Nem tudod véletlenül, hogy a mostani G20 júliusi frissítéssel lesz valami akku upgrade is? Legutoljára pont egybe esett a G20 330e megjelenésével, hogy az összes modellben volt egy 30%-os akkumulátor upgrade. Legutoljára is volt infód róla :) Láttad, hogy valami új széria szám érkezett vagy hasonló.
Maszibmw-nek teljesen igaza van. Ez egy kockázati tényező, van akinek megéri, van akinek nem szabad bevállani.
Én is kivártam amíg a motorra és a hajtásláncra lejár a gari (3 év azt hiszem), de mivel év végén, 5 évesen eladom bevállaltam. Az új már 545e X-lesz.... :)
Nyikrogásról nem tudok nyilatkozni, de a remapról igen. Ugyan az a kocsi, ugyanaz az évjárat és minden forintot megért.
Én az Autokorbelnél csináltattam, az eredemény (össz) 378LE és és 586NM. Összeasonlíthatatlanul jobb lett, a fogyasztás is csökkent. Németországban megküldtem 280 felett volt a vége.
Azt lehet tudni, hogy pl. a 530e-nél (2017.09) miért van kormány nyikorgás relatíve kisebb sebességnél (30km/h és alatta) akár jobbra akár balra tekerem, nyikorgás van, az a tipikus magasabb hangú? Nagyobb sebességnél nem tűnik fel, illetve nem is tekerek rajta akkorát. Kezdjek én is aggódni? Illetve ilyen korú autónál van értelme remapon agyalni, vagy még él rá hajtáslánc gari és az rögtön ugrik is vele?
Újabb állomás, gariban kicserélték az első fékbetéteket, és végre megszűnt a visítás. Jó pont, hogy most szépen lemosták az autót (belül is kitakarították!), ami soha nem volt elvárás a részemről, de mégis jól esik (ahogy a kávéztatás sem, bár annak az időnek már régen vége :). Fekete pont viszont, hogy megint hülyének néztek, ugyanis kértem, hogy nézzenek utána mi az oka, hogy a kormányműcsere után a komfort módban elnehezedett a kormányforgatás, és egyáltalán nem érezni a különbséget a sport mód rátartásához képest. A szerviz után válaszolták, hogy megoldották, csak a menüben volt elállítva a komfort mód kormánynehézsége, ami lehetetlen, ugyanis csak a sport individualban van lehetőség kormányt sport/komfort nehézségben állítani.
Nem baj, amilyen gyorsan csak tudtam, eljöttem, nem akarok többet oda menni...
polibogyo: carplayben benne van a waze, de HUD-ra nem engedi kirakni IOS esetén. Android autónál ha jól tudom már megy a headupon a waze. Gondolom ez valami apple licensz royalti matekozás, sokat kérnek, BMW a nagy prémium márka meg nem fizeti ki mert minek az a parasztnak gondolom. Pontosabban kifizetik de csak a legújabb modellekbe, például az iX már ki tudja tenni a HUD-ra. Gondolják, hogy ha ilyen fancy feautret akar a jóember, akkor vegyen 43 millióért egy szép új elektronyos autót és abban majd nézegetheti a navigációt a szélvédőre vetítve.
Sziasztok, ma hoztam el az autót a márkaszervizből, kicserélték a kormányművet és a kopogás megszűnt. Miután sikerült majd a felére "lealkudni" a költségeket, rábeszéltem magam, hogy akkor már cseréljék ki a márkaszervizben, főleg miután sikerült leíratni velük (persze ez sem volt egyszerű), hogy a kopogást a kormánymű hibája okozza és az meg fog szűnni a cserével. Nem mertem sem a segítő szervizemet, sem magamat szívatni azzal, hogy esetleg tovább kopog az autó a csere után :).
Remélem legalább az újabb 75.000 km-t ki fogja bírni...
Azért az továbbra is vicc, hogy a nyikorgó féket továbbra sem hallották, ezért hozzá sem nyúltak, sőt azzal is elhajtottak, hogy üljenek be hozzám, megmutatom nekik, ha már nem tudják rekonstruálni a fékezésemet. Vegyem fel videóra. Aha, mert az olyan egyszerű. Nem baj megoldom, bár szerintem már nem hozzájuk viszem vele az autót. Sem ezért, sem másért.
Egy nem idevágó kérdésem is lenne, nem tudjátok véletlenül, hogy a waze-t a carplayen keresztül ki lehet már tenni a HUD-ra? Elméletileg minden új szoftverfrissítést megkaptam, és ha a válasz igen, akkor lehet aktiválnám is a carplayt.
A rugó cikkszáma a kocsi felszereltségétől függ. A régi ETK-ban volt egy úgynevezett "Federtabelle", ott kellett kiválasztani az extrákat, és kiadta a rugó cikkszámát.
A jelenlegi hivatalos online ETK már magától kiadja a cikkszámot, de alvázszám kell a kocsi beazonosításához.
Mindig van új a nap alatt, pedig már bele is nyugodtam :) Az enyémre már hárman is egyértelműen rámondták hogy kormánymű, ebből egyik a kormányműves, aki kézzel (ne kérdezd hogyan) is érezte, hogy ott a hiba. Persze nem akarok felesleges kiadást, megkérdezem a szakikat, hogy van-e nálam értelme egy ilyen megbontásos kizárásos vizsgálatnak. Köszi az infót!
Szeretnék hozzá szólni a kormánymű témához nekem még 2018 ban volt kopogó futómű problémám egy 2017 es g30 540XD vel km 32 ezer mikor először tapasztaltam wallis első megállapította kormánymű csere én már akkor is kételkedtem ebben de hát én nem fogok vitatkozni ha nagyon akarják cseréljék úgyis garis legalább lesz benne egy új. Hív a munkafelvevő hogy kicserélték van egy jó meg egy egy rossz híre a kocsiban új a kormànymű de a kopogás nem szűnt meg És hogy szükség van még időre hát mondom ez van csináljàk szétszedték az első futómű összes lengőkar gömbfej satuba befogták és ott tisztán látszott hogy melyik rossz ezt egyik futóműves sem csinálja meg és autón nem lehet megállapítani előtte én is voltam bmw ismert szakszerviznél nézzen már rá és nem látszott rossznak. Javasolnám mielőtt kicseréled a kormànyművet az első futóműben legalább az ilyen szintű kiszerelését és próbáját.Mert nekem segített utánna hibátlan lett a kocsi.
Engem kifejezetten zavar, nem fér össze a a prémiumérzettel, mindenképpen kicseréltetem. A kormányművesek azt mondták, hogy lehet vele egyelőre így is járni, de hosszútávon, ha romlik akkor már bajt okozhat.
De egyáltalán ki kell cserélni? Én is azt olvastam több fórumon, amit Maszi is írt, hogy ez csak ilyen esztétikai dolog. Sőt olyan is írt akinek gariban cserélték aztán 3 hónap múlva előjött a kopogás újra.
Igen, látom itt már mindenki tapasztaltabb nálam :)
Az a bosszantó az egészben, ha csak az utolsó 2 szervizt elviszem Fehérvárra, vagy máshova, ahol ugyanúgy tudják írni az elektronikus szervizkönyvet, valószínűleg már nemcsak a fékkel nem szívnék, de a költségkülönbözet majdhogynem fedezné az aftermarket kormánymű költégét, ami a jelek szerint semmivel sem gyengébb minőségű a teljesen gyári szerelésűtől.