A parafa tömítés nem parafa, hanem gumírozott parafa.
A gumírozott parafának az a tulajdonsága, hogy a vágott felületen megszívja magát, tehát ott, ahol érintkezik az olajjal, minden más felületen olajzáró.
Tehát nem folyik soha, ha szakszerűen szerelik be.
Ezért elengedhetetlen a száraz összerakás.
A váltódeklit nem pasztázzuk.
Szárazon betesszük a tömítést, érzéssel meghúzzuk, majd feltöltjük olajjal.
Ennyi.
Ha bármit rosszul csinálunk, folyni fog.
Ezért kell jól csinálni, ugye.
A szárazat pedig szó szerint kell értelmezni, tehát a felfekvő felületeket féktisztítóval kell lefújni összerakás előtt.
Egyébként az igazi jó parafa tömítésban néhány helyen távtartó rézgyűrűk vannak, amelyek meggátolják a túlhúzást.
Na szóval, az elmúlt 15év alatt nem egy parafa tömítést szedtem már vissza, mert folyott az olaj, pedig nyomatékkal lett lehúzva.
Azt elfogadom, hogy parafatömítések között is vannak különbségek, én speciel mindegyiket gyűlülöm, de nekem az vált be, és láttam én már ilyet videókon is, hogy felragasztom a deklire a tömítést, aztán bekenem, ahogy egy vízpumpánál is kell, aztán várok, és végül felszerelem, láss csodát, nem folyik.
Különben meg ha az olajtól megdagad, miért ne engedné át, pláne ha egy gyengébb minőség.
Mindegy, ez nem vita, nekem így vált be, én tuti nem szedem vissza mégegyszer, egyszer is alig van időm rá! :))
'Azé tudnod kell, hogy sokan cserélik ám szűrő nélkül is a váltóolajat. (a nagy marhák...)
Lehet hogy a gyengébb terhelhetőség miatt a gyakori váltóolajcsere, vagy ti a többi amerikain is 50.000-enként cserélitek?
Köszönöm. Jó tudni. Nem a legjobb szórakozás összerohadt kipufogót bontani. Nem tudom milyen a tömítés. Majd valamikor a jövő héten jön meg. Akkor ugrok neki.
Régebben olvastam itt a fórumon, azt hiszem Rick4-től, hogy lehet kapni külön váltóolajhűtőt, amivel meg lehet növelni a váltó élettartamát. Ezzel kapcsolatosan van valakinek tapasztalata ? Mennyibe kerül maga a hűtő és mennyibe a beépítése ? Megéri beszereltetni ? Köszi.
Nem kell lebontani, most cserélem harmadszor az enyémen! :)
Gumitömítésed van? Ha parafa, kend meg jól, mint a vajaskenyeret! :)
És a szűrőn a két kis O-gyűrűt olajozd be szépen, mielőtt a helyére cuppantod.
Egy éjszaka alatt majd egy lityi ganyés olaj lefolyik még, ha valaki türelmes! :)
Bone, nem 6szolenoid van, az előző táblázat szerint is?
Tényleg, te milyen gyakran ajánlod az olaj, és szűrőcserét a váltónkban?
Meglepett hogy a Windstaron a gyári ajánlás 240.000, az Exploreren 48.000!!!
Egyszer már írtam, hogy lehet hogy komplett, jólfizetett tervezőgárda, mérnökökkel, milliárdos költségvetésből gyárilag szar váltót tervez a Fordnál? Mondjuk hogy gyárilag szar, relative, nekem 170.000-nél hibátlan...
Ez a pali mit csinál a váltónkkal? A szűrön meg a dekli tömítésen kívül kicserél még két tömítést. Vajon miért csinálja? Ez valami karbantartás vagy konkrét probléma esetén kell csinálni? Én nem szpíkelek elég jól. Ha valaki érti mit beszél, megvilágosíthatná a témát.
Lassan úgy lesz ez a tanksapka dolog, mint ahogy Magyarországon az egy főre jutó bunkók száma kettő, nálunk meg az egy hozzászólásra jutó tanksapka szó használata átlag kettő! :)
Hálás köszönet Bone-nak, hogy szuperül, határidőre megszerelte az autómat, amire más "szervíznek" mondott helyek csak hümmögtek és még annál is korrektebben átnézte az egészet az utolsó csavarig. Hát igen, ha valaki tud az tud.
Az én tankomban is hibakód lett, mert olyan jó volt egy hét után visszaülni bele, hogy most este leautóztam élvezetből ami benne volt, így sajnos kiürült.
Frankón megy minden, köszi még egyszer! Hozzád viszem legközelebb is.
Micsinájjak a mivel? Köpjetek le én nem tudom mi az android (okostelefon?). Az iphone beugróm meg annyi volt, hogy pár évente felhívnak hogy menjek be valamit venni mert összegyűlt egy kalap pontom. Bementem és megvettem a pontok+75ezerért úgy, hogy az utolsó fillérig letelefonálhattam, hónapokig nullás számlát küldtek ...
Vagy csak cukkolásból írtad?
Akkor tudod mit? Juszt se kell a spéci parafa tanksapkád, nekem majd akkor szólj, ha lesz marcipánból! :o)
Szó sincs róla, köszi az infót! Én az evap. tömítetlenség miatt a motortérben kerestem a hibát, főleg a vákuum, és kartercsöveknél, és mivel találtam is hibát, gondoltam az volt az, de lehet enélkül sem hozta volna újra a hibakódot.
És mikor világít a fuel cap sárga lámpa? Ha leold a bizonsági benzinszelep? Mert nekem még sosem villant fel, csak gyújtáson.
Nem vagyok még járatos az indexes humorban, ezért biztos ami biztos alapon mondom, hogy a hibakód, amit kitöröltél a tanksapka hibájára utal, mivel a nyomás a tankban nem megfelelő.
Ha tudjátok és csak humor, akkor vállaltan vagyok hülye, hogy ezt nem ismertem fel. :-)
Nem dönthetek, míg nem kérdezem meg mutantattila-t! :))) Bocs, ezt nem tudtam kihagyni...
Egyébként nekem jó a gyári, és a diagnózis is akár jó is lehetne, Doktor Úr, de már megint az a fránya kartercső szórakozott a jobbos szelepfedélnél, legutóbb nem cseréltem, csak ragasztottam, és újra elrepedt.
Fel is tenném a költői kérdést, miért nem tudnak az autógyártók a mai napig olyan kartercsövet gyártani, amit nem szik meg egy idő után az olaj??? Tudom, akkor sosem vennék újat, de most sem, mert a zsiguli vízcső 200Ft-ért éppen jó rá, majd 2év múlva újra cserélem...
Csak megosztom a mai jelenséget mindenkivel, nem kell azonnal megijedni ha világít a check engine.
Tegnap hajnalban félálomban sikerült egymás után kétszer indítanom, mielőtt még leállt volna a kocsi, szervizlámpa azonnal virított, már 2x járok így, mindig a P0456-ot tárolja hibának, ma rádugtam a műszert, kiütöttem, semmi baja.
Iphone tulajok figyelmébe ajánlom a Viber alkamazást: www.viber.com/dl. ingyenes telefonálási lehetőség az Iphone tulajok között, olyasmi mint a Skype csak nem computeren hanem telefonon. Letöltöttem, működik.