Jöhet minden ami mtb retro: fotók, gyűjtemények, ritkaságok, történetek, tuning leírások, alkatrészek, stb.., a 80-as, 90-es évek mountain bike gyönyörűségei, alkatrészei.
Egyetértek a korai össztelosoknál igen, de egy merevfarúnál nincs nagy különbség. Én most a 90--évek végi 2000-es gépekről beszélek, ahol a technológia kiforrotabb volt akár vázgyártás akár a lengéscsillapítás terén mint korábban. Itt az mtb-be amúgy is a kerékméret dobbantott nagyot, ugyanis az amatőrnek addig tök mindegy volt, hogy 26 '-os 2012-es KTM mtb vel vagy egy 1998-99-es Hawk mtb-vel tapossa az emelkedőt. (főleg ha a sorok fogszámai is egyeztek)
Amúgy nekem is van egy 1999-es gyártású Cannondale v2000-es mtb kerékpárom használom is a pilisben, Börzsönyben. Hát mondhatom főleg lefelé nagyon élvezetes, még 2017-ben is!!
ez nekem ránézésre is nagyon pici :) nincs még ilyenem amúgy, amik vannak azok: egy '94-es Team RTS, egy '96-os Team LTS, egy Cannondale SE-1000 és egy Mistral Alu Vision Pro (ami egy Blanace FS-450 igazából)
amit még szeretnék, az egy AMP B3 egy F3 XC villával, és egy Fat Chance Shock-a-Billy MK1
így, hogy a '90-es évek eleji össztelós MTB-ket gyűjtöm, azért azt kell mondjam az "élvezetesen" kerékpározás még az LTS-emmel (pedig V-fékes) is messze van attól, amit egy 2-3 éves használt 27,5" össztelós nyújt ;) :D
abszolút, igen, canti fékek hatékonyság szempontból távol vannak V-től
praktikum vs emóció :) legjobb az lenne (lesz, remélhetőleg :) h pár retro gépet megtartani és ünnepnapokon kigurulni velük, napi használatra meg modernebb montikat :)
Szépek. Én is jópár évvel ezelőtt belevágtam a retromtb gyűjtésébe, de aztán 6-vagy 7db után eladogattam. Nálam a funkcionalitás felülírja az esztétikát és az egzotikumot, ezért csak olyan gépeket tartottam meg, amelyekkel hegyekben tartósan és élvezetesen lehet kerékpározni. Ezért van az hogy még mindig v fékkel 26-os kerékátmérővel és 98-99-es évjáratú gépekkel nyomom.
És az sem mindegy, hogy a-head-es vagy a hagyományos kontracsavaros a fejcsapágyazás. Az előbbibe akár menetes villa is bedugható, az utóbbiba, vagy méretre kell vágni a teleszkóp nyakát (ha egyáltalán talál a delikvens menetes villát) vagy a-head-es re kell csapágyaztatni.
korábban eladó volt itt egy Scott PanAm, ha vmiért mégsem nyerné el a szerencsés tulaj tetszését vagy olyan anyagi helyzet állna elő, kérem keressen meg 30 960 3655 :)
"Lama kerdes: ha olyat vennek amelyiknek nincs elol teleszkopja, utolag ra lehet varazsolni egyet?"
Lehet, de nem ajánlott.
"Vagy ezeket eleve igy terveztek es jobb ha igy maradnak?"
A váz geometriáját adott magasságú villához (ami lehet rugós vagy merev) tervezik. Ettől való eltérés (magasabb vagy alacsonyabb az eredetinél) rontja a kezelhetőséget. Megváltozik a fejcsőszög, utánfutás.