Nem tudom ránéztél-e a V8cars-ra, ezért egy fotó a gépről:
Itt még alatta vannak a 2"-os pogácsák. Ezeket kivettem, mert nekem kissé kemény volt a rugózás úgy előfeszítve. Mivel a gumikat visszaraktam a gyári méretre, hülyén is nézett ki a hézag a kerék és a sárvédőívek között.
Keresek TJ-hez hátso kerék iv és csomagtarto kárpitott világos szürke szinben ,esetleg ha valaki kidobta terephasználatkor vagy más oknál fogva szivesen megvenném ,ha esetleg talál a YJ-is az is jöhet!
Én utcai autonak vettem ezért ugy gondolom hogy az az ezres százba nem kevés megtakaritás hosszú távon ,igaz még nem sikerült lemérnem a pontos fogyasztását mert még nem érdekelt inkább élvezem a fillingget É-)
Amúgy diosd-on lakom ha tudtok ajánlani megbizhato gázast a környéken szivesen veszem!
Köszi a számokat! A szekszárdi TJ-t már nézegettem, de még nem sikerült eljutnom oda.
Eszembe jutott még, hogy Fehérváron van egy szerviztulajdonos, akinek első és egyetlen tulajként van egy '96-os, utolsó szériás YJ-je. Máhr Fékszerviz, Pirosalma utca. Ha valamivel elakadsz és a nem laksz túl messze, talán érdemes megkeresni (esetleg felhívni). A saját szerelőjével javíttat. Mindenben jó - a fő profilban, fékben is, de teljeskörű szervizelést is vállalnak tudtommal.
Alkatrész ügyben: eddig volt szerencsém (és pénzem) új alkatrészben utazni... Rengeteg utánajárás, de mindig sikerült megtalálnom mi, hol olcsóbb. Általában harmad áron sikerült megszereznem mindent ahhoz képest, amit a legrémisztőbbnek találtam a kutatási listán. Érdekes módon mindig máshol, más volt az olcsó.
Boltok: Alkatreszdiszkont, Amero-r, Unix, Bárdi, Szakál-metál (jellemzően a szokásosak).
Én nem gondolkodtam gázon. Szükségem van a helyre, mivel napi használatban van a vas.
A "mit tud"-on gondolkodva: négy év és némi ismeret szerzés után a hét végén rendbe raktam a szenzorokat és csatlakozókat. Meglepetéssel tapasztaltam, hogy az előző tulaj (meg négy évig én is) milyen apró gondosságtól kímélte meg a gépet. Egyből kisimult a járása, lazán felpörög oda is ahova korábban esély sem volt. Mondjuk ereje nem lett látványosan több. Így hozza egy átlagos kisautó dinamikáját ami fele ennyit ad le és fele ilyen nehéz.
száz km-ként kb egy ezrest tudsz megtakarítani, szóval akkor érdemes ha legalább évi 20 ezret futsz a kocsival.Én régóta gázzal járok de a Wranglert nem szereltettem át (ML320-ban van) nagyon komolyak az új gázrendszerek, hengerenkénti injektor már alap és a computerjük nagyon sokat fejlődött az elmúlt 10 évben. Merre laksz? már a beszerelés miatt kérdezem.
Én is nézem a netet, ha valami bajom van. Sok ötletet és anyagot szedtem össze.
Terepezni csak kirándulásokon szoktam a családdal földút szintjéig...
Vadászni nem szoktam, bár régebben ismerőssel voltam párszor.
A TJ-t vontatásra használom azon kívül, hogy családi kedvenc. Pl. voltunk párszor lakókocsizni Horvátországban, meg a kertes házhoz ezzel cuccolom amit kell.
Gratulálok a vashoz! Menő a festése! Reménykedjünk, hogy műszakilag is menő lesz!
Milyen motor van benne?
Mintha már láttam volna élőben... A kengururács miatt nem zizegnek a rendőrök?
Motorról esvén szó: nekem a Boros Műhely csinálta a hengerfejet Székesfehérvárott. Éppen volt ott egy Chevy V8 életrekeltésre. Az idők kezdete óta újítanak fel motorokat. Apa és fia, nagyon korrektek, árban és időben is.
Annak idején a Kecskeméti Nagy Gépműhellyel is leveleztem. Ők sem ijedtek meg az amerikai blokktól. Azt mondták, hogy az AMC 150-es kb. ötven éves konstrukció, így biztos megoldanák a generált.
Közszájon forog még a Mezőszilasi Fortuna Bt. neve. Kemény műhelyberendezéseik vannak, de velük még nem vettem fel a kapcsolatot.
Egyébként van Fehérvár környékén egy társaság, régi Chrysler szervizesek. Kezdetben náluk javíttattam. Ők is korrektek, és az ország különböző pontjairól mennek hozzájuk a régi ügyfeleik. Az első szívásomat is ők rakták helyre. A váltóharang alatti fagydugó elkorrodálódott. Mivel az alkatrészkatalógus nem tartalmaz cikkszámot hozzá, nem lehetett rendelni. A Papas is rosszat hozott, kétszer is. Mióta összeszedtem a netről az infókat magam javítom az egyszerűbb problémákat. Elvégre valamikor ezt a szakmát tanultam...
Bejelentkeztem a V8cars-ra, a Jeep fórumba. Ajánlom neked is. Kedvesen fogadtak, mégha nem is V8 a gép. Ha kérdeztem, szinte azonnal volt válasz. Október 11. körül van fotó a TJ-ről. Műanyag tetős. Egyenlőre nincs is szándékom vászontetőre cserélni.
Nekem múltkor Törökbálintnál az autópályán ment el az olajnyomásom,- nem csak a gomba- , csak 2000 ford felett jelzett nyomást úgy jöttem hazáig. Most találtam egy céget akik 20-40 körül vállalják a felújítását. Végül majd akkor derül ki mi a hiba ha leszedem a kartert hogy mi van belül.
Volt CJ7-m is még régebben , sosem volt vele semmi gond, elnyűhetetlen konstrukció.
Gömbfejet nekem a Szakál-Metál újított fel 3500,- Ft-ért a futómű kereszttartóhoz. Elvitték és hozták... Nem mondták meg ki csinálta, de már két éve kiváló hétköznapi használat mellett. A támasztó gömbfejeket az alkatreszdiszkont hozta meg, kb. féláron mint más.
Motornál hengerfej tömítés csere, gépműhelyben ellenőrzés, síkolás, szelepszár szimering csere volt. Hűtő csere kétsor bordásra. Vízpumpa csere. Gyújtótrafó, gyertyakábelek cseréje (2x, mert a maszek által gyártott kábelek elszakadtak levételkor. Próbáltam kábelfogóval és kényszerből kézzel is...). A nyáron majdnem ott ragadtunk Horvátországban, mert a sztrádán elszállt az olajnyomás gomba. Legutóbb az összes szenzor és csatlakozó kontakt tisztítását csináltam meg, egyből eltűnt két hibakód és simult a motor járása.
Ha motort szerelsz, javaslom figyelni a hengerfej csavar tömítésére elöl, a kormányszervó felől (ha a szerelési könyv nálad is írja). Állítólag ezt néhányan kihagyják. Meg gömbfejezéskor talán célszerű cserélni az első féltengely kereszteket is....
Az enyém régebbi, 91-es YJ és eléggé lehasznált szegény. Most állok neki a felújításnak, először a futómű kardánok gömbfejek jönnek, a váltócserén már túl vagyok:) Ha ez kész jön a motorfelújítás. Találtam egy céget akik usa motorok felújításával foglalkoznak Győr mellett.
Nyavalyás dolog egyetlen Wrangleresnek lenni a hálón... Ezt tapasztalatból tudom, mert eddig mindennek egyedül kellett utána járnom.
Már ketten vagyunk!
Szívesen megosztom tapasztalataimat, ha egy 97-es TJ 2.5 motorral elegendő alap! Négy éve van nálam és már szinte minden részébe belepiszkáltam kicsit. Mármint megpróbáltam helyreállítani a gyári állapotát abból az elhasználtból, amiben vettem.
Van alkatrész katalógusom, szerelési könyvem pdf-ben, tapasztalati úton szerzett tudástőke :), stb.
Üdv mindenkinek, Régebben 4 évig nyúztam egy YJ-t de a nosztalgia megmaradt és most sikerült egyhez újból hozzájutnom. Igazából ez volt az egyetlen vasam aminek az eladását megbántam ahányszor eszembe jutott.
Végre van újból szerelni valóm:) imádom vezetni, nemcsak terepen!
Gondoltam nyitok egy fórumot ahol meg tudnánk beszélni a tech. dolgokat, szereléseket.