A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Na azóta kaptak egy újabb szoftvert. Természetesen teljesen más mint az összes többi kaktronon, más az adatbevitel,, kezelés, stb. És természetesen rosszabb. Egy valamit tud, amit eddig nem tudtak, hogy az AFB már együtt dolgozik a vonatbefoyásolóval (ETCS), mint ahogy a Taurusnál...
A fékgörbe katasztrófális...
Legutóbb fékezek rá egy 60-as váltóra kb 80 km/ó-ról, amikor bedobta a fékgörbét, a váltó elött 600 méterre 65-el mentem és leoldott. szerinte nem lett volna meg a váltóig a 60, a valóságban meg 100-re elötte meg is álltam...
Igen, pont ez van most velük, mert az ETCS jelenleg a Siemens álltal kikapcsolt állapotban van, a kezdetektől fogva szoftverhibás. És jelenleg ami elötted van azon semmi nincs, a két szélső kijelzőn meg olyan tálalomszerűen szétszórva minden ami kell...
"A Csodavectron Baselin 3 változatai a legdurvábbak (ÖBB 1293 080-085). Belekerült még kijelzö pluszba, mert valamiért nem tudták kettöbe belerakni azt amit szerettek volna. Így gyakorlatilag lett egy harmadik, amin szinte semmilyen funkció sincs, de legalább az van elötted."
Szokjátok, szokjátok, az összes így fog már jönni! Ha rendelnek bele Ebulát/MFB-t, akkor az jobboldalra a falra kerül, ha pedig olyan helyre téved a mozdony, ahol nincs ETCS, akkor a postás szeműek lesznek előnyben, mert a középső kijelző sötét és csak a szélsők mennek.
A Vectronban valami kalibrálási hiba volt, random teljesen érthetetlen fékgörbéket számolt. 3-4 km-es fékutakat, nulla toleranciával átlépés esetén. Olyan fékgörbéket vonat nem képes produkálni. Vagy megállsz már harmad távon vagy 4-5X kell beleoldanod míg egyáltalán látod a jelzöt ... Egy sima LA-nál olyan fékgörbéket számolt, hogy a háromszög tábla elött már állni szoktunk szarul fékező teherrel, holott csak 10km/ót kellett volna levinni 1500m-en...
De megmagyarázták, hogy ugyan az a fékgörbe mint a korábbi Vectronokon (azokon is szarabb mint a korábbi ES családhoz képest). De aztán végre megnézték élőben és láthatták kitartó szorgalmuk gyümölcsét...
Korábban egész más hozzáállásuk volt hibák esetén, pl kimondottan igyekeztek a 1216 esetén amikor ETCS került rájuk és Olasz határátjárhatóságot varázsoltak beléjük. Minden kritikát meghallgattak és mindenre jött is megoldás. mostanra teljesen megbízhatóan müködnek a határon.
Ja, a szímensz a cicijeten is megmagyarázta, hogy azért jönnek az etcs hibák, mert a Wachsamtaste egyszerre tud lenni be és ki érintkezővel, és ennek az az oka, hogy rosszul kezeljük.
Mi meg mondtuk, hogy talán nem az alibabáról kéne Wachsamtaste-t venni öt dollárért egy tucatot, és akkor nem lenne gond.
A Csodavectron Baselin 3 változatai a legdurvábbak (ÖBB 1293 080-085). Belekerült még kijelzö pluszba, mert valamiért nem tudták kettöbe belerakni azt amit szerettek volna. Így gyakorlatilag lett egy harmadik, amin szinte semmilyen funkció sincs, de legalább az van elötted. Egy adatbevitele úgy érzed magad mint egy templomi orginsta, mert mind a három kijelzőn kell valamit matatni, szépen össze vissza ugrálva közöttük...olyan fasza EZCS-t integráltak bele, hogy rövid próbaüzem után kikapcsolt ETCS-el járunk velük. Mikor az elején jelentettük, hogy baj van velük, totál el vannak kalibrálva, megmagyarázta a Siemens, hogy mi vagyunk a hülyék mozdonyvezetők. Aztán mivel egyre többen mondtuk eljöttek megnézni és le is plombálták az egészet, hogy nem szabad bekapcsolni...
Igen, a 1216 is tudott vicces dolgokat, de az máshogy volt szar. instabil volt, alul méretezett hardverrel, öreg szoftverekkel, amiknek idö kellett és türelem. Ezek viszont egyértelműen tervezési hibák. A Baselin 3-at teljesen hibás szoftverrel kiküldték éles forgalomba. És ezeknek engedélye van! Hogy a Siemens mennyire egy korrupcióval átszőtt egylet azt csak sejteni lehet, ezek után...
Persze hogy nem én döntöm el, fel sem merült még hasonló sem. Én azt döntöm el hogy szerintem mi szar, szégyen és szomorú...és a Vectron vezetőállás egyértelműen az.
Ne ütközésre tervezzenek egy mozdonyt. Azért van bennük ember, meg technika, hogy ne ütközzön...Prioritások...ha már egy vonat akkorát ütközik, ahol már a gyűrődési zónák, meg a mozdonyvezető és a szélvédő távolsága, meg ilyenek számítanak, oda már egy ezred őrangyal kell inkább...
Se bekötve nem vagyunk, se menekülni nem tudsz egy ennyire kényes helyzetben...
A technikai innováció inkább arra irányuljon, hogy ne legyen lehetséges ütközni, ne arra, hogy védjen egy mozdony olyat amit nem lehet védeni
Nem vágnak ablakot...hogy lehet hogy eleve nem terveztek?
Nem láttak még vonatot? Nem tudják mihez kell egy mozdony? Milyen hatóság az ami ezt egyáltalán engedélyezi? Ez a biztonságról szól, nem csak a kényelemről
17 éve azt pofázom itt a fórumon, hogy hátrafelé tart a járműtervezés, ami a mi munkahelyünket illeti.
Akkoriban azzal lettem ledorongolva, hogy mit nyavalygok, jobb, mint a szili.
És?
Nem fog változni semmi, minden cég az olcsó szart fogja venni, és a legapróbb változtatás sem fog történni.
17 éve a talent monitorának elrendezését, meg fényerőszabályozását sem sikerült megoldani, sőt, akarat sincs ez irányban, pedig csak egy "launcher" kérdése.
Gondolod, hogy csak azért, mert nekünk nem tetszik, nekiállnak ablakokat vágni a vektronokba?
Én nem gondolom.
Egyetlen lehetőség van, és ezt kénytelen vagyok belátni ennyi idő után, hogy azzal dolgozom, amit adnak.
Ez sem igaz, mert elvileg minden is rendelhető lenne bele. Azt nézték be, hogy szinte minden megrendelő az alap, fapad verziókat rendeli. Hogy mert drágák az extrák, vagy ennyit ér a rajtuk dolgozó biorobot, azt nem tudom...
Így van és éppen ezért már megtanulhatták volna milyen ára van annak ha valami olcsó. Talent 1, vagy Railjet esete. most ugyan az megy a fostalicska Vectronnal. Már földig ér a lista amit idövel át kell építeni rajt, változtatni kell....
A legegyszerűbb, legkisebb, mégis szinte tökéletes megoldás a Cityshuttle vezérlőkön van. Egy apró kis ablak egy pedállal kihajtható tükörrel, amiben gyakorlatilag egész jól látsz bármit.
Az oldal ablak sincs olyan nagyon hátul és nem is bubog az egész, ha nyitva van. nem mondom hogy nem hangosabb mint zárt ablakkal, de nem bubog mint a Vectron. Hogy véletlenül ilyen jó a vezérlö, vagy tervezték, azt nem tudom, de a vectron még véletlenül sem jó. Mivel a klímaszabályzás is rettenetesen szar, gyakorlatilag ilyenkor folyamatosan nyitott ajtóval járok vele...Mindezt így a 2020-as években...
Visszatérve a vezérlöre, abból elöre is szépen kilátni, ablakot nyitni is lehet ülve és fantasztikus a tükör...egy kényszer szülte, házilag személykocsiból barkácsolt öreg szaron...
Ja nyilván, erről van pontosan szó, hogy csináltak egy hatalmas szarkazalt, amihez ha nagyon akarod tudsz alkalmazkodni. Odafigyelsz nagyon, hogy ne akadj fel a teljesen felesleges segédkontrolleren, hogy megtaláld a hátsí SIFA pedált, Hogy ne balra fordulj meg az üléseddel, mert akkor az üléstámla akad be a segédkontrollerbe, majd a világ legbalfaszabb ablaknyitójával kinyítod az ablakot és kinézel...közeb mész vakon pár száz métert elöre de nem számít, legalább egyre jobb jelzömeghaladási statisztikáink lesznek...? A lófaszt nem. Ha azt akarták volna hogy hátranézzek, füleljek, akkor minimális tervezési és kivitelezési hajlandósággal megtehették volna. Ha viszont nekik nem volt fontos, nekem sem az. Majd bejelez a HOA/FOA/SOA ha valami nem kerek....Nekem jó, ha nekik is jó így....