Mondanám én is hogy egész jó, a szíj úgy szokták meghatározni 5% kopás vagy max 10 év.
Én már 50-es robogón 20 éves szíjat is cseréltem :P gyári szíj volt és még ment, csak már nem volt sebesség 35-40 nél vége volt a szíj el volt keskenyedve :P
de volt hogy vettem a kymco 250 es robeszom azon 16 éves gyári szíj volt és haza úton robbant le a variátorról a szíj!(szerencsémre semmi más nem lett hibás miatta)
Az a lényeg hogy érdemes azért 5évente ránézni,és ha repedezett azonnal csere, ha kopás határ alá megy csere!(az meg ugye a normál üzemelés miatt kell)
Most itt is pont kopás határon vagyunk.(26,7-26,9mm közt méregettem. ez pont már az allja) amúgy nem repedezett,igazából az miatt mehetne még csak már keskeny.
Hát igen, olyan cuccokkal el is hiszem hogy ment rendesen. A páromnak is van egy, mindkettőnek 65-70a vége,de ő nem húzza neki 60 tól többel így nekem sem fontos a sebesség. Ez úgy elég. Az régebbi Scara, a Minarelli blokkos. Valahogy jobb is vele menni. Na de majd a hétvégén összerakom aztán kiderül milyen lesz. Ma jött meg a karbihoz a tömítés készlet.
Éppen ma a Tenerémnek nézegettem a töltési opcióját...kellett neki is egy plusz test hogy jobb legyen az érték.Na mondjuk ez egy 40 éves motor aminek át kellene az egész huzalrendszerét már nézni.
Km-ben lehet csak kérni azt hogy egy liter üzemanyaggal mennyit képes megtenni.Hogy az agya mennyire korrekt azt nem tudom,de hosszabb távon próbáld ki(50-100km)Nekem ott(90-100km per óránál)olyan 24-25 km volt a fogyasztásom.
Pont azért lusta mert fojtott, A 60 as lehet kevés még 80 assal is találkoztam,sőt 17,5 dellortóba raktam már 85 öst is és ""sport légszűrőt"" polini variátorral. 90 et ment végre és kb gyorsulása mint egy versenygép :)) (Aprilia Sr 50)
Pontos a gyári műszer!Vásárlásnál jól rámhozta a frászt, mivel lábon hoztam, na, gondoltam, ezzel sem érek haza...aztán csak hazajött.De jó ötlet volt tőled az a közvetlen akkura kötés!
Nagyon köszönöm a választ. Most 60-as főfúvóka van benne, ha ezzel be tudom állítani akkor jó, ha nem sikerül akkor minden marad a régiben mert jó volt a fogyasztás. Csak kicsit lusta.
Áramlás Szabályzó (magyarul : Fojtás ) Ha ki dobod jobban megy a moci de a karbit hozzá kell hangolni!mert változik a légáramlás miatt a kívánt üzemanyag mennyiség is :))
Sziasztok! Scarabeo 50 Dellorto PHVA 17.5-ös karbijában a légszűrő felől van egy perforált sárgaréz lemez. Ez mi lenne, mi célt szolgál? Köszi a válaszokat.
Ezt már hallottam, óvatos voltam, az asszony is mögöttem ült, de ez így nagyon meglepett...Asszem akkor szokott durrogni, ha kicsi a szelephézag...de lehet rosszul gondolom.
Ja, srácok, úgy jártam, mint még sose, az új gumival....kimentünk motorozni május 1jén, aztán egy kanyarban egy pillanatra megcsúszott az eleje. Mondom:rámentem valamire? Következő kanyar, megint, de csak egy ponton...tuti defekt, vagy egy bazi nagy csavar a gumiba... hát egy jókora kő szorult az új gumiba, nem bírta kidobni, ezért lépett arrébb mindig egy kicsit az eleje. Akár el is nyalhattunk volna....Bakker, mindig tanul az ember.
Értem. Na, én nem mértem le, annyira nem tűntek kopottnak, úgyhogy kifújtam a tonna port, és ment minden vissza. Annyi, h kifilmeztem a neten a főtengely rögzítő célszerszámot, azt legyártottam, nem akartam csak úgy találomra veretni légkulccsal.
:) Az a lebegést megvezető ""feszítő"" görgő :)) még nem szedtem le az enyém így nem tudom mennyire kopott a felülete :)) ha nem kopott annyira akkor csapágyazom ;)
A variátor görgők súly alapján és koppottság alapján cserélendők! Ha aránytalanul kopik valamelyik oldala akkor szorulhatnak ezáltal nem szép egyenletes a húzása a motornak.
Innen rendeltem én is, de felhívtak, h készlethiány van a mitsuboshi szíjból, sok idő a beszerzése. Én a variátorszíj görgőre gondoltam. Amiről te beszélsz, én azt nem cseréltem, nem láttam baját. Mi alapján kell cserélni?
És mi az amit takarítasz és zsírral raksz vissza? de nem a görgők ugye?
A szíjnak nem is kell hozzá érnie (elméletben alapjáraton nem forog,de persze ez így nem igaz mert a variátor egy picit rá feszül alapjáraton is így viszi a szíjat :)) . Ezért van a kuplung hátul ami csak bizonyos fordulatnál nyílik és kezdi hajtani a hátsókereket :)) )
Szia, örülök, h levizsgázott!Szij méret:28,2X1038. A gyári a Mitsuboshi, én nem kaptam, így lett a Dayco 8190K.Teszi a dolgát.Van olcsóbb szíj is, de azt mondták az nyikoroghat.A görgő nagyon drága, én csak lepattintottam a porvédőt, kimostam, megtömtem zsírral, aztán hajrá.Azt néztem, hogy alig ér hozzá a szíj, nem forog állandőan.
(kis bal eset történt viszont a szállítás során. :(( Az első sárvédő hátsó részét elérte a motor szállító futó kerék fixáló szerkezete,és elrepedt a sárvédő, :(( )