Először is szögezzük le tényként, hogy a migránsok önszántukból szállnak a tengerre, az esetek túlnyomórészében túlzsúfolt lélekvesztőkkel. Tehát önszántukból teszik ki magukat veszélynek.
A tengeri hajózási törvények köteleznek minden hajót arra, hogy a bajba jutottakon (még hogyha saját hibájuikból is jutottak bajba) segítsenek. A segítség módja a hajó kapitányán múlik.
Véleményem szerint elégséges segítség lenne az önszántukból bajba jutottak számára, ha megfelelő mennyiségű, felfújható mentőcsonakot és mentőmellényt engednének le a "bajbajutottaknak", amivel biztonságosan kijuthatnak a legközelebbi szárazföldre. Ezzel a hajó kapitánya eleget is tett a mentési kötelezettségének.
Azoknak, akik még mindig nem értik, hogy mi magyarok miért nem értünk egyet a bevándorlók szétosztásával:
1. Afrika kincseinek elrablásánál, a rabszolgák eladásánál valahogy nem került szóba a zsákmány szétosztása. Önök Afrika kifosztásával voltak elfoglalva, mi védtük Európát az iszlámtól. - Déli harangszó? Magyarország ezután három részre szakadt, lakossága nagyrészt kihalt.
2. A világháború után Nyugat Marshall - segélyt kapott, - mi Szovjetuniót.
3. 1945-ben egy tisztességes béke után nem lett volna szükség ’56-ban a szolidaritásra. A magyarok nem az iszlám államokba, hanem Burgenlandba, a volt hazánkba (most Ausztria) menekültek.
4. Segítettünk Európa egyesítésében, amikor 1989-ben megnyitottuk a német menekültek előtt a határokat.
5. Nem kerestük bombával az olajat Ázsiában sem. Házakat, hazát nem romboltunk.
6. Végül: Egyszer már volt szétosztás 1920-ban Trianonban. Hazánkat, Magyarországot „osztották” szét egyszerűen körülmetélve!
Az a baj, hogy most Ők állnak elő nagy elegánsan, rendkívül szolidárisan, stb. 1990 után bagóért felvásárolták Kelet-Európa gyárait, mezőgazdaságát. - Aztán bezárták őket, mert csak a piac kellett. - Aztán kicsábították Kelet - Európából (is) a szakképzett munkaerőt. - Most pedig kiválogatják a néhány jó dolgozót, és ránk akarják sózni a munkára képtelen tömeget. -- Valóban, ez EURÓPAI megoldás!! Ja, és Ők a SEGÍTŐK!
Líbia ma már biztonságos ország. Aki az életét kockáztatva "menekül" onnan Olaszországba, hogy onnan aztán Németországba "meneküljön", majd még tovább Svédországba, az egy kötöznivaló bolond, és nem szegíny szerencsétlen üldözött.
"ha megfelelő mennyiségű, felfújható mentőcsonakot és mentőmellényt engednének le"
hi....hi...... csökkenne a tengeri turizmus és a luxushajok is üresjárattal mennének... de Europa jol járna, kivéve a tengeri társaságok.
Tengeri szállitmányozásra sem nagyon lenne személyzet, ha elöre jeleznék nekik, hogy ha balhé van kaptok majd egy müanyagcsonakot ha megy egy hajo arra :)
" elégséges segítség lenne az önszántukból bajba jutottak számára, ha megfelelő mennyiségű, felfújható mentőcsonakot és mentőmellényt engednének le a "bajbajutottaknak","
Az nem ingyen van a csonak meg a mellények hogy csak ugy odadobàljuk nekik....
Jó helyen jársz. Ugyanis szerintem a tengeri fuvarozást nem véletlenül választották a logikus segítség helyett. Export/import biznic ez a javából. A mellékterméket meg ugyanúgy hozzánk akarták lerakodni, mint néhány évvel ezelőtt a német szemétbálákat.
Ezt a probléma halmazt próbálják exportálni nekünk – mert, mint lehetséges megoldást problémáikra azt hazudták nekik, mi mindezen problémáikat örömmel, önszántunkból vállaljuk át helyettük. Legyünk jóindulatúak velük szemben: mert zömében nem tehetnek róla.
Ugyanakkor tegyük fel a kérdést magunknak: a mások által importált problémák exportja, kinek a problémája?:-)
Vagy ez nem az a hely, ahol e felvetés gyökeret ereszt(het)ne?:-)
Először is szögezzük le tényként, hogy a migránsok önszántukból szállnak a tengerre, az esetek túlnyomórészében túlzsúfolt lélekvesztőkkel. Tehát önszántukból teszik ki magukat veszélynek.
A tengeri hajózási törvények köteleznek minden hajót arra, hogy a bajba jutottakon (még hogyha saját hibájukból is jutottak bajba) segítsenek. A segítség módja a hajó kapitányán múlik.
Véleményem szerint elégséges segítség lenne az önszántukból bajba jutottak számára, ha megfelelő mennyiségű, felfújható mentőcsonakot és mentőmellényt engednének le a "bajbajutottaknak", amivel biztonságosan kijuthatnak a legközelebbi szárazföldre. Ezzel a hajó kapitánya eleget is tett a mentési kötelezettségének.