Keresés

Részletes keresés

gabor01 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 48

Szia

 

1. A-ban hagyod mindig az obikat. Ez alól kivétel, ha valaki fegyverrel kényszerít az ellenkezőjére.

A 6 rekeszérték és a köztes érték is beállítható a vázon.

 

2. Egyből A-ba.

Előzmény: racferi (47)
racferi Creative Commons License 2013.01.13 0 0 47

Sziasztok!

 

Pentax K-30-amhoz vettem Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro obit. A használati utasítása elég gagyi :-)

 

A leírásban az van az Expozíciós mód beállítása menüben, hogy Pentax AF/MF esetében "amennyiben a program expozíciós módot vagy a zársebesség prioritású automatikus módot használja, a rekesz gyűrűt az objektíven állítsa a legkisebb f-stopra (legnagyobb szám), majd állítsa be az "A" pozíciót a rögzítőgomb lenyomása közben. Ha a rekeszprioritású automatikus módban vagy manuális megvilágítási módban dolgozik, forgasse el a rekesz gyűrűt az "A" helyzetből a rögzítőgomb lenyomása közben, majd állítsa be a rekesz értéket a gyűrű elforgatásával."

 

1. kérdésem: rekeszprioritás vagy manuális módban akkor csak az a 6 rekeszérték lehet, ami az obin van? Nem működik az, hogy hagyom "A" pozícióban és a gépen állítom be a kívánt rekesz értéket?

 

2. kérdésem: mért kellene legnagyobb f számra állítani, majd az "A" pozícióba, nem eygszerűen csak egyből"A"-ba?

 

 

Előre is köszi a válaszokat!

smenasl Creative Commons License 2012.08.07 0 0 46

köszi mindenkinek, valószínűleg túlreagáltam a dolgot... visszanéztem az elmúlt 3 év képeit, eddig az volt a jellemző, hogy inkább az eget égette ki az árnyékos részek javára, talán ezért estem kétségbe.

simico Creative Commons License 2012.08.07 0 0 45

Nekem ezek jónak tűnnek. A kép közepén a világos toronyházon 246 körüliek a legmagasabb értékek, a hisztogram is szépen majdnem elmegy "faltól falig" mindkét végén. Talán +0,2 fényértéket még rá lehetne tolni kiégés nélkül, de szerintem ez így is teljesen jól exponáltnak tűnik a kamera lehetőségeihez képest.

Előzmény: smenasl (44)
smenasl Creative Commons License 2012.08.07 0 0 44

ma reggel, gyári beállítások visszaállítva, fénymérés az alapértelmezett (az egész képre):

http://imageshack.us/photo/my-images/259/imgp8285.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/12/imgp8286.jpg/

 

én még mindig sötétnek érzem bár végülis sehol nincs igazán bebukva az tény, már a menthető kategória.

emyl Creative Commons License 2012.08.07 0 0 43

na a felsőt első ránézésre én is egy kicsit alexpósnak nézem

viszont

van ottan az a világos épületrész ahol az ő fénymérése 15,1 és 15,3-at mért, míg a legsötétebb szegmensben 11,8-at

 

namost ha belegondolsz hogy ő próbálja ilyenkor úgy belőni az expót hogy minden képrészlet a lehető legkevésbé legyen beégve, pláne hogy picit alapból is alexpózik, ezt még simán elfogadhatónak érzem (bár tény hogy zavar hogy ennyire lenyomja az expót). a második képen a világos épületrész már picsit túl világos, szvsz az expanded dinamic range pont azért van hogy próbálja a hisztogram jobb szélére nem kiengedni a képelemeket akár némi alexpó árán is, főként a középsőket. ilyen fényviszonyok között érdemes Av-módban fix iso és rekesznél és állványon kipróbálni hogy mit csinál extended iso range-ben és annélkül.

Előzmény: smenasl (42)
smenasl Creative Commons License 2012.08.06 0 0 42

teljes mértékben értem amire gondolsz, nekem az a bajom, hogy ezek a dolgok korábban nem jelentkeztek. 

 

még egy példa, itt már "mintázat" a mérőpont tehát az egész kép ha jól sejtem. elővigyázatosságból már manuál módban voltam.

 

zöld gombbal a gép szerint helyes expo:

 

az én szemem szerint helyes, korrigált expo (1/500 helyett 1/200):

 

persze ha az én szememmel van a baj és az ő expói helyesek akkor ne is szaporítsuk a szót.

Előzmény: emyl (40)
emyl Creative Commons License 2012.08.06 0 0 41

na még csicsikálás előtt erőt vettem magamon és utánanéztem itten:

http://www.pentax.jp/english/support/man-pdf/k200d.pdf

 

99. oldal:

 

Előzmény: emyl (40)
emyl Creative Commons License 2012.08.06 0 0 40

de más irányból is megközelíthetjük:

pl a legutóbbi képeden a középsúlyos fénymérésnek a középső részek hangsúlyos figyelembevétele és a külső részek figyelmen kívül hagyása helyett mi a túrót kellett volna csinálnia? :)

 

érdemes letölteni és/vagy előszedni a k200d júzersz manuálját, asszem abban benne van egy 3d-s grafikon vagy ábra vagy miarosseb amiben mutatják hogy a szenzor területén melyik részeket milyen mértékben veszi figyelembe a fényméréskor. legalábbis spotnál meg középsúlyosnál asszem láttam valamikor valahol. számomra baromi tanulságos volt

Előzmény: emyl (39)
emyl Creative Commons License 2012.08.06 0 0 39

"de középre súlyozottal, rekesz prioritásban is ilyeneket produkál:"

 

meglepő hogy itt is a kép középső részén van a naagy világos folt, ahol a középresúlyozás a leginkább súlyozza a mért értéket. fél blendénél több ebből sem hiányzik

 

mutass olyat ami homogénabb, ahol a kép közepén a leginkább figyelembe vett terület nem több blendényivel világosabb mint a kép külső részein látható képelemek, mer eddig mindkét mutatott képeden teljesen korrektnek tűnik a fénymérés. csinálj egy képet mondjuk egy egyenletesen megvilágított, homogén falfelületről.

Előzmény: smenasl (38)
smenasl Creative Commons License 2012.08.06 0 0 38

ez most spot volt manuál expo + zöld gomb, de este 6-kor készült még verőfényes napsütésben.

 

de középre súlyozottal, rekesz prioritásban is ilyeneket produkál:

 

(mielőtt nagyon elkanyarodnánk user error irányba, 4 évig tökéletes volt a gép ugyanezekkel a beállításokkal, és az obi is megvan fél éve).

Előzmény: emyl (37)
emyl Creative Commons License 2012.08.06 0 0 37

"ez szerinte egy helyes expo volt. szűz jpeg:"

 

spottal mérte, gondolom a kép közepére, szval ez a kép (a terület középső 2-3%-át szemlélve) nagyjából jónak tűnik.

a kép többi része persze sötét, mivel az a középen levő világos épülethez képest sötét.

sokat segítene egy eredeti méretű, fotosoppolatlan jpg, amiben az exif is benne van hiánytalanul...

Előzmény: smenasl (36)
smenasl Creative Commons License 2012.08.06 0 0 36

hát jelenleg ez az egyetlen obim... a gyári reset jó ötlet, azt még meglépem mindenképpen. a raw+ jpegje világosabb de az is bőven bebukós:

 

ez szerinte egy helyes expo volt. szűz jpeg:

 

raw export módosítás nélkül:

simico Creative Commons License 2012.08.06 0 0 35

Másik objektívvel is ezt csinálja?

Esetleg egy reset-et meg lehet próbálni. A váz által gyártott JPG is elaxpós? Hátha csak az LR-ben mászott el valami.

 

Ha az se segít, akkor kérem, kapcsolja ki marad a szervíz. Mint azt Murphy bácsi mondta volt, ami elromolhat, az el is romlik. Nem kizárt, hogy elfáradtak az elektronok a fénymérőben :)

Előzmény: smenasl (34)
smenasl Creative Commons License 2012.08.06 0 0 34

tudom mire gondolsz, "dinamic range" de nem. vagyis azt használtam eddig is és semmi baj nem volt vele, de kikapcsolva sem szűnik meg a probléma. 

Előzmény: simico (33)
simico Creative Commons License 2012.08.06 0 0 33

Nem kapcsoltad be véletlenül a highlight correction (csúcsfénykompenzáció vagy valami hasonló talán a magyar menüben) opciót? Mert az gyárt 1 fényértékkel alulexponált raw képeket és ilyenkor ISO200 a legkisebb választható érzékenység.

Előzmény: smenasl (32)
smenasl Creative Commons License 2012.08.06 0 0 32

Sziasztok, az lenne a kérdésem hogy egy digitális gépnél el tud-e romlani a fénymérés? egy 4 éves K200D-ről van szó egy SMC 16-45el, eddig szuper volt minden, max Lightroomban egyet pöccintettem az expón. Most viszont beállításoktól függetlenül akár 1,3 fényértékkel is folyamatosan alulexponál. próbáltam mindhárom fénymérési módot, manuális, Av, Tv minden kombinációt... manuális módban ha kikísérletezem az ideális záridőt akkor ott villog hogy "jajjaj ez 1,3 fé-vel világosabb lesz". Eddig a középre súlyozott beállítást használtam 4 évig és minden szuper volt, a típusnál  megszokott minimális alulexponálást leszámítva.

 

köszi

viricsi Creative Commons License 2011.11.16 0 0 31

Akárcsak mi.

Ma. :-))

Előzmény: gabor01 (30)
gabor01 Creative Commons License 2011.11.16 0 0 30

A honlapon csak az aukciós cuccok vannak. A többiért be kell fáradni a boltba.

Sajnos a jobb cuccokért az ügyesfiúk akár kétszer is benéznek oda naponta.

Előzmény: Laci_K7 (29)
Laci_K7 Creative Commons License 2011.11.16 0 0 29

Az említett Soós-nál alig van Pentax obi!

Vagy rosszul keresem?

Laci_K7 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 28

Köszönöm szépen a segítséget!

Előzmény: gabor01 (27)
gabor01 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 27

http://www.soosfoto.hu/

 

Lehet, hogy olcsóbb is tud lenni. Elvileg 30% az árrés. Azt nem tudom, hogy felfelé, vagy lefelé számolják. És persze nincs áfa a használt cuccokra, ettől olcsóbb az ottani megoldás.

Előzmény: Laci_K7 (26)
Laci_K7 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 26

Mi ez a SOÓS pontosan?

Előzmény: gabor01 (25)
gabor01 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 25

Ezt csak a SOÓS-on keresztül tudod a legolcsóbban megoldani, de akkor is 7,5-8e lesz a vége.

Előzmény: Laci_K7 (24)
Laci_K7 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 24

Köszönöm szépen a segítséget!

Ez volt a lényeg. Szóval egyiknek sem arányos az ára a tudásával.

Az 5ezer nem hangzik rosszul. :)

Csak kérdezem, számlát nem tudsz róla adni véletlenül?

Előzmény: viricsi (22)
pater68 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 23

Árulsz egy Kobo-t? Hogy érzed, milyen? Chinonnál jobb? Ha gondolod, és meg nem sértelek, emilem publikus, írj róla valamit.

Előzmény: viricsi (22)
viricsi Creative Commons License 2011.11.13 0 0 22

Ezek túlárazott obik és még a képminőségük is szerény. Ezen az áron Pentax obikat kapsz, amik jóval többet nyújtanak.

Azt Porstot pedig vagy egy éve kínálgatja a kereskedő gazdája.

Ha nem megy jól a szekér, gyere és vedd meg a Kobo 1.8/50 obimat ötezerért (vagy amennyit ér neked) és próbáld ki olcsón a manuális világot. :-)

Volt jónéhány Chinonom, egyiknek sem jött be a színvilága, rajzolata. Ettől még másnak persze jó lehet.

Előzmény: Laci_K7 (20)
pater68 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21

Minden annyiba kerül, mit adnak érte...

 

A fényerős obiknak tapasztalatom szerint más a háttérmosása, és kisebb az élességtartománya nyitott rekeszen. Ja, és ne felejtsük el, hogy picit magasabb f értéken már élesek.

Előzmény: Laci_K7 (20)
Laci_K7 Creative Commons License 2011.11.12 0 0 20

Akkor itt egy jó példa!

Auto Chinon MC 50mm 1,4 25.000Huf

SMC-M 1.4/50mm 15.000Huf

55mm 1,2-es fényerős! Porst Pentax 79.000

 

Oké, hogy minél nagyobb a rekesznyílás, annál ritkább, és fényerősebb, de amennyivel drágább, annyival tényleg többet is tud?

És az első kettő? Jelentős a technikai különbség?

 

Lehet hogy Hüle kérdéseket teszek fel, de tervezem egy hasonló obi beszerzését, és nem szeretnék belebukni. Annyira azért nem megy jól a szekér!

:P

 

Köszönöm a válaszotokat!

Előzmény: emyl (19)
emyl Creative Commons License 2011.11.12 0 0 19

típustól függ

Előzmény: Laci_K7 (18)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!