Oratóriumával lép fel június elején az Omega együttes a moszkvai Megváltó Krisztus székesegyházban. "A koncertet a március 30-án kezdődött Oroszországi Magyar Kulturális Napok keretében tartják az orosz ortodox egyház főtemplomának zsinati termében" - mondta Baranyi András, a Balassi Intézet Moszkvai Magyar Kulturális és Tudományos Központjának igazgatója.
A szakember emlékeztetett arra, hogy az Omega együttes 2013 májusában lépett fel 50 éves fennállása történetében először Oroszországban. A neves zenekar tagjaival abban állapodtak meg, hogy egy másik programmal és más helyszínre térnek vissza. Nemcsak a zenei program lesz különleges, amelyet kimondottan templomokban való előadásra állítottak össze, és azt énekkar és szimfonikus zenekar kíséretében adnak majd elő, hanem a helyszín is. A zsinati terem a Kremlhez közel lévő székesegyház mellett található.
A mostani kiemelt helyen tartandó koncert előzményeihez hozzátartozik, hogy az Omega együttest két évvel ezelőtti moszkvai rockkoncertet követően fogadta a külföldi orosz ortodox püspökség képviselője, és magas egyházi kitüntetést adott át a zenekar tagjainak. Kóbor János Nagykereszt Érdemrendet vehetett át, az Omega együttes többi tagja pedig a Mihail Alekszandrovics Romanov Nagyherceg Emlékéremben részesült.
"Felemelő volt, hogy egy ilyen nagy múltú magyar együttes az orosz ortodox egyház is nyilvántart és kitüntet. Ez is megerősítette őket abban, hogy visszajöjjenek Moszkvába egy új, különleges műsorral, amellyel egyébként Magyarországon, a szomszédos országokban és Németországban: Lipcsében és Berlinben is fellépett már az együttes az utóbbi 2-3 évben" - sorolta az igazgató.
Jó, én nem akarom ekézni az Éjszakai országutat se; csak a többihez képest nem annyira szeretem.
A klasszikus korszakból nekem az Élő Omega - Időrabló korszak jön be legjobban, persze utána is vannak még klassz részek. És a Babylon-tól kezdődő albumok is sokszor igen letisztult, invenciózus alkotások, persze, töltetlékek előfordulnak.
De hatalmas hamisság az, hogy az utóbbi két évtizedben nem csináltak volna érdemlegeset, "felélték" volna az addigiakat és a többi ostobaság.
Más kérdés, hogy a világmédia és zene"kultúra" úgy változott, hogy az ilyesmik már nem keltettek nagy figyelmet. Ahogy pl. kitűnő és tartalmas művek születtek más klasszikus rockegyüttesektől is (Deep Purple, Uriah Heep, Marillion, Page-Plant stb.), és azokra is csak egy réteg figyel már.
Az album dalait Presser Gábor és Adamis Anna írta, kivéve azokat, melyek szerzői jelölve vannak. A "Maradj velem" c. dal szerzői jelölése bakelit[1], [2] és CD [3] kiadás között eltér. A "Vészkijárat" c. dal után rejtett számként elhangzik a "Ha én szél lehetnék" zongora-cselló szonáta-feldolgozása is.
H., az elektromos fűrész (Molnár György) – 4:21 (instrumentális)
Az éjszakai országúton – 3:48
Második oldal
Utcán, a téren – 2:53
Van egy szó – 3:23
Utazás a szürke folyón (Molnár György/Adamis Anna) – 5:43
Olyan szépen mosolygott – 3:00
Egy kis pihenő (Omega) – 1:11 (zörejek)
Vészkijárat – 5:13
Bónuszdalok a 2003-as kiadáson
A 2003-as Antológia-sorozatban megjelent felújított kiadásra felkerültek 1970-ben megjelent kislemezdalok is. Ezek Presser Gábor és Adamis Anna szerzeményei. Nem került fel az albumra a Ballada a fegyverkovács fiáról B-oldalán megjelent, instrumentális Snuki című dal.
Szerintem hagyd, ezeket csak azért veszik elő, hogy egyénileg is ekézzék őket, hátulról.
Molnár nagyon jó zenész, a gitárjátéka összetéveszthetetlen és "klasszikus" a rockzenében. Zeneszerzőként is a legjobb kompozíciókat hozta, az Időrablót pl. tkp. ő írta (bár akkor közös Omega-szerzőként voltak feltüntetve).
És ha megnézed a 80-as évektől is az albumokat, a Molnár-szerzemények általában egyediek ill. igen invenciózusak.
Az átalakuláshoz: Presser friss tag volt, 68 óta - viszont 71-re már teljesen rátelepedett az Omegára. A Tízezer lépés kitűnő, akkor még konvergált a többivel és bár már a dalok többségének ő volt a zeneszerzője, az közös munka és lelkiség volt.
De a következő, az Éjszakai országút már mutatja, hogy hová tartott a dolog: alakuljanak "Presser Gábor és kísérőzenekarává." Nem is jó.
A kilépések és válság után, amikor a legtöbben temették a "maradék Omegát", rögtön a robbanékony és "küldetéses" Élő Omegával jöttek és utána még 3 album, ami mind csúcs.
Tkp. nagy szerencse, hogy kívülről kitalálták és erőltették a "Szupergroup" létrehozását, amiből azután az LGT lett. Egyébként az LGT is több domináns és kreatív emberrel indult, de hamar átalakult Presser és zenekarává - Freinreisz, Barta és Laux elmentek, Presser meg megtalálta azokat a jó zenészeket, akiknek megfelel az ügyes kiegészítő szerepe.
Akik jók, évente egy-két saját dalt is összehoznak, de alapvetően a Presser-világ iparosaiként működnek.
A "maradék Omega" nyilván képtelen lett volna erre, mindenképpen robbantak volna.
ezt már hallottam egy ismeretebb német jazzgitárostól is (Sigi Schwab), amikor lehúzta a 80-as évek metálosait ma "3 ujjuk" miatt :))
holott még Van Halen is sokszor így pörgetett, mert így hatékonyabb "1-3"-mal lehúzni egy pentatont az "1-4 + 1-3" helyett, és sokkal jobb zenét csináltak, mint Sigi a 4 ujjával
:==))
egy andektota poén :)
egyszer Al Di Meola mondta Van Halen-ra, hogy csaló, hogy nem penget ki minden hangot, legátózik :)
ekkora hülyét :) , csak féltékeny volt a másik sebességére, ki mondja meg, hogy kötelező minden hangot kipengetni, mint Al Di Meola???
Az Omega és Kóborék zenei és emberi teljesítményéhez méltatlan lenne, ha továbbra is a rögeszmés politikai mérgeskedések talaján beszélnénk róluk, ahogy azt a Magyarnarancs és sok más nimand teszi.
Franky a zenei csúcsész :) most elmondja a tutit :) (sajnos nincs közöm a zenekarhoz, csak kedvelem őket)
1. nem a szólói miatt szerettük Lacit!!!!! viszont, ha jól megfigyeled Laci adta meg az Omega "orogonahangját" ízét (amit nagyon-nagyon jól eltalált), és nem Pici (persze ő akkor már nem is volt ott, aki a Kotta nélkülben még szólózott, de aztán csak átment gügyögésbe, "ahogyminddddkiii... úgyééénis.." stb.)
sőt továbbmegyek Bankő Laci játékát rögtön felismered, Picijét nem biztos (a gügyijét azt igen :) )
és ez egy nem kis dolog!!!!!!
ebből is látszik, hogy nem mindig a technika a lényeges
2. Molnár is egy hatalmas ízt adott játékával az Omegának, mégha nem is a legjobb gitáros, nélküle sem lenne az Omega Omega
Nézd, hogy játszanak. Benkő évek óta nem mer szólózni, ezen a turnén már az elcsépelt és 30000-szer elgyakorolt Nem tudom a nevedet sem vállalja. Molnár meg teljesen esetlegesen játszik, ahogy épp sikerül.
tekintve pontosan egy 16 éves középiskolás színvonalán van. Azóta azért fejlődtem, megismertem progresszív rock-, illetve jazz- és jazzrock-csemegéket, amiket neked is ajánlok, hogy kicsit csiszold a zenei műveltségedet és el tudj mozdulni a három- és négyakkordos Omega-művektől.
egy ütem 110 akkord??? attól lesz jó a zene??? :))
a legnanyobb számok pár akkordosak!!!! csak az unatkozó jazz-esek kijazzelik :))
Ha a "Magyar Narancs" szerkesztőségi cikke nem ekézné Kóbort és az Omegát, az valóban rossz lenne.
Bojtár B. Endre annyiszor bizonyította már - önmaga, az írásaival és szerkesztői tevékenységével -, hogy kiemelkedően rosszindulatú, alantas hazudozó, aki megveti és gyűlöli a szülőföldjét és a magyarokat, hogy állásfoglalása csak azok számára érdekes, akik a perverz aljasság természetrajzának elemzésével foglalkoznak, ha vannak ilyenek.
Ez a cikke is rosszindulatú ostobaságok és hazugságok láncolata, mind a zenei, mind az esztétikai, mind a politikai vonatkozásokat tekintve.
Jó, hogy ilyen alakok nem lesznek ott velünk a beatmise-koncerteken.
ezért kell minél kevesebb primitív újságírókat olvasni stb., baloldali szemetet