Én is terveztem ezt megcsinálni évek óta, már az asszonytól is elloptam egy csipeszt. Aztán valahogy abban maradt a dolog, mert úgy voltam vele hogy átlagosan három havonta egyszer kibírom hogy az ajtónyitó karja alatt hagyjam az övtáskám amíg tankolok:)
Jó magam is megtettem ezt. A szívósort lehet alkatrész mosó folyadékkal,brigéciollal és nagynyomású,gőz borotvával és lehet még kromofággal. Na ez utobbi biztos okoz némi megrökönyödést ,de működik, főleg a régi és ez nem oxidálja az alut mint a hidegzsiroldó.
Elnézést, kissé hézagosan válaszolok mert már ritkán nézek be ide. (mostanában már nem nagyon van tennivaló a járművel)
Azt nem tudom hogy mi volt, de azt igen hogy konkrétan valami ilyesmire való savas kémhatású ipari folyadék.
A féktisztító nem igazán csinál semmit a vastagabb réteggel, viszont a konyhai hideg zsíroldó elég jól oldja a kormot. (mondjuk az is mar mint a barom, gumikesztyű nélkül fájdalmas meló)
Jogos a pont! :) Akkor én is a "bal felső" alá szerelem be a rugót! Tavaly vettük a Peugeot-ot és már akkor sem volt jó a tanksapka nyitója, mostanra szántam rá magam, hogy utánanézek az interneten, hogy miként lehetne javítani és ezt találtam! :)
Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni a kocsi ma produkált hibájával kapcsolatban. Autópályán 120-as tempónál kigyulladt a motorhiba lápa és elveszett a kocsi ereje. Gázadásra nehezen gyorsult és csak ~2200 1/min fordulatig, utána mintha leszabályozna. A gázadásra nem nagyon reagált, pedál olyan volt, mintha egy fellevegősödött fék volna. Hazafelé jövet újra rendesen húzott, de a hibalámpa indítás után továbbra is világít. Vmi nem ok, mi okozhatja?
Üdv. Szükségem lenne egy kis segítségre! Peugeot 406 2.0 HDI -vel kapcsolatban. Az autó indul tökéletesen, viszont gázadásra nagyon lassan reagál és borzasztó korom illetve füst jön ki belőle. Nincs benne érdemleges hiba. Mi lehet a probléma forrása?? Találkozott-e már valaki ilyennel? Köszönöm a segítséget!
Sz&r, mert "rá kell mászni" a motorra, ráadásul még hátrafelé is dől a motor. Ha lekerül az egr és a szívósor, akkor már jobb valamivel a helyzet.
Én ott döntöttem el hogy 10e Ft-ért szenvedjen vele akinek....szóval mikor a szívósor alsó csavarjaihoz értem és az egyikhez az Istenért sem tudtam odaférni a meglévő szerszámokkal, másrészt mikor láttam hogy az egr egyik csavarja szinte biztosan bele fog szakadni, annyira össze volt rohadva+időm meg nem is nagyon volt rá.
Valójában nem én csináltam hanem a szerviz, viszont engem is érdekelt a folyamat, így "félúton" elmentem és megnéztem.
A módszer az áztatós-kapirgálós volt.
Valamilyen ilyesmire való vegyszerben ázott a szívócsonk, valamint zárt szelepeknél fel lett töltve a szívócsatorna, abban ázott vagy fél napig (közben néha megkapirgálva-fellazítva körülötte egy meghajlított,hegyes fém szerszámmal) majd a végén a maradék sűrített levegővel ki lett fújatva, majd kiporszívózva. (igen sz&rul lehet odaférni de nem megoldhatatlan)
Nem lett teljesen tökéletes, itt-ott maradt egy-egy kisebb darab lerakódás, de a kiindulási helyzethez képest nagyon jó lett.
Összerakás és indítás után az első pár km-en nem lehetett látni a fekete felhőtől a mögöttes forgalmat, de utána ez megszűnt, az autó viszont újra életre kelt, sokkal jobban ment.
Aztán gondoskodtam róla hogy több olajos retyó ne kerülhessen vissza a szívócsőbe. (a turbóból előtte sem jött olaj, most is teljesen száraz a cooler előtti gumicső belseje, az összes olajos retek a kartergáz csövön ment a szívósorba)
Üdv. Felejtsd el. Nem kivitelezhető ilyen teljesítmény abból a motorból. Vagy költesz rá 1 válság pénzt és 1 hónap vagy 2 hét után dobhatod a kukába. Van a boxernak 2,5 tdi motorral szerelt változata. Ha most kezdeném akkor tuti azt faragnám bele a kasztniba. De izlések és pofonok. Tehát az 1,9 td nem egy erőmű de ha nincs bántja a világból is kimegy. Nekem 3 szor lett hengerfejes az 1,9 td és beleuntam. Ami utána következett hát...... Az egy más világ. Az már fanatizmus és pénz nyelő. Üdv István.
Sziasztok! Adott lenne egy 1.9 td peugeot 405. Teljesítmény növelés lenne a terv és érdeklődnék, hogy nem e épített már valaki ilyet.Esetleg melyik motornak lenne jó hozzá a turbója, adagolója, porlasztócsúcsai. Gondolok itt például a 2.1td-re vagy a 2.5td-re. Válaszokat előre is köszönöm!:) (tudom nem 406 de hátha tudtok segíteni)
Szerettem volna már kérdezni tőled milyen módszerrel takarítottad ki a szívócsatornát? A főleg a szelepeknél érdekelne a hengerfejben, mert a szívócsonkot gondolom elég levenni és kiégetni.