Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
9-esen járkált az utóbbi időben többször is... Viszonylag sokat... Részben emiatt kevésbé is meglepő, részben meg mégis az, mert nem olyan régi járgány.
Egyébként az én vázam is repedni fog lassan... Fülke oldalsó ablaka és a bal első utastéri ablak alsó részei közt. Gyanítom, hogy a '998-nál is ilyesmiről lehet szó...
Illetve legalábbis remélem... Ha a szokásos második ajtó környéki lenne, az kicsit cikibb...
Nem tudom, konkrétan melyik lemezre gondoltál... Nem tudom állítottak -e az alapjáratán és hogy nem -e lett alacsony... (Nyilván nem ez az egyetlen kiváltó ok, csak na...)
Mondom én, hogy nem a csuklónál lesz maga a forrás... Nem teszem oda a kisujjam, de valamiért a klímakompresszor ugrik be... Vagy talán valamelyik ékszíjfeszítő... Egy ideig a HCA' is csinált hasonlót, ha jól dereng.
Hót tuti, hogy a csukló felől hallod? (És nem máshonnan?) Volt egy jellegzetes, recsegés-kerregés szerű -talán a percegésedhez hasonlító- hangjuk, de így meló után 3:11-kor hirtelen meg nem mondom, hogy pontosan honnan jött... De nem a csuklóra emlékszem...
Az a motortér felöl jött és szerintem a váltóműhöz lesz valami köze. Már a felújítása óta ilyen.
"Helyenként azért fektethettek volna kis energiát abba, hogy a horogkereszteket és más hasonló elemeket levakarják a dekoritról, de annyira nem szembetűnőek." A KPY-669-ben szerencsére kicserélték a lemezeket és a hátsó szélvédőt mert az is eléggé összevolt karcolva ! A 669 volt a legjobban összefirkálva és összekarcolva de azért így egy kicsit jobb lesz róla az összkép :)
A csuklóban állva hallottam a leginkább, és annyit mondok, hogy elég sok Ikaruson utaztam már (Pesten, Szegeden, Kecskeméten, Szombathelyen), de ilyen hangot én még nem hallottam. Fülsüketítően magas, szinte síráshoz hasonló hang volt, ami a szó legszorosabb értelmében bántotta a fülemet. Elég sokféle zenét hallgatok, az mp3 lejátszó 8GB-os területén elterülő szinte összes zenei stílust kipróbáltam, de egyik sem nyomta el a hangot. :D
Legalább két és fél perces meló lenne megszüntetni... :)
Hát ha tudsz esetleg konkrét okot, akkor leírhatod bátran, aztán ha találkozom olyan illetékessel, aki tudja orvosolni, akkor mondom neki. :)
"Helyenként azért fektethettek volna kis energiát abba, hogy a horogkereszteket és más hasonló elemeket levakarják a dekoritról, de annyira nem szembetűnőek."
Java része azért nem az, mert két hetente, vagy ahogy időnk és zsebpénzünk engedte, nekimentünk a haverokkal és átpucoltuk a buszt. Úsztunk a nitrohígítóban... :) Meg az utasok is... :D Viszont mi sem vagyunk mindenhatóak és mivel a HV. nagyjából sz*rt rá ilyen téren, ez így maradt... :| Sajnálom, hogy beárnyékolja a busz igazi arcát...
"...viszont 50 körüli tempónál valami iszonyat magas, percegő hangot lehet hallani a csukló résznél..."
Hót tuti, hogy a csukló felől hallod? (És nem máshonnan?) Volt egy jellegzetes, recsegés-kerregés szerű -talán a percegésedhez hasonlító- hangjuk, de így meló után 3:11-kor hirtelen meg nem mondom, hogy pontosan honnan jött... De nem a csuklóra emlékszem...
"Az első és második ajtó között rezonáló lemez hangja hallatszik, az sem épp kellemes."
Legalább két és fél perces meló lenne megszüntetni... :) De addig már nem ér el a kezem... :(
Ma utaztam a KPY-671-el, röviden összefoglalnám a tapasztalatokat.
Külső: a megszokott pedáns fényezés, szépen rendbe lett téve a kocsi, számomra a lökhárítóra firkált számok mondjuk mellőzhetőek lennének, de az legyen a legnagyobb gond.
Beltér: furcsa, de amolyan idiótán mókás kinézetet kölcsönöz a kocsinak, hogy a belső térben megmaradt a sárga színezés. Nekem tetszik. A kapaszkodók és az ülések elrendezését még szokni kell, de szerintem ezekkel sincs probléma. Helyenként azért fektethettek volna kis energiát abba, hogy a horogkereszteket és más hasonló elemeket levakarják a dekoritról, de annyira nem szembetűnőek.
Motor: nagyon jól húz a kocsi motorja, viszont 50 körüli tempónál valami iszonyat magas, percegő hangot lehet hallani a csukló résznél, engem 10 perc alatt halálra idegesített, hogy egész konkrétan fogalmazzak. Az első és második ajtó között rezonáló lemez hangja hallatszik, az sem épp kellemes.
Összkép: szép-szép, ha az összes 280-asunk ilyen lenne (leszámítva a visító hangot), akkor nem sürgetném annyira a selejtezésüket.
Tegnap mentem vele (308) egy kört, azt hiszem az utolsó volt... Ugye átkerültek a kijelzői az exdebereceni buszokba... A vezérnek minden megállóban ki kellett kiabálnia, hogy ez a 18-as busz... Komolyan mondom röhej... Nagy pénzt megspórolhatott a Volán 2 A4-es 18-as szám nyomtatásának mellőzésével... Pfff.
Tegnap mentem a hetényi fogalmam sincs mi 671-el. Érdekes egy út volt, Utas is alig- szinte feszélyezett voltam. :D