Az utóbbi időben nagyon lelassult nekem a Fortepan. Ma már a keresési eredmények apró képeit sem tudta betölteni 32 perc alatt. Más is tapasztalt effélét?
A troli alapján először nekem is a cselákok jutottak az eszembe, de amikor az FU írta, hogy a tokiknál is elég sok helyen volt, akkor gondoltam azt, hogy akkor biztos valahol ott volt, mert a a kocsi logóját nemnagyítottam ki, messziről az avatatlan szemnek ezek a régi Wartburgok meg kodák tök ugyanolyanok. Hát, ìgy még bonyolultabb lett a dolog, mert gondolom, az egész kerületben kiadhatták azt a rendszámot Znojmótól Brünnig. Esetleg a Pozsony-Prága útvonal mentén lehetett valahol?
Az RI 1960 és 1965 között használt ún. átmeneti semleges sorozat volt, amit a Dél-morva kerületben adtak ki. Az átmeneti sorozat célja az volt, hogy az 1960-as rendelettel a járásoknak kiosztott, de korábban, az 1952-es körzeti rendszerben másutt kiadott betűkombinációkat felszabadítsa. A Dél-morva terület személygépkocsijai esetében ezek a PA, PB, PE, PS, RK kombinációk voltak; amiket az átmeneti rendszerben az OX, OZ, RI, RJ sorozatokra cseréltek le. Hogy ezt miért kellett ilyen marha bonyolult módon megcsinálni, arról a csehszlovák belügyminisztériumot kellene megkérdezni. A járási rendszer 1965-től lett egységesen bevezetve, a semleges sorozatok akkor szűntek meg.
A legnagyobb tisztelettel, azon az Octavián csehszlovák rendszám van: RI -> személygépkocsi a Dél-morva kerületből, 1960. július 1-je után kiadott tábla.
1960 körül elég so helyen, szinte minden nagyobb városban, még Kelet-Berlinben is. A hetvenes években aztán magy részüket felszámolták, és csak Eberswalde, Potsdam és Weimar maradt.
"A fotók a Gül Baba utca 36-os házban készültek 1938. január 15-én. Ezt azért lehet pontosan tudni, mert az egyik kép másolata szerepel Gyarmati Fanni hagyatékában is. A fotó hátoldalán olvasható a helyszín és a dátum. (A Fortepanon lévő verziók mellett az 1936 és az 1939-es dátum szerepel, amik nem egészen pontosak"
újabb bizonyíték a nagyszerüségetekre (ezért is inkább ide raktam, mintsem a megfejtésekhez)
itt egy 1928-as légifelvétel és a mai állapot összehasonlítható, nekünk olyan térség kell, ahol a parton fák voltak, srégen volt egy híd (valószínü vasúti), mögötte egy olyan épület, aminek bástyaszerü tornya volt,
a tetején zászlórúddal, töle balra (ha tükrözedö a kép, akkor jobbra) szintén valamilyen épület,
aminek a tetején zászló volt, ill. egy 1936-ban ott áll kémény is kell.
Összefoglalva:
-köríves híd sok (legalább 13) függöleges tartóval (azok pedig hármasával vannak, azaz dupla hídról beszélünk), a két ív között keresztmerevítökkel
-Reichstag-szerü épület (de nem az!)
-magas gyárkémény
-két oldalt fák, az egyik oldalon nem kiépített part, de nem rakpart, a sétány mellett valami emlékmüvel, vagy zászlórúdal
-a híd után srégen kanyarodó folyó
-a kép készítésének a helyétöl balra (tükrözés után: jobbra) szintén ívelödik a folyó
Hát akkor, tessék: ezt találtam a berlini vasútvonalak 1936-os állapotáról. Sajnos a folyóvizeket nem tette rá a szerző... de talán nem is utasforgalomra (is) használt hídról lehet itt szó: ipari vágányokat is kiszolgálhatott, mint ez az 1928-ban még csak épülő Siemensbahn Spreebrücke híd (52.530498, 13.279008).
Biztos, hogy Berlin körüli az első hajó miatt, mert a Teltower Kreisschiffart vállalaté. A helyzet annyiban bonyolult, hogy ez a cég 1928-ig csak Potsdam környékén szállított utasokat, 1928-tól viszont a teljes Berlin környéki vízrendszeren.