Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Eszerint te nem érted. A linkeden ugyan nem említik hogy milyen csatlakozóval szállítják, de a képeken nem TNC, nem SMA, hanem N csatlkozó szerepel. A méretezésen látszik hogy 5cm a magassága, ebből 3cm lóg be az utastérbe plusz erre rájön a min 2cm hosszú csatlakozó ami összesen 3+2=5cm amiből legfeljebb 1cm-t fed el a tetőkárpit. Megvalósítható ugyan de nem lesz túl szép..
Akkor elsősorban köszönet azért, hogy erre a tápfeszültséges problémára felhívtad a figyelmem. Nekem valahogy úgy jött, hogy 5 V-os az antennatáplálás az eszközön. :D
Ezek szerint nem értetted: a tetőkárpit és maga a tető között már húzódnak kábelek. Gyárilag, az eredeti GPS tetőantennától. (Alfa 159.) Esetleg annyi, hogy azt az antennát kell venni, amelyiknek natívan a filigránabb TNC csatlakozója van, és ez a Tallysman.
Ha 180-nál leszakad, simán megölheti az utánam jövőt. Ezzel nem játszunk.
A tápfeszültség miatt viszont kicsit megijedtem, lehet, hogy biztosabb lenne a 2,5 V-os Tallysman 3440-est venni. Fasza lett volna magyar idő szerint 5-ig eldönteni, mert zárják le a rendelést, de ezek szerint ez nem jött össze.
Ami valóban gondolkodóba ejt egy kicsit, az az, hogy az eszköz antenna csatlakozóján 2,8 V-ot mérek, tehát feltételezem, hogy az antenna „terhelés alatt” is annyit kap. Az olcsóbbik (Navilock) antenna 2,7 V-tól működik, míg a Tallysman már 2,5-től. Ilyen körülmények között merjem a Navilock-ot választani? 0,1 V elég vékony biztonsági határ.
Mágneses antennát valahogy nem teszek egy olyan járműre, amelyik időnként 200 km/h-val száguld. Azonkívül elég csemer dolog látható módon vezetni az antennát, amikor a régi tetőantanna és az utastér között már amúgy is megvan az eredeti tetőantenna kábelének a helye. (Az eredeti tetőantennát már csak azért se tudom használni, mert az csak az L1-et tudja.)
A kasztni átfúrása meg van már beszélve a szakival.
Mind a két antenna működik 2,7 V-tól felfele, tehát ezzel se lenne gond.
Árban pedig (az olcsóbbik legalábbis) nekem simán belefér.
De akkor – ha jól értettem – már meg is válaszoltad a kérdést: az olcsóbbik, Navilock antenna teljesítményével is nagyon meg lennék elégedve?
De mi a gond az általam említett antennákkal? Az, amit te linkeltél, csak belső használatra alkalmas (hiába írja, hogy water resistant, mert ugye nem tudod rögzíteni a tetőre és főleg levezetni a kábelt), és amúgy kell neki egy legalább 7×7 cm-es földelőlemez.
Autós navihoz ne földmérős antennákat vegyél.. Neked valami ilyesmi kell: (LINK) (aktív antenna). Azt mindenképp ellenőrizd hogy az gps-eden milyen antennacsatlakozó van. Olyan csatkakozóval rendeld..
Mivelhogy nem láttam külön GPS antennáról szóló topikot, kénytelen vagyok újat indítani, elnézést, ha már lerágott csont a téma. Szóval, egy U-Blox M8 alapú autós navigációs fejegységhez kellene egy tetőantenna, mert a gyári belső antenna finoman szólva nem hasít. GPS+GLONASS+Galileo egyidejű vételére hangoltam az eszközt, a Beidou kimarad, mert amúgy is csak egyszerre háromra képes a vevő.
A Tallysman antenna egy ismert, professzionális minőségű cucc rangos gyártótól, de az ára is ott van (110 € ill. 90 € + USA vámköltségek), Míg a másik paramétereiben hasonló, de egy számomra ismeretlen német gyártótól kb. 45 €-nak megfelelő román pénz, helyi román garanciával, támogatással. (Mondjuk, a Navilock azért hivatalos U-Blox partner, tehát épp olyan noname nem lehet).
A kérdés tehát természetesen az, hogy megéri-e sznobnak lenni, és a drágábbik antennát választani, vagy nem lenne feltűnő különbség a jelerősség, lokalizálási pontosság stb. illetően az olcsóbb antennával sem? A két fő paraméter eléggé hasonló, a Tallysman antenna saját nyeresége 4,25 dBic, a Navilocké 4 dBic, az LNA pedig mindkét esetben jó nagy, 40 dB, a 4 m-es kábel meg se fog kottyanni nekik.
Vagy, ha lenne ebben a kategóriában ennél is jobb javaslat, az is érdekelne.
Nem hulyeseg, es lehet. A megoldast a www.turistautak.hu oldalon fogod talalni, de igazabol sok hasznod nem lesz benne, hiszen a Drive nak kb nulla az akkuideje, a kocsival meg nehez hegyet maszni. :)
(elvileg annyi, hogy a microsd kartyara letoltod a tu.hu teljes garmin img. fajlt, es ujrainditas utan a beallitasoknal megkeresed a terkep retegeket, ahol ki/be kapcsolhatod az autos es a frissen berakott turistat is. Csak egyszerre ne probald a kettot megjeleniteni, mert az utvonaltervezes meg fog orulni. :)
Vásároltam egy új GPS-t ( Garmin Drive 51 LMT-S EU ) ! Mivelhogy nem hagyon értek hozzá bent van a térkép is de lehet bele integrálni Magyarország turista térképét is a meglévő autós térkép mellé vagy hülyeséget kérdeztem ? A másik van a hátulján egy mikró kártyának hely ,az miért van . Sajnos ezekhez egyáltalán nem konyítok ! Köszi a válaszokat előre is !
a v3.143 változatot töltöttem le, a térképrknél a Google Map v2 --őt választottam ki. Ha hosszan rányomok a térkép egy pontjára, létrehozhatok egy POI -t, ki lehet választani a Mark POI, Get Address és a Get weather lehetőségeket. Csak a POI Manager menü alatt látom a megadott elnevezést.
Köszi a tanácsot megpróbálok más térképet betölteni.