Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2014.08.04 0 0 260

Szia Lajos!

 

Amiket írtál, ezek tények, amikkel nem lehet vitatkozni. Az, hogy kié a modul, az egy dolog, nem volt róla információm. Hogy miért olyan, amilyen, annak nyilván meg volt a maga oka, és ismétlem, nem fikázás volt a szándékom, csak a tapasztaltak  ismertetése. (Amit viszont én jónak tartok: a kézi állítás, ami egyszerű és jól működtethető. Persze a fiatalabbak biztos fintorognak ezen, hogy miféle őskövület vagyok ezzel a véleményekkel, mert milyen frankó egy számítógép vezérelte megoldás...)

 

A tároló fontosságával Veled értek egyet, nem az idézett fremósokkal. Ezért is írtam, amit gondoltam erről, és ezért is javasoltam a tároló kapacitás bővítését jól megközelíthető módon megoldani.Egyébként a tárolás azért is szükséges, mert pont a mostani találkozón jött az az ötlet, hogy a korszakok folyamatosan változzanak. Az pedig nem működik, hogy most éppen mozdonyt vezetek (vagy forgalmista vagyok), de közben szedjem-tegyem a modelljeimet. Tehát igenis kell a tároló kapacitás. (Nem tudom, hogy így van-e tényleg, de Szombathelyen nem láttam egyszer sem olyan torlódást, ami miatt kézzel kellett volna járműveket tologatni. Igaz, ott lényegesen kevesebbet voltam, mint Győr Rendezőnél.)

 

(És most esz a penész, hogy nem Győrben lakom, mert akkor lehet, hogy beállnék közétek, legalább addig, míg egy olyan fejállomás összejönne, ami tényleg nagy forgalomhoz jó...)

 

Na, most elég volt már belőlem, megint Te jössz! :-)

 

Z.

Előzmény: szegecsszámláló (259)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.08.04 0 0 259

Szervusz Zoli!

 

A következő a helyzet:

 

A tároló állomás nem a mienk, hanem Danié. A klub szponzorálta hozzá anno a váltókat, illetve segítettünk a tervezésben és az építésben, de a munka oroszlánrészét Balázs és Dani végezte el. Balázs halálakor a befejezés Danira maradt, de még egy ilyen "kicsi" tároló megépítése is évekig tartott és rengeteg pénzbe került. ez az egyik oka, hogy miért nincs nagyobb.(egyébként ha jól tudom, egy további 1m-es szekció beépítésével a vágányhosszok növelhetők, csak így meg nem fért be az idei tervbe az állomás, ezért volt rövid)

A másik ok, hogy a tárolót nem szabad valóban tárolóként használni, mert tulajdonképpen forgalmi szempontból nem teljesen erre való. (helyesebb lenne végállomásnak titulálni)  Több fremo-stól hallottam már (és valószínűleg a tapasztalat mondatja velük) hogy a használaton kívüli modell legbiztonságosabb helye a dobozában van. Az egy más kérdés, hogy mi nem vagyunk elég fegyelmezettek egyrészt ahhoz, hogy tulajdonosként  időben megjelenjünk feltenni és levenni a szerelvényünket, másrészt ahhoz, hogy ne tegyünk fel olyasmit, ami aznap biztosan nem fut.

Ezért ha pl én koordinálok egy tárolón biztosan az etap elején felrakatok mindent ami abban a játékban tőlem indul, mert sokszor jártam már úgy, hogy a mozdonyvezetés hevében a tulajdonos elfelejtett megjelenni a napközben induló vonatával, így aztán nem tudtam szerelvényt kiadni egy egy járatra.

Sajnos két olyan szerelvény is ott hetelt Dani tárolóján pénteken és szombaton is ami a játék szempontjából csak helyfoglaló akadály volt, de szerep az aznapi játékban nem jutott neki, viszont mivel dobozt nem adtak hozzá, frankón lefoglalt 2x2m-t.

 

Folytatom valamikor a napokban, csak kifogytam az időből, addig is erre reagálhatsz:-)

 

L

Előzmény: alkotasu (258)
alkotasu Creative Commons License 2014.08.02 0 0 258

No, akkor belekezdek. Tehát igazából azt tapasztaltam, hogy Győr rendező eléggé szűk keresztmetszet több szempontból is.
Egyrészt általában rövidek a vonatfogadó vágányok. A váltóállító gombok felőliek meg különösen. A bejövő vonatok nem férnek el, aztán kézzel kell tologatni sokszor a kocsikat. Indulásnál hasonló a helyzet.
A két tároló csonkának nagyon rövid a kihúzó vágánya a fordítókoronggal együtt is. Ezzel összefüggésben a csonkák hosszának megnövelt volta nem pótol egy másik tároló vágányt.
Ahhoz képest, hogy fővonali végállomási szerepe volt (van, lesz), kevés a tároló kapacitás. Az szerelvények összeállításához ismét kézi segítségre volt sokszor szükség. A zsúfoltság miatt a mozdonyok körüljárását nem lehetett biztosítani. (Egy vágánynak mindig szabadon kéne lennie erre a célra. Ahhoz, hogy a tervezett sok vonatot le lehessen közlekedtetni, kapacitásbővítésre van szükség.
A mozdonytároló vágányokból kevés van, viszont hosszúak. Az egymás mögé elhelyezett mozdonyokat megint csak kézzel szokták emelgetni, ami azért eléggé elszomorító látvány.

A fenti probléma különösen a nagyon jól sikerült Zirc mellett ütközik ki. Ott nagyon szépen elférnek a hosszú vonatok, a tolatás is rendesen működik. Félreértés ne essék, nem fikázni akarom az állomást, mert nyilván régebben készült, rövidebb vonatokra lett annakidején méretezve, stb., csupán az általam tapasztaltakat osztottam meg.

A magam részéről kétféle alternatívát látok:

1. Új Győr rendező építése a régi anyagok felhasználásával (váltók, váltóállító rendszer). Költségtakarékosabb megoldás, de a keskeny modul korlátozza a fejlesztési lehetőséget. Esetleg új modul építése a régi vágányanyag felhasználásával.


2. Győr rendező megtartása (átnevezése valami másnak, ami egy mellékvonal vége, vagy elágazó állomása), és egy teljesen új Győr rendező építése. Az, hogy két vágány van az állomás egyik végén, az arra is jó lehet, hogy az egyik vágány kihózó vágányként működhessen adott helyzetben - tehermentesítve az átmenő vágányt a(z elsősorban tehervonati) tolatásokra való igénybevételtől.

Bármelyik is lenne a döntés eredménye, a vágányhálózat kialakítását a következő vezérelvek alapján kéne megtervezni:

1. A líráknál a vágányok számától függően kétalfás líra, vagy nyalábos líra alkalmazása a vágányok hasznos hosszának növelése érdekében (azonos állomáshossz esetén).


2. A vonatfogadó vágányok legyenek képesek legalább 9 négytengelyes személykocsi + gőzmozdony fogadására. (Nincs itt valami NEM előírás?)


3. A vonatfogadó vágányokról a tároló vágányok egyszerűen legyenek megközelíthetők, valamint a szerelvény átállítása is könnyen megtörténhessen. Ugyanez igaz a mozdony tároló vágányokra (vontatási telepre). Itt például kérdésként merül fel, hogy a fordító korong csak mozdony fordítási célt szolgáljon, vagy a fűtőházat is ez szolgálja ki.


4. Célszerűnek látnám a vonatfogadó és tároló vágányokat szétválasztani - lévén kétvágányú (vagy elágazó, esetleg csatlakozó) állomásról van szó, bár félek, ennek azért számottevő költségtöbblete lenne.


5.Érdemes lenne azon is gondolkodni, hogy milyen célokra legyen az állomás kialakítva? Alapvetően személyforgalom, vagy tehervonatok kezelése, összeállítása is? Ha tehervonati forgalom is jelentős, akkor külön állomási területen lenne? (Persze lehet, hogy itt most ki kéne a kezemet emelni a biliből...)

 


Első körben ennyi buggyant ki belőlem, de azért remélem, hogy sikerült a legfőbb bajaimat összeszednem, és érthetően leírnom. Halovány gondolatként az is felmerült bennem, hogy ha nem vetitek el az ötleteimet, akkor esetleg szakmai segítséget (vágányhálózat megtervezése dwg-ben) is felajánlok - időm függvényében (legyen valami haszna is egyetemi tanulmányaim ilyen irányának). Gondoljátok végig a leírtakat, aztán ha valami konkrétum van, Lajos, akkor akár drótpostán is el tudsz érni - mert ezt a topikot azért nem követem túl nagy rendszerességgel. Meg egyébként is, kell egy határozott döntés is, hogy elindultok-e ebbe az irányba, vagy sem.

De persze nem akarok tolakodni sem, mert ha mások az elképzeléseitek, az teljesen a Ti döntésetek.

Előzmény: szegecsszámláló (257)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.08.02 0 0 257

Szervusz Zoli!

 

Nyugodtan beleszólhatsz, a jó ötleteket szívesen vesszük. (Ez amúgy egy nyilvános fórum :-)...)

Előzmény: alkotasu (256)
alkotasu Creative Commons License 2014.08.02 0 0 256

Szia Lajos!

 

Bár nem vagyok tag, és sajnos a távolság ezt a későbbiekben sem teszi lehetővé, de az elmúlt 2 FREMO találkozó alapján támadt némi javaslatom. Magyarul: belekotyoghatok?

Előzmény: szegecsszámláló (255)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.08.01 0 0 255

Kedves Klubtagság!

 

Közeleg a tanévévkezdés, szeptember utolsó péntekén pedig elkezdődik a modellezőklub is. Mivel minden klubtagom lehúzott már legalább 1-2 évet a klubban, megkérdezném mihez lenne kedvetek az idén. Az ötleteket ide, az indexes oldalra írjátok meg, így remélhetőleg szeptemberben már kész programmal indulhatunk neki az új évnek.

 

Gondolatébresztőnek kiírnék néhány menüpontot, amit mindenképpen el kell végeznünk, de várom a tagság kívánságlistáját is (nyilván a realitások talaján meg kell majd maradni).

 

-Van két felöltöztetendő, már sínezett modul, illetve egy csupasz keret.

-A treffenen kiderült hogy néhány banánhüvely selejtes, ezeket ki kell mérni, és ki kell cserélni.

-Bakonybánk vágányaiban van három, nem megfelelően polarizált szakasz, ezt sürgősen orvosolni kell.

-a betápkábeleket mind bánk, mind a nyíltvonali modulok alatt kötegelni és rögzíteni kell, lehetőleg nem a melegragasztós módszerrel, mert nem bizonyult időtállónak.

 

 

Kérem a listát folytatni...

 

 

Jó Nyarat:

 

Lajos

Vonatguru Creative Commons License 2014.06.28 0 0 254

Jó napot kívánok! 

 

Nem gond, akkor készülünk jövő évire! :) Köszönjük az infót! 

Előzmény: vasutTOM (252)
vasutTOM Creative Commons License 2014.06.27 0 0 253

Bocsi lemaradt: Balatonfüredről van szó!

 

Előzmény: vasutTOM (252)
vasutTOM Creative Commons License 2014.06.27 0 0 252

Kedves Barátaink!

 

Sajnálattal kell közölnöm, hogy az állomás átépítése elhúzódik. Így ismét az elmúlt évi helyszínt kellett választanunk. Oda a korlátozott hely miatt nem tudjuk most sem fogadni moduljaitokat.

DE! Jövő augusztus egyik hétvégéjére a sportcsarnok küzdőtere lesz a miénk: EUROTRACK-2015 Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás! Oda nem csak az állomást, hanem nyílt vonali modulokat is be tudunk majd építeni!

 

Üdvözlettel:

Letenyei Tamás

matteabda Creative Commons License 2014.06.25 0 0 251

Lajos (és Zoli)!

Nagyon szívesen részt vennék a pakolásban, de sajnos a Velencei-tónál fogok osztálytársaimmal táborozni. Természtesen a helyszíni bontásban, és a győri kipakolásban szívesen részt veszek.

 

M

 

u.i. Zoli! Meizer kőműves úr saját kocsival megy, így lenne nálad szabad hely, vagy más módon próbáljak Győrbe szállítódni?

Előzmény: szegecsszámláló (250)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.06.25 0 0 250

Kedves klubtagok!

 

Aki érdekelt a 2014-es Pannoniatreffen-ben, mint résztvevő, az vegye fel a kapcsolatot Árki Zolival, a pakolás megszervezése miatt. A pakolás napja Zoli kívánsága szerint kedd délután lesz, valószínűleg a kora délutáni órákban. (a pontosítás végett a kora délután 12 és du. 4 közé esik, nem pedig utána !!! )

 

Én pedig hétfő délutánra kérnék két jelentkezőt, akikkel a keddi rakodást előkészítjük, tudnillik a modulokat összeraktátok és ellenőriztétek ugyan, de a technikai felszerelés (telefon, szerszámkészlet, pótalkatrészek) szanaszét hever a szekrényekben, és nem a Zoli dolga, hogy ezeket kedden összeszedje, neki "csak" nettó az autóba pakolás levezénylése és a cucc pestre juttatása a részfeladata, a többit tessék arányosan elosztani egymás között.

 

 

Köszönettel:

 

Lajos

 

 

 

Ui:

Kérlek benneteket, ne nekünk kelljen hívni titeket, az esti órákban keressetek meg vagy engem, vagy Zolit! A számainkat tudjátok, addig is:

 

Jó szünetelést!

 

 

L

Vonatguru Creative Commons License 2014.06.13 0 0 249

Hali!

Lajos, a nemrég odaadott képeidet lassacskán, de elkezdtem feljavítani. Szigorúan a neved feltüntetése mellett felraktam ide: https://www.flickr.com/photos/vonatguru/14227885868/

Facebookon hatalmas rajongás vette körbe mind a képet, mind a modell Bakonybánkot. Lehet, hogy lesznek új klubtagok. És hamarosan kapsz egy e-mailt egy gmail-es címről, ne lepődj meg. :)

szegecsszámláló Creative Commons License 2014.06.12 0 0 248

A holnapi klubra lehetőleg minél előbb érkezzetek meg, mivel össze kell rakni az asztalt, hogy Zoli el tudja végezni a maradék bekötést, illetve digitális üzemben le tudjuk próbálni.

 

köszönettel:

 

L

Akos1999 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 247

Sziasztok!

Sajnos a mai klubbra nem tudok elmenni zongora vizsgám miatt.

Bocsánat!

Vonatguru Creative Commons License 2014.05.25 0 0 246
mhvt Creative Commons License 2014.05.20 0 0 245

Szia,

 

jó hatékony ez a fórumos kommunikáció...

 

kösz az infót, végül én is a képről méricskélve, a kerékhez viszonyítva vettem le méretet. Elméletileg szabiroli küldi a matricákat, de már itt kellene lennie. Eredetileg úgy terveztem, hogy viszem a gépet, remélem összejön.

 

Üdv,

 

Jani

Előzmény: szegecsszámláló (244)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.05.12 0 0 244

Általában pont akkorák. (a keleti blokkban akkortájt elterjedőben lévő AS szabvány iránymutatásai voltak mérvadóak a táblák méretének meghatározásánál (is)  :-))

 

A viccet félretéve: sajnos igen gyakran egyedi volt a méret, és fotóról kell kalibrálni, mondjuk egy vektoros progi segítségével.

 

A másik kérdésre válaszolva: Javulok, de igen lassan.

 

Jó modellezést

 

Esetleg elhozod a treffenre játszani vele?

 

 

Előzmény: mhvt (243)
mhvt Creative Commons License 2014.05.01 0 0 243

Szia Lajos,

 

az idegen eredetű gőzösökön a "kézzel festett" pályaszám feliratot befoglaló téglalap méretei kb. mekkorák voltak? [cm x cm] (vagy [mm x mm]  H0-ban is jó.)

 

Kössz!

 

U.i.: Hogy vagy?

Szárnyas FiFi Creative Commons License 2014.04.29 0 0 242

Lajos!

 

Elektronikai alkatrész lista:

 

2 db 4 morzés kapcsoló, de nem izosztát vagy 4 db 2 morzés kapcsoló

10 db világítós kapcsoló 16v-os kellene, ha nincs akkor plusz 10db 100Ω 0,25W ellenállás

10 - 20 db 1N4001 dióda

10 db 1 kΩ 0,25W ellenállás

 

így hírtelen ennyi

üdv: Z.  

V431282 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 241

Sziasztok!

 

Felraktam néhány képet a kiállításra, fogadjátok szeretettel... :D

 

http://indafoto.hu/V431282/h0

Vonatguru Creative Commons License 2014.04.10 0 0 240

Megyünk! :)

 

Addig is nézzétek meg a videókat a kiállításról: 

 

Normál tempós: http://youtu.be/atUezRuc1Lw

 

Felgyorsítva: http://youtu.be/AS-H8sDUKI8

Előzmény: szegecsszámláló (239)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.04.10 0 0 239

Uraim, holnap Pakolás!

 

Át kell menteni mindent a szárnyaskerékből a GyH-ba

 

Számítok a nagylétszámú jelenlétre!

 

Üdv:

 

L

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2014.03.28 0 0 238

Vagy éppen tölt....?

Előzmény: szegecsszámláló (237)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.03.28 0 0 237

Igen, de ha hívlak, igazán felvehetnéd az okostelefonodat. Szerinte ugyanis nem vagy kapcsolható....

 

:-)

 

L

Előzmény: vasutTOM (236)
vasutTOM Creative Commons License 2014.03.27 0 0 236

Sikerült már a jövő hét csütörtökre szervezkedni? 

Szárnyas FiFi Creative Commons License 2014.03.08 0 0 235

Klub napról. Egy ízesebb falat.

Szárnyas FiFi Creative Commons License 2014.03.01 0 0 234

nem baj az csak szorgosan!

 

Üdv : Z

Előzmény: Vonatguru (233)
Vonatguru Creative Commons License 2014.02.28 0 0 233

Felraktam a mai klubélet fotókat. :) http://1drv.ms/1mOcHbM

/Jól elbeszélgetek magammal.../

Vonatguru Creative Commons License 2014.02.27 0 0 232

Lajos! 

A link továbbra sem jó a honlapon. Erre javítsd ki légy szíves a 'modulépítés gyakorlatban' című linket: http://1drv.ms/1ccXAHS 

Vonatguru Creative Commons License 2014.02.25 0 0 231

Remélem nem baj, de megszórtam a Facebookot a plakáttal. Egyébként köszönjük a szervezést, személy szerint várom! :) 

Előzmény: vasutTOM (230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!