Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bérnepper Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5467

A parafa tömítés nem parafa, hanem gumírozott parafa.

A gumírozott parafának az a tulajdonsága, hogy a vágott felületen megszívja magát, tehát ott, ahol érintkezik az olajjal, minden más felületen olajzáró.

 

Tehát nem folyik soha, ha szakszerűen szerelik be.

Ezért elengedhetetlen a száraz összerakás.

A váltódeklit nem pasztázzuk.

Szárazon betesszük a tömítést, érzéssel meghúzzuk, majd feltöltjük olajjal.

 

Ennyi.

 

Ha bármit rosszul csinálunk, folyni fog.

 

Ezért kell jól csinálni, ugye.

 

A szárazat pedig szó szerint kell értelmezni,  tehát a felfekvő felületeket féktisztítóval kell lefújni összerakás előtt.

Egyébként az igazi jó parafa tömítésban néhány helyen távtartó rézgyűrűk vannak, amelyek meggátolják a túlhúzást.

 

Előzmény: Törölt nick (5464)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5464

Na szóval, az elmúlt 15év alatt nem egy parafa tömítést szedtem már vissza, mert folyott az olaj, pedig nyomatékkal lett lehúzva.

Azt elfogadom, hogy parafatömítések között is vannak különbségek, én speciel mindegyiket gyűlülöm, de nekem az vált be, és láttam én már ilyet videókon is, hogy felragasztom a deklire a tömítést, aztán bekenem, ahogy egy vízpumpánál is kell, aztán várok, és végül felszerelem, láss csodát, nem folyik.

Különben meg ha az olajtól megdagad, miért ne engedné át, pláne ha egy gyengébb minőség.

Mindegy, ez nem vita, nekem így vált be, én tuti nem szedem vissza mégegyszer, egyszer is alig van időm rá! :))

'Azé tudnod kell, hogy sokan cserélik ám szűrő nélkül is a váltóolajat. (a nagy marhák...)

Lehet hogy a gyengébb terhelhetőség miatt a gyakori váltóolajcsere, vagy ti a többi amerikain is 50.000-enként cserélitek?

Előzmény: bérnepper (5463)
bérnepper Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5463

Állj!!!!!

Nagyon fontos, hogy a parafa tömítést SOHA NE KENJÜK SEMMIVEL!

A parafa tömítés KIZÁRÓLAG SZÁRAZON szerelendő.

Érzéssel meghúzni, ha megkapja az olajat, megdagad és tökéletesen tömít.

Megkenve szétfolyik, mint a vaniliapuding!

 

Igen, 50ezer kilométerenként illik cserélni váltóolajat.

Szűrővel együtt természetesen.

 

Előzmény: Törölt nick (5460)
mutantattila Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5462

Köszönöm. Jó tudni. Nem a legjobb szórakozás összerohadt kipufogót bontani. Nem tudom milyen a tömítés. Majd valamikor a jövő héten jön meg. Akkor ugrok neki.

Előzmény: Törölt nick (5460)
Sioux1001 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5461

Régebben olvastam itt a fórumon, azt hiszem Rick4-től, hogy lehet kapni külön váltóolajhűtőt, amivel meg lehet növelni a váltó élettartamát. Ezzel kapcsolatosan van valakinek tapasztalata ? Mennyibe kerül maga a hűtő és mennyibe a beépítése ? Megéri beszereltetni ? Köszi.

Előzmény: bérnepper (5458)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5460

Nem kell lebontani, most cserélem harmadszor az enyémen! :)

Gumitömítésed van? Ha parafa, kend meg jól, mint a vajaskenyeret! :)

És a szűrőn a két kis O-gyűrűt olajozd be szépen, mielőtt a helyére cuppantod.

Egy éjszaka alatt majd egy lityi ganyés olaj lefolyik még, ha valaki türelmes! :)

Bone, nem 6szolenoid van, az előző táblázat szerint is?

Tényleg, te milyen gyakran ajánlod az olaj, és szűrőcserét a váltónkban?

Meglepett hogy a Windstaron a gyári ajánlás 240.000, az Exploreren 48.000!!!

Egyszer már írtam, hogy lehet hogy komplett, jólfizetett tervezőgárda, mérnökökkel, milliárdos költségvetésből gyárilag szar váltót tervez a Fordnál? Mondjuk hogy gyárilag szar, relative, nekem 170.000-nél hibátlan... 

Előzmény: mutantattila (5459)
mutantattila Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5459

Köszönöm. Ez több, mint amire számítottam. :)

Én is azon gondolkoztam, hogy az a tömítés nem megy el magától.

Utolsó váltós kérdésem. Azt a kipufugó csövet, ami a váltó alatt megy szét kell bontani az olajcseréhez, vagy le lehet bűvészkedni a deklit így is?

Előzmény: bérnepper (5458)
bérnepper Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5458

A szeleptömb tömítést cseréli.

Ez egy alakos papírtömítés, illetve kettő.

Ez csak látszatmegoldás, mivel a papírtömítés nem megy tönkre magától.

A papírtömítés attól megy tönkre, hogy vetemedik a szeleptömb.

A szeleptömb az az aluminium tálca, amiben a bonyolult agytekervények futnak.

Ez hő hatására vetemedik, a papírtömítést nem egyformán terheli, azok kiszakadnak, leválnak, a nyomások

megváltoznak, a váltó megbolondul.

 

A szeleptömbben vannak a szolenoidok/mágnesszelepek, amelyek az olaj útját állják, illetve engednek az olaj folyásának szabad utat.

Explorer esetében 7 darab.

Amikor vetemedik a szeleptömb, ezek a szolenoidok szorulni kezedenek.

A szolenoidokat úgy képzeljétek, mint nagyon finom járású dugattyúk a hengerben.

 

A legtöbb Ex váltóhibát a szeleptömb vetemedése indukálja és ez vezet a váltó totális halálához is.

A szeleptömb vetemedését a váltó  melegedése indukálja.

A váltó melegedését az elhibázott konstrukció indukálja.

Az elhibázott konstrukciót a Ford márkanév indukálja.

 

Fordot használni szívás.

Mégis szeretjük, mert amíg jó, addig NAGYON jó!

 

Remélem, segítettem.

 

Előzmény: mutantattila (5457)
mutantattila Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5457

Ez a pali mit csinál a váltónkkal? A szűrön meg a dekli tömítésen kívül kicserél még két tömítést. Vajon miért csinálja? Ez valami karbantartás vagy konkrét probléma esetén kell csinálni? Én nem szpíkelek elég jól. Ha valaki érti mit beszél, megvilágosíthatná a témát.

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5456

Lassan úgy lesz ez a tanksapka dolog, mint ahogy Magyarországon az egy főre jutó bunkók száma kettő, nálunk meg az egy hozzászólásra jutó tanksapka szó használata átlag kettő! :)

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.19 0 0 5455

Ha félbevágnak is több vagyok 50-nél, Tesó!

De egy sörre meghívlak, nem kell ahhoz sérvet kapnod! :))

Előzmény: inoxjewels (5453)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5454

Hálás köszönet Bone-nak, hogy szuperül, határidőre megszerelte az autómat, amire más "szervíznek" mondott helyek csak hümmögtek és még annál is korrektebben átnézte az egészet az utolsó csavarig. Hát igen, ha valaki tud az tud.

Az én tankomban is hibakód lett, mert olyan jó volt egy hét után visszaülni bele, hogy most este leautóztam élvezetből ami benne volt, így sajnos kiürült.

Frankón megy minden, köszi még egyszer! Hozzád viszem legközelebb is.

THX

Előzmény: bérnepper (5446)
inoxjewels Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5453

A következő találkozón egymás mellé állítjuk a kocsijainkat és egy sörért átviszlek a tiédtől az enyémig a hátamon ingyen.

Na?

Egyetlen feltételem, hogy nem lehetsz több 50 kilónál (ruhástul)!

Előzmény: Törölt nick (5438)
inoxjewels Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5452

Micsinájjak a mivel? Köpjetek le én nem tudom mi az android (okostelefon?). Az iphone beugróm meg annyi volt, hogy pár évente felhívnak hogy menjek be valamit venni mert összegyűlt egy kalap pontom. Bementem és megvettem a pontok+75ezerért úgy, hogy az utolsó fillérig letelefonálhattam, hónapokig nullás számlát küldtek ...

Vagy csak cukkolásból írtad?

Akkor tudod mit? Juszt se kell a spéci parafa tanksapkád, nekem majd akkor szólj, ha lesz marcipánból! :o)

Előzmény: Törölt nick (5440)
4.0V6 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5450

Úgy látom a tanksapka szellemét nem fogjuk tudni kiírtani innen.

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5449

:)))

Előzmény: mutantattila (5448)
mutantattila Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5448

Vegyél tőle. Most akciós. Háromért lehet, hogy én is rendelek párat.

Előzmény: Törölt nick (5443)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5447

Szó sincs róla, köszi az infót! Én az evap. tömítetlenség miatt a motortérben kerestem a hibát, főleg a vákuum, és kartercsöveknél, és mivel találtam is hibát, gondoltam az volt az, de lehet enélkül sem hozta volna újra a hibakódot.

És mikor világít a fuel cap sárga lámpa? Ha leold a bizonsági benzinszelep? Mert nekem még sosem villant fel, csak gyújtáson.

Előzmény: bérnepper (5446)
bérnepper Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5446

Nem vagyok még járatos az indexes humorban, ezért biztos ami biztos alapon mondom, hogy a hibakód, amit kitöröltél a tanksapka hibájára utal, mivel a nyomás a tankban nem megfelelő.

 

Ha tudjátok és csak humor, akkor vállaltan vagyok hülye, hogy ezt nem ismertem fel. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (5443)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5445

Na látod, hogy a piac diktál! :)

Nyiss egy autóturit, egy bazi nagy csarnok, telistele hengerfejekkel, féktárcsákkal, szűrőkkel, és persze tanksapkákkal! :)))

Előzmény: Törölt nick (5444)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5443

Nem dönthetek, míg nem kérdezem meg mutantattila-t! :))) Bocs, ezt nem tudtam kihagyni...

Egyébként nekem jó a gyári, és a diagnózis is akár jó is lehetne, Doktor Úr, de már megint az a fránya kartercső szórakozott a jobbos szelepfedélnél, legutóbb nem cseréltem, csak ragasztottam, és újra elrepedt.

Fel is tenném a költői kérdést, miért nem tudnak az autógyártók a mai napig olyan kartercsövet gyártani, amit nem szik meg egy idő után az olaj??? Tudom, akkor sosem vennék újat, de most sem, mert a zsiguli vízcső 200Ft-ért éppen jó rá, majd 2év múlva újra cserélem...

Előzmény: bérnepper (5442)
bérnepper Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5442

Ez esetben tudod, mi a dolgod.

Venned kell egy tanksapkát Ricktől.

 

Előzmény: Törölt nick (5439)
tamasistvan Creative Commons License 2011.03.18 0 0 5441

nekem a android mentes nokiámon is megy:)

Előzmény: Törölt nick (5440)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 5439

Csak megosztom a mai jelenséget mindenkivel, nem kell azonnal megijedni ha világít a check engine.

Tegnap hajnalban félálomban sikerült egymás után kétszer indítanom, mielőtt még leállt volna a kocsi, szervizlámpa azonnal virított, már 2x járok így, mindig a P0456-ot tárolja hibának, ma rádugtam a műszert, kiütöttem, semmi baja.  

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 5438

Ha majd Explorerek között ingyen lehet utazni, jelezz privátba! :)

Előzmény: inoxjewels (5436)
Rebel #70 Creative Commons License 2011.03.17 0 0 5437
Koszi!
Előzmény: inoxjewels (5436)
inoxjewels Creative Commons License 2011.03.17 0 0 5436

Kicsit off, de érdemes megosztani.

Iphone tulajok figyelmébe ajánlom a Viber alkamazást: www.viber.com/dl. ingyenes telefonálási lehetőség az Iphone tulajok között, olyasmi mint a Skype csak nem computeren hanem telefonon. Letöltöttem, működik.

geri 74 Creative Commons License 2011.03.17 0 0 5435
Jolvanna elkurtam a cimzest:)
Boccs
Előzmény: Törölt nick (5434)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 5434

Na ugye! :))

Előzmény: geri 74 (5433)
geri 74 Creative Commons License 2011.03.17 0 0 5433

Azért írtam neked mert én is úgy gondolom ahogy te.

Előzmény: Törölt nick (5431)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!