivételével, ami téglagyári iparvágányként szolgált. A kilencvenes évek elején még leállított teherkocsikat tároltak rajta. Jelenleg a újszentiváni útig tart a vágány.

Előzmény: v_peti (38830)
v_peti Creative Commons License 2013.12.01 0 0 38830

Biztos? Akkor már csupa gaznak kellene lennie, nem? Vagy iparvágányka használták?

Előzmény: thomashomas (38828)
Gulper Creative Commons License 2013.11.30 0 0 38829

Nem is emlékeztem, hogy ott is két vágány van. Mondjuk nem csoda, mert vagy 30 éve nem jártam arra. Igaz előtte Újszeged - Makó között utaztam párszor, nem csak bevonatoztam egyzer a vonalat, mint ahogyan Makótól keletre.

Előzmény: thomashomas (38828)
thomashomas Creative Commons License 2013.11.30 0 0 38828

Szőreg után, Deszk felé. A második vágány ha jól tudom, a Szőreg-Temesvár vonal volt. Sajnos tovább nem tudtam menni, mert elég hamar Makóra ért a vonat, és két tartálykocsi felszedése után azonnal mentek tovább Mezőhegyesre.

Előzmény: Gulper (38827)
Gulper Creative Commons License 2013.11.30 0 0 38827

Ez hol készült ?

Előzmény: thomashomas (38826)
thomashomas Creative Commons License 2013.11.30 0 0 38826

thomashomas Creative Commons License 2013.11.30 0 0 38825

Meglehetősen nehéz mobilnak lenni egy olyan vonalon, ahol napi két pár személyvonat fut (kivétel pénteken és vasárnap, akkor 3 pár). Így is Szegedről kellett mennem érte biciklivel, nem volt éppen kellemes a hőmérséklet miatt. Főleg hogy senki se tudta megmondani mikor indul tovább, nem volt vonat, ami behatárolta volna.

Készült ilyen kép is, csak ezt nem tettem fel.

Egy olyan viadukt szerintem egész Magyarországon elképzelhetetlen lenne, Franciaországban vannak "őrült" dolgok. :)

Előzmény: M62-238 (38823)
Gulper Creative Commons License 2013.11.30 0 0 38824

Én is valami olyasmire tippelnék, de még nem találkoztam ezzel a szép fehér szerlvénnyel.

 

( Amúgy több képre számítottam a vonalról, de már következőn egy szép, ám 121-esen nezezen elképzelhető viadukt volt :))) )

Előzmény: M62-238 (38823)
M62-238 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 38823

Gyomirtó vonat(szerintem).

Előzmény: Gulper (38822)
Gulper Creative Commons License 2013.11.30 0 0 38822

Mi az az érdekes vonat az első képen ?

Előzmény: thomashomas (38821)
thomashomas Creative Commons License 2013.11.30 0 0 38821

A 121-es vonal érdekesebb részéről.. :)

http://www.flickr.com/photos/65153571@N06/11107319643/

Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2013.11.08 0 0 38820
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2013.11.08 0 0 38819
Gulper Creative Commons License 2013.10.28 0 0 38818

Az én naptáramban az óraátállítással lezárult az idei vonatozási szezon. Ez alkalomból a tavalyi nyár egyik kicsi, de kellemes vonatozásáról jelent meg új epizód:

 

Kánikulai vonatozás Tiszalökre

 

Előzmény: Gulper (38767)
Gulper Creative Commons License 2013.10.21 0 0 38817

Ez a vonatozás még 2010-ben esett meg, de csak most lett epizód belőle: "A Balassagyarmat - Ipolytarnóc vasútvonal mind a két nagy megszüneteltetési hullámot túlélte. Ráadásul ebben a században nem is vonatoztam még arra, pedig igen szép tájakra emlékszem a múlt századból. Ez már több mint elegendő indok ismét arra vonatozni egyet."

 

Nyájas tavaszi dombok között

 

 

m62-165 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 38816

Komoly! :-)))

Előzmény: koller andor (38815)
koller andor Creative Commons License 2013.09.29 0 0 38815
danpan Creative Commons License 2013.08.17 0 0 38814

Szentes-Orosháza között a 147-es vonalon.

 

 

 

 

 

krikori Creative Commons License 2013.08.11 0 0 38813

Szerencs-Abaújszántó-Hidasnémeti vonalról, Vizsoly-Korlát megállóhelyről, ahonnan jól látszik Boldogkő vára

 

http://www.flickr.com/photos/68733328@N04/9489243662/

http://www.flickr.com/photos/68733328@N04/9489252550/

 

 

atidas Creative Commons License 2013.07.29 0 0 38812

Sziasztok!

 

Szeretném, ha elolvasnátok, és ha van kiegészítés, vagy javítani való, akkor azt jelezzétek felém!

 

Köszönöm!

 

http://vasutmania.blogspot.co.uk/2013/07/a-mav-48-as-vonala.html

Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2013.07.28 0 0 38811
Gulper Creative Commons License 2013.07.24 0 0 38810

Olyan csend van itt, mint egy megszüneteltetett mellékvonalon.

Hadd hozzak ide egy kis Bézé zúgást, bár egyik epizód sem kifejezetten vicinálison játszódik.

Sőt az egyikben, a legrégebbiben gumikeréken (is) gördül a korszellem.

Tehát a három mostanában megjelent vonatozás beszámolóm, csökkenő időrendben:

 

Lejtmenetben (2013)

Dunaújvárosi iskolakör (2013)

Pótátkelés (2010)

 

M63 010 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 38809

Elnéztem a dátumot? Mert valahogy úgy láttam, mintha a hír később jelent volna meg, mint a meghirdetett esemény dátuma.

Előzmény: M63 010 (38808)
M63 010 Creative Commons License 2013.06.12 0 0 38808

A dátum nem stimmel!

 

Előzmény: hkv (38807)
hkv Creative Commons License 2013.04.09 0 0 38807

40 éves a DHM7-es típusjelű sorozat, valamint 50 éves a VM14-es típusjelű sorozat.

 

 

2013. április 20-án a jelesé vfordulók emlékére múltidéző különvonat közlekedik Déli pályaudvartól Bakonyszentlászlóig. utunk során Veszprémig VM14-es típusú villanymozdonnyal majd DHM7-es típusú dízelmozdonnyal folytatjuk az utunkat. Az ünnepi emlékvonat központi ünnepsége Zirc állomáson lesz, ahol nemcsak a 11-es számú vasútvonalról emlékezünk meg, hanem a két évfordulós vasúti járművekről is.  A különvonatra a menetjegy április 10-ig megváltva 1800 Ft április 10. után 2300 Ft. A különvonat déli pályaudvarról április 20-án 6:45-kor indul. várunk mindenkit, aki a múltidéző rendezvényen részt szeretne venni. A rendezvényhez a következő túra ajánlatokat is ajánjuk:

 

Szervezett túraprogramok:


1. Porva-Csesznek vá. – Cuha-völgy szurdoka – Vinye – Alsó-Cuha-szurdok – Ördög-rét – Bakonyszentlászló vá. (magas vízállás esetén a Cuha-völgy szurdokának gázlói és az Alsó-Cuha-szurdok nehezen járhatók) 9 km 5 óra
2. Porva-Csesznek vá. – Károlyháza – Aranyos-völgy – cseszneki vár – Csesznek – Zörög-tető – Vinye 11 km 6 óra
3. Porva-Csesznek vá. – Károlyháza – Zörög-tető – Vinye 5 km 3 óra
4. Porva-Csesznek vá. – Üveghuta – Hódos-ér (rövidítési lehetőség a Hódos-éri üdülőkhöz) – Csárda-tető – Hálóvető-árok – Pápalátó-kő – Likas-kő – Hódos-éri üdülők – Vinye 13 km 6,5 óra
5. Utazás menetrend szerinti autóbusszal Vinye v.m.-tól (i. 10:57, a busz költség kb.250Ft) Fenyőfőre, onnan Fenyőfő – Pápalátó-kő – Likas-kő – Hódos-éri üdülők – Vinye 6 km 3,5 óra
6. Zirc vá. -Borzavár -Porva -Porva-Csesznek vá. -Cuha-völgy -Kőpince-forrás –Vinye 25 km 8 óra
7. Zirc vá. – Zirc Arborétum – Bakony Természettudományi Múzeum – Városnézés – Zirc vá. 2 km 5 óra
A fenti, vezetett túrákon kívül bárki egyénileg is tervezhet túrákat (lásd Bakony északi rész turistatérkép, Bakony turistakalauz).

 


A vonat utasai részére a szervezett túra programokon túl lehetőség van részt venni a Vinyén megrendezésre kerülő Ültess Fát programon is.

 


A különvonaton való utazás a vasútvonal megmaradása melletti kiálláson túl egy kivételes lehetőség a természeti szépségekben gazdag, műemlékké nyilvánított vonalszakasz és környékének megismerésére!

 

A programra jelentkezni a következő elérhetőségeken lehet:

 

Fejér Megyei Természetbarát Szövetség
info@fejer-tura.hu 06-20/325-5210; 06-30/648-8241

Nehéz György Budapest: nehez.gyorgy@mav-start.hu 06-30/296-5505

Veszprém Megyei Természetbarát Szövetség vmtsz@citromail.hu 06-70/252-5697

Gulper Creative Commons License 2013.04.07 0 0 38806

Szenilitás rulez :((

Köszi, hogy szőltál :)

Előzmény: RadiX (38805)
RadiX Creative Commons License 2013.04.07 0 0 38805

Kiskörét nem Tiszalöknek hívják :)

Előzmény: Gulper (38804)
Gulper Creative Commons License 2013.04.07 0 0 38804

Még valamikor az átkosban vonatoztam először és mindezidáig utoljára a 102-es számú Kál-Kápolna - Kisújszállás vasútvonalon. Most jobb ötlet híján, ismét arra indultam.

 

Tiszán innen, Tiszán túl

 

bodrostomi Creative Commons License 2013.04.02 0 0 38803

További érdekfeszítő témák: fogyatkozik a szilvásváradi vonal is.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!