A Királyréti Erdei Vasúttal és a Kismarosi Ámulat Társulattal közösen december 22-én egy igazi, ünnepi Betlehemes Kisvonatot szervezünk, ahol a vonat mint mozgó nézőtérként repít a betlehemes játék segítségével Jézus születésének történetébe.
December 22-én, szombaton 9.50-kor és 13.50-kor indul ez a Betlehemes Kisvonat:
A járatra november 17-től, szombattól elindult a jegyfoglalási lehetőség. A vonatok befogadóképessége korlátozott (kb. 140 fő), ezért érdemes minél előbb jegyeket foglalni rá.
A hivatalos foglalási lehetőség telefonon szombat és vasárnap 9 és 16 óra között: 27/375-076, szintén ugyanebben az időben a kisvasút kismarosi jegypénztárában személyesen, továbbá online, ahol minden további információ elérhető: www.kisvasut-kiralyret.hu
Szivesen megneztem volna. Nagyon egyedi a Gyekenyes-Murakeresztur vonal, foleg Ortilos allomasnak van egy olyan hegyvideki hangulata, talan az iv es az erdo miatt.
Nem vagyok Schlieren-párti, de azt elismerem, hogy a Nosztalgia-féle színezés jól sikerült, sőt még emlékeztet is a BR-nél korábban használatos színösszeállításra. Szellősebb, a kilátás is jobb, mint a fülkés kocsikból. Hogy a fotózást mennyire zavarta volna, nem tudom megítélni, de úgy gondolom, eszétikailag jobb hatást nyújtott volna, mint ez a sötét, gyászos vonatkép. Ráadásul hogy a magas kocsik kerültek a mozdony mellé, még jobban kihangsúlyozta, mennyire elüt a mi járműveinktől. Az egri lehetőségeket magam is ismerem, sőt tapasztaltam is már a Rendezőn át közlekedést. Azt viszont nem gondoltam volna, hogy az angolok kérték ezt, mert így lemaradtak az M41-essel beérkező ingavonatról. Ráadásul az akció miatt az percekig állt a bejáraton. De végülis az, hogy én mit gondolok, teljesen mellékes. A lényeg az, hogy ők hogy akarták, hiszen ők fizettek. Hallottál valami visszajelzést, elégedettek voltak?
A kocsiösszeállítás azért volt ilyen, hogy bármelyik irányba legyen ülőkocsi a mozdony mögött, hogy a legelvetemültebbek állandóan hallgathassák a hangját, illetve azért is, hogy a szomszéd kocsiba átérve mindig lehessen étkezőkocsiba vagy büfékocsiba jutni. Továbbá a Nosztalgia Kft. is úgy szereti közlekedtetni őket, hogy a két konyha egymás felé nyílik.
A Schlierenek nem lettek volna túl jók, éppen a fotózás szempontjából. Képzeld el, hogy fekete mozdonyok mennek a felül elefántcsont színű kocsikkal. Valami vagy túlexponált, vagy alulexponált lett volna! A tiszta zöld még egész jó megoldás lett.
Az angolok nagyon furák, ne is próbáld megérteni őket!
Ja, és Egerből menetrend szerint a második személy beérkezése után mentünk volna az egyenes vonalon, de a rendezőbe vezető ív bejárását is kérték a helyszínen, így az utolsó pillantban átszervezték és korábban indultunk, a rendezőn át. Percre pontosan érkeztünk Fabonyba és még keresztre várni sem kellett! Ezt egyébként időnként a menetrend szerinti vonatokkal is eljátszák, már mint hogy a rendezőn át haladva kereszteznek.
Ugyanez a társaság pedig 2002-2004 között már volt itt háromszor, és akkor ebédeltek pl. a hortobágyi csárdában!
Különleges esemény mozgatta meg a hazai vasútrajongó közösséget 2012 októberének közepén: egy csapat vasútbarát és –fotós érkezett Pannóniába a ködös Albionból, hogy részt vehessen egy fényképezéssel egybekötött monstre vonatozáson. Érdekes módon azonban nem a[...] Bővebben!Tovább »