Keresés

Részletes keresés

van_Persil Creative Commons License 2024.12.06 -18 0 17465

Igen, főleg firefox alatt, ha nem is ennyre, de nálam is belassult

Előzmény: scsabi (17464)
scsabi Creative Commons License 2024.12.06 0 0 17464

Az utóbbi időben nagyon lelassult nekem a Fortepan. Ma már a keresési eredmények apró képeit sem tudta betölteni 32 perc alatt. Más is tapasztalt effélét?

van_Persil Creative Commons License 2024.12.05 -18 0 17463

211881

211883

Azt nem tudom, a két kép hol készült, csak azt, hogy hol egész biztos nem: Lengyelországban. A lengyelek sosem írnák ezt a nevet "ł" meg "ę"  nélkül.

Azt hiszem, talán valahol Budapesten lehet, valami mészkö díszítésü falon, talán egy aluljáróban vagy valamelyik pályaudvar környékén?

napocza Creative Commons License 2024.12.05 0 0 17462

Segítséged nélkül nem ment volna :)

Előzmény: scsabi (17461)
scsabi Creative Commons License 2024.12.05 0 0 17461

Ez szép volt!

Előzmény: napocza (17459)
van_Persil Creative Commons License 2024.12.04 -18 0 17460

Szuper!

178758

akkor ez is.

Rakd be a Megfejtésekhez öket.

A vicc az, hogy ezen az útvonalon jártam (voltam átutazóban) többször is, mentségemre mondva, hogy ennek már 33 éve, és akkor is éjjel.

Előzmény: napocza (17459)
napocza Creative Commons License 2024.12.04 0 0 17459
Előzmény: van_Persil (17449)
van_Persil Creative Commons License 2024.12.04 -18 0 17458

A troli alapján először nekem is a cselákok jutottak az eszembe, de amikor az FU írta, hogy a tokiknál is elég sok helyen volt, akkor gondoltam azt, hogy akkor biztos valahol ott volt, mert a a kocsi logóját nemnagyítottam ki, messziről az avatatlan szemnek ezek a régi Wartburgok meg Škodák tök ugyanolyanok. Hát, ìgy még bonyolultabb lett a dolog, mert gondolom, az egész kerületben kiadhatták azt a rendszámot Znojmótól Brünnig. Esetleg a Pozsony-Prága útvonal mentén lehetett valahol?

Előzmény: scsabi (17455)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2024.12.04 0 0 17457

-b

Előzmény: Tamas(Ottawa) (17456)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2024.12.04 0 0 17456

Na, akkor ezt a bhozzászólást, így ahogy van, be kellene tenni a wikibe. Hátha másnak is segítene...

Előzmény: scsabi (17455)
scsabi Creative Commons License 2024.12.04 0 0 17455

Az RI 1960 és 1965 között használt ún. átmeneti semleges sorozat volt, amit a Dél-morva kerületben adtak ki. Az átmeneti sorozat célja az volt, hogy az 1960-as rendelettel a járásoknak kiosztott, de korábban, az 1952-es körzeti rendszerben másutt kiadott betűkombinációkat felszabadítsa. A Dél-morva terület személygépkocsijai esetében ezek a PA, PB, PE, PS, RK kombinációk voltak; amiket az átmeneti rendszerben az OX, OZ, RI, RJ sorozatokra cseréltek le. Hogy ezt miért kellett ilyen marha bonyolult módon megcsinálni, arról a csehszlovák belügyminisztériumot kellene megkérdezni. A járási rendszer 1965-től lett egységesen bevezetve, a semleges sorozatok akkor szűntek meg.

Előzmény: van_Persil (17454)
van_Persil Creative Commons License 2024.12.03 -18 0 17454

Én elhiszem neked, de akkor itt:

https://de.wikipedia.org/wiki/Kfz-Kennzeichen_(Tschechien)

miért nincs a RI, csak a RA, RK és a RO? Melyik településhez tartozott?

Előzmény: scsabi (17453)
scsabi Creative Commons License 2024.12.03 0 0 17453

A legnagyobb tisztelettel, azon az Octavián csehszlovák rendszám van: RI -> személygépkocsi a Dél-morva kerületből, 1960. július 1-je után kiadott tábla.

 

Előzmény: van_Persil (17449)
vino-et-veritas Creative Commons License 2024.12.01 0 0 17452

Régebbi ('73-74-nél korábbi) Budapesti légifotókat keresnék a XIII. kerület Lőportárdűlő részéről (Dózsa, Lehel, Tüzér út/utca környéke).


Eddig eléggé gyenge felbontású vagy nagyítású, amit találtam vagy nincs is (vélhetően a korabeli honvédségi ingatlanok miatt):
https://fortepan.hu/hu/photos/?id=109093
https://maps.arcanum.com/hu/map/bp1944/?bbox=2119439.665285866%2C6026423.565846999%2C2125473.4132061265%2C6029514.48817828&layers=30

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/130514?r=1&c=2122277.428451:6027675.27486:9

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/130728

 

Elérhető esetleg valahol valami ebben a dologban?

 

Köszönettel, Vino

van_Persil Creative Commons License 2024.12.01 -18 0 17451

Akkor csak annyival lehetünk beljebb, hogy valahol talán Lipcsétöl délre

Előzmény: Fradista Utazó (17450)
Fradista Utazó Creative Commons License 2024.12.01 0 0 17450

1960 körül elég so helyen, szinte minden nagyobb városban, még Kelet-Berlinben is. A hetvenes években aztán magy részüket felszámolták, és csak Eberswalde, Potsdam és Weimar maradt. 

Előzmény: van_Persil (17449)
van_Persil Creative Commons License 2024.12.01 -18 0 17449

Elsösorban FU-nak(de bárki másnak is) tenném fel a kérdést: az NDK-ban hol lehettek trolibuszok Eberswaldén kívül?

Ez a kép:

178759

sztem az NDK-ban készült, egy freitali (RI-080x) rendszámú autó is látható rajta, a környezet pedig NDK-s

napocza Creative Commons License 2024.11.25 0 0 17448

Fortepan - Pest megyei Hírlap>> adattár:

 

 

 

Gábor Viktor 1958 január - 74 november 

 

Urbán Tamás 1962 november 1969 február - 1973 augusztus (volt egy másik Urbán nevű fotós is korábban)

 

Péterffy István 1963 mácius - 1973 május 

 

Gárdos Katalin 1968 június - 1976 január 

 

Vimola Károly 1986 június - 1995 február 

Előzmény: napocza (17440)
van_Persil Creative Commons License 2024.11.23 -19 0 17447

https://444.hu/kepek/2024/11/23/oda-egy-karlenditos-fortepan-fenykephez

131516

131521

131498

131499

"A fotók a Gül Baba utca 36-os házban készültek 1938. január 15-én. Ezt azért lehet pontosan tudni, mert az egyik kép másolata szerepel Gyarmati Fanni hagyatékában is. A fotó hátoldalán olvasható a helyszín és a dátum. (A Fortepanon lévő verziók mellett az 1936 és az 1939-es dátum szerepel, amik nem egészen pontosak"

újabb bizonyíték a nagyszerüségetekre (ezért is inkább ide raktam, mintsem a megfejtésekhez)

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2024.11.15 0 0 17446

és az utolsó eresz szakasz is csak azért "egyenesedett ki", mert a lefolyót előre irányították... 

😁

Előzmény: faki (17445)
faki Creative Commons License 2024.11.15 0 1 17445

~80 év se törte meg (jobban):

 

72857

https://maps.app.goo.gl/8fihC7ftZ8LHREg58

 

andreas19 Creative Commons License 2024.11.08 0 2 17444

A háttérben középen a Kis Rókus utca 39 a és b épületek

Előzmény: zsepi65 (17441)
zsepi65 Creative Commons License 2024.11.08 0 1 17443

Nagyon köszönöm, hogy ilyen gyorsan, és ilyen pontosan...

 

Előzmény: napocza (17442)
napocza Creative Commons License 2024.11.08 0 2 17442
Előzmény: zsepi65 (17441)
zsepi65 Creative Commons License 2024.11.08 0 0 17441

A fortepan megfejtés fórumban azt ajánlották, hogy inkább itt kérdezzem meg, hol melyik gyár bontása, építésekor készülhetett ez a fotó?

napocza Creative Commons License 2024.11.06 0 1 17440

Későbbi referenciaként egy kis <<Fortepan - Pest megyei Hírlap>> adattár:

 

 

 

Gábor Viktor 1958 január - 74 november 

 

Urbán Tamás 1962 november - 1973 augusztus 

 

Péterffy István 1963 mácius - 1973 május 

 

Gárdos Katalin 1968 június - 1976 január 

 

Vimola Károly 1986 június - 1995 február 

 

 

 

hozzávetőleges dátumok, talán lehet pontosítani őket

 

 

van_Persil Creative Commons License 2024.11.06 -18 0 17439

ill. a híd pillérei nem a mederben vannak, de nincsenek toronyszerüen magasan megépítve

Előzmény: van_Persil (17438)
van_Persil Creative Commons License 2024.11.06 -18 0 17438

Az a híd rácsos szerkezetü volt, nem pedíg kosárfüles, itt:

https://www.google.hu/maps/@52.5296804,13.2789436,133a,35y,34.6t/data=!3m1!1e3!5m2!1e1!1e4?hl=de&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAyOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

láthatod a maradványait, ill. a folyó se poasszol.

https://1928.tagesspiegel.de/

itt egy 1928-as légifelvétel és a mai állapot összehasonlítható, nekünk olyan térség kell, ahol a parton fák voltak, srégen volt egy híd (valószínü vasúti), mögötte egy olyan épület, aminek bástyaszerü tornya volt,

a tetején zászlórúddal, töle balra (ha tükrözedö a kép, akkor jobbra) szintén valamilyen épület,

aminek a tetején zászló volt, ill. egy 1936-ban ott áll kémény is kell.

 

Összefoglalva:

-köríves híd sok (legalább 13) függöleges tartóval (azok pedig hármasával vannak, azaz dupla hídról beszélünk), a két ív között keresztmerevítökkel

-Reichstag-szerü épület (de nem az!)

-magas gyárkémény

-két oldalt fák, az egyik oldalon nem kiépített part, de nem rakpart, a sétány mellett valami emlékmüvel, vagy zászlórúdal

-a híd után srégen kanyarodó folyó

-a kép készítésének a helyétöl balra (tükrözés után: jobbra) szintén ívelödik a folyó

Előzmény: Tamas(Ottawa) (17437)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2024.11.06 0 0 17437

Hát akkor, tessék: ezt találtam a berlini vasútvonalak 1936-os állapotáról. Sajnos a folyóvizeket nem tette rá a szerző... de talán nem is utasforgalomra (is) használt hídról lehet itt szó: ipari vágányokat is kiszolgálhatott, mint ez az 1928-ban még csak épülő Siemensbahn Spreebrücke híd (52.530498, 13.279008).

Előzmény: van_Persil (17436)
van_Persil Creative Commons License 2024.11.06 -18 0 17436

Biztos, hogy Berlin körüli az első hajó miatt, mert a Teltower Kreisschiffart vállalaté. A helyzet annyiban bonyolult, hogy ez a cég 1928-ig csak Potsdam környékén szállított utasokat, 1928-tól viszont a teljes Berlin környéki vízrendszeren.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (17435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!