Keresés

Részletes keresés

atis123 Creative Commons License 2016.12.25 0 0 93

Fb elérhetőégem ment mailben.

Előzmény: Du-Pi (92)
Du-Pi Creative Commons License 2016.12.25 0 0 92

Ha Facebook-on el tudlak érni, ird már ide  vagy linkeld ide az oldalad. Ha itt nem jó, akkor email-ben küld. 

Többet vagyok FB-on és egyszerübb is a kontakt.

 

Előzmény: atis123 (91)
atis123 Creative Commons License 2016.12.25 0 0 91

A 760-at vettem, pont a leírtak miatt. Hát kezdetben a város, életkép.  Majd később szeretnék sportot is. Persze tájkép is szóba jön. Én most Yorkshire élek, Leeds-től nem messze, úgyhogy a tájfotózás itt adja magát.

De először a tanulás a portrékkal.

Előzmény: Du-Pi (89)
Du-Pi Creative Commons License 2016.12.25 0 0 90

A Canon EOS 750D és EOS 760D közötti főbb különbségek

                                         Canon EOS 750D     Canon EOS 760D

Betekintés érzékelő          nincs                        van

Felső státusz LCD             nincs                        van

Virtuális horizont               nincs                        van, 1 dimenziós (elforgatás)

Felső státusz LCD             nincs                        van

Felső gombsor                  fókusz üzemmód,     fókusz üzemmód,
                                         ISO                           ISO
                                         Disp                          LCD világítás
Üzemmód tárcsa

rögzítő gomb                    nincs                        van

Tárcsák zárolása              nem lehetséges       lehetséges

Vezérlőtárcsák                 csak elülső               elülső és hátsó

Servo (folyamatos)

AF LiveView sorozatnál    nem                         igen

Egyéb                                 –                           digitális zoom videófelvételkor
                                           –                           HDR videó

Méretek            131,9 × 100,7 × 77,8 mm      131,9 × 100,9 × 77,8 mm

Tömeg

(akkumulátorral és kártyával) 555 gramm      565 gramm

Előzmény: atis123 (88)
Du-Pi Creative Commons License 2016.12.25 0 0 89

Szio. Boldog Karácsonyt neked is. 

Meg is vetted már a 750-et?  Mert inkább a 760-at javasoltam  volna, az jobb, igaz drágább is.

Nekem is van 50/1.8  :)   Ja és mit, milyen témákat szeretnél fotózni?

Előzmény: atis123 (88)
atis123 Creative Commons License 2016.12.24 0 0 88

Boldog Karácsonyt! Már nem lesz olyan szűkkörű a klub. Én is beruháztam egy ilyen szerkezetre, bár én valószínűleg inkább kérdésekkel jelentkezem majd, mert én még totál kezdő vagyok. Egy Nikon D5300-at akartam kittel, de mikor utána néztem az objektív választéknak, ezért inkább a canon mellett döntöttem. A 750 meg e közti ár különbség miatt meg már nyilvánvaló volt ez.

Úgyhogy van ez meg egy Fix 50-es 1.8 as fényerejű obi ez lesz a tanuló gépem.

Du-Pi Creative Commons License 2016.11.09 0 0 87

Csak azért kértem  a RAW képeket, mert agyon dicsőitik  az L-es obikat  és kiváncsi voltam a különbségre.

Hát nem biztos, h nagy a különbség  (árban mindenképp nagy). Ennyi.

 

Előzmény: Soká (84)
Du-Pi Creative Commons License 2016.11.09 0 0 86

Tuképp azért egyetértünk. Csak a sok felesleges sallangon akadok ki.

 

Nem tudom, bekapcsolod az időzitőt és elé állsz a gépnek, aztán klatty.

Sztem  befogja az élességet.

 

Wifit hogy csináltad?

Előzmény: Soká (85)
Soká Creative Commons License 2016.11.09 0 0 85

Közben megoldódtak a problémáim. Be akartam üzemelni a wifis távirányítást, de elsőre nagyon nem ment, aztán megoldottam :)

 

Viszont, azt tudod-e, hogy wifis, távirányítós mókolás nélkül időzítővel hogyan lehet megoldani azt, hogy lefotózzam magamat? Tehát, hogy megnyomom az exp. gombot, odasétálok a kamera elé és akkor fókuszáljon rám, közvetlenül az exponálás előtt.

Előzmény: Soká (84)
Soká Creative Commons License 2016.11.09 0 0 84

Én úgy gondolom, hogy a canon saját fotói azzal és úgy készültek, ahogyan azt írják. éppen csak nekik lehetőségük van az adott objektívből a lehető legjobban sikerültet használni, ők tudják legjobban, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a gépekből és a RAW állományból. Nem hiszem, hogy megérné nekik ezen felül trükközni. Én azt látom, hogy a modelles fotónál például nagyon ügyeltek arra, hogy minden részlet szép rajzos legyen, ami jól mutat a képen. Ennyi.

 

A "szájtépésről"... látod, hogy a topikgazda is mennyire védelmezi ezt a dolgot. Én nem tudom mással magyarázni, mint, hogy ezek a fiúk a technikában élik ki magukat és valahogy boldogabb az életük, ha mindenféle funkciókat, lehetőségeket beleépítenek a fotózásba. Egyébként megértem őket, mert esküvőfotósok és ott tényleg mindig gondot okoz a fehér menyasszonyi ruha meg a fekete vőlegényi öltöny kompromisszumot igénylő kontrasztja. Úgyhogy bevetik ami bevethető. Az már mellékes, hogy mennyi eredménnyel jár.

 

"Nekem  egy olyan gép elég lenne amin csak manuális módok vannak, bőven elég."

 

Nem tudok jobbat annál, hogy ne foglalkozz a neked felesleges gombokkal. Azért teszik rá, mert a felhasználók egy jelentős részének fontos. vagy a gomb maga, vagy a lehetőség tudata. Én sem használom őket, bár mondjuk amikor valami egészen hirtelen dolog történik, például nagy robajjal elhúz egy repülő az égen és szeretném gyorsan lefényképezni, akkor nincs idő arra, hogy én szépen m módban beállítsam az exp. értékeket, olyankor az a leggyorsabb, ha a bekapcsolással együtt átforgatom a tárcsát a sport módban és talán még marad idő exponálni. Ezek ritka esetek, de előfordulnak.

A csúcskategóriás gépekkel én nem foglalkozom, mert olyanom úgy sem lesz, de nem lepődnék meg, ha azon nem lennének általad feleslegesnek ítélt tudások. Tehát mondhatnám azt, hogy akkor vedd azt, de gondolom, neked sincs felesleges 1-2milliód :)

 

"Én meg azt nézem, hogy egy fotó  jó vagy sem, nem érdekel mivel és

hogy készült."

 

Oké, értem, de most a 760D topikban beszélgetünk és nem a Bemutatom fotóimat c. képdicsérgetős topikban. Itt én azért fordulok meg, (de rajtunk kívül nincs élet), mert van néhány specifikus kérdésem. Főleg amíg nem laktam be a gépet.

Engem is maga a kész kép érdekel, de például amikor látok egy nagyon jó fotót, akkor azért felmerül bennem a kérdés, hogy vajon milyen technikával készült? Tegnap például, amikor ezeket a portrékat nézegettem és azok exifjeit, akkor például azzal találkoztam, hogy az általam jobbnak látott fotók jelentős részénél a fotósok macintosh rendszeren dolgoznak. Amiből nem azt a következtetést vonom le, hogy iMacen szebben lehet dolgozni, hanem aki "igényesebb", az előszeretettel nem Windows alatt dolgozik. (De ez bizonyos mértékben sznobság kérdése is.)

 

"Engem nem érdekel az objektívek rajzolata"

 

Akkor nem tudom, miért kértél tőlem RAW képeket :) Persze, félreérthettelek, de ha arra vagy inkább kíváncsi, hogy én egyébként miket fotózok, akkor az már nem ennek a topiknak a témája.

 

folyt. kameraspecifikus kérdésekkel.

 

Előzmény: Du-Pi (83)
Du-Pi Creative Commons License 2016.11.09 0 0 83

Na jó, picit sarkítottam, szerintem az egész túl van lihegve.

Engem nem érdekel az objektívek rajzolata, meg a vázak tudása, stb.

A monitoron nézed jpg-ben a képeket és vagy jó vagy nem, de ez a

megállapitás nem a technika miatt van. Amiket nézünk nap mint nap

képeket, nem is tudjuk milyen géppel, milyen obival készült és nem is

érdekel senkit. Nekem  egy olyan gép elég lenne amin csak manuális

módok vannak, bőven elég. Mindenféle ficsőrt csak az eladások miatt 

csinálnak a gyártók. A topicokban meg megy a nagy veszekedés, meg

a valóságban is a vita, hogy  mi és miért jobb, ki mit lát, stb.

Én meg azt nézem, hogy egy fotó  jó vagy sem, nem érdekel mivel és

hogy készült.  Fotózásban is mindenki a kor divatjának akar megfelelni,

ebből élnek a gyártók :) Az egész azért jött ki belőlem,mert azon ment

a szájtépés a másik topikban, hogy a csúcsfényekből mi látszik.

Gyakorlatilag semmi vagy olyan kevés, hogy nem érdemes vele foglalkozni.

Szőrszálhasogatás :)

A Canon (és más gyártók) saját  promo fotói biztos hogy a feltüntett  cuccal

készültek és manipulálatlanok? Én nem lennék ebben biztos.

És megint  az egész  csak a magánvéleményem!!!

Nézd el nekem!

Előzmény: Soká (82)
Soká Creative Commons License 2016.11.09 0 0 82

Szívesen próbára tennélek két egyforma monitorral, egyiken RAW másikon JPG, különbséget tudnál-e tenni? Én nem hiszem. Meg nem is igazán értem, mert az amit a monitoron látsz, az már a RAW-nak a "látható" formára konvertált változata. Nem a látványa az érdekes, hanem a módosíthatósága.

És ezt a "veszteségességet" sem értem, hiszen úgy tömöríted, ahogyan jól esik. Most egy 32Mb-os RAW-ból konvertáltam egy 16Mb-os jpg-t. Szerintem feleslegesen nagy méret. A tömörítés legfeljebb 600% felett mutatkozik.

 

Amit bemozdultként jeleztem, azt megnéztem újra és valóban nem a kamera mozdult be, hanem szerintem a bal szemen látszik egy nagyon picit, hogy éppen pislogás eleje/vége van és az alsó szemhéj picit bemozdult. De nincs nagy (jelentősége)

 

"Sztem normál monitoron jpg-ben  nem  a váz és az objektiv minősége fogja meghatározni a képet."

 

Még jó, hogy hozzátetted, hogy magánvélemény, mert én teljességgel nem értem a dolgot. Ezzel az erővel a mobilomban is lehetne RAW és akkor rögtön "élesebbek" lennének a képek?

Szerinted a Canon saját fotója is értékelhetetlen mert jpg-ben van és csak 7Mb? Őszintén szólva most nagyon elbizonytalanodtam, hogy miként lehet ennyire eltérően értelmezni egy adott dolgot. Sajnálom, hogy nem látom azt, amit Te.

 

Előzmény: Du-Pi (81)
Du-Pi Creative Commons License 2016.11.08 0 0 81

Világos. Az a baj h ezek jpg képek,ami eleve veszteséges, meg  kompenzált, stb.

Alapból ilyen képeket látunk és jók is, ilyen alapon nem veszel észre különbséget az obik és gépek közt.

Viszont látod ha túltolták, ha rossz a kompozició, ha bemozdult. Én  a mutatott példáknál nem

bemozdultnak látom, hanem  melléfokuszált, ez előfordul, bár valóban be lehet mozditani   a gépet fotózáskor.

Az eredeti RAW képeket kell megnézni mindenféle jpg  előnézet nélkül.  Na ez egy  olyan téma amin napokig lehet rágódni,

nem is érdemes.  Sztem normál monitoron jpg-ben  nem  a váz és az objektiv minősége fogja meghatározni a képet.

Ez csak az én magánvéleményem :)

 

 

Előzmény: Soká (80)
Soká Creative Commons License 2016.11.08 0 0 80

Lemaradt, amit a végére hagytam.

 

De az ugye tiszta, hogy most az objektívek rajzolatáról beszélünk és nem alkotásokról.

Előzmény: Soká (79)
Soká Creative Commons License 2016.11.08 0 0 79

Bár általában igyekszem pontosan fogalmazni, lehet, hogy félreérthető voltam, igazából a rajzolat alatt az élességre gondoltam, nem másra. A rajzolat szó semlegesebb, a kép egészére utal, az élesség meg a fókuszponton értelmezhető és feltételezi, hogy valami éles a képen.

Most hirtelen itt ez a kivágott 100%-os részlet egy szerintem középutas (természetes) konvertálással, hogy lásd, én mit gondolok úgymond elvárható minőségnek élesség ügyben. Az emberi arc és ezen belül a szemöldök, szempilla elég jól jellemzi egy objektív képességeit. Egy szűk mellkép esetében megszámolhatónak illik lennie minden szőrszálnak.

Egy profi felszerelésnél meg egy bő mellkép esetében is.

Sőt, most nézem ezt a Nikon D5300 fotót, ez már egy bő derékképnek felel meg. És ha belegondolok, hogy gép+obi 230e Ft körül van, akkor ez nem rossz teljesítmény szerintem. Lehet, hogy majd csinálok hasonló képkivágással egy fotót én is, mondjuk az 50mm f1,8-cal, kíváncsi vagyok a részletekre.

 

Egyébként most keresgéltem nagyfelbontású portrékat és tulajdonképpen az lepett meg, hogy mennyi nem igazán jó fotót találtam. Bemozdult, rossz élespont, túltolt élesítés, stb. 1. 2. 3.

 

Na, itt van egy fotó egy 24-105-ös L-es obival. Ezt például egy gyenge rajzolatú lencsének mondom én. Nekem ez már alatta van az elfogadható minőségnek.

 

Ez meg túl van tolva, de illik a témához és profi.

Ez meg hiába profi felszerelés, egy kicsit bemozdult. De van amelyik meg .

A végére hagytam egy tisztességes, természetes fotót, ez volt a leginkább ízlésem szerint való a talált képek közül. Az exif-jét is érdemes megnézni.

 

Ja, és érdemes megnézni a Canon saját promó fotóit a 760D-hez.

http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos760d/

Előzmény: Du-Pi (78)
Du-Pi Creative Commons License 2016.11.08 0 0 78

"Engem elsősorban az objektív rajzolata érdekel"

Hmm. mindig azon gondolkodom, hogyan lehet ezt mérni házilag , illetve hogyan lehet látni a monitoron?

Olyan jól hangzik, meg  tudományos, aztán az 1920x1080-as monitoron nézzük, legfeljebb nagyitásban.

A rajzolat  nem azonos az élességgel (?), amikor én hasonlitgattam csak az élességet néztem, abban a 18-135 jobb

volt. Erre tudnék  fizikai magyarázatot , de csak hitvita lenne belőle, ezért nem is mondom.

Nos engem  ezek nem izgatnak, egy kép nem a rajzolattól lesz jó, hanem a kompoziciótol, a mondanivalójától, stb.

Ahogy írtad Capa sem a rajzolattal foglalkozott.....

 

Előzmény: Soká (74)
Soká Creative Commons License 2016.11.08 0 0 77

Köszi a figyelmeztetést! Egyébként nincs min kipróbálni...

 

Előzmény: Du-Pi (76)
Du-Pi Creative Commons License 2016.11.08 0 0 76

Fizikailag nem lehet,  beleér a tükörbe vagy kipattintja a mattüveget. Ne próbáld meg és ne erőltesd!

Előzmény: Soká (75)
Soká Creative Commons License 2016.11.08 0 0 75

"EF-S obit nem lehet FF vázra tenni."

 

Ez biztos? Nekem mintha az rémlett volna, hogy zoomok esetében tele állásban már működik és a sarkokat is kirajzolja.

Előzmény: Du-Pi (73)
Soká Creative Commons License 2016.11.08 0 0 74

Igen, a "rendszer" jól hangzik, de azért az optika, az kőkemény fizika. Ha egy lencse nem rajzol szépen, az minden vázon csak egyre rosszabb lehet. Engem elsősorban az objektív rajzolata érdekel, az egyéb tulajdonságai (gyorsaság, súly, építettség, használhatóság) nem elhanyagolható, de másodlagos.

Én nem vittem túlzásba az objektív választáson való agyalást. A fix 50-es kihagyhatatlan. Felette úgy tűnt (10 éve), hogy a 70-200-nak nincs jó alternatívája. A 2,8-as nagyon drága volt, maradt az f4. Dilemma nagylátónál volt, de akkor már rájöttem, hogy FF vázam még sokáig nem lesz, tehát megteszi a croppos zoom. Megnéztem tesztképeket a szóba jöhető Tamron/Sigma vonalon és nem nagyon találtam megfelelőt. Így aztán lett Tokina 11-16, amit egyáltalán nem bántam meg. Kicsit "kemény" a képvilága, de ehhez a látószöghöz ez nem zavaró. A 24-105 a legrosszabb választásom volt mert mindhárom előző obi veri képminőségben, ugyanakkor persze utazózoomnak megfelelő. Meg ha nagy ritkán videózok, akkor azt használom.

 

Ha kellene, most fix obikat vennék.

 

Én kitobit csak az első vázhoz vettem 2005-ben. Hát, 8mp-en elment. Azóta a kitobik is sokat javultak, szerintem.

Du-Pi Creative Commons License 2016.11.07 0 0 73

Nem eladó volt, hanem a barátom obija. EF-S obit nem lehet FF vázra tenni. Persze lehet hibás is, ki tudja...

Én meg rendszerben gondolkodom,  adott váz és adott obik együtt  határozzák meg  a minőséget.  :)

Előzmény: Soká (72)
Soká Creative Commons License 2016.11.07 0 0 72

Most lehet, hogy ellent mondok neked, de én is azt az elvet követem 8csóróságom okán), hogy olcsóbb váz, drágább obik.

Az, hogy valami L-es, az önmagában sajnos még nem 100%-os garancia. Az én 2db L-es zoomobim közül az egyik penge, a másik nem. És amelyik nem, az bizony inkább a gyártási szórásból adódóan gyengébb, tehát nem mondhatom azt, hogy olyat senki ne vegyen. Sajnos van szórás, ami nem vet jó fényt a L szériára (sem).

 

Az általad említett lencsékkel nincs saját tapasztalatom. Amit írsz, az valamelyest ellentmond a fizika ökölszabályainak, egy 18-135-ös átfogás kompromisszumosabb kellene, hogy legyen, mint egy 24-70. Arról nem beszélve, hogy utóbbi háromszor annyiba kerülő prémiumobi, ami Canon laboratóriumi körülmények között nem lehet rosszabb rajzolatú, mint a "kommersz" testvérkéje...

 

Én látatlanban azt mondanám neked, hogy az a 24-70-es obi beteg valamennyire. Ha úgy került hozzád, hogy eladó, akkor azon nem csodálkoznék. magyarul: ne az L-es obikról legyen rossz véleményed, hanem konkrétan arról az egyetlen obiról.

 

De azért az összehasonlítás eleve nem fair, hiszen a 24-70 egy FF-re tervezett obi, amin az EF-S-t nem is tudom, hogy lehet-e használni? geometriai okokból a 24-70-ben sokkal több az anyag.

 

Ha megkérdezel profikat, egészen biztos, hogy tudnak súlyozni az egyes L-es obik jósága között. Én csak annyit mondhatok - de ebben semmi felfedezés sincs: a 70-200-as zoom tud jó lenni. :) A 24-105-ről ugyanezt már nem mondanám. A fixekkel viszont nehéz melléfogni.

 

A napokban, rövid időre kezemben volt egy vadiúj 100-400-as. Komoly darab, de elsőre a zoom állítás érzésre cseppet sem volt taktilis élménynek nevezhető. Az átfogása meg túl jól hangzik. Nehéz elhinni, hogy hibátlan legyen.

Előzmény: Du-Pi (71)
Du-Pi Creative Commons License 2016.11.04 0 0 71

Kipróbáltam a 18-135 is stm obimat egy ef 24-70 f/2.8L usm ellenében.

Nem fogod elhinni de a 18-135 jobb képet  produkált sztem.

Akármilyen gyújtótávolsággal  fotóztam, mindig jobb rajzolatúnak és élesebbnek

találtam a 18-135-öt. Gondolom a FF-en vagy más vázon azért jobb képet produkál  a 24-70.

Szal  nem érdemes  erre a vázra jobb obit rakni (?). A másik topicban megy  az okosság, hogy

jó objektiv  a gyengébb vázhoz, stb. Elvileg jó ha tényleg vesz majd valamikor egy jobb vázat, de

rohadt sokba kerül  már az obi is és a váz is drága, ha még azt sem tudja vki hogy mit akar fotózni,

akkor nem szabad  csak belépős cuccost venni. Meg hát nem  az egy számjegy meg a piros csiktól

lesz valaki  (jó) fotós. Osztják az észt, nem is irok oda semmit. Azért pár okosnak a fotóit megnézném :)

Előzmény: Soká (69)
Du-Pi Creative Commons License 2016.10.29 0 0 70

Igen, láttam. Igazad van nem mondtam. A portré érdekelt volna, ott is a szemek élessége.

Tehát pl. mindegyik obival ugyanakkora  kivágást néztem volna, egy egész alakost, egy fél alakost

és egy arcképet. Ezt még lehet variálni különböző gyujtótávolságokkal :)

Se ne fáradj vele, annyit nem ér, majd ha találkozom  fotós haverjaimmal, megcsinálom

én.   Köszönöm az eddigieket neked.

Előzmény: Soká (69)
Soká Creative Commons License 2016.10.28 0 0 69

Azt nem mondtad, hogy pontosan mit is szeretnél látni, olyasmit fotóztam, ami számomra érdekes egy objektív esetében. Ezért szoktam szemből sík, strukturált falfelületeket fotózni, mert akkor jól látható, hogy ugyanaz az elem a kép közepén és a kép szélén hogyan rajzolódik ki, milyen a geometria és milyen a vignettálás, kromatikus abberáció. Ezen kívül telénél érdekes a bokéh. Portrét nem küldtem, mert az leginkább csak etetésre jó.

Az én személyes véleményem az - ezért csak két objektív rajzolatát mutattam - hogy ezekhez olyan nagy kétség nem férhet, ezek megérik a pénzüket. A 24-105-t már nem tudnám ugyanilyen jó szívvel ajánlani. (Volt egy kép, ami kicsit életlen lett, de a sorozat miatt benn hagytam, a fájl nevében jelöltem a problémát)

Előzmény: Du-Pi (68)
Du-Pi Creative Commons License 2016.10.28 0 0 68

Nem gond, megnéztem a  képeket, jók...

Az élességre voltam kiváncsi, megállapitottam, hogy  csak  ha saját magam fényképezek

különféle  obektivekkel ugyanazt a témát akkor lesz mérvadó az összehasonlitás.

 

Előzmény: Soká (67)
Soká Creative Commons License 2016.10.28 0 0 67

És ugyanolyan lassan ment fel :(

Hanyagolom máskor ezt a toldacuccot, nem tudtam, hogy ilyen gyalázatos...

Előzmény: Du-Pi (66)
Du-Pi Creative Commons License 2016.10.28 0 0 66

Köszönöm!   Amint lejön megnézem, csak rettentő lassan jön.

Előzmény: Soká (65)
Soká Creative Commons License 2016.10.28 0 0 65

Halihó!

 

Párat fotóztam, úgymond teszt jelleggel, de csak két objektívvel, ami érdekes lehet. Van egy 24-108-asom is, de az "utazózoom" :)

Minden info az exifben.

1. 2.

A jelszót ki fogod találni, úgy kezdődik: grev.....

 

Előzmény: Du-Pi (64)
Du-Pi Creative Commons License 2016.10.27 0 0 64

ok. azt megköszönöm :)

 

Előzmény: Soká (63)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!